Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 14 z 15)

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

  Stránky: ««« 1 ... 12 13 14 15 »»»

RSS

Příspěvky [261 až 280 z 287]

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Tak mi včera prasknul řemínek od motoru ke spojce. Dnes ráno jsem se ve fabrice pohrabal v kontejneru, kam se vyhazuje gumařina ze starých mechanických pump posilovačů řízení. Vylovil jsem tři gumičky přesných rozměru, ale tenkých, hodně tenkých. Navíc takových, které nejdou ani zaboha roztrhnout. Neroztrhnul jsem ji v rukou, a to nejsem nejslabší člověk. Přinesl jsem ji domů, nasadil, a spadla mi brada, hlučnost je pryč. Nechápu.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Tak potom bylo už po tom původním řemínku hovno, asi to na něm prokluzovalo nebo jinak drhlo.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

vytahaný řemínek vyvíjí menší radiální tah na hřídel motorku a ten může mít časem vyběhaný pouzdro do elipsy, pak to drnčí.. Nový ho zas přitáhne.
Vytahaný řemínek od spojky k setrváku zas tluče o vidličku řazení a vytahaný řemínek od setrváku k přivíjecí spojce taky o něco, chce to prostě udržovat v dobrém stavu.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Co tam vlastně originál je za futro ? Nějaký fosforbronz ?

(upravil Crifodo 15. 12. 2016 22:40)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

vypadá to tak. není to vlastně strojařsky nic čistého, abrazivní uložení hřídelů v měkkém materiálu a hřídel je po celou dobu festovně tažen do jednoho směru. Ale přesto to slouží i desítky let.
Což mi připomnělo nedávnou opravu tiskárny HP inkjet, takový malý levný krám, mazalo to tisk, tak jsem našel že čelo kazety s tryskama už přejíždí po papíru, a našel jsem že ten vozík s kazetama tahaný ozubeným řemínkem jezdí po vodicí tyči přímo plastem vozíku, tedy kruhovýma děrama v něm, a časem se kulatý otvor sjel asi o 1,5 mm. vypodložil jsem to proužkama měděný folie a zas to tiskne. Prasárna, dřív měly ty vozíky kovový pouzdra a na mazané vodicí tyči to jezdilo hladce a přesně. Ale to byly tiskárny za 20k a ne za 1200.-

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

FREKVENCE NA SEŠTĚLOVÁNÍ MAGNETOFONU
Je tu někdo schopný nahrát frekvence na pásek z B115-CM160.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

tak se mi povedlo sehnat torzo B113, není tam motor, a jiné věci, ale jsou tam brzdy s původním obložením, a další klíčové části. Tohle sice jede taky, ale dám tam, to co tam má být. Zítra, nebo pozítří pro to jedu.

(upravil stiglitz 21. 12. 2016 14:05)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Nedám to tam. Mám to hotové, nechám to tak. Kotouče se po zastavení převíjení nedotáčí.
Mám B730. Stojí hned. Mám B101, taky se zastaví hned. Teď se mi zastaví i B115 hned. Jo, a když se zastaví, pásek nesmí dělat smyčku. A když se podívám z vrchu, musí být pásek v rovině, nesmí při zastavení uhnout k jedné, nebo druhé straně. A mě to brzdí přesně tak. Když kouknu shora na cívky, pásek je přesně uprostřed.
Byla to docela pakárna. Jsem rád, že to je za mnou.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

tak tak, pokud to funguje správně, nech to tak... nakonec kdyby se to po... tak to můžeš přendat z toho vraku

Web

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Tesla B113 a B115 jsou konstrukčně téměř identické až na tvrdé hlavy ANH ale to bys musel brousit pásky 5-10 h/denně a na to není čas, prostor ani nervy, jako dárce orgánů B113 plně vyhoví, tož tak asi.

