Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 2 z 3)

Audioweb.cz » PA a zvukařina » Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

  Stránky: ««« 1 2 3 »»»

RSS

Příspěvky [21 až 40 z 47]

(upravil Otas 24. 3. 2020 15:47)

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Kontrola dotažení matek diod a očištění konektorů relé je dobrý nápad, určitě je to namístě.
Pokud tomu dobře rozumím, on zatím lukasik145 nemá poskládaný zes dohromady, vstupní část zatím nepoužívá, jen dvojici výkonových zesů v můstku.
U vstupního trafa podle mne s nesymetrickým signálem na vstupu nic nezkomplikuje. Naopak trafo mu pomůže, je to krásný symetrizační člen. Jen nesmí zapojit vývod 2 DIN konektoru a udělat tak zemní smyčku. Ale musí mít na propojovacím kabelu zapojen v konektorech DIN jednotně živý a a zemnící vodič, např. na pinu 1 vždy živý a na pinu 3 vždy stínění, aby to hrálo ve fázi na stereo.

PS Ještě doplním:
Nevím, co doporučoval Sinclair, já mám k doporučení tyto změny:
Vstupní zesilovač je vlastně nejslabším článkem zapojení. Aby se snížil šum a zkreslení, doporučuji vyměnit OZ MA504 za jiné, nejlevněji v tomtéž pouzdře MAB355 nebo MAC155. Může (vlastně musí) se pak odpojit - odstříhat C104, C105, R105, C115, C116 a R124. A jako druhý krok vyměnit všechny čtyři zpětnovazební odpory (180k) za menší, třebas 18 k.
Kondenzátorům C106 a C117 se mi také nechce moc věřit, ale přímá náhrada se bude shánět špatně (jiná pouzdra).

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Napadlo mi , že tie trafka tam sú na to a aj ,že po kompletom zapojení zosilňovča  by sa tento problém mál odstrániť  .
Neskôr mi napadlo  ,že to rušenie spôsobuje NtB tak som to šupol na telefon a bolo to OK  a myslel som si ,že je to kôli  tomu ,že som mal NtB v inej fáze ako zosilňovač ale  asi máš pravdu . Zrejme to bude spínaným zdrojom v nabíjačke NtB .

K tomu ako to mám zapojené len pre predstavu je to rozobraté úplne ,čiže na skelete je iba trafo filt. kondenzátory a diodový mostík .
Nemal som ani prívodný kábel tak som to napojil iba na 2 žilovú šnúru bez kostry  . Z kondenzátorov som vytiahol 2x plus , 2x mínus a zem mám napojenú zo skeletu . Zem je v poriadku je prepojená na stred zdroja tak isto so skeletom čiže aj na sieťový kábel len ju nemám pripojenú v sieti  .

Ako som písal na začiatku rozobral som to ešte ako fagan a to do takých detailov ,že ešte aj od samotných blokov som odletoval koncové Tranzistory povyberal súčiastky samozrejme poprehrieval cesty na na plošnom spoji no nechceli by ste to vidieť a už vôbec nie dávať dokopy big_smile
Nájsť všetky diely mi trvalo asi 2 dni aj to ,ešte stále neviem kde je ukazovateľ vybudenia tak ,že to iba pre predstavu čo vlastne robím a ako to vyzerá smile

Momentálne som dva bloky skompletizoval čiže jeden kanál , nastavil kľúdové prúdy ( na 8mV ?? Neviem či je to správne lebo v servisnej dok. sa uvádza 10 až 15mV tak dám na Vás koľko odporučíte ) podarilo sa mi to zapojiť správne do mostíka a zdá sa ,že to funguje (hraje) normálne . Inak funkčnosť overiť neviem momentálne .

K ostatným dvom blokom by som mal dotaz . Jeden mi funguje normálne ako solo ale na druhom neviem nastaviť kľudový prúd.  Regulovať ide v rozsahu  od 0,7mV do 1,8mV a nejde nastaviť na požadovanú hodnotu . Skúšal som meniť tranzistor KC 148 a merať súčiastky okolo no všetko sa zdá byť v poriadku .
Pre informáciu na každej z dvoje mostíka je iba na jednom bloku Termistor a na tejto kde nejde regulovať byť má no, nemá to žiaden vplyv či ho pripojím alebo nie .
Trochu som nepochopil prečo na druhom bloku nieje keď ,že kľúdové prúdy sa nastavajú na každom zvášť alebo to mám nejako pomýlené celé najskôr big_smile

Ďakujem za odpovede .

