Tak pánové, ještě jednou. Po letech provozu jsou až na jednotlivou značku - JVC - a jednotlivé některé modely - Sharp - všechny řemínky v hajzlu. Rozteklé na sračku. Je tu ale jedna vyjímka. Audio z Vietnamských tržnic. Tam, když řemínek omyjete vodou s mýdlem, je pořád jako nový, a je to třicet let starý... V souvislosti s tímto tématem chci zmínit ještě další věc. Dostal jsem od kamaráda dvě tašky audiokazet, pozůstalost, jsou to skoro všechno kazety z vydavatelství, folk, country, ale co je katastrofa, jsou kazety vydané před rokem 1990, to, co používal Panton, Opus, Supraphon, určitě je pamatujete, takové to šedé pouzdro. Tak. A co teď. pásky samotné jsou v pořádku, sice než začaly Emgeton LH to špiní, jako prase, ale s tím se nedá nic dělat. Leda sehnat titul na CD, nebo LP, a nahrát na jiný pásek, jinou kazetu znovu, ale to už nebude ono, jsou totiž v dobrém stavu, nemělo to v držení žádné hovado. A jde i o otřesné mechanické vlastnosti těch samotných kazet. Někdo tu kdysi zmínil cívečky, to můžu potvrdit, protože když jsem si přehrával Wabiho Daňka, Rosu na kolejích (Supraphon, P 1984) a díval se na okénko, bylo vidět že jedna z cívek není kruh, ale spíš vačka. Mám podsvícené okénko, u Onkya, možná na decku, kde to není bych to nezaznamenal. To je jedna věc. Dál, příšerné kluzné folie. Ten pásek, to prostě ten deck nemůže utáhnout, a taky ne, ve druhé třetině třeba vypne. S tím souvisí ještě to, že zvuk je jakoby roztřepený, ten posuv pásku není konstantní. A dost možná za to může i vlastní pouzro kazety, je pravda, že jsou o několik tříd lepší gehäuse. No, a co s tím. Na jednu stranu je škoda origo kazetu takhle kuchat, a přehazovat pásek jinam, protože to předpokládá, když už, tak i výměnu cíveček, to se nedá nic dělat, ale já chci poslouchat.