(upravil DaVidsob's 2. 1. 2020 20:52)

Re: Dělení na 120 Hz

Ta simulace co sem postnul je pro muj novej basák kterej obsahuje dva 12" pioneer TS-A300S4
jeho TS parametry tady: https://catalogs.pioneer-car.eu/Manuals … al/?page=2
jeden stojí 2100, při 40 Hz daj 117 dB při 400W na kus při 30Hz už to samozřejmě jde dolu
uváděj mu 77dB nechápu proč, ze amplionu podle ostatních paprametrů vychází že maj 84.7dB/W
maximální lineární výchylku píšou asi 10mm v reálu je provozuju na 3cm, ty starý (260S4) sem provozoval i na 4cm

*u těch 260S4 je uvádí výrobce, ale je to hůř dohledatelný, přestal se vyrábět před 7-mi rokama

*při běžnym provozu se vejdu bohatě do těch 10mm lin. výchylky

(upravil mechanik 2. 1. 2020 20:57)

Re: Dělení na 120 Hz

Fs som niekde čítal že to má na 43Hz, citlivosť je 93db, píše výrobca. Tu je graf výrobcu. padá to od 80Hz.

https://i.postimg.cc/xC0Z9S3X/pioneer.png

Nie je divu. Na 35L 30Hz -3db potrebuješ reproduktor s citlivostou okolo 79db. Najlepší je dayton UM10-22 a má stále "až" 81db a na 30Hz má -6db.

Písal si toto:

DaVidsob's napsal:

ahoj, řešim jednu situaci, obnovil jsem postupně v autě téměř všechny reproduktory, který jsem tam měl postupně od roku 2013 zhruba, takže se mi tu teď sešly dva pioneer woofery 25 cm

DaVidsob's napsal:

ten basák je TS-W260S4
QTS: 0.83
mMS: 148g
Vas: 13.2
Fs: 45Hz
SPL: 83dB/W

Až teraz spomínaš 12" pioneer TS-A300S4.

(upravil DaVidsob's 2. 1. 2020 21:00)

Re: Dělení na 120 Hz

tuhle krabici tu taky ještě mam, skutečně to na tom jejich grafu vypadá velmi hnusně
s těma 260s4 mi simulace vychází na 40 s poklesem 3dB a 115 dB při 400W na kus

(upravil mechanik 2. 1. 2020 21:01)

Re: Dělení na 120 Hz

Ja tvrdím že je lepšie to predať a ak je to rozbité tak vyhodiť. Než utrácať za stavbu reprobední a výhybiek. Tie repárky nestoja za tú prácu. Ak chceš kvalitnú a hlboko chodiacu pumpu tak pozri dayton UM10-22 ako píšem vyššie. Cena do 150e. Alebo potom viac HiFi repoduktor ako SEAS L26ROY ale cena je okolo 400e. Tieto pioneery niesu žiadne zázraky.

Ak nejaky tvoj kamarát chcel ladiť PAčko od RCF alebo eminence na 30Hz bez poklesu tak sa nedivým že ich zničil. Na to sú vhodné ledva PA subwooferové varianty ako 18SW115 od BC a stojí asi 400 alebo 450e. Je to 18".

(upravil DaVidsob's 2. 1. 2020 21:04)

Re: Dělení na 120 Hz

však to ničemu neodporuje, nadával jsi na nekvalitní autohifi repráky, tak sem ti předhodil příklad

*to kdybych měl prodat, tak za cenu kterou by mi byl ochoten za to někdo át se mi to nevyplatí dávat z ruky, ze stavby novýho basáku do auta mi zbyl materiál, tak si postavim bedny do dílny, 300W zesák stejně budu v budoucnu potřebovat, tak vo co de

(upravil mechanik 2. 1. 2020 21:17)

Re: Dělení na 120 Hz

DaVidsob's napsal:

maximální lineární výchylku píšou asi 10mm v reálu je provozuju na 3cm, ty starý (260S4) sem provozoval i na 4cm

To sa nerobí. Ak chceš výchylku 4cm, mal by si si kúpiť niečo drahšie čo je k tomu robené. Ako ten dayton čo spomínam. Dávaš tomu príliš na prdel. Kvalita zvuku tomu bude odovedať.

Re: Dělení na 120 Hz

Tohle je zase dobrý smile.

Pak sem postni nějaké video jak to celé dopadlo.

Re: Dělení na 120 Hz

*nerobí: no právě proto sem přešel na basáky s většim průměrem, aby pro stejnej akustickej tlak měli menší výchylku, mě nejde o výchylku, ale o ty dB aby to stíhalo zbytku, kouknu se na ty cos doporučoval

Zkoušel sem teď jentak ze srandy připojit středobasy od těch komponentů do auta na zesilovač a na DSPčku nastavit 6dB/oct a 120 Hz, zjistil sem že 6dB butterworth na 120 Hz je spolehlivá ochrana před nebezpečnou výchylkou a taky jsem zjistil, že jeden z těch středobasů docela solidně chrastí, zřejmě má v magnetickym obvodu nějakou ocelovou šponu, což tenhle projekt odsuzuje ke zmrazení minimálně dokud neopravim ten středobas

Re: Dělení na 120 Hz

Ještě k těm cívkám a zkreslení, koukněte tady na LITTLE SUMO. Co já kdysi měřil vliv cívek, Fe mi přidaly liché harmonické, pozvolna směrem k vyšším kmitočtům, tzn. na basech skoro beze změny a pro tohle využití prakticky bez negativního vlivu! Otázka jak se to bude chovat při extrémním zatížení.