Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 2 z 3)

Audioweb.cz » Muzika ♬ » Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

  Stránky: ««« 1 2 3 »»»

RSS

Příspěvky [21 až 40 z 50]

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

Vadí mi snižování DR u nových remixů staré hudby. Na CD mám verzi, jakou chci. U streamované hudby nemám na výběr.

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

Riesit notes, ci nejaky prehravac, ku tomu hladat aspon normalne hrajuci DAC za stovky euro a potom na tom prehravat Flac-y 16/44, ktorych je vacsina. No neviem neviem....

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

Čo iné na tom chceš prehrávať? FLAC je bezstratový formátor a 16/44 je štandard pre možno 98% nahrávok a nepredstavuje žiaden "prúser". Zaujímalo by ma kolko ludí bude počuť downsampling z nahrávky s vyššou vzorkovačkou na spomínanú... Problémy sú väčšinou uplne inde než vo vzorkovačke... Tak ale ked si myslíš že na 16/44 stačí bohate integrovaná zvukovka toho notebooku tak aspoň nemusíš nič riešiť smile

maxell napsal:
Honza63 napsal:

maxell: Špičkový DAC a dobré PC pro audio. Jaké jsou ty nesporné výhody CD, prosím?

archivace, neomezená životnost, snadné zálohování, editace, nesmírná nabídka interpretů a hromadné použití, přehrávání na čímkoliv...stačí ?

Ked prehrávaš zo serveru tak nič zálohovať ani skladovať nemusíš. Inak taký server má dáta určite zálohované velmi dobre. Ponuka interpretov bude na serveroch vždy vyššia než máš doma. Prehrávanie na čomkolvek? Ako audio a video kazety...? Ja cd prehrávač nemám už niekolko rokov. V PC dokonca nemám cd mechaniku pre to že ju potrebujem tak 1x za rok. DVD playere z domovov už tiež miznú. Za nejake roky bude mať väčšina ludí problém prehrať CD, tak ako tie kazety. Ešte k tomu cd prehrávačom sa ničí optika a nevydržia večne. Neviem si ale predstaviť že by nevedel niekto prehrať FLAC, napríklad za 10 rokov.

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

trochu vedla, ale nevadi. ide o to, ze na to, aby si niekto prehraval cez notes a externy dac flacy, co vznikli ako 16/44, mu bohate postaci 30eurovy cd player z bazosa....

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

Pro mě třeba streaming má jednu klíčovou vlastnost, která je na distribuci pomocí fyzických nosičů nepřenositelná. Díky Spotify jsem objevil mraky zajímavý hudby, ke který bych bez jeho doporučení velmi těžko dostal. A věřím, že až Spotify vylepší tu AI, která doporučení dělá, tak jí najdu ještě víc. Jasně, kvalitou zvuku je Spotify v kategorii "jakostní spotřebka", ale třeba u ženy tohle měřítko neexistuje, pro ní je Spotify prostě perfektní.

Už dlouho jako dočasná nouzovka - Alesis IO2 | Philips CD751 | Dual 510+Shure M75D --  Kenwood KA 8150 -- různé OB experimenty

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

Externý DAC za niekolko stoviek eur bude určite dalej než starý cd player za 30e z bazosa. Na to nepotrebuješ 192kHz vzorkovačku, aby si to počul...

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

mechanik napsal:

Externý DAC za niekolko stoviek eur

co z levnějších DAC doporučuješ?

(upravil mechanik 13. 10. 2017 21:05)

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

Ako externé riešenie by som skúsil ten nový DAC od JD a JW, predáva ho firma Pro-Ject. Sú to ludia ktorí sa tomu roky venujú a do detailu tomu rozumejú, vedia čo má aký vplyv na zvuk. 