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Okamžite si zapoj zosilovač 3 žilovou šnúrou s ochranným kolíkom. Ten termistor musí byť pripojený a prišroubovaný na chladič v blízkosti príslušných výkonových tranzistorov. Reguluje kľudový prúd. Kedže sú v zosilovači 4 moduly sú tam 4 termistrory. NTB spôsobuje rušenie pretože cez jeho fitre sa indukuje rušenie do ochranného vodiča. Pokiaľ máš externú USB zvukovku so symetrikou tak tento problém vyriešiš, navyše sa môžeš pripojiť k zosilovači symetricky.

(upravil Otas 25. 3. 2020 15:00)

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Jo, jo, kabel si samozřejmě uzemni, elektřina nežertuje. Ale ty jsi z oboru (na rozdíl ode mne smile), tak to nepochybně víš.
Termistory dokup do všech bloků, je to bez nich fakt rizikové, koncové trandy se přehřejí rostoucím klidovým proudem. Pro hledání závad zatím vystačíme i bez nich - alespoň mi výpočet potvrzuje možnost nastavení rozumného proudu (- ale termistory co máš, zapoj), rukou člověk naměří teplotu smile.

U toho bloku, který se nechová, jak by měl, bych postupoval takto:
1. Kontrola pájení na plošáku. Znám dvě základní chyby v elektrice:
    Kontakt není kde být má big_smile
    Kontakt je, kde být nemá big_smile
2. Je potřeba naměřit mnohem více hodnot. Potřeboval bych minimálně tyto, abych se odpíchl k dalšímu zpřesnění hledání:
    Napětí na výstupní lajně (pin 10) oproti zemi (pin 11). Bude-li větší, než 1 V, nepokračovat, jdeme jiným směrem (jen změřit 4. a 5.).
3. Minimum a maximum Uce na VT5 - začíná se vždy maximálním odporem trimru (změřit), pak zmenšovat a přitom hlídat proud koncáky,     
    náhodou se to vzpamatuje a bude problém, při minimu trimru přehodit měření z měření napětí na R39 (kde měříš proud) a změřit zase   
    Uce. Pak vrátit trimr na hodnotu, kdy začne přes R39 téct proud (cca 1 mV). a změřit napětí na VT5 proti zemi, kolektor i emitor
4. Změřit napětí oproti - napájení na odporu R19
5. Změřit napětí oproti + napájení na odporu R22

Takovýchto měření při hledání závady udělám často desítky (nejsem génius), tak to bude ještě zajímavé. Ale je to výzva a já trčím doma na home office, tak mám čas. Hlavně pozor, abys neudělal další závadu (to je tak snadné!), postupovat pomalu a s rozmyslem.

Lovu zdar smile. Až to budeš mít, ozvi se s výsledky.

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Termistor musí byť nevyhnutne pripojený na každý modul a to na svorkách 8 a 9. Bez neho nejde nastaviť kľudový prúd na požadovanú hodnotu a ani ho riadiť. Preto si nameral na odpore R39 len 8mV, nemáš termistor pripojený. Na trimri R25 najprv nastav max. odpor, potom znižuj R25 meraj na R39 úbytok cca 10-15mV.

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Tak som dnes niečo skúsil pomerať dúfam ,že správne .

Výstupné napatie na prázdno je 9mV . Ak mám trimer na minimum tak na VT5 je Uce 1,48mV  a úbytok na R39 je 0,7mV . Na maximálnu hodnotu Trimru bolo Uce 1,97mV a úbytok na R39 1,6mV .
Pri nastavení kľudového prúdu na R39 na hodnotu 1mV je Uce 1,68mV .
Pri meraní voči zemi je Uc -0,55mV ,Ue 1,1V .
Čo sa týka rezistorov tak na R19 1,0V a na R18 280mV .

(upravil kovac.pavol1 25. 3. 2020 20:11)

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Tie napätia voči zemi na VT5 máš uletené. Uc má byť  cca 1,1V voči zemi. Máš zapojený ten termistor? Odletuj ho a zmeraj odpor.

