Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


Audioweb.cz » Smetiště » Je tu nějaký frajer přes magneta?

  Stránky: 1

RSS

Příspěvky [15]

Téma: Je tu nějaký frajer přes magneta?

Zdravím místní,po nějaké době tu jsem tu zas s prosíkem...
Přistál mi tu na opravu moped značky Gareli se specifickým druhem zapalování:
https://www.ebay.com/itm/STATOR-IGNITIO … SwSjpcfmFx
Podle uživatele z motorkářského fóra toto zapalování "pálí po 180°,před hú i dú. (modul háže jiskru jen při jedné kombinaci polarity nástavců a cívek)"
Zapalování je nefunkční.Cívka  statoru už přemotávaná,nicméně hlavní problém vidím ve faktu  že součástí zapalování je "červená krabička",jakési CDI které indukuje impuls pro indučku.Tato krabička je samozřejmě zalitá v zalévací hmotě.
A zde je "jádro pudla".Dokážu si obvodově představit klasické tyristorové zapalování s řídícím impulsem,ale toto nějak nedávám.
Takže moje teorie:Zřejmě dochází k nějakým napěťovým  špičkám při otáčení a při správné kombinaci jsou větší?Je v zapalovacím modulu paralelně připojený tyristor s určitou citlivostí "gejtu" nebo jak si mám ten obvod představit?
Díky za případné příspěvky...

Re: Je tu nějaký frajer přes magneta?

To je tam spíš tranzistor, kterej drží primár cívky zkratovanej a v momentě, kdy se rozpojí to hodí jiskru.

Re: Je tu nějaký frajer přes magneta?

Tak nějak mě právě nenapadá,kdy dojde k rozpojení.Ve statoru je jedna zapalovací cívka,a kolem se točí nepřerušený magnet rotoru s pólovými nástavci.Podle maníka z motorkářů to spouští správná kombinace pólových nástavců a cívky,jen mě nenapadá jak.

Re: Je tu nějaký frajer přes magneta?

Nechci byt za chytreho, ale neni tam nahodou, nebo nemelo byt na tom krku magnetu nahodou kladivko?
http://www.edssurplusforsale.com/1976_garelli_moped_parts/parts_diagrams/garelli_moped_eureka_flex_ignition_cev_150dpi--page_92--diagram_only.jpg
Tak to byvalo postaru udelane, nejenom v mopedech, ale i na lodnich motorech.
...................................

A pokud ne, tak to funguje tak vtipne, ze polove nastavce civek, zejmena te, co napaji zapalovani, funguje tak, ze pocas pulotacky sbira napeti do kondenzatoru, ale magnety v rotoru maji nestejnou velikost a vzdy po pul otacce je mezera, kdy odpali impuls.
Mivali tento system take lodni motory, nebo generatory.
Teoreticky, pokud sezenes a asi sezenes, dokonce levne, do generatoru, zapalovaci civku, ktera ma tuto elektroniku, bude to fungovat.
Problem ale byva, ze ta statorova civka, co sbira napeti pro zapalovani, kdyz se do ni dostal sajrajt, miva svod.
Bud na kostru, nebo mezizavitove skraty a nepracuje spolehlive.

Re: Je tu nějaký frajer přes magneta?

To s tím kladívkem na mě vytáhli i na motorkářích,dokonce mě jeden z přispívajících nepřímo označil za blba a prý proč do toho lezu když tomu nerozumím...Ne,kladívko tam prostě není.Ani kondenzátor,ani drát ,ani vačka na rotoru.Bo kdyby tam byla vačka,předělal bych to na klasické kontaktní zapalování bez červené krabičky a byl by klid.Už jsem stránku s nějakýma aftermarketovýma CDI našel,ale jsou tam tři typy,copak já vím který tam patří?

(upravil danhard 6. 7. 2019 8:45)

Re: Je tu nějaký frajer přes magneta?

Je tam zapalovací cívka, nebo ta je přímo na magnetu ?
Používá to i druhou cívku magneta ?
Jak velká je ta červená krabička, zapalovací cívka je v ní ?
Kolik drátů jde do té krabičky ?

Cívka na magnetu je jen cívka na vyšší napětí, tam se nemá co pokazit, v prdeli je zaplovací cívka, nebo něco v tom CDI.
Zapalování se dělá zápornou půlvlnou, kdy se energie akumuluje do cívky magneta.
V kladné půlvlně se přenáší do kondenzátoru.

http://www.motelek.net/andere/cdi/china_cdi/suzuki_ag50.png

Červená krabička ?
https://i2.cdscdn.com/pdt2/7/4/4/1/300x300/top4062472909744/rw/cdi-unite-d-allumage-variable-top-performance-po.jpg

(upravil wimshurst 6. 7. 2019 9:07)

Re: Je tu nějaký frajer přes magneta?