Hlavne sa tie veci nedajú zovšeobecniť. DENON DCD-3000 stál v medenej krabici hádam 57 000kč okolo roku 2000. Potom ho tiež predával v ocelovej okolo 30 000kč. Každopadne ked tu bol kamarát s novým iphone, tak hral cez analogové výstupy velmi dobre. Nebával by som sa ho postaviť ani oproti integrovanej ASUS Xonar essence ST/STX. Sám som netušil že telefon môže byť tak dobrý. Našiel som tiež fotky k nejakemu inému telefonu, nie iphone, kde boli čipy od ESS a velmi kvalitné operače od TI. Všetko na malej ploche tušim aj s nejakymi hodinami. Proste by som dnes už bol pri hodnotení opatrný...

Tiež som dlho obhajoval staré tažké cd playere SONY ES, no plastový lahký tenký player od harman by to okamžite prehral. Mal som tu SONY ES 228ESD, X33ES, 339ES, tiež potom lacnejší DENON DCD735. Krátku dobu potom TESLA MC902 alebo ten DENON DCD3000. Každopadne, aj ked sa mi to nehovorí lahko, myslím že aj ten iphone by to prehral.

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

jedinou nevyhodou TIDALu a SPOTIFY (jak uz tady nekdo zminoval) je to,ze jsou tam remasterovany verze,ktery jsou obcas horsi nez verze puvodni nebo v jinym remasteringu...napr. remasterovany verze LED ZEPPELIN 1-4 mi prijdou lepsi v tom puvodnim provedeni,nadruhou stranu u remasterovanych verzi jsou i koncertni provedei...starsi veci od Jethro Tull hraji mym usim lip z remasterovanych verzi,navic se daji najit i verze s jinym mixem...ale hlavne na TIDAL je spousta koncertnich verzi a raritek,urcite ne vsechno,ale to je jen otazka casu...diky teto sluzbe jsem objevil spoustu novych veci,jak uz tady taky nekdo zminoval...a jak uz jsem psal v predchozich prispevcich libi se mi,ze nemusim stahovat,ukladat,zalohovat,skladovat...330kč za mesic si muzu dovolit platit...

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

Sosání obsahu z centrálního uložiště předpokládá trvalou dosažitelnost, která  se v klidných časech může zdát bezproblémová navěky a proč by to mělo být jinak. Hypoteticky do doby, než webovou komunikaci někdo podmíní a) politicky b) finančně c) ideově. Starší pamětníci si vzpomenou, že doby kdy nějaká strana a vláda měla licenci na názor co je pro lidi vhodné a správné už tady byly. Ani internet ve všech parametrech už není to co býval před několika lety. Vlastní záznam je vlastní záznam.
K "problému" CD zajímavý web http://interfona.wz.cz/obsah/historie%2 … 20vek.html
osobně jsem třeba vůbec nezaznamenal v historii existenci digitálních kazet DCC.
Jsou tam i obecně zajmavá témata, historie analogu nebo loudnes war http://interfona.wz.cz/obsah/historie%20zvuku.html
Osobně je mi sympatická každá technika, která ve své době šla na doraz kvality s minimálními kompromisy. Pak je to i pastva pro oči, nejen uši.

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

myslis,ze po pristim vikendu nastane neonormalizace....?

