Trošku offtopic, ale zrovna v kytarových aparátech je tohle věc poměrně zajímavá a dá se s ní pracovat. Experimentoval jsem s tím při přeosazování 4x12 Engla. Je zajímavé, jak bedna osazená dvěma Vintage 30 a dvěma Greenbacky hraje rozdílně když ji zapojím na 2x4ohmy nebo 2x16ohm (tedy stereo "půlky" sériově nebo paralelně). Zkoušel jsem všechny možné kombinace... spárovat sériově i paralelně greenback+greenback / V30+V30, nebo spárovat opět sériově i paralelně V30+Greenback. Vždy trochu odlišný zvuk. Při párování stejných reproduktorů byl rozdíl menší (prezentnější, ostřejší zvuk při paralelním zapojení u obou typů reproduktorů). Při párování odlišných reproduktorů byl rozdíl výraznější, ale opět platilo: paralelní - hodně ostrý zvuk, agresivní vyšší středy - výšky (v rámci toho co dokáže kytarová bedna), při sériovém zapojení - kulatější měkčí zvuk s méně agresivním vrškem. Při osazení jen 4x V30 byl rozdíl mezi paralelně a sériově zapojenými dvojicemi buď minimální nebo žádný. Měl jsem nahrávky jednotlivých variant pro porovnání (abych byl schopen zaznamenat rozdíl bez pauzy nutné na přepojení), ale přišel jsem o ně i s celým PC, takže jsou bohužel nenávratně pryč. Nahrával jsem room mikrofonem 2m od bedny, reampoval jsem stále stejnou kytarovou nahrávku, pro nastavení co nejvíce stejné úrovně pro 4ohm/16ohm varianty jsem používal růžový šum. Mimo jiné mě toto přesvědčilo o tom, jak moc udělá s kytarovým zvukem bedna... do té doby jsem řešil snímače, preampy, koncáky atd., ale box a jeho osazení a právě i to zapojení udělá v případě el.kytary opravdu hodně.