Re: Přenosná reprobedýnka
Vycházel jsem z projektů na netu a trochu upravil ,,na ucho,, naprosto amatersky bez měření mikrofonem viz výše. Nehledej v tom žádnou složitost
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Projekty elektroniky » Přenosná reprobedýnka
Vycházel jsem z projektů na netu a trochu upravil ,,na ucho,, naprosto amatersky bez měření mikrofonem viz výše. Nehledej v tom žádnou složitost
Tak přemýšlím jestli ty výšky nevyměnit radši za ND25FA-4
A co by to mělo přinést? Větší vejškáč je potřeba pro nižší dělení, s větším středobasem. Když už výměna, tak za něco s "vaweguide" co omezí difrakce na hranách velké rovné přední stěny a aspoň trochu směruje.
Větší zatizitelnost (20w) rovnější konec charakteristiky, nd 16 od 16,5kHz v podstatě nehrají. A nižší dělící kmitočet se mě taky hodí, ulehčil bych te nd90 a navic vzdálenost repra by byla taky cajk, teď to při 6,3kHz vychází okolo 5 cm což je neproveditelný. Když bych snížil delicku na 3kHz tak to vychází tuším na 10 a to už se dá i pěkně k sobě napasovat.
Ale třeba plácam nesmysly proto se ptám
repráky dej co nejblíž k sobě, tyhle vzdálenosti kdysi někdo vymyslel, možná to tak funguje pro poslech v ose, ale každej stupeň nahoru a dolů jasně znamená fázovej posuv mezi repro, a to tím větší, čím jsou dál od sebe. Proto se dělají různý divnosti jako koax reproduktory...
Že nad 15kHz možná nehrají už stejně neslyším, ale mikrofon to slyší, podle mejch měření to není tak zlý, na 15kHz sice propad, ale pak se to zase dá dohromady, viz což je opravdický měření, akorát reálná citlivost je cca o 20dB níž. To zelený je to, co leze z BR. ještě že je zezadu. fialová křivka je 90° natočení bedny oproti mikrofonu, takže to hraje i "za roh" což je až neuvěřitelný, že tyhle vejškáče skoro nesměrujou. Dělat nějaký zbrklý pokusy bez měření nikam nevede, jenom k plýtvání časem a prostředkama.
P.S: I v tvým případě bych si ověřil, co ještě slyšíš a co už ne, a nehnal se za chimérou, v Brně ve VIDA jsem byl s děckama na performanci o zvuku, a spousta lidí nad 40 let neslyšela ani 13kHz, a ani někteří mladší neslyšeli nad 16kHz, jenom některý děcka slyšely 19kHz...
Reproduktory měly být na sobě , nicméně mě je truhlář vyříznul s 5mm posunem, nevím proč , proto jsou tak od sebe ale nechtělo se mě s ním řešit nový čelo, už tak mu to trvalo dlouho , přemýšlím, že bych ze 6,3kHz stáhl dělení na 4kHz což by výška měla zvládnout a pak by ta vzdálenost už nebyla ,,za hranicí,, ale teď na to není čas a prostředky , chystá se rekonstrukce bytu a stěhování takže třeba až další zimu.
Dle PC vím , že 16.5kHz slyším a 17kHz je ticho ale nevím jestli to nedělají repro u této bedýnky nebo zvukovka notesu, nicméně myšiplaše a psí p횡alky vnímám , není to už vyloženě slyšel je to spíš takovej zrnivej pocit
Tak drobná úprava v zapojení ještě proběhla, nakonec jsem ten Bassboost modul přeladil z 50Hz/16.5dB na 50Hz/13,5dB . Schéma / simulace je v galerii už upraveno, teď je ten zvuk příjemnej. Je až neskutečný jak ty malý repráčky dokážou zahrát hluboko a přitom čistě
======================================
Edit 15.3.2018:
Včera odešel jeden kanál v 2.0 PBTL koncu (XH-M549), chová se to jak když je na vodiči blbej kontakt ale dělá to ten modul s koncem, nikde jsem žádnej mechanickej problém nenašel. Vyměnil jsem ho za klasickej 2.0 BTL (XH-M543) modul a zjistil několik věcí. Hraje to čistěji a zmizel i ten problém s hraním ,,do kříže,,
Dokončil jsem projekt s Portable RJ Enclosure, snad se bude líbit.
A jak to souvisí s mým projektem?
je to taky přenosný, i když s 20 cm repro, a napájí to baterkama
Myslím si, že by to daytony v 2l bedýnce přehrály minimálně o třídu na basech...
Kaed - nebál bych se říct i o dvě třídy
Ještě dodám fotku kam se dá s těmato repro dostat s ideálně velkou ozvučnicí tj 6L. Zvolil bych oranžovou což je takovej kompromis. Jen upozorním, že se jedná o repro s nízkou citlivostí a velkým zdvihem, proto ten boost. Aktuální koncepce je červená +zelená čára.
Tak tohle už není nic pro mě. Pokud mám bedýnky bez subu, tak malej kousek přidám na basech. Zkoušel jsem SW eq +8dB na 50Hz a ten zvuk se mi nelíbil.
Xmax 4mm, predpokladám linear peak-peak, to je akože velká výchylka? a pri Sd 32cm2...? Ja by som rozhodne nejaky "bassboost" nerobil. Práve z dôvodu že citlivosť je mizerná, takto ti zatažitelnosť a teda výsledné SPL realne ešte viac klesne... Nebude to dobré ani zvukovo, tak malému reproduktoru raketovo porastie THD...
13db na ladení je vela. To by som si nedovolil na ničom... Tiež zvuk na "hrb" nebude lepší ani keby to bolo bez THD...
Je to +4 a -4 mm bez výraznýho zkreslení. Maximální vychylka je 18mm (peak-peak)
On ten hrb se tváří děsivě, tj cca 10dB oproti zbytku, ale když to srovnam s bednama co prodavame ve firmě tak to hraje stejně, jen to tak nebučí, nehraje to ,,pod dekou,, a zahraje to níž, takže by tam bylo hloubek o dost vic než všeho ostatního, to se říct nedá. Prijde mně že ta simulace v amplionu je až moc ideální oproti vyslednymu zvuku. Nebo data od vyrobce jsou dost prikrasleny. Na sloupech doma bych taky +8 nedal, bylo by to neposlouchatelny. A nejsem ani příznivcem extremniho dunění. Momentálně to mam viz zelená charakteristika. Poslechově to je trochu do U ale řekl bych že vic jak 3dB to není. Co jsem prováděl amatersky měření resp průběžný měření spektra se špičkama, tak to bylo jak rikam
Ještě mě napadá, můžu vubec jen sečíst citlivost reproduktoru [dB/W/m] s napěťovym zesílením toho boost modulu [dB]? nemělo by se při porovnání zesílení napětí/proudu s výkonem to zesílení v dB napětí/proudu podělit 2? jestli to nebude jadro problému
V tom případě by zesílení boostu nebylo +13dB, ale jen +6.5dB , a to když přidám k poklesu o 4dB na 50Hz oproti 100Hz (červená čára), by bylo ve skutečnosti jen +2.5dB oproti těm 100Hz... což už zhruba odpovida těm odhadnutým / odposlechnutym 3dB.
**EDIT: ** tady je graf po přepočítání
Na inšpiráciu
https://www.youtube.com/watch?v=X8LvGd6B5ko
To je trochu nižší level nicméně přemýšlím jestli ten svůj výtvor nepředělat z BR na pasivní zářiče
Audioweb.cz » Projekty elektroniky » Přenosná reprobedýnka