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

Mám tady NAD CD501, je to fakt ošklivé CD a ještě k tomu bez DO, ale je tam mechanika Philips CDM-4 a jeden z prvních Philips bitstream převodníků SAA7323, přehrávač má DAC na samostatné desce a taky jsou pro DAC samostatné zdroje napájení k dokonalosti chybí jen samostatné trafo pro digitál a pořádný hodiny pro DAC. DAC jsem kompletně přeosadil kvalitním materiálem, upravil zdroj, celé jsem to dělal, abych to co nejvíc přiblížil zvuku z "gramofonové desky", blíží se to...a ve srovnání s Pioneer N-50A, který má 32bit dual mono převodníky ESS Sabre Ultra a který používám jako referenční, je to fakt dobré a poslech z takto tuněné mašiny je zábava. Pioneer N-50A má kromě možnosti přehrávání přes DLNA taky SPOTIFY a možnost internetového rádia. Na NASce mám hromadu SACD muziky, kupuji od Linn Records. Zbytek řetězce jsou dva tuněné lámpáče TESLA MUSIC70 v ultralineáru, Frantaxův DRC s jeho bufferama s OPA2604, proč to píšu je následující hodnocení. Nejlepší zdroj zvuku na mé stupnici hodnocení je tangenciální 8kg gramofon Technics SL-DL1 (rok 1972) s actidampem 2, dvojka je Pioneer N-50A při přehrávání SACD (DSD), těsně trojka je NAD CD501 a kvalitní CD a pak LINN radio přes Pioneer N-50, pak dlouho a dlouho nic... SPOTIFY přes N-50 (to skoro a vůbec neposluchám). Mám kolem 300ks desek, muzika z let 1960 - 1989 (rock, jazz, metal, prog., klasika) tak 99% je opravdu analogově zpracováno a nemůžu si pomoct, hraje to perfektně, má to krásnej obal a můžu si na to šáhnout. Nemyslím si, že CD skončí, zrovna tak, jako neskončila deska, streamovaná hudba je sice pokrok, ale je to neskutečný konzum, díky obrovskýmu množství a nízký ceně. Když jsem si chtěl koupit CD Ironů Maidenů, šetřil jsem na něj a měl jsem z něj radost, když jsem si ho koupil, co má člověk z online muziky, kde je dostupný všechno v sekundě? Dneska tu samou radost mám, když se mi povede sehnat dobrá nehraná deska...s kvalitní hudbou. A má to ducha, stroboskop na gramci svítí, magivoka u Musicu najíždí, začne smrdět prach na baňkách elektronek. Když je noc, tak zhasnu a v noci pozoruju jak lampy krásně svítí skrz spodní a horní otvory musiců...

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

Jestli bych měl (znova) žít v uspořádání, kdy stát rozhoduje i o tom, co za kulturu je přijatelný nebo ne, tak v první řadě budu mít jiný starosti, než že mi přestal fungovat streaming. Ale ono ani takovejhle režim není nutně konec, údajně téměř polovina severokorejců má přístup k filmu a hudbě vyráběný v "nepřátelský" části světa. Sedím u pár přepravek desek, který si původní majitel pořídil na pomezí 70. a 80. let. Je jich tam asi tak pět, který byly koupený v obchodě a zbytek byl pašovanej. Tenkrát šly přes uplacený celníky. Pokud někdy v budoucnu bude potřeba "pašovat" stream přes státní aparát, tak to taky půjde - přes celnici ČSSR se sem dostaly i takový věci jako PA systém od Dynacord, stream je proti tomu maličkost. Kompetence státu v týhle oblasti je trvale totálně zoufalá a účinnost represivních opatření by byla řádově nižší než v případě fyzickýho zboží.
Streaming pro mě má jednoznačnej přínos, mám k němu mám ony přepravky s desekami a polici s CD a zbavovat se ani jednoho nehodlám.

Už dlouho jako dočasná nouzovka - Alesis IO2 | Philips CD751 | Dual 510+Shure M75D --  Kenwood KA 8150 -- různé OB experimenty

