Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 21 z 23)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

  Stránky: ««« 1 ... 19 20 21 22 23 »»»

RSS

Příspěvky [401 až 420 z 445]

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Zdravím, doufám, že tu ještě někdo žije smile
Vyhrabal jsem AZS222 v celkem pěkném stavu, k němu mám ARS1034. No problém nastává, když si chci něco pustit - basy strašně chrastí, i když je dám na minimum.
Neví někdo, v čem by mohl být problém?

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

V tm, že Ti je to ľúto odniesť na zberný dvor.

(upravil vluz 14. 7. 2019 10:34)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Z pojmu "chrastící basy" je těžko něco vydedukovat. Chtělo by to aspoň upřesnit, jestli to dělají oba kanály, nebo jen jeden, anebo jde o nějaký brum. Takhle by se dal dát snad jen pouhý tip na vadné hlavní filtrační kondenzátory.
Nevím ale, proč by měl solidní a stále vyhledávaný zesilovač mířit na sběrný dvůr (jak píše můj předřečník), když se dá docela bez problémů na něm vše opravit.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

vluz napsal:

Nevím ale, proč by měl solidní a stále vyhledávaný zesilovač mířit na sběrný dvůr (jak píše múj předřečník), když se dá docela bez problémů na něm vše opravit.

Přesně tak, mám doma AZS223 a AZS222. Taky je čeká generálka a repas. Ale o sběrném dvoru jsem vůbec neuvažoval. Jsou to podle mě solidní zesilovače v pěkném provedení. Myslím, že svou službu po opravě jistě udělají.

(upravil wazzirr 14. 7. 2019 12:01)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

vluz napsal:

Z pojmu "chrastící basy" je těžko něco vydedukovat. Chtělo by to aspoň upřesnit, jestli to dělají oba kanály, nebo jen jeden, anebo jde o nějaký brum. Takhle by se dal dát snad jen pouhý tip na vadné hlavní filtrační kondenzátory.
Nevím ale, proč by měl solidní a stále vyhledávaný zesilovač mířit na sběrný dvůr (jak píše můj předřečník), když se dá docela bez problémů na něm vše opravit.

Oba kanály. Jedná se o takové zvuky, jakobych zvedl hlasitost na takovou hodnotu, že repro nestíhá.
Při ohledání vnitřku jsem si všiml, že je osazen potenciometr 1M0/Y(??!!!?) Neměl by tam být M1/Y?? A mohla by to být příčina těch divných zvuků? (objednal jsem už 100k/Y)
Ve filtraci je 2x 10000uF/35V.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Pokud už tam někdo dal  potenciometr 1M, upravil příslušně i prvky v obvodu fyziologie?
Dále je také dobré u těchto letitých přístrojů zkontrolovat, zda nevznikla nějaká oxidace s následným přechodovým odporem v držácích pojistek - je to poměrně častý jev, když si navzájem nesednou materiály držáků a pojistkových čepiček.

(upravil wazzirr 14. 7. 2019 13:28)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Zase tak znalý nejsem, ale mám pocit, že tam je prostě jen ten potenciometr, bez nějakých viditelných úprav hodnot okolních součástek. Pojistky a držáky už jsem tam dal nové, ty staré už nevypadaly zrovna nejlépe.
A u toho poťáku jsem zapomněl zmínit, že stačí pootočit o malinký kousek, a hodně to řve - takže nejspíš opravdu nic jiného upraveno není.
Co jsem tu tak nějak přečetl, tak při desetinásobné hodnotě potenciometru se pak mění hodnoty rezistorů 10/1 a kondů 1/10? (vycházím z toho, jak tu někdo psal o 25k/Y tj. čtvrtinová hodnota původního, změna kondů 4/1 a rezistorů 1/4)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

A jakou hodnotu tam máš teď? (potenciometr) Nějaké "Y" mám...

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

pzwak: kdybys četl pozorně, tak výše psal, že tam má 1M/Y. Pokud po záměně potenciometru 100k za 1M nebyla provedená změna v obvodu fyziologie, tak reprodukce musí být velmi "divná". Uvidíme, co tazatel nakonec zjistil.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

hm, nestíhám číst celé vlákno, moje chyba smile 100k/Y možná nový mám, musím se kouknout

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Jak jsem už psal, je tam 1M, fyziologie upravena nebyla, sehnal jsem ještě na rychlo (než mi přijde nový) starší 100k, dal ho tam, basy nechrastí. Ale.. Při otáčení vypadávají kanály a sem tam něco zachrastí, než ho nastavím do té "správné" polohy - to by měla ale vyřešit výměna za nový. Stále ale přetrvává problém s hlasitostí - maličko otočím a trhá to uši, tak nějak maximální hlasitosti dosahuji při otočení zhruba na hodnotu 1-2

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

pak je otázkou, čím to budíš (jestli není příliš silný vstupní signál). Manuál uvádí 0.2V / 47kOhm pro plné vybuzení a to může být při dnešních výstupech docela rychle přebuzené

Web

(upravil wazzirr 15. 7. 2019 9:23)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Tak s tím jsem trochu mimo. Prosím pro laiky, co mám hledat, a co po mně chceš vědět smile

Teď ale bohužel budu zase muset čekat do pátku/soboty, až se vrátím z práce.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

No jde o to, čím to budíš... (co připojuješ na vstup) - např. konkrétní model

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Jo tak, na vstup mám din-cinch připojený do měniče analog-digitál, a optikou do samsung tv nebo ps4

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

a na všech je to stejné?

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ano

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

a vzpomeneš si na typ převodníku analog - digitál? jak to popisuješ, tak vlastně vše jde do AZS přes něj...

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

tenhle je to

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Tak to je dokonalý noname produkt a ve specifikaci není ani slovo o výstupní úrovni smile Takže buď dotazem u dodavatele nebo změřit... Pravděpodobně bude úroveň vyšší, a proto musíš regulovat na začátku dráhy. Taky se na tom může podílet fyziologie (zapojení na odbočce). Jako pokus můžeš odpojit odbočku a tím fyziologii vyřadit, jak dalece se průběh regulace změní...

Web

Příspěvky [401 až 420 z 445]

  Stránky: ««« 1 ... 19 20 21 22 23 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£