Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


Audioweb.cz » Ostatní technika a elektronika » Transformátor pro car-audio

  Stránky: 1

Chceš reagovat? Musíš se přihlásit.

RSS

Příspěvky [15]

1

Téma: Transformátor pro car-audio

Ahoj,

poprosil bych o radu. Chtel bych prilezitostne pouzit audio z auta i na 220V (bez radia, jen zesilovac + repro).
Ve sklepe jsem nasel trafo 24V 300VA. Existuje moznost, jak ziskat 12V bez vyrazne ztraty vykonu? Zesilovac je v nastaveni 400W RMS, ale samozrejme neni nutno ho vytacet na max. Jde jen o hobby, proto i hledam reseni za prijatelnou cenu, kdyz uz mam trafo.

Dekuji, Tom

https://i.postimg.cc/Ffn6ydT1/IMG-20181030-192827.jpg

2 ...editoval BV (31. 10. 2018 14:28)

Re: Transformátor pro car-audio

Podľa otázky bude najistejšie a asi aj najlacnejšie (s ohľadom na prípadné škody..) kúpiť niečo hotové, napr.
toto

Web

3

Re: Transformátor pro car-audio

12 voltov teda zrejme tento:
https://www.abctech.cz/prumyslovy-zdroj … 22590.html

4 ...editoval BV (31. 10. 2018 14:28)

Re: Transformátor pro car-audio

Samozrejme, máš pravdu.. bol to preklep.

Web

5 ...editoval tatko Tom (31. 10. 2018 18:19)

Re: Transformátor pro car-audio

mastodonto - podľa mňa (nemám výkonný autozosik) nezabudni pripojiť pred zosilňovač aj ten mohutný kondenzátor.
Držím palce, pretože akumulátor má veľmi malý vnútorný odpor na rozdiel od doho "trafa".
Osobne by som to neskúšal - riziko odpálenia zosilňovača!

6 ...editoval zuki (2. 11. 2018 14:06)

Re: Transformátor pro car-audio

To, že je na trafu uvedeno 220/12V neznamená, že tam bude 12V DC. (EDIT, nechal jsem se nějak zmást na 12V trafo...)

V síti je dnes obvykle i 235V AC (a může být i podstatně více) a uvedených 12V je taky AC (střídavých 12V - efektivní hodnota). Takže pokud tam dáš usměrňovač (můstek+ kondík = Elyt), tak tam klidně může být i 18V...  Pokud ten zesík vydrží min. tak 20V, tak bych se toho nebál... Ale první na který jsem teď kouknul (ALPINE PMX-F640 -> 4x50W nebo 2x 150W) tak měl 11-16V !!! Osobně s autozesíky zkušenosti nemám. Mě stačí ty co jsou u lepších rádií (PIONEER - už nevím co je to za typ, má taky 4x 45W)...

Předpokládám, že potřebný stabilík sám nenabastlíš, takže jak bylo sděleno -asi něco hotového...

7

Re: Transformátor pro car-audio

Co to plácáš, na trafu je 24V ?

8

Re: Transformátor pro car-audio

Pokud mas doma usmernovaci mustek, baterii elektrolytu na napeti aspon 50V, tak se da pouzit "stabilizator" pulzni, 300W.
https://www.aliexpress.com/item/LIXF-DC … 23faea9d55

Pokud nemas baterii kondu a mustek, tak radeji kup hotovy zdroj.
Ty kondy te budou stat vic, jak ten hotovy pulzni zdroj, ktery ma na vystupu jiz stabilizovane napeti.

9

Re: Transformátor pro car-audio

tenhle step down jsem zrovna dnes testoval na převod z 24V na 12, při 3A na 12V straně mu začne docházet dech, je tam nějakej XLxxx a to druhý je jenom dioda, výkon je v nějakejch čínskejch jednotkách, led mění barvu ze zelené na červenou už někde při 1.5A odběru a pak začíná mírně poklesávat výstupní napětí, při nastavenejch 13V na prázdno to pro 2A spadlo na 12V a pro 3A někam na 11.5A, ale na to, co to mělo být, to stačí, ale asi to budu reklamovat, parametry neodpovídají popisu. a borce smažu na hodnocení. Sice to není drahý, ale normální je nelhat.
Stejně jsem reklamoval USB nabíječku do auta, je na tom napsaný 2x2.1A+1A a vevnitř je šváb, co zvládne max. 1A, v dané aplikaci 0.8A při poklesu napětí na 4.9V... Prachy už jsou zpátky, stačilo krátký video s modelářským watmetrem a zatěžovacím odporem.
Je potřeba se apoň trochu bránit, než nás smetou do moře...

