Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


[Zamknuto] (Stránka 1 z 61)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Zesilovač Federmann

  Stránky: 1 2 3 ... 61 »»»

RSS

Příspěvky [1 až 20 z 1,209]

(upravil mira 21. 10. 2007 7:56)

Téma: Zesilovač Federmann

Tento zesilovač nemá na světě obdoby... Výkon 500W ze dvou komplementárních Darlingtonů TIP142/TIP147  mad Další podrobnosti na  http://www.elweb.cz/forum.php?prispevek=33753 a na http://federmann.wz.cz/index_soubory/Page832.htm Chudáci studenti sad

Tento thread je míněn jako upozornění pro začátečníky - není všechno zlato, co se třpytí! Začínající amatér bez zkušeností těžko posoudí, jestli je zapojení opravdu tak dobré, jak ho autor vychvaluje.

Re: Zesilovač Federmann

Kašli na to, to nemá smysl.
Každé zázračné a geniálně jednoduché řešení má svoje /někdy hodně masité/ mouchy a tohle jich má víc, než dost. Mně taky vadí, že ten pán lže, jen se mu od huby práší a navíc jako středoškolský učitel ani neumí počítat, ale nic s tím nenadělám. Můžu jen prostřednictvím tohoto a podobných serverů lidi varovat. Můžu to zapojení podrobně rozebrat a upozornit na všechny chyby.
To je tak všechno, co s tím můžem dělat.

Web

Re: Zesilovač Federmann

Bože to je mrdka!

Ten človíček je zřejmě chudák! Napíše bludy, vychválí si to do nebes a pak jen tak mezi řečí zmíní, aby se to radši nebudilo vyšší frekvencí než 30kHz s ohledem na příčnej proud smile A výkonově radši jen 10% - tím se z toho stává obyčejný, docela nepovedený 50W zesilovač, který to od začátku je.

A Microcap je na hraní, ne na návrhy výkonových zesilovačů. I plnej PSPice je třeba brát s rezervou. A realistickou simulaci výkonových poměrů, včetně druhýho průrazu, asi neumí nic, co se dá běžně "sehnat" (profesionální simulátory, který používají velký firmy na UNIXových serverech, jsou jiný kafe).

Viděl jsem na webu podobnou "simulaci" transiwattu, kde si "autor" libuje, že to má na 20kilech zkreslení 0,000003% - evidentně použil nějaký linearizovaný modely (typu napětím řízenej proudovej zdroj s dvěma parazitními odpory) místo realistických a vůbec mu to nepřijde divný. Takový lidi mám nejradši. A z nich se pak rekrutujou čuráci na vedoucích místech, který se strašně diví, když něco naslibujou podobně postiženým hovadům - zákazníkům, přijdou s tím jako s hotovou věcí mezi techniky a ti je pošlou do řiti.

Web

Re: Zesilovač Federmann

Cuduj sa svete ono to naozaj funguje. Asi pred pol rokom som to trapil na stole a chodilo to bez problemov. Teda az ked som poriesil to jeho zakmitavanie, a vymenil budice koncakov. Mozno este niekde vyhrabem tu dosku.

Re: Zesilovač Federmann

2 sinclair : Jak dopadl tento projekt: http://audioweb.cz/viewtopic.php?id=671 ? Myslím, že by to bylo pro žáky pana F. mnohem přínosnější.

Re: Zesilovač Federmann

No dopadlo to oživenou deskou, kterou je ale nutný předělat-má blbě země a je příšerně velká.

Web

Re: Zesilovač Federmann

K federmanu je hezká diskuze na elwebu, válel jsem se smíchy po podlaze.

Re: Zesilovač Federmann

Ta diskuze je fakt mistrovská, v #1 je na ní odkaz. Nejhorší na tom bohužel je, že on s tim krmí své žáky. Jeho studenti to musejí mít velmi těžké, obzvlášť ti, kteří mají o elektroniku zájem a věci aspoň trochu rozumí. I kdyby měl schopný student stokrát pravdu, těžko vysvětlí takovému pedagogovi, že jeho pohled na věc je mylný...

