Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 1 z 2)

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Tesla B115

  Stránky: 1 2 »»»

RSS

Příspěvky [1 až 20 z 35]

Téma: Tesla B115

Zdravím,
vie niekto poradiť ako nastaviť pravý unášač na B115/116?
Oprášil som starú B115. Celkom slušne funguje, len pravý unášač začal byť čoraz hlučnejší. Rozhodil som ho a zvnútra bola kladka, po obvode zvyšky pryže? filcu?. Po vyčistení som tam hodil pryžové tesnenie na vodovody. Nejaký čas to fungovalo, ale po nejakej dobe začal kotúč s páskou mierne trhať a prehrávanie stále vypínalo. Neviem či tam sa to nejako nastavuje, aby sa menil ťah podľa priemeru navinutej pásky, alebo sa mi tá pryž nahrieva...  Spojka?
Ako to nastaviť? Dajú sa tie kladky, remene niekde zohnať?

Nemáte niekto servisný manuál na tieto stroje?
ď
b

(upravil TheLastUnicorn 5. 6. 2020 11:09)

Re: Tesla B115

Servisný manuál mám. Ťah spojky sa nastavuje pootáčaním prítlačnej pružiny na jej zadnej strane, prítlak obloženia na unášač zasa prihnutím pätky závesnej pružiny. Celé sa to musí nastaviť kompromisne - nastavovať studené, aj zahriate, na začiatku pásky a na konci pásky (teda plný kotúč, prázdny kotúč). Občas sa s tým človek musí hrať aj dve hodiny. Nikdy to nefunguje dlhodobo dokonale a gumové obloženie remenice odporúčam použiť origo (áno viem, je takmer nezohnateľné). Práve pre tieto excesy mechaník tesláckych kotúčakov som nad nimi zlomil palicu.

Re: Tesla B115

ď za príspevok. skúsim to znova otvoriť. To origo gumové obloženie remenice je to čo zvnútra unášača točí unášač?
A prítlačná pružinka predpokladám je myslená zo spodnej strany ako je upevnený hriadeľ remenice segerkami?. Nie som pri tom, mám to na chalupe.
Mimochodom,keď som to rozoberal na hriadeli boli 2 segerky. Naspäť som dal len jednu. To by na to nemuselo mať vplyv, myslím smile

Re: Tesla B115

ešte k B115 a slaboprúdu.
Keď napojím reprá priamo tak tam nemám skoro basy (výšky sú OK). Porovnávam to s napojením na tie  isté repráky cez externý zosilovač.
ď.

mechanika zatiaľ ako tak fachčí, ale ak máte kontakt, radu na na kladky, remene, plexikryt - budem vďačný
b

Re: Tesla B115

S obložením brzd jsem laboroval dlouho, protože ten filc byl úplně sežraný. TLU má pravdu, to je prostě na palici.

Re: Tesla B115

S tou přivíjecí spojkou mám problém neustále, buď prokluzuje guma - unašeč, tah slabý, při zvýšení tahu pružiny tah poškubává, nová guma nebyla, tak jsem vnitřní plochu unašeče po obvodu  oblepil velmi jemným šmirglem, nadlouho byl pokoj, i když nastavení prokluzu nutno čas od času upravit, zvlášť při provozu na 19. Ani gumy nijak moc po letech neubylo. Pokud se týče levé odvíjecí brzdy regulující přítlak pásky k hlavám, s tímto jsem si taky užil, jakákoli oprava způsobovala kmitání ve zvuku slyšitelné. Unašeč jsem po obvodu oblepil filcem,původní brzdový pásek jsem nahradil  páskem ze starých počítačových médií, materiál polyester, síla 50 mikrometrů. Léta bez problémů. Nutno dodat, že toto nelze použít u strojů řady B7, kde jsou tyto brzdy jako jediné.

Re: Tesla B115

P.S. ještě ke kmitání ve zvuku, blahé paměti jsem potkal případ, kdy odvíjecí brzda v tom byla nevinně, způsoboval to motor, který po letech neměl úplně košer ložiska, připevněný k základní plechové desce pouze dvoubodově, tuto rozkmital a přenášel to do levého unašeče, pamatuji si, že jsem jeden ze sloupků držících motor navrtal a dvouděrovým páskem spojil s dílem držícím trafo, nebo poblíž, opravdu je to moc dlouho, podrobnosti již nepamatuji. Tímto jsem vyrobil třetí bod fixující motor. Kmitání dle klienta trvale odstraněno

Re: Tesla B115

Zajímavý tip. Díky!

(upravil kratz 19. 2. 2021 1:21)

Re: Tesla B115

Lidi, netusite, cim jsou pokoveny mechanicky casti tehle magnetaku? Mam doma B116 a na mechanice jsou obcas znamky koroze. Odrezovaci lazen si namichat umim, ale pak by to chtelo obnovit ochrannou vrstvu a tak se chci ujistit, ze galvanicky zinkovani je OK.

A pak jeste dotaz k elektronice. Chci tam provest udrzbu - minimalne vycistit a vymenit elyty, vycistit potenciometry. Muzu eluyty nahradit cimkoliv co je dnes na trhu (samwha, ...), nebo to ma nejaky svoje specifika (jako treba 600q, kde se pocitalo s urcityma vlastnostma tech kondenzatoru od Tesly)?

(upravil kaed 18. 2. 2021 21:20)

Re: Tesla B115

Možná to bylo kadmium, ale to už je snad 40 let zakázaný... Pravděpodobně to byl žlutej zinek, ten už je taky zakázanej. Asi bych neřešil novou povrchovku, spíš jenom lehce nakonzervovat třeba kokorem a setřít do sucha, v domácích podmínkách to dál nezrezne...

