Téma: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

Ahoj lidi, něco přes rok dělám na jiné pozici ve fabrice, tudíž mám mj. jako kontrolor po ruce i multimetr, kvůli ověřování zdrojů. Tak. Před asi deseti měsíci mne napadlo vytahat z krabice kam se vyhazují vybité baterie, její obsah. Po vytřídění vzhledovém, tj. vyteklé články, zoxidované, na stole skončila slušná hromádka těch "pěkných". A pak jsem se jimi probral, o svačinách, pauzách. Čtvrtina, minimálně skončila u mě doma, jelikož vykazovala plný stav, plné nabití. Lidi prostě když už něco nesvítí, nefunguje, vyhodí celou sadu. Za skoro rok nevím, co to je koupit baterie, a to beru jen to, co má ± 1,35V a výš. Hodně tužkovek spotřebovala manželka o Vánocích do všelijakých LED kravinek, pro navození atmosféry.
A teď nevím, proč je vždycky jeden článek, který se vybije rychleji, než ostatní, a pak shodí kapacitu celé sady.
Proč?
Hmm. Co na to aktivisti, Zelení, Ekologové, Duha, a podobně? Ta energie se musela vyrobit, vyrobit se musely i ty články, někam odvézt, prodat, všechno ekologická stopa, jako prase, a pak se plné, nebo téměř plné vyhodí!
Tak co?
A proč se vybije jen jedna? Nevím... Přiznávám.

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

tady přece vůbec nejde o ekologii (to by se místo wolframových žárovek těžko zaváděly rtuťové výbojky), ale o "agendu" a s tím spojenou buzeraci. Mě nejvíc se** co se teď děje v automobilovém průmyslu - nejnovější auta šetřeji tak moc, že už ani pořádně nenabíjí akumulátor ...

(upravil danhard 17. 1. 2020 23:15)

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

Ano, na úkor toho, že je to jednoduchý a optimálně fungující, platíš nesmyslné komplikace, aby to bylo na oko ještě o 10% lepší, to ale stojí výrobně víc, než to ekologicky ušetří.

Doufám, že mi rozumíte smile

Ke všemu ty elektomobily skutečně v zimě na hovno topí smile

Budu to mít v garaži, tak počítám, že tomu doma oznámím, že za 20 minut startujem a ono se mě to nadráždí smile

Dobíjet budu na "noční proud" i když s fotovoltaikou nevím, jestli se to všechno nezmění.

Jak známo, v noci je sluníčko vypnutý smile

ps. jakou mají účinnost přečerpávací elektrárny ?

(upravil stiglitz 17. 1. 2020 23:14)

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

Danhard: Viděl jsem v autosalonu na Primě, nějaký test elektromobilu, krom toho, že nikam nedojeli, protože byla zima, v tom docela vymrzli. Jasně, v tom jsme zajedno, nicméně: Proč, když někam naláduju čtyři, šest tužkovek, jsou dvě, tři na nic, už to nejede, a druhá polovina vykazuje plný stav?

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

jen aby to pak nedopadlo takhle:

https://memestatic1.fjcdn.com/comments/ … 668ddf.jpg

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

Už mě to sere, řídíto to parta debilů (myslím celosvetově).
Na Saharu dopadá energie dostatek a s těma pouštěma se asi moc dělat nedá.
Je tam ideální místo na sluneční elektrárny, jen je to zapotřebí optimalizovat, smozřejmě žádná fotovoltaika, ale zrcadla o koncentrace na porogenerátor a klasická turbína.
Přebytek elektřiny do vodní přečerpávací, ta může být kdekoliv, kde je vhodný terén na obě nádrže.

Asi tak, víc toho nevymyslím.

ps. je to projekt z druhé třídy, když mi bylo 7 let smile
V ABC jsem se dočetl, že je to s náma nahnutý, tak jsem musel konat.