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

TIDAL,co je to zase za kravina,i když jsem toho moc nepostavil,mam jine existenčni starosti,stary barak,zahrada,prace a tak,nepřestal jsem poslouchat hudbu,pro poslech stači malo ale když někdo piše že FLAC je bezztratovy format tak to je kravina,nekaždy muže slyšet zvuk,občas komunikuji s kamarady,jeden z nich děla kvalitni vystupni trafa,druhy se vyrobou da převodniku,zesilovaču a reprobeden živi,kvuli jejich laskavosti mam možnost poslechnout hodně aparatury,hodně lidi přehrava hudbu z hardisku,z počitače přes usb a da převodnik,maji střibrne kabely,usb i sata,aby to usb dobře fungovalo tak se musi použit velice kvalitni externi usb deska,to ještě neni vše,bez kvalitnych lampovych hodin k te desce,to take ještě nebude ono,udajně Linux jako softwere je lepši,ale,když na moji žadost bylo přehravane CD z mechaniky,ten rozdil byl strašny,přitom to bylo porovnavano na stejnem počitači a na stejnem kabelu,myslim si že ať aparat bude jaky chce,CD se neda nahradit,format cd neni žadny zazrak,mam v počitači zakladni desku,s kvalitnymy součastky,ktera nebyla levna,je tam dobry zvukovy čip,AD2000B,když zvuk hudebniho  dvd je nahrany v LPCM,že někdo počita FLAC za dobrou kvalitu je pro mě hruza,aby toho nebylo malo,byl jsem učastnikem poslechu DA převodniku na čipech AD1862,kde se da převod uskutečňuje na odporech,podobně jako u TDA1541,jenomže na obyčejnem odporu se ztraci hodně střidaveho proudu,jak je to vyřešeno to psat nemužu,ale zvuk takoveho převodniku je uplně jinde než u AK4495,konkretně množstvi detailu,nebil tam vystup na 4P1L,ale i tak to bylo slyšet,lehkost,vzdušnost zvuku,rychlost,dynamičnost,ono je take pravda že se to poslouchalo na bedny s Lowthery,bylo slyšet zvuk papiru,z tych papirovych membran ale moc to nevadilo,protože lokalizace nastroju byla užasna,třeba bylo slyšet jak zpěvačka zpiva do mikrofonu v izolovane kabince,jak se to nahrava  ve studiu,aby toho nebylo malo tak take napiši svuj nazor o vystupnim stupni v triodě,myslim si že i nejdražši 300B,nedokaže dat takovy zvuk jak pentoda v ultralinearu,při porovnavani to bylo katastrofalně,vyšky,detaily a hlavně lokalizace nastroju,o ultralinearu je hodně članku ale nic konkretniho,trioda je přibor minulosti,blbe je to že na interneku každy vychvaluje triodu,i ten lampovy vystup s 4P1L asi take nebude dokonaly v triodovem zapojeni,hodně lidi stavi lampove zesilovače ale ten zesilovač ma zvětšiny vic nedostatku než dobrych věci,zvuk je pomaly a s většim vykonem je poznat zkresleni a omezeni dynamiky,muj nazor asi nikoho nebude zajimat ale stejně ho napiši,jako v politice je termin politolog tak ja se budu prezentovat jako zvukolog,protože nejsem domorodec,slovak zavisly na alkoholu,take nejsem,s prominoutim,tak vždy použivam svoji hlavu a svoje smysly,i přes to že nic teď nestavim tak mě stači poslechnout to co stavi moji laskavi kamarady,vystupni stupeň GM70:velky zvuk,zvlašť basy,problem žaveni a celkem problem napajeni a buženi,při buzeni pentodou v pentodovem zapojeni užasny zvuk,neutralni a nenahraditelny,ale když jsou to lampy s uhlikovymy anody,na měděne anody to vubec nehralo,asi ta lampa pak žere moc proudu na vstupu,mikrodynamika byla ořezana,s jinym buzenim to bylo jinak ale ten dobry zvuk už nebyl,lampa s uhlikovymy anody ale dava přizvuk,je poznat že ve zvuku je uhlik,stejně jak je poznat že Lowther ma papirovou membrana,jenomže s tou membranou dokaže neskutečne věci,sice je slyšet že je papirova ale je i strašně lehka,tak to je i s tymy GM70,i japonsystavi zesilovače s uhlikovymy anody,těžko aby ten přizvuk tam nebyl,asi to je tak,něco za něco,6C33C:ma ostry tranzistorovy zvuk,bodajbo,vždyť ma hodně zkresleni,toto je lampa dělana pro stabilizatory,plusova čast křivky je strmnějši než minusova,vyhoda je že trafo ma nizši indukčni odpor,stejně ale ma zvuk nahovno,potom,stupeň s tlumivkou v anodě,v buzeni se mi nelibi,rozvadět to nebudu,prostě nic moc,i s tou E180F,duvod bude asi znamy,vazebni kondenzator,ten  by se musel zrušit  nadobro,je to složite,moderni operačni zesilovače v sobě nemaji žadne kondenzatora,myslim tim vazebni a použiva se tam diferencialni zapojeni s ruznymy kompenzačnimi schematy a každy nadava na operaky,jo,ale když poslouchate hudbu,myslite kolik tych operaku je v cestě od interpretu k vam,asi stovky,konkretně,poslouchal jsem zesilovač v ultralinearu,buzeni ecc88,trioda v zesileni a jako anodova zatšž druha trioda,signal se bere na vystupni stupeň z anody spodni triody,bez vazebniho kondenzatoru,ano musi byt větši odpor na katodě vystupniho stupně a take kondenzator,ale ten zvuk je strašně dobry,možna udělam mu trošku reklamu,je to pan Honza Dvořak,on ty zesilovače prodava jako stavebnici a nestina vyrabět,neni to ani drahe,on sice ma članky ve Stereo Video,ale opravdu je to člověk velmi chytry a rozumi tomu moc,take jak někdo nejmenovany utraci hruzu peněz na vyvoj ale ma opravdove vysledky,takova drobnost,někdo provozuje GU50 s napětim na anodě a druhe mřižce 600v ale p.Dvořak ma zkušenosti,že ecc88 v budiči,když se posloucha zesilovač často,vydrži tak do dvou let,což nic moc,nic neni zadarmo,jak dlouho pak vydrži GU50,člověk jich tak musi mit asi 30ks na 20let života,piši toto proto,že hodně amateru,to myslim v tom špatnem smyslu slova,piše tady nějake nazory ale zajimave informace v tom je malo,konkretně, na Audiowebu se nic nepiše o ultralinearu a take ten komentař o tom TIDALu.Muj přispěvek asi možna malo kdo přečte,nebo nepochopi ale nazavěr napiši,stejně jako p.Kudlibabka mam rad pivo,slivovici,teď mam nějakou zasobu dobreho vina,od jednoho dobreho vinaře,Frankovku,ještě to vino je mlade a ma nasladlou ostřejši chuť ale moc dobre,až toto dopiši tak si dam 2-3deci,dat si něco dobreho k piti je jednodušši,než vymyšlet něco co je daleko od idealu,tomu člověk opravdu musi rozumět,dvě vystupni trafa za 25tis,nebo dvě 300B za 60tis. a poslouchat hudbu ve FLAC