Ja nevim jak je to stare, ale kdysi opravdu mivali na tom krku magneta vacku a kladivko. I stadion to tak mel.
Honda monkey, pouzivala bezkontaktni zapalovani, shodne ze stabilaky a lodnimi motory.
Tam byl problem, ze puvodni vozitko, moc nesvitilo a taky neblikalo, nemelo baterii.
Pozdeji se zapalovani, montovalo "motocyklove" tedy magneto, ktere melo vicepolovy stator a zapalovani, melo na obvodu z venku rotoru jeste trigger civku.

Pokud budes laborovat, sezen si skratka civku zapalovaci, pro generatory, krovinorezy, nebo pilu,  ktera potrebuje nanejvys  jenom kondensator a melo by to fungovat.
Pokud neni poskozena ta civka, co napaji zapalovani.
Pouzivalo se to a pouziva se to i dnes, na levnych generatorech, krovinorezech a pod.
Pokud nekde na srotaku, vykloves z krovinorezu zapalovani, ktere je zapojeno vid obrazek nize, muzes tu civku pouzit.
Ty kondensatory dnes obvykle nejsou u civky statorove, ale sou zalite v te zapalovaci civce.
http://www.monkeybikeoz.com.au/gallery/XR75%20Wiring%20Diagram.jpg

Nedelej z toho vedu, rozdil mezi pilou a tim mopedem, pokud tam byla nekdy nejaka krabicka, mezi civkou  zapalovanim, bylo nejspis omezeni otacek motoru, pripadne skratovaci regulator, aby neupalilo zbyvajici zarovky a td.
Musis ale hledat, pokud najdes integrovanou zapalovaci civku udelanou jako statorovou a vleze tam, tak si usetril i na vaze.


Kuprikladu stadion se dal vytunit tak, ze se nepouzilo kladivkove zapalovani, ale previnula se zapalovaci civka na sberaci a pouzilo se trazimo, nebo tyristorove zapalovani z babetty, akorat se musela vyrobit spousteci civka a spravne umistnit nytek, pro spousteci civku toho zapalovani. To ale bylo davno, dneska neni potreba spousteci civka, pro zapalovani..

http://oldmanhonda.com/MC/WiringDiagrams/QA50.jpg
Pak i tak nicotny strojek, ziskal spolehlive zapalovani.

....................................... Doplneni.............................

Prakticky pro tvoji aplikaci, by melo vyhovet jako idelani reseni, CDI zapalovaci civka pro motokola.
https://motorynakola.cz/cz-kategorie_66 … motor.html
Za predpokladu, ze je v poradku ta sberaci statorova civka, tak staci sehnat /asi koupit/ zapalovaci civku pro motokola.
Aliexpress je asi top reseni.
ale trochu si pockas.
U nas to lze sehnat sice rychle, ale je to drazssi.
https://www.aliexpress.com/w/wholesale- … FreeShip=y

Je to prakticky totozne bezkontaktni zapalovani, jako se pouziva pro lodni motory a generatory, ale z externi civkou zapalovaci, interni statorovou civkou nabijeci a spousteci.
Otazka je, zdali ma smysl se zabyvat tim mopedem, tam muze byt vice zavad.
Take megnety v rotoru, mohou mit problem z odmagnetovanim lety a pod. nuance.

Re: Je tu nějaký frajer přes magneta?

Danhard:
Indučka je solo,jeden kontakt ukostřen,druhý vede do červené krabičky
Druhá cívka magneta je světelná
Červená krabička vypadá tak jak na tvém obrázku,akorát z ní nevedou kabely,má šestipinový konektor.Velikost cca 5x3cm.Pinout:Indučka,kostra,chcípák,oba konce cívky v magnetu.

wimshurst: Klasické magneta samozřejmě znám.Minulý týden ode mě vlastní silou odjel moped Rizzato Califone.Taky dobrej špek.Rok výroby cca 1972.Tam ale bylo klasický kladívkový zapalování,a postupným testováním jsem došel na vadnou indučku.Dostal indučku z Pionýra.To řešení není košer a je dost nevzhledné,ale ten člověk to používá na ježdění do práce,takže tam je to buřt...
Zapalování z pily nebo křoviňáku se nabízí,ale to nemá světelnou cívku.Bez světel je to jaksi na prd
Samozřejmě jsem vymýšlel celé zapalování nahradit,konkrétně z pionýra,babety nebo stadiona,má to jeden háček.Původní zapalování je velmi kompatní a malé,jeho průměr je o cca 1 cm menší než výše uvedených.Což samozřejmě vylučuje i použití externího snímače jako mají třeba všechny motorky,protože ho na obvod prostě nedostanu.

Re: Je tu nějaký frajer přes magneta?

Tak pouzij externi zapalovaci civku CDI na motokolo.
Pokud je v poradku ta civka statorova, pro zapalovani, neni problem.
Osvetlovaci civka je zvlast, ta se previnout i v ruce, kdyz by byla vadna.
Je to pripmitivni zapalovani, primitivni zapojeni, tam nemas co pokazit.
Ja sem si kdysi udelal i navijeci pripravek, pro navijeni civek pro stadion, to neni zadna veda.
Na upnuti do klasicke navijecky /micafil/ potrebujes akorat pomocne lozisko na magnetu, nebo prisroubovat ho na desku na navijeci stul.
Veterany a zejmena mopedy, vytazene ze stoupy, je krasna zabavna cinnost.

