Re: Signálová kabeláž

Tak pánové, dokonáno jest.
Po vyzkoušení všeho co mne napadlo a bylo zde řečeno se jako jediné řešení bez destrukce zvuku osvědčilo propojení rádia se zesilovačem(či) signálovým kabelem s jediným společným stíněním. Já jsem použil kabel LIYCY 6x0,25, neboť jsem jej měl zrovna po ruce. Rušení bylo i při nastavení maximálního zisku na vstupu zesilovačů slyšitelné pouze při přiložení ucha přímo na výškový reproduktor. Kabel jsem vedl zkusmo středem auta po podlaze a pak i podél levého prahu, kde vedou svazky kabelů a kde byl uložen i původní signálový kabel pro připojení zesilovače. Takže umístění kabelu nehrálo žádnou roli.

Dalším již zmíněným řešením jsou oddělovací trafa, ale s těmi za pár stovek to prostě hraje špatně.

Zkoušel jsem samozřejmě i připojení zesilovačů samostatným minusovým vodičem od baterie, ale rušení pokleslo jen minimálně a dovolím si to přisoudit tomu, že jsem minusové lano kvůli jednoduchosti testu vedl úplně mimo vůz.

Rovněž připojení napájení rádia samostatnými vodiči od baterie nepřineslo žádné zlepšení.

Testy s napájením jsem prováděl při propojení 3-mi páry signálových kabelů postavených z Taskeru C121 a volně uložených po podlaze.

Kromě primárního účelu, tedy vyřešit problém a poslouchat bez rušení test potvrzuje i to, co zde někteří z Vás napsali. Tedy že není vůbec žádný problém s vedením záporného pólu po karoserii a připojením autorádia na tovární ISO konektor. Samozřejmě za předpokladu, že spoje nejsou poškozené či zkorodované. Naopak rušení, alespoň v mém případě bylo evidentně způsobeno modulací mezi jednotlivá stínění signálových kabelů a nikoli úbytky napětí na stínění.

V žádném případě nechci poukazovat na to, že zde někteří z Vás radili špatně. Pokud Vaše řešení v konkrétním případě fungovalo, je to dobře. Ale pokud někdo z Vás jen hrál chytrého a papouškoval dokola omílané mýty psané na internetu, zamyslete se a příště si nechte tyhle hlouposti pro sebe. Akorát přiděláte tazateli zbytečnou práci, která nepovede k požadovanému výsledku. Já na to tentokrát čas měl a jsem vděčný za tu zkušenost.

(upravil Hazys 17. 8. 2016 1:03)

Re: Signálová kabeláž

Pokud si měl zem zesilovače rovnou na mínusu baterky, a autorádio stále kdovíkudy přes plechovku, nemyslíš, že je to úplně stejně k ničemu, jako výchozí stav? smile

//EDIT: To jen pro vysvětlení: Ono překostřední audia přímo na baterku má význam pouze tehdy, je-li tam kostřeno všecko a ne jen něco; akumulátor je místo s nejnižší imepedancí, tudíž s předpokládanou nejmenší amplitudou rušivých napětí. Pokdu zůstává zdroj signálu (autorádio) kostřen furt tam někde do pérdele, pozbývá tato úprava smysl.
A že levná trafa za několik stovek hrajou špatně, se spíše obávám, že bude chyba mezi židlí a páječkou, především v nesprávné úrovni signálu a/nebo impedanci. Tím nechci rýpat, jen konstatuji fakta, jejichž dodržení je podmínka nutná.

Re: Signálová kabeláž

Vidím, Hazysi, žes přečetl jen začátek a konec mého elaborátu smile Uprostřed píši, že "Rovněž připojení napájení rádia samostatnými vodiči od baterie nepřineslo žádné zlepšení". A tím jsem chtěl říci, že jsem zkoušel všechny kombinace. Tedy i tu, kdy je vše, jak rádio tak zesilovače, připojeno přímo na akumulátor jak kladným, tak záporným pólem.

Co se traf týče, psal jsem tuším již dříve. Když jsem s nimi laboroval, používal jsem rádio s 6V výstupy a domnívám se, že je to na ty prcky moc. Tedy jak píšeš Ty, může to být o úrovni signálu.

Re: Signálová kabeláž

Řešení jsi našel,ale každopádně není standardní,tím myslím to společné stínění.Připomnělo mi to jak se po letech spokojeného používání vrátil kamarád kterému jsem taky instaloval audio do auta,že mu nějak divně hraje subwoofer.Taky rušení a dost divný zvuk.Bylo to zesilovačem.Došlo k tomu že zesilovač se subwooferem museli z kufru ven a potom mu to jeho bratr vracel zpět."Na prasáka" s připojenou autobaterií.Dnes už je jasné že připojil nejdříve signálové cinche,potom plus 12V a dále zbytek.To připojení plus 12V chtělo nechat nabít zdrojové kondenzátory a "kapacitor" přes tenoučké signálové mínusové spoje v zesilovači a ty se přerušily.A to je vše,přátelé.

Re: Signálová kabeláž

Standardní, nestandardní, hlavně že jsem vůbec našel řešení smile
A čistě ze zvědavosti - problém Tvého přítele s poškozeným zesilovačem (myslím krom jeho opravy) řešilo něco podobného?

Re: Signálová kabeláž

Ne ne,pomohla jen oprava zesilovače.

Re: Signálová kabeláž

Po čase jsem se vrátil k testování a našel jsem další funkční řešení. Je jím vedení signálu kroucenými páry, kdy jeden vodič z páru vede užitečný signál a druhý je připojen na stínění cinche, viz. foto:
https://s17.postimg.cc/ak2xzph67/UTP_RCA.jpg

A proto bych chtěl poprosit o radu zkušenější, jaký kabel v metráži koupit, aby odpovídal mnou ověřeným konstrukcím, ale měl elektrické parametry vhodné pro přenos analogového audia. Když pominu problémy s rušením, nejlépe mi hrají kabely postavené z Taskerů C121. LIY-CY a UTP mají o poznání horší zvuk.
Požadavek na konstrukci kabelu: 6x kroucený pár bez stínění, nebo s jedním společným, síla vodičů 0,25 (ideální síla do RCA).

(upravil wimshurst 4. 1. 2018 12:35)

Re: Signálová kabeláž

Pokud potrebujes resit podobne propojovaci zazraky, pouzij kabel, nejlevnejsi, jaky sezenes 10m a vice, urceny na HDMI.
V tom kabelu mas 6x zvlaste stinene pary vodicu a pak je to cele jeste dohromady cele opletene a stinene cele.
Lepsi kabely, na vetsi delky 15M a delsi, maji velmi slusne stineni a opletovou ponozku.
Na konci ten kabel odbuzirkuj na vetsi delku a nasad na stineni zvlast paru termobuzirky a pak to na konci osad RCA konektory.
V tom kabelu ti jeste zustane asi 6 dalsich nestinenych vodicu, ktere lze vyuzit na remote a jine ficury.
VUKI dela kabel i