Takhle striktně bych to určitě netvrdil, já s tim problém nemám. Ale hádat se nebudu, někomu ty digitální fíčurky můžou chybět. Začal jsem na analogu, naučil jsem se všechno ladit podle ucha protože tehdy mi prostě nic jiného nezbylo, a tak ty displeje ani dnes vůbec nepotřebuju. Ba naopak mě na digi pultu rozčiluje věčné klikání, připadám si jak ajťák a donekonečna přemejšlet jak zrovna na tomhle pultu vyvolám toto a tamhleto, jak si naroutuju auxy nebo grupy atd atd. Asi jsem na to blbej
PEQ v mástru je snad nutnost, na doladění problemových prostorů. Ne na rovnání nějakého problému v aparátu.
Celý apec včetně podiovky (kromě 18" subů) naložim do VW Sharanu a když na to přijde tak i odtahám sám, všechny těžké věci kromě beden jsou na kolečkách, ale to dělám hodně nerad už z principu věci zkrátka jeden člověk na akci většinou nestačí na všecko, být zároveň na podiu i za pultem, ovládat světla...
S kolegou jsme sehraní, takže když na to přijde tak jsme schopní hrát za půl hodiny po příjezdu na akci. Ani analogový aparát nemusí být velký a nepraktický
Folded horn má snad jediný problém a to je zpoždění s dozníváním takže se buď celý aparát zpožďuje nebo je potřeba šneky vytáhnout dopředu. Ne vždy to je možné takto postavit a pak se bez DSP neobejdu. Zpožďování celého PA třeba v malém klubu k bicím, když jen dozvučuju, je vlastně asi jediná věc která mi v analogu párkrát opravdu chyběla.
Exxxi, viděl bych to taky tak, ostatně přijde mi že skoro všechno krom nejlevnější číny je zvukově lepší než SM58 v poslední době jsem si oblíbil AKG D5 a samsony Q8.
K těm 200W AB bych chtěl bedny s víc jak 100dB, takže nejspíš horny, to by hrálo jak z praku
Betaron napsal:....Největší práce je s 50-ti kilovým párákem. Datový kabel CAT5 30m na cívce váží přesně 2kg.
To je pravda, ten kabel mě taky rozčiluje. Jenže jednou se mi stalo že jsem přijel na akci, zapojil CAT5 a nic, spojení nebylo navázáno. Zapotil jsem se teda dost a zachránil to kolega který mi urychleně přivezl ten pitomý těžký kabel s rozpletem který samozřejmě fungoval. (Vi1 má analogové vstupy přímo na konzoli) Kdyby se mi přerušila některá linka, což už se mi taky stalo, tak nikdy nedojde ke katastrofě že vůbec nehrajem. Takže ty CAT5 abych teď tahal aspoň dva. A samozřejmě UPSku k pultu a radši i ke stageboxu. Byl jsem taky několikrát svědkem toho jak jinému kolegovi občas tu a tam hnusně prasklo v bednách a dlouho nemohl přijít na to že to dělá CAT5. Dělalo to totiž jen málokdy... vůbec mě nebaví řešit takové věci, fakt si to neužívám
Setkal jsem se i s tím, že kapela vyžadovala výhradně analogový aparát a na digitál odmítla vystoupit, byli to Uriah Heep. Pujčoval tam apec kamarád který má KV2 a obří Audient aztec. S tím bych se teda tahat nechtěl ale zase takový apec jezdí jenom na akce kde to někdo zaplatí a má dostatek bedňáků k ruce tzn. párkrát do roka. Je ale radost na tom dělat. A o tom to je.
Když budu brát zvukařinu jako zaměstnání tak si vezmu Soundcraft UI s patákem a budu vysmátý že jsem se v té blbé práci dnes zase nenadřel, a prachy jsou v kapse, ňákej zvuk sere pes... no žejo... Ale jenom do chvíle než mi na akci přijde 1000 lidí se zapnutejma wifinama v kapse a mě to začne haprovat. To pak 3 minuty před začátkem koncertu běžím pro noťas a modlím se abych stihl odmutovat vstupy protože muzikanti právě vylézají na scénu. A když se mi to nepovede tak jsem za blbce já, většinou nikoho nezajímají nějaké výmluvy na techniku. Takže mít všechno 2x zálohované... to mi za ten ušetřený párák s efekťákem nestojí.