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

taranets - ty jsi to napsal jako jednu dlouhou nekončící větu. V tom se moc nejde vyznat, ale jak jsi přišel na to, že FLAC není bezztrátový formát? Pokud si ho člověk vytvoří z CD, tak tam nebude žádný rozdíl při přehrávání.
Dále píšeš, že DVD audio je nahrané v LPCM a že když flac někdo počítá za dobrou kvalitu je pro tebe hrůza. A jak myslíš, že je nahrané CD? Rozdíl mezi DVD audio a CD audio je ve vzorkovací frekvenci (až 192kHz) a hloubce záznamu (až 24bit) což mu dává samozřejmě výhodu. Ale, že by rip do formátu FLAC či jiného bezztrátového zhoršilo kvalitu, tak o tom fakt nevím.
Pokud jsem byl v něčem nepřesný, tak mě doufám ti více znalí opraví smile

(upravil reeb 2. 12. 2017 18:16)

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

taranets: máš to všechno popletené.. na netu je sice spousta špatných a falešných FLACů to ale neznamená že nejsou ty ve velkém rozlišení např. http://www.hdtracks.com/ atd. A rozdíl oproti CD opravdu jde slyšet ve prospěch FLACu. A nepotřebuješ k tomu kromě PC a DACu nic speciálního. Solidní DAC dnes už se dá koupit za zaplatitelný peníz např.