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

ABC, kdysi jsem odebíral. Tím stylem, že to nejdřív někdo musel odhlásit, a přepsalo se to na poště na mě. Ale jedeme mimo.

(upravil danhard 18. 1. 2020 0:14)

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

ABC a VTM jsem kupoval v trafice.
AR jsem odebíral (tatínek).
Za nákupy v obchodě jsem inkasoval asi 5kč za velký 100kč nákup, normální zaměstnávání dětí smile
Normálně jsem chodil nakupovat se stovkou a uměl jsem nakupovat i u řezníka, šikovnej chlapec smile
Platy tehdy byly máma 1500,- a táta 1900,-
Papír vykupovala sběrna v r. 62 za 10 haléřů kg, balíky novin, časopisů a krabic.
V r. 61 jen za 5 haléřů, na to už lidi srali smile
Železo bylo za 5 hal., nikdo kolejnice nekradl.

(upravil stiglitz 18. 1. 2020 0:17)

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

No, páni! Tak já jsem 1970. No.

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

Starej si dost, jen jsi to nezažil.
Husákovy děti smile

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

jj, Husákovy děti - poslední generace, která ještě za něco stojí smile

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

stiglitz napsal:

nicméně: Proč, když někam naláduju čtyři, šest tužkovek, jsou dvě, tři na nic, už to nejede, a druhá polovina vykazuje plný stav?

Tak asi mají rozdílnou kapacitu a odejdou ty slabší..

Web

(upravil jmd 18. 1. 2020 16:12)

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

danhard napsal:

Budu to mít v garaži

Aký si mal dôvod kúpiť elektromobil, pokial nemyslíš nejaký invalidný vozík? U nás na to už pár krát prispieval štát. Pred pár týždňami, najskôr do minuty spadol systém. Keď aukciu asi o týždeň znovu zopakovali, tak do minúty max 3 boli rozdané všetky poukazy.

Mňa elektromobilita posledné roky živý. Staviame infraštruktúru nabíjacích staníc po celej SR a aj v konzorciách na koridoroch naprieč EU. Dennodenne jazdím EVC. V meste si to dokonca chválim. No prednedávnom som si to užil na ceste BA-KE cca 450km zväčša diaľnicou v staršom EVC BMW i3 pri -10stC.

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

Docela by mě zajímalo, až budiou potřebovat všichni nabít, jak se to bude řešit, se stanicemi, a s místem. To jako, když přijedu před panelák, a nebude žádný stojan volný, druhej den nepojedu do práce? A co na dovolenou? Jak dám druhý konec republiky bez mezipřistání na osm hodin? A ti, co jezdí do Chorvatska, to tam dojedou, a druhý den můžou jet zpátky.  Na to jim těch deset dní bude stačit.

(upravil Otas 18. 1. 2020 22:09)

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

Elektromobily, tak, jak se to zatím jeví, jsou jen slepá cesta. Výfuk mají v Tušimicích. Baterky jsou ekologicky "na baterky".
Za den s tím nedojedu od sebe do Uherského Brodu, naložit a zpět (vloni jsem potřeboval a na dieslu zvládl).
Ještě, že je globální oteplování; zase se vrací čas, jako když se v 16. století pěstovaly v Kroměříži pomeranče. V elektromobilu se tak nebude za krutých mrazů mrznout jak v Trabantu. Nepřeji si vidět kalamitu na dálnici, kdy se doprava na několik hodin zastaví z důvodu vánice.
Ale naopak je to i o myšlení; proč nejet dálky vláčkem. I u nás už běžně sviští 160km/h - většina rychlíků v koridorech, nejen Pendolíno, škodovácké mašinky jsou přestavěny na tuto rychlost, některé (nádherná řada 350) se s tím už v 70. letech narodily.