Sorry seems to be the hardest word (Elton John)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Mechanika ano, elektronika už se liší v něčem.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Vždyť tě nikdo snad k ničemu nenutí. Ber to jako příjemnou výplň času, protože by tě nebavilo jen sedět před hotovým dokončeným výrobkem a tupě konzumně ho používat. Natož si představ, že bys čuměl do bedny a poslouchal třeba slinty toho zapíčenýho kobliháře o EET. Proti tomu je křísení staré techniky krásný rituál.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

I když už je vše, téměř - hotovo - stejně sem budu dál psát, ono se zase něco najde. Díky vám všem za cenné rady, Hlavně Julovi za pro mne klíčový kontakt na pana servisáka, a za servisní manuály, schémata a vůbec Vám všem, kteří mě podrželi, když jsem to chtěl vzdát, i když jsem se někdy ptal jako idiot. Přeji Vám všem, i Vašim blízkým krásné, klidné svátky, hodně zdraví a ať se v novém roce daří.
Děkuji.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

stiglitz napsal:

I když už je vše, téměř - hotovo - stejně sem budu dál psát, ono se zase něco najde. Díky vám všem za cenné rady, Hlavně Julovi za pro mne klíčový kontakt na pana servisáka, a za servisní manuály, schémata a vůbec Vám všem, kteří mě podrželi, když jsem to chtěl vzdát, i když jsem se někdy ptal jako idiot. Přeji Vám všem, i Vašim blízkým krásné, klidné svátky, hodně zdraví a ať se v novém roce daří.
Děkuji.

nemaš zač,taky děkuji.rád jsem pomohl
taky ti přeju krásné, klidné svátky, hodně zdraví v novém roce

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Za chvíli se vydám do sklepa, je tam vrak B730. Další 730 je u mě nahoře v bytě, nějak se mi líbí vzhledově víc, než B115, určitě to bude jednodušší. Tak se do toho asi pustím.

(upravil vluz 3. 6. 2020 12:42)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Kdysi jsem B730 vlastnil a docela se mi zamlouval. Ovšem časem jsem u něj začal postrádat rychlost "19".  I když má mechniku z  řady B7, která by použití rychlosti "19" umožňovala, zase naopak elektrická část která pochází z řady B101 není na tuto eventualitu stavěná. Škoda, že tehdy výrobce nepoužil nějakou jinou vhodnou elektronickou část a mohla by to být v oněch časech jednodušší a levněšjší alternativa k řadě B113/5.

(upravil TheLastUnicorn 3. 6. 2020 15:34)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

B730 je sice po elektrické stránce jednodušší, ale celkově se na něm dělá hůř, než na B115. Proč do B730 použili elektroniku z B101 nevím...asi už nebyl prostor a peníze něco novýho zavádět do výroby. V zásadě to mohlo v základním zapojení zůstat stejné...potřebovalo to doplnit jen přepínač a 4 odpory.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Právě ta elektonika z B101, to bude věc. Ale B730 se mi vzhledově líbí, je určitě hezčí, jestli je tak propastný rozdíl ve zvuku, nevím. Neslyšel jsem ji. Mám jednu celkem výstavní, druhou jako vrak, kamarád ji vezl do sd, tak jsem ji vzal. Měli to v hasičárně, dali tomu na chlastačkách pokouřit, jeden vu metr je zaseklý v poloze ručky úplně vpravo. Co z toho eventuelně použít, nevím. Uvidím, až to vyvrhnu. Ale zase tam nejsou jihlavský přepínače, no.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Jo, B730 patřil vzhledově v rámci Přelouče k těm lepším výrobkům. Jeho luxusnější bratr B73 vypadá vedle něj až strašně a kdyby ty dva stroje postavil vedle sebe obyčejnému člověku, ten by si patrně vybral B730. Zvukově to samozřejmě není nepoužitelný stroj, ale rozdíl proti B73 a B115 tam  je citelnej. Už proto, že na basech to používá korekci podle starý normy (časová konstanta 1590us), tím pádem to ztrácí dole a nahoře je to zase zvedlý o něco víc, než by mělo. V kombinaci s nízkou předmagnetizací to pak sice umí nahrát nějaký výšky i na předpotopní standardní pásy (jako třeba PE31/41), no o to je to háklivější na "děravý" a vytahaný pásy. Ta záznamová a snímací část je převzata ještě z B100, tak to tomu odpovídá.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Nějaká možnost, jak to vylepšit? Kromě překopání všeho?

Příspěvky [261 až 280 z 287]

  Stránky: ««« 1 ... 12 13 14 15 »»»

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£