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

kovac.pavol1 napsal:

Termistor musí byť nevyhnutne pripojený na každý modul a to na svorkách 8 a 9. Bez neho nejde nastaviť kľudový prúd na požadovanú hodnotu a ani ho riadiť. Preto si nameral na odpore R39 len 8mV, nemáš termistor pripojený. Na trimri R25 najprv nastav max. odpor, potom znižuj R25 meraj na R39 úbytok cca 10-15mV.


Skúšal som aj bez tersmistara aj s ním a bez zmeny . No logicky by mal byť na každom ale v tech. dokumentácii je naznačený iba čiarkovane ako keby nemal byť na každom z dvojíc .

(upravil kovac.pavol1 25. 3. 2020 20:26)

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Ešte raz, termistor musí byť pripojený na každom module. Pri cca 15C ukazuje hodnotu cca 5k, zvyšovaním teploty klesá jeho odpor k 3k3. To, že je v schéme nakreslený čiarkovane znamená, že je mimo dosky na chladiči. Premeraj napätia voči zemi podľa schémy a hlás kde sa to líši.

(upravil Otas 25. 3. 2020 21:03)

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Podle mých dopoledních výpočtů lze pro měření napětí nastavit proud i s odpojeným termistorem - ověřoval jsem si to. Pozor na jednom ze schémat, kde není spojovací tečka u odporu R22 2k2 směrem ke kolektoru VT5. Odpojení termistoru klidový proud zvyšuje. Čárkovaně ohraničený je tam proto, že je mimo plošný spoj.
Ale určitě nelze provozovat zesilovač bez stabilizace předpětí pomocí termistoru. A termistor (připojení-odpojení) by měl i za studena trochu nastavení ovlivnit, to je divné.
Napětí jsou taková trošku jako po mrtvici sad a trochu si i odporují, nad tím budu chvíli přemýšlet, než nasměruji cestu dalšího měření.

PS:
Naměřená napětí na T5 jsou divná. Proti zemi by to bylo nižší napětí na kolektoru, než na emitoru a dalo by to dohromady 1,65 V. V měření Uce píšeš o 1,68 mV. Tak mi to připadá jako chybné, v obou případech se nejspíše jedná o V, ne o mV. Napětí proti zemi jsou nejspíše otočená polaritou, pak by to hrálo. Samozřejmě pro nastavení klidového proudu je třeba napětí nad 2 V.
Napětí na R18 a R19 působí vcelku věrohodně (v obou případech protéká 12 mA), byť bych tam čekal méně - cca 7 mA, čili napětí 600mV a 150 mV.

Prověř znovu napětí na VT5 (Uce a proti zemi). Tam se pak zaměříme hlouběji, budou se měřit odpory.
Prověř napětí proti mínusu napájení na anodě VD2 = bázích trandů VT6 a VT3.

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Ešte ma napadlo, skontroluj opticky, či nie je "odhnitá noha" na tranzistore VT2 (KC811). To je častá chyba týchto tranzistorov, po čase zoxidujú prívody. Pohýb s ním, prípadne premeraj napätia na ňom.

(upravil lukasik145 25. 3. 2020 23:07)

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Máte pravdu trochu som to poplietol pri značení a zle som to prepísal sem potom . Pardon .

Tak ,že k napatiam ešte raz . Pri meraní Uce na VT5 som na stiahnutom trimru na minimum nameral Uce 1,58V úbytok 0.9mV . Pri pretočení na maximum to bolo 2,1V a úbytok na R39 bol 1,7mV .
Pri nastavení kľúdového prúdu na 1mV je Uce 1,67V.

Meranie na  VT5 voči zemi dopadlo takto : Ue -0,55V , Uc 1,1V .
Meranie voči zápornému polu na VD2 anode 1,58V , Báza VT3/6 1,57V .

VT1 a VT2 som menil ako prvé za nové ale k dispozícii mám iba KC809 čo v katalogu sedí .

Termistor má pri 20stp. 4,9kOhm čo by malo byť OK . Teraz som všetko meral s odpojeným a ešte pred tým ako som sem písal som skúšal so zapojeným merať úbytok na R39 a nahrievať ho no čo si pamatám nič sa nedialo .