(upravil danhard 6. 7. 2019 9:59)

Re: Je tu nějaký frajer přes magneta?

Jeden 6-ti pinovej konekor, nebo 2 a 4 piny ?

https://www.ebay.co.uk/itm/Ignition-Coi … 0005.m1851

https://scooter-tuning.cz/wp-content/up … p32368.jpg

https://scooter-tuning.cz/wp-content/up … 390-10.jpg

Zapalovací cívku jsi zkoušel ?

V téhle sestavě to jezdilo ?

Re: Je tu nějaký frajer přes magneta?

https://i.postimg.cc/0K0KVpr9/IMG-20190706-110529.jpg
https://i.postimg.cc/kB7bBhhG/IMG-20190706-110551.jpg

Dle vyjádření majitele to byla funkční sestava.Poté se jednou převíjela cívka,a pak ještě jednou a to se prý nepovedlo.Podle mě je problém spíš v v červené krabičce.Možná malá změna hodnot po převinutí nakrátko pomohla..
Indučku jsem ještě netestoval,ale po zkušenostech s tím předchozím strojem se na to chystám

Re: Je tu nějaký frajer přes magneta?

Ahoj, kolega měl kdysi kawasaki KX 250. Hodně jedovatou ostrou krosku. Když mi ji dovezl ukázat po té, co za ni dal všechny svoje do té doby nabyvší úspory, ujel jsem asi dva kilometry a konec. Motorku jsem dotlačil. Byl tam použitý ten samý systém (Bez přeručovače - pýlka prstence magneta je osazena magnety, půlka je holá). Odešla cívka magnetu uvnitř provalená do zkratu. Musel jsem se toho ujmut, když se mi to rozesralo pod rukama. Už ani nevím kam jsem to tenkrát posílali převíjet. KAždopádně důležitý objev, který jsem kdysi učinil zcela náhodně byl, že záleží na polarite, resp smyslu vinutí cívky. jeden konec je ukostřený a borec co to převíjel, to aniž by to tušil musel uděat opačně. Přišli jsem na to tak že jsme se z toho snažili bezradně vytlačit jiskru, tak jsme s vytaženou svíčkou točili motorrem narexkou s gola nádstavcem za magneto. Nekdo omylem přepnul vrtačku a motorem jsme zašvrdlali naopak. Jiskra jako víno. Vývody jsem přepájel a leteli jsme. ZA 14 dní to kolega rozmlátil o hrušku smile - To nám bylo 17......

(upravil Anti 21. 7. 2019 8:20)

Re: Je tu nějaký frajer přes magneta?

https://i.postimg.cc/SJX5THs7/IMG-20190720-141534.jpg
Pro zajímavost:Průběh "zapalovací" cívky
https://i.postimg.cc/DSDbxmx5/IMG-20190721-090419.jpg
Po zapojení do okruhu zůstane jen "spouštěcí impuls".Bohužel výstup z červené krabičky směrem k indučce je bez signálu.

Re: Je tu nějaký frajer přes magneta?

Tak předevčírem přišla nová Centrallina Garelli,a jiskra jak víno.
Ale stejně by mě zajímalo,jak ten obvod vypadá...

Re: Je tu nějaký frajer přes magneta?

Mozna hloupa, ale zarucene funkcni rada, jak to muzes zjistit aspon priblizne.
Vem tu elektroniku na RTG.
V nemocnici te asi poslou do pr.. neni li technik, nebo radiolog tvuj dobry znamy.
Nastavit RTG musis sirokopasmove, tedy vytahnout Al, i Cu clony, dat vyssi vykon /tvrdsi zareni/ a na neprime, nebo prime digitalizaci to nakonec uvidis, mozna bude nutno prekryt dva obrazy z nizkym vykonem a vyssim vykonem.  /mekci a tvrdsi zareni/ pak uvidis soucastky uvnitr toho zazraku. Expozici musi testnout obsluha, je to spis delsi, neni to tkan, ani nic ziveho, pokud je tam plosny spoj, je dobre udelat i snimek ze strany a z boku.
Druha moznost je, ale to taky vyzaduje aspon bombonieru, zajit na letiste, kde maji scaner, ktery ma primou digitalizaci, tam ti to umi udelat i barvicky, ktere maji materialove ruzne vrstvy te elektroniky.
Dokonce se da, koukat i do krabicky z Fe pechoveho VF stineni.
Denska maji kvalitni dokonce i RTG mikroskop, firmy co delaji osazovani plosnych spoju.
Na RTG mikroskopu by si mel dokonce i zjistit, polarizaci diody, pripadne polarizaci tyristoru.
Pokud si to vezmes na vystavu, treba Amper, tam sem videl nekolik firem, co tam predvadelo ruzne RTG pristroje pro elektroniku.

Příspěvky [15]

  Stránky: 1

Audioweb.cz » Smetiště » Je tu nějaký frajer přes magneta?

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£