Téma: Smešovací pult

Nazdar,
rád by som si kúpil malý mixážny pult. Potreboval by som zmiešať jeden mono mikrofón a dvojkanálové audio (hudbu). V prípade hudby potrebujem aj prvky na ovládanie farby zvuku (basy, výšky). Zmiešaný signál by som príležitostne chcel digitalizovať. Všetko pri kvalitatívnej úrovni domáceho využitia.
Týmto požiadavkám by mohol vyhovovať mixák Behringer Xenyx Q802USB. Zatiaľ mi nie je jasná funkcia portu USB. Slúži na digitalizáciu výstupného signálu, alebo na pripojenie audia v digitálnom formáte do procesu zmiešavania?

https://www.gear4music.sk/sk/Ozvuenie-D … -Mixer/IPH

Re: Smešovací pult

Podle mne je to in i out, popis ale není jasný, ve vyšších třídách (1200USB) už jasně píší zvukové rozhraní.
Hlavně, že je to analogový mix, protože digitální Behringerský mix, co jsem koupil před třemi lety (a jen vstup USB) řady 300 (cca za 6násobek ceny tohoto), měl naprosto odporný zvuk a vedlo mne to k rozhodnutí Behringer nikdy více. Proti tomu i výrobky Tesla ze 70. let byly zvuková kvalita.

Re: Smešovací pult

Niečo podobné som zaregistroval aj ja.

Re: Smešovací pult

Otas napsal:

Hlavně, že je to analogový mix, protože digitální Behringerský mix, co jsem koupil před třemi lety (a jen vstup USB) řady 300 (cca za 6násobek ceny tohoto), měl naprosto odporný zvuk a vedlo mne to k rozhodnutí Behringer nikdy více. Proti tomu i výrobky Tesla ze 70. let byly zvuková kvalita.

Nevím jestli si měl možnost slyšet tyhle levný analog mixy od Behringera? Protože to co píšeš o tom digitálu platí úplně stejně o tom mixu z odkazu. Korekce k ničemu - jakýkoli zakroucení zvuk akorát zhorší, celkový zvuk z toho mixu je popelnicovo-plastovo-uřvaný, ke všemu z toho leze na výstup nezkutečný bordel i při stlumených všech faderech.  Doporučil bych shánět třeba starší Tapco, nebo Mackie. Tam jsou ty malé mixy daleko použitelnější.

Web

Re: Smešovací pult

Máme tenhle mini mix v práci, když je potřeba píchnout do aktivek (Dynacord A115A) jen Mic+ntb apod.a nechce se tahat větší Soundcraft. Na tento účel je to úplně v pohodě, zvukově mi to jako vyloženě průšvih nepřijde, v EQ taky extra problém nevidím (samozřejmě, není to parametr, takže s tím je potřeba k tomu přistupovat), šum do beden při stažených klikách žádný nejde. Shodou okolností soukromě mám pro podobné účely "starý" Tapco MIX60, rozdíl mezi nimi zvukově/funkčně nulový. Mix umí přehrávat z USB (stereo přímo do main mixu) i nahrávat (stereo Master mix). USB rozhraní umí 48kHz/16bit, takže je to na takové základní nahrávání... nijak oslnivou studiovou nahrávku z toho samozřejmě nevyždímeš wink

Re: Smešovací pult

V roce 2000 jsem si koupil od Behringera tusim UX802, nebo jak se to tehdy jmenovalo. Na 4 mikrofony a dvoje klavesy. Funguje dodnes, sumi malo.

QSC, EV, Turbosound, X32, SiEx3, DL1608 atd.

Re: Smešovací pult

Já též řešil něco podobného;
Zvučívám živou muziku, ale cca 2x do roka se jedná o „reprodukovanou hudbu“. Zejména, pokud ozvučuji sportovní halu s tanečními soubory, či skupinami – ELES, musel jsem zde vozit (ikdyž ne zrovna ten největší mixpult) Mackie CFX-20MkII. Jen pro moderátory s bezdrátem a pouštěče empétrojek všemožné pochybné kvality.
Zprvu jsem se poohlížel, jako kolega Xeon_sk po pultíku od Uliho aj. Zvolil jsem malý mixpultík se zabudovaným USB přehrávačem – PHONIC  AM220P.
Nemyslím, že by to bylo po zvukové stránce a šumu o něco lepší nebo horší, nežli Behringer. O hifi se pro daný účel nejedná, řekl bych celkem vyhovující.

Re: Smešovací pult

Ďakujem za Vaše postrehy.
      Rád by som Vás ešte poprosil o zhodnotenie niektorých prvkov príslušenstva, v tom zmysle, že čo má skutočný význam pre kvalitu zvuky a čo možno oželieť.
      Pre mňa je hlavné zmiešanie viacerých signálov, korekcie farby zvuku na vstupoch Line In a fantóm pre mikrofón.

Ďalej sa dá priplatiť za:

1. Limitér na mikrofónových vstupoch,
2. Efektovú jednotku (jedná sa hlavne o echo a hall na všetky spôsoby),
3. Rozhranie USB (obojsmerné),
4. Prehrávanie z USB kľúča.