(upravil jmd 18. 1. 2020 22:10)

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

Najnovšie staviame a spúšťame (v r 2019 v SR už 10tu) nabíjaciu stanicu s výkonom 350kW DC cez kvapalinou chladený kabel a CCS konektor. Chýbajú však ešte autá ak odpočítame tie špeciality ako je Porsche, ktoré by to bežne zožrali do batérii. Nateraz najbežnejšie EVC sú s príkonom 50 až 150kW DC a kapacitami 30 až 100kWh.

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

nejekologičtější by bylo, postavit další Temelín a jím vyrobenou energií vyrábět uhlovodíky rozkladem vody (získáme vodík) a separací CO2 ze vzduchu získáme uhlík. A vyrobeným uhlovodíkem pak pohánět mírně upravená auta se spalovacími motory, s vyrovnanou bilancí CO2 - vypuštěné CO2 by bylo to, které bylo předtím odseparováno ze vzduchu. Americké námořnictvo chce dělat něco podobného: https://www.armadninoviny.cz/americke-n … -vody.html

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

stiglitz napsal:

Proč, když někam naláduju čtyři, šest tužkovek, jsou dvě, tři na nic, už to nejede, a druhá polovina vykazuje plný stav?

Ja mám jedno laické vysvetlenie... článok ako taký pri odbere zároveň funguje ako vodič, podmienkou je jeho prúdová kapacita, napätie. Ak sa v sérii jedna batéria vybije skôr (to by som pripísal tomu, že aj keď sú v sérii, ich odpor je vždy nižší  (a zároveň rozdielny v každom jednom článku) než odpor naládovaného celku - až sa batéria vybije, tok prestane prúdiť - z článku sa stane nevodič a tok sa preruší. Pičovina?

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

TOK ...

(upravil Otas 19. 1. 2020 6:43)

Re: Ekologie, nejen (asi) tužkové články, a jak k tomu vlastně dojde?

Spíše se dnes hovoří o vodíku a vodíkových elektročláncích. Dnes se ale masově (nejen v ČR) vyrábí vodík ze zbytků ropy, které už nejsou snadno zpracovatelné - v podstatě z asfaltu. A malá část CO2 z toho procesu se prodává do potravinářství (i Cola, pivo, nebo rychlé špunty tak přitekly ropovodem, vše je podfuk big_smile).   
CO2 jsou ve vzduchu řádově setiny procenta; to se bude blbě chytat; to dovede ta řepka big_smile.
Vodík má problém nízké měrné hmotnosti, i když ho ve flašce máte natlačený na 20 MPa (nebo dnes se zaostale vracíme k 200 barům), moc ho hmotností nebude a daleko se zas neujede. V kapalném stavu nevydrží, resp. zkapalnit si vyžaduje moc energie. Ale také se to zkouší, už se chystají stavět tankovací stanice se stlačeným vodíkem. A na nich to jde podstatně rychleji, než s elektrikou.
Jen nechci sedět ve vodíkovém autě, až bude mít nehodu. Mám své zkušenosti.
Odpovídal jsem v Unipetrolu za vodíkovou kompresi (jsem původním vzděláním a povoláním chemik) a "dotáhl jsem to" až na titulky v ČT24, když nám to v roce 2012 bouchlo. A to jsem si myslel, že když jsem v průběhu let prosadil a realizoval 13 zlepšení k vyšší provozní bezpečnosti, že jsme na tom celkem dobře. Anděl strážný odvedl svou práci výtečně (ale asi se u toho dost zapotil sad), nikomu se kromě leknutí nic nestalo, zato všechna drátová okna na výrobní hale (půdorys cca 80 * 30 m) odlétly ven. A ocelová vrata se prohnula. Tak jsme pak doplňovali ještě 4 bezpečnostní vylepšení smile.
Vodík je sice ve skutečnosti bezpečnější, než zkapalněné plyny, (mimochodem ty bouchly v r. 1974, 17 mrtvých, propanbutanovou láhev bych do domu nevzal), protože rychle stoupá nahoru. Ale i tak s ním opatrně.
Ostatně jakákoliv nashomážděná energie má svá rizika.