Re: Tesla B115

Elyty tam není třeba žádný speciální. Stačí koupit něco normálního kvalitního (Nichicon, Panasonic, Nippon, Elna, Cornell-Dubilier atd.). Značku Samwha používám jen nouzově. Většinou beru ten Nichicon nebo Panasonic.

Re: Tesla B115

Mál niekto problem  s kolisanim otačok pri reprodukcii? Mam CM-130, všimol som si, že reprodukcia zvuku občas je falošná ako keď otáčky klesnú. Zatiaľ ako jedine som na ľavom unášači kde sa opiera plstena brzda vyčistil liehom,  bolo drsne ako spálené. Návod na servis je moc stručný. Nahonový mechanizmus mi pripomina pracu stredovekých hodinarských majstrov.

(upravil TheLastUnicorn 26. 3. 2022 17:40)

Re: Tesla B115

Vyčistiť páskovú dráhu, prítlačnú kladku. Skontrolovať jej stav (či nie je stvrdnutá). Vyčistiť brzdové pásy, unášače (zdoratú styčnú plochu s brzdami prebrúsiť a vyleštiť), brzdy nastaviť. Kontrola, prípadne výmena remeňa zotrvačníku, vyčistenie drážky zotrvačníka, predlohy. Kontrola ťahu privíjacej spojky, prípadne jej vyčistenie/ výmena obloženia, nastavenie ťahu. Samozrejme aj kontrola ložísk unášačov, zotrvačníka, predlohy, spojky, motora. Všetko sa samo osebe musí otáčať ľahko. Ak je všetko toto Ok, ostáva už len motor. Ale ten väčšinou nebýva problém.
Ak si na toto netrúfaš a tvrdíš, že servisný manuál od B115 (mechanicky je totožné s CM-kom) je príliš stručný, daj to urobiť niekomu, kto kotúčakom rozumie, než to rozoserieš.
Pozor takisto na niektoré pásy (Realistic, BASF, Emgeton LN). Niektoré zvyknú po rokoch lepiť a ťažko prechádzajú páskovou dráhou a spôsobujú kolísanie.

Re: Tesla B115

Majo, na blešáku jsem koupil za hubičku B73. Vzpomněl jsem si na Tvůj stroj...

(upravil Ingwarr 31. 3. 2022 17:27)

Re: Tesla B115

Kde je trochu radialna vôla je na puzdrach anašačov  pasky, inak sa všetko ľahko točí. Gumene remienky asi nikto nemenil, farba na skrutkach povodna, ten zotrvačnikový som prestrihol,skratil a zlepil. Sa trepal ako had. povolil som ešte pružinku na lavej brzde. už to hra normalne. Podla navodu ma byť zdialenost lamaceho kolika od vodiaceho kolika 13mm a bolo skoro 17mm. tam kde bola zahaknuta pružina som vložil skrutk M2 z prevrtanou dierkou pre oko pružiny. A vyrobil som novu tonovu kladku, ešte ju dobrusit na 22mm. Chcel som dat foto, moc zložite ako v rozpravkovej adventure.

(upravil TheLastUnicorn 3. 5. 2022 8:26)

Re: Tesla B115

Vôbec netuším, kam si vkladal nejakú M2 skrutku a prečo, keďže osová vzdialenosť lámacieho a vodiaceho kolíka sa nastavuje pootočením pätky, v ktorej je uchytený brzdový pás. Samotný ťah brzdy sa upravuje zavesením pružiny do jedného z troch otvorov na páke brzdy a jemné doladenie sa robí prihnutím výseku, v ktorom je zavesený druhý koniec pružiny.
Remienky sa dajú kúpiť nové.
Naozaj nechápem zmysel takejto fušeriny a som na to dosť alergický...

Re: Tesla B115

Taky mi to nedoteklo.

(upravil Ingwarr 7. 5. 2022 10:23)

Re: Tesla B115

Nie som profesionál cez opravy spotrebnej elektroniky,  pristupujeme ktomu tak aby som to nerozšteloval.Skrutky sú vložené do výseku plechu v ktorom je diera pre pružinu. Dôvod nechcel som nič prihybat prestavovať, ak by to nefungovalo dám to na pôvodné miesto stým ako to bolo nastavené. Je niečo na tom nepochopiteľné?
Gumičky som rozrezal a zlepil, bežné sa tak vyrábajú tesniace "O" krúžky. Pokiaľ nezoženiem náhradu.
Dal som tam náhradu, na zotrváku tam to je v pohode ale náhon motor pravý unášač kotúča, gumička sa rozvibruje za doprovodu zvukových efektov. Pritom má rozmer 2x2x63mm, ako pôvodná.
Skúsim tam dať tu zlepenú či to bude robiť, pred výmenou to bolo ok teraz je to NOK.ţ

Re: Tesla B115

Slepená - možná bude hlučná.

Re: Tesla B115

Gumičku som zatiaľ nechal novú, urobil som si bodku na spojke pravého kotúča a posunul pružinu do hlbšieho výrezu, teraz menšou silou tlačí na plsť. A prehrávam pásky, čo to bude robiť. Škoda, že som nenatočil pred tým zásahom video.
Síce na začiatku pásky sa gumička zas rozvibrovala ale po desiatich sekundách sa ukľudnila.
Zatiaľ to je OK, uvidím, čo to  bude robiť z kotúčom o priemere 180mm.

Příspěvky [1 až 20 z 35]

  Stránky: 1 2 »»»

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Tesla B115

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£