Re: Zesilovač Federmann

S kantorama je občas pěkná potíž. Když jsem byl na škole měl jsem vždycky ze všech elektro předmětů 1. Pak jsme dostali nového učitele, v mnoha ohledech lepšího než ten předchozí ale samozřejmě nic není dokonalé. Měl jednu nepěknou vlastnost - do písemky dával jen asi třetinu konkrétních otázek nebo něco na počítání a zbytek byl zadaný jen tematicky. To pro lidi kteří věděli jen to co řekl o hodině nebyl problém a když tam napsali co řekl dostali za 2. Jednička u něj snad ani neexistovala. Problém byl že když mi tam napsal takovou obecnou otázku tak jsem si nepamatoval co z toho všeho co jsem věděl jsem slyšel ve škole (protože tam jsem se nedozvěděl nic nového) tak jsem se ho vždy zeptal co všechno by chtěl do odpovědi, jestrli tam chce tohle, tohle, tohle nebo tohle. On ať tam napíšu všechno co vím. Tak jsem mu řekl že kdybych tam napsal všechno co vím tak tam budu sedět dvě hodinjy a nemám nejmenší šanci to dostat do písemky na půl hodiny kde je ještě 10 dalších otázek. Právě proto se ho ptám co z toho by tam chtěl mít aby to bylo za jedna. A on se vždycky jen usmál a zopakoval ať tam napíšu všechno co vím a odešel. Úspěšnost mých prací pak závisela na tom jak moc se mi podařilo trefit se do toho co tam chtěl mít a jak moc šikovně se mi to podařilo zkomprimovat protože on tam chtěl vždy víc než jen nejzákladnější věci. Tím skončilo moje jedničkářské období yikes/

Re: Zesilovač Federmann

Presne ako Thales. Učitelka, dávala vždy také nekonkrétne otázky a chcela všetko. Nikdy som nemal všetky otázky zodpovedané... Jednotka ani za boha, to musel byť sviatok keď niekto dostal za jedna. Je mi z nej k blitiu.

Web

Re: Zesilovač Federmann

Pamatuji slova jednoho učitele: Na 1 umí Pán bůh, na 2 já a na 3 nejlepší žák smile

Re: Zesilovač Federmann

Jj, to platí...

Web

Re: Zesilovač Federmann

Na průmyslovce (Ječná, P2) byla vtipná scénka, když se mě u reparátu z předmětu Základy Elektrotechniky jen tak mezi řečí zeptali, čím se živím, a já odpověděl, že elektrotechnikou, konkrétně opravou mobilů...

Web

Re: Zesilovač Federmann

Nejde házet všechny učitele do jednoho pytle, jmenovitě se musím zastat například Ing. Křepelky na Českobudějovické SPŠE, kterého jsem měl tři roky na Elektroniku a jednoznačně musím říci, že to byl/je člověk, který je v daném oboru špička a ne jenom teoreticky. Známky nedával zadarmo, ale jedničku klidně dal i člověku, který třeba zkazil 1 otázku z 5ti v písemce a ostatní měl dobře. Pokud člověk zrovna neměl svůj den a u zkoušení byl tupej, dával vždy šanci přijít jindy, po druhé už nám byla hamba to neumět ! Z jeho předmětu mám schovaný sešit s poznámkami za tři roky dodnes a když něco nevím například z oblasti polovodičů, hledám to tam jako na prvním místě. Pro mne to byl/je PAN UČITEL !

Re: Zesilovač Federmann

Na takovy je radost narazit, bohuzel daleko castejsi je situace, kdy odbornik pracuje a kokot uci. Nekolik ucitelu na prumyslovce se jakoby mezi reci chlubilo, jaky kde byli velky zvirata... akorat nikdo z nich uz nerek, proc teda jima porad nejsou. Skutecny odborniky pamatuju akorat dva... oba byvali projektanti, co misto duchodu ucili.

Re: Zesilovač Federmann

no, môj otec bol poslaný na dôchodok, a že má ísť robiť majstra na učilište (chémia, elektrotechnika, strojarina..), ak chce... Hanba, dôchodok by mal vyšší ako ten plat plus temer žiadne pomôcky nie sú k dispozícií...