10

Re: Transformátor pro car-audio

Pouzil sem tento menic, pro autoradio, do kamionu a spolu snim, to tahne i radiostanici.
Pokud vim, tahne to dodnes, co sem ani necekal.
Ale nejak moc podrobne sem to nemeril, pravdepodobne je, ze v TRX a radiu sou condy, ktere to "podrzi" ale zas ne tak moc.
TRX bere kolem 2-3A, pri vysilani,  radio tak kolem 2A, pri normalnim provozu, zadna diskoteka, ale napeti nepoklesavalo, pri mereni do zateze, zarovkou.
Ale zase je pravda, ze palubni sit 24V je tvrdsi, jak napeti na prazdno, na filtracnim kondu usmernovace.

11 ...editoval zuki (2. 11. 2018 14:02)

Re: Transformátor pro car-audio

---

12

Re: Transformátor pro car-audio

Supr, diky moc vsem za odpovedi, procteno, pochopeno asi 80%;) S mojim levelem radeji koupim prumyslovy zdroj z odkazu, kdyz bude treba.
Jen abych dal do kontextu "proc vlastne", po letosnich grilovackach by se hodilo audio na zahradu, samozrejme nikdo nechce brat nalestene drevo z obyvaku, me se zas moc nezda nechat bezet auto na volnobeh pri odberu 30A ap. Myslim, ze pro motor a ost. soucastky to nebude idelal. Proto v kostce muj dotaz;)

13

Re: Transformátor pro car-audio

Da se to i jinak.
Ja mam takovou dodavku, ford transit, kde sem osadil dve baterie.
Jedna je klasika, pro motorove a palubni okruhy, druha je pomocna, pro topeni, radio, radiostanici.
Mam tam instalovany take zdroj pro karavany, ne nejak vykonny, spis je to dobijec a kontinulani zdroj 14V 10A.
Pokud sem v dosahu site, tak se pripojim a baterie se krmi pres tento zdroj, spicky pokryva baterie, kontinualne tahne ten zdroj.
Jinak dobra nabijecka, pripojena na baterii palubni jedinou, utahne v pohode takovyto system i bez pomocne baterie.
Idelani je takova nabijecka, ktera ma klasicke trafo, usmernovac a tyristorovy odpojovac, pri dosazeni max. napeti kolem 14V.
Baterie je jako zasobnik a kapacita, ktera pohlta jak ruseni, tak vykryva spicky odberu.
Prime sitova napajeni komponentu audia,  pro autechniku, je troska problem, dik vysokemu spickovemu odberu.
Ale i to lze, jen se clovek trocha zapoti.

14

Re: Transformátor pro car-audio

Tohle me prave taky napadlo, nabijecka tak 10-15A a baterka. Jednu vyrazenou, ale funkcni, Vartu 52Ah doma mam, ale protoze mam doma jen takove dobijeci prikrmovatko, nevedel jsem, jak by se to chovalo jako celek. Zkusim se poptat v okoli po nabijecce;)

15

Re: Transformátor pro car-audio

Pokud si alespon troska zrucny, tak zaklad nabijecky mas nahore na obrazku.
To trafo staci odvinout na sekundarni strane, ani mozna neni potreba rozdelavat plechy.
Mel bys dosahnout napeti, kolem 15V na prazdno, mozna min, mozna vic, zalezi na tom, jake pouzijes diody.
Pokud kuchnes nejaky starsi alternator, doprucoval bych prave diody alternatorove, ponevac znesou znacne velke spickove pretizeni.
Ale pro bezne nabijeni, postaci i bezny mustek, typu kostka, nebo placka.
Jako vypinaci obvod, klasika...
https://obrazki.elektroda.pl/7355621600_1513964125.png
Je nutno pocitat s tim, ze radeji pouzit mekci trafo, nez to sponovat na tvrdo a maximalni proud, co trafo zvladne.
Kdysi pred lety, se delali z oblibou tyto nabijecky z trafaky, ktere meli primar 380V, kde pripojene napeti 230/kdysi 220V/ udelalo takovy soft prubeh tomu vystupnimu napeti. Trafaky to byvali oddelovaci, na osvetleni vytahu. Kdo sehnal 300W trafo, ktere melo odbocku na primaru 220 a 380V, se dalo udelat cosi jako maji dnes "start hilfe" nabijecky. Nutne bylo ale udelat opravdu kvalitni mustek, jinak to slo do kytek.
Pamatuj na to, ze i kdyz pracujes z relativne bezpecnym napetim, pri ruznych situacich, mohou tect temi obvody, docela velke proudy.

Příspěvky [15]

  Stránky: 1

Chceš reagovat? Musíš se přihlásit.

Audioweb.cz » Ostatní technika a elektronika » Transformátor pro car-audio

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£