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

No veď za to. Teraz to meranie na VT5 je OK. Skontroluj budiče VT9 a VT10. Napätie na emitore VT9 voči zemi (bod 6 na doske) máš koľko? Má byť cca 0,6V.

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Fajn, teď už tomu věřím smile.
Proud budícím obvodem je v úplném pořádku, to jen chlapci na schématu předpokládali, že je propustné napětí diody KA261 0,6 V.

Tak teď už se to začalo rýsovat. Možná je to na hraně regulace (nějaká chyba tam - necháme si jako druhou variantu), nebo nám to pustilo 9 mA (1,7 mV) přes výkoňáky a žádné zesílení to nevyvolalo, což je divné. Potom by si to strhávalo část budícího proudu a regulační trand by neměl šanci s tím něco udělat, resp. dostat to nad těch 2,1 V (čili 3 přechody BE), tohle napětí předpokládá nárůst vlivem vzrůstu napětí na emitorových odporech.

Vyjdu-li z předpokladu, že nejčastější chyba bývá tam, kde se do toho sahalo, pak možná někde na kolektorech kovových trandů schází napětí - není kontakt na pouzdro.

Pokyn dne je jednoduchý: Změřit napětí na kolektorech (kovových pouzdrech) trandů VT 9 až VT14 proti zemi.
Samozřejmě předtím regulaci klidového proudu nastav na minimum - ten tohle měření neovlivňuje. Jinak hrozí, kdybys tam náhodou spojil špatný kontakt (šroub - pouzdro), tak bude další součástka v háji.
Pro jistotu změř i napětí na odporech R38 a R41 při nejvyšším proudu, zda nemá R39 nějaký problém.

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Na odporoch R38 a R41 je úbytok 0V . Meranie na budičoch voči zemi dopadlo takto : VT9 Ue 1V ,Ub 1,59V ,Uc 33,96V . VT10 Ue 6,5mV Ub 0,56V, Uc-32,8V . Meral som aj prechodové odpory aj či nevzniká úbytok napatia na kolektorových spojoch na jednom bol odpor okolo 1 Ohm tak som to prebrúsil a je to v poriadku .

(upravil Otas 26. 3. 2020 18:21)

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Stačí jen napětí na pouzdru u zbývajících trandů (VT11 až 14).
Ten úbytek na R38 a 41 je při plném napětí na VT5 (2,1V)?

PS: Změř ještě napětí na odporech R40 a R43 (také při 2,1 V na VT5)

(upravil kovac.pavol1 26. 3. 2020 18:39)

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Včera si nameral na VT5 na kolektore voči zemi 1,1V dnes máš na báze VT9, ktorá je prepojená s kolektorom VT5 1,69V ? To buď máš naprd merák alebo neviem. To je špatne. Aké napätie je na kovovom púzdre VT11 a VT13? malo by byť 33,96V čo si nameral na tom budiči. Koncové tranzistory máš na sľudových podložkách ? Nepreráža ti to na chladič?

PS: ak nenameral úbytok na R38 a R41 tak výkonové VT11 a VT13 sú  odfajčené. Tie by mali byť už otvorené.  Alebo nemáš pripojené kolektory. Tie napätia na bázach VT11 a VT13 sú špatne malo byť cca 0.6V

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Tak na VT 11/13 je napatie voči zemi Uc 33,6V .
VT 12/14 Uc 12mV .R40 a R41 0V pri Uce 2,1 V na VT5 .

Meral som to a nepreráža nič .
Sľudové podložky som vymenil za nové . Všetko to bolo rozobraté úplne na začiatku .

Ja tiež neviem prečo sú tam iné hodnoty všetko premerávam na viac krát . Merák mám Axiomet ale už má niečo za sebou .

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Na VT5 Uce by malo byť cca 1,65V. 2,1V je trochu mimo.

Re: Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Zachovejme chladnou hlavu.
Že by odešly všechny výkoňáky jedním vrzem? A to tak, že ne průrazem? Prověř, zda máš správně zapojené B a E na T11 - 14. Jestli má kontakt báze a zda není prohozena B a E.

Příspěvky [21 až 40 z 47]

  Stránky: ««« 1 2 3 »»»

Audioweb.cz » PA a zvukařina » Prosím o radu ohľadom Tesla AZK 220

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£