Web

Re: Zesilovač Federmann

No jo, aj my sme mali Pána učiteľa. Všetko vedel vysvetliť, pochopili aj tí, čo nechceli. Robil hádam všetky profesie čo sa dajú, taký rozhľad ako on by som chcel mať. Známkovanie tiež super, človek s veľkým Č.

Web

Re: Zesilovač Federmann

>Pibi
Jo tak přesně tohle říkal taky. Byl to co se týče propadu vrah. Třetina třídy dostala kouli a nechal jim dělat reprarát. Polovina měla za 4 a byli rádi (mohli si za to sami ale byli rádi že prošli). Několik lidí mělo trojku a celkově tři lidi dvojku a jeden z nich jsem byl já. Všichni byli rádi když při rozdělování známek v kabinetu mohli vypadnout a nikdo se nebránil (krom pětkařů). A já jediný jsem měl tu drzost na otázku jestli s tím souhlasím řekl že nesouhlasím a že chci jedničku smile Tak mě hnedka odvedl do prázdné třídy a tam jsem dvě hodiojny psal písemky. Díky tomu jsem přišel pozdě na hodinu elekologie, učitelka mi nedala písemku a já pak musel dělat doklasifikaci po prázdninách smile

>Jarous
tak to gratuluju k takovému kantorovi. Toho tak mít.


Pak jsme měli ještě jednu profesorku na elektrické stroje (silnoproud). Tam se braly různé motory, energetika, různé kombinované trafata (z výpočtů několika výkonových traf vinutých z různých materiálů a různě zapojených primárů a sekundárů je mi dodnes zle. Šílenosti typu dvojitá lomená hvězda už nechci nikdy v životě vidět). S principama jsem neměl problémy ale když něco vysvětlovala tak to dělala hrozně rychle a člověk jí nestačil vnímat. To dělala třeba 10 minut a celé to ukončila otázkou "Jasný?!". Jenže to nebyla otázka ale rozkaz. Celá třída na ní koukala s otevřenou hubou, nikdo ani nemrknul a nikdo nevěděl o co jde. Běda kdyby se někdo na něco zeptal! To by byl uvržen do pekla a na věky zhanoben. Domácí úkoly co vycházely na 12 A4 byly taky peklo. A ještě měla nějaké problémy když jsem si nákresy ve svém sešitě pro zvýraznění označil barvama a ona trvala na tom že i v sešitě pro mou soukromou potřebu to bude všechno tužkou. jenže pak se z toho stával docela galimatyáš. Takže z toho jsem měl za 3 protože to se nedalo. Tak chytrej zase nejsem smile

(upravil Federmann 22. 10. 2007 22:15)

Re: Zesilovač Federmann

mira napsal:

Tento zesilovač nemá na světě obdoby... Výkon 500W ze dvou komplementárních Darlingtonů TIP142/TIP147  mad Další podrobnosti na  http://www.elweb.cz/forum.php?prispevek=33753 a na http://federmann.wz.cz/index_soubory/Page832.htm Chudáci studenti sad

Tento thread je míněn jako upozornění pro začátečníky - není všechno zlato, co se třpytí! Začínající amatér bez zkušeností těžko posoudí, jestli je zapojení opravdu tak dobré, jak ho autor vychvaluje.

Ta diskuze je fakt mistrovská, v #1 je na ní odkaz. Nejhorší na tom bohužel je, že on s tim krmí své žáky. Jeho studenti to musejí mít velmi těžké, obzvlášť ti, kteří mají o elektroniku zájem a věci aspoň trochu rozumí. I kdyby měl schopný student stokrát pravdu, těžko vysvětlí takovému pedagogovi, že jeho pohled na věc je mylný...

Někdo zase neví o čem mluví, asi se vám to trochu popletlo, to není adrenalinový sport jak uvolnit své komplexy, ale ...?


(dik kurpelm)

Re: Zesilovač Federmann

Federmann:
prosím o odvození, jakým způsobem dostat z jednoho páru TIP142/147 těch 500W. Zejména mě zajímá odvození s ohledem na SOAR těch tranzistorů.
Děkuji.

Web

Příspěvky [1 až 20 z 1,209]

  Stránky: 1 2 3 ... 61 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Zesilovač Federmann

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£