https://www.l-e.cz/zesilovace/predzesil … 5UQAvD_BwE

Web

(upravil kratz 14. 10. 2020 1:20)

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

orhore napsal:

taranets - ty jsi to napsal jako jednu dlouhou nekončící větu. V tom se moc nejde vyznat, ale jak jsi přišel na to, že FLAC není bezztrátový formát? Pokud si ho člověk vytvoří z CD, tak tam nebude žádný rozdíl při přehrávání.
Dále píšeš, že DVD audio je nahrané v LPCM a že když flac někdo počítá za dobrou kvalitu je pro tebe hrůza. A jak myslíš, že je nahrané CD? Rozdíl mezi DVD audio a CD audio je ve vzorkovací frekvenci (až 192kHz) a hloubce záznamu (až 24bit) což mu dává samozřejmě výhodu. Ale, že by rip do formátu FLAC či jiného bezztrátového zhoršilo kvalitu, tak o tom fakt nevím.
Pokud jsem byl v něčem nepřesný, tak mě doufám ti více znalí opraví smile

Znalec potvrzuje to co rikas. CD audio jsme ripovali a prepalovali od roku cca 1992, tehdy na media Yamaha (200 Kc/kus) a zaznam kopie bys od originalu nerozeznal. Pro ulozeni dat jsme pouzivali Microsofti WAV (LPCM). Jelo to pod MS DOSem. CDDA ripper byl https://web.ncf.ca/aa571/docs/cdda.txt a jeho predchudci. Pouzivali jsme 1-rychlostni SCSI mechaniku.
Kdyz se to ulozi do FLACu, taky se nic neztrati.

Jinak dneska jako uzivatel UNIXu nedam dopustit na commandline tooly z cdrtools (cdrecord, cdda2wav, mkisofs). Na tech jsem ripoval a prepaloval uz ke konci studia (cca 1997 a dal) a vysledky byly a jsou skvely.

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

2jarous(post32): u mně je zvukově Nr.1 zvuk z pásu (z ekonomických dův. jen 9cm/s) přes Nakamichi HighComII - zdroj : dobře nahrané LP (třeba to "české" vydání Joes Garage na třech barevných LP. I holandský výlisek Sheika Yerboutiho hraje skvěle).
Kdybys byl někdy v OL, tak si to můžeš poslechnout...digitál se na to nelepí smile

(upravil stiglitz 18. 10. 2020 21:28)

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

Jdu proti proudu. Mám tu  za poslední dva měsíce asi dvacet nových, originálních CD. Užívám si. Obal, a tak. Nosič, něco jsem si koupil. A pak je tu ještě tohle. Když někomu koupím hudební dárek, dám mu desku, nebo to CD...

Re: Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

stiglitz: aspoň máš něco, z čeho můžeš mít radost/uspokojení...není to o tom, vlastnit něco za každou cenu, spíš o tom, držet něco v ruce a kochat se tím - já ti rozumím, dělám to taky tak,
ti mladí, co mají jen telefon a připojení mají všechno a NIC, v podstatě mají jen to připojení a to vlastě ani není jejich,
svět je plnej sraček, kovidů a bůhvíčeho ještě, ale připojení nám funguje! takže zatím je všechno all right!
můžeme "dělat" z domu atd...kam se hrabe kovid proti tomu, kdyby vypli všechny servery na interfernet...to by byla teprve světová mela!!
mládež s chytrejma telefonama by byla s hudbou v prd... ale ty bys v klidu očekával konec světa a pouštěl si svoje oblíbená CD/LP/kazety (teda pokud by bylo napětí v rozvdné síti)   smile smile

Příspěvky [21 až 40 z 50]

  Stránky: ««« 1 2 3 »»»

Audioweb.cz » Muzika ♬ » Tak nám to "CD" pomálu končí, aneb, co bude dál...

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£