Behringer má za nízku cenu niektoré položky z uvedeného, ale efektovú jednotku a súčasne plné korekcie aj na Line In majú až pomerne drahé modely. Občas nakupujem u dodávateľa Kirstein, ktorý má svoje mixpulty a je tam model ako Behringer Xenyx Q802, má efektovú jednotku, ale nemá USB rozhranie.

https://www.kirstein.de/Live-Studio/Mis … hpult.html

(upravil tubamusic 21. 12. 2018 16:43)

Re: Smešovací pult

Než kupovat další bezcenný levný krabičky k mixu, který ztratí hodnotu stejně jako ty krabičky hned po koupi. Kup si tohle a máš tam vše. Nechá se to ovládat jakýmkoli telefonem(tabletem) Android i Apple - wifi rozhraní. Má to vše co požaduješ a zvuk je oproti tomu Behringeru lepší i přes to, že tohle je digitál. Za ty peníze fakt super záležitost. V případě potřeby více vstupů je i varianta Ui16 a Ui24.

Web

Re: Smešovací pult

To je ale dvanáct kanálů, on potřebuje tři. Něco jako toto za méně než poloviční cenu. https://www.music-city.cz/alesis-multim … 4836.html#

Re: Smešovací pult

Nevypada to spatne, ale jiste chapes, ze tomu ekvalizeru se neda rikat ekvalizer. Ve chvili, kdy bude chtit pripojit o jeden pocitac vic, tak taky nic moc. Sice tam je 3,5 Jack, ale bez korekci atd. Vlastni prehravac FlashUSB to taky nema.

QSC, EV, Turbosound, X32, SiEx3, DL1608 atd.

(upravil george 22. 12. 2018 6:40)

Re: Smešovací pult

Na výběr je jich dost. https://www.music-city.cz/phonic-celeus-200-81444.html# nebo https://www.alibaba.com/product-detail/ … 122.8SLGQm tady bych byl opatrný.

(upravil tubamusic 22. 12. 2018 7:13)

Re: Smešovací pult

george: https://www.kirstein.de/Live-Studio/Mis … -Ui12.html Já vidím 4 mikrofoní + 2 Cinch + USB (Přehrávání MP3, wav atd i záznam) a to s tím, že na všech je limiter, kompresor, plně parametrický EQ, afekty atd. V podstatě je to tak i na všech výstupech. Když si spočítáš kolik by tohle stálo v analogu, mraky krabiček, kabelů a konektorů, tak je to nejlevnější řešení.

Web

Re: Smešovací pult

tubamusic: na tom odkazu, který jsi postnul, je těch mikrofonních vstupů 8. V prvním příspěvku píše, že chce jeden mikrofon na kecání, dva vstupy na jakýkoliv přehrávač plus USB. Nepotřebuje žádný efekt, compresor ani limiter o gatu nemluvě. Jednoduché korekce a šmitec.

Re: Smešovací pult

Ďakujem za odpovede. Účel použitia som, zdá sa, neuviedol dosť podrobne.

Mojim zámerom je pridať/nahrať k existujúcej skladbe basovú gitaru. Jedná sa len o hranie pre radosť, pretože si nemám s kým zahrať. Momentálne to praktizujem tak, že si pustím podmaz a hrám basový part, ktorý je, z muzikálneho hľadiska blízky originálu. Aby som mohol vyhodnotiť výsledok, je nutné urobiť v nejakej podobe záznam. Rôzne basové gitary mám pripojené cez procesor Zoom B1Xon na zos a debnu.

Čo mám informácie, basu je dobré nahrávať tak, že sa vezme jednak zvuk priamo z nástroja a primieša sa k nemu zvuk z mikrofónu postaveného tesne pred reproduktorom. To by teda chcelo 2 mono kanály, z toho aspoň jeden z fantómovým napájaním. Ďalej je potrebný jeden pár vstupov pre stereo podmaz s korekciami, aby som mohol na originálnej nahrávke, podľa okolností, trochu ubrať basy. To celé by bolo dobré cez USB previesť do editačného programu PC.
Nerád by som na ten účel hodne utratil. Nie, že by som nemal prostriedky, ale je dosť pravdepodobné, že sa to celé perspektívne môže ukázať ako blbosť:)

Re: Smešovací pult

Proč fantomové napájení? K čemu?

Re: Smešovací pult

Myslel som si, že na snímanie z debny použijem kondenzátorový mikrofón. Mám aj dynamický, chce to vyskúšať.

Re: Smešovací pult

Ano. Myslel jsem si to, že jsi vyguglil z nějakého článku použití kondenzátorového mikrofonu. A už jsi našel v nějakém e-shopu nějaký vhodný typ kondenzátorového mikrofonu na baskytaru a co stojí?

Re: Smešovací pult

Kondenzátorový mikrofón by som využil aj na spev, reč a snímanie akustickej gitary. Ako uspokojivý by som považoval Behringer C-3, Superlux v tej istej cene, Tannoy (klon Rode NT1), alebo aj Originál Rode. Pri výbere je nutné zobrať do úvahy aký má držiak a tiež to, aby každá vec nebola z iného e-shopu. Z môjho pohľadu je zaujímavý muziker.sk, lebo majú bezplatné doručenie do jedného obchoďáku.

Re: Smešovací pult

No jo Uli. Víš já použití kondenzátorového mikrofonu pro basu nedoporučuji. Výhody tohoto typu mikrofonu se pro nahrávání silného basového zvuku nevyužijí. Třeba u tebe zmiňovaném Rode NT1 nahrávání silných nízkých kmitočtů nedoporučují, protože by to v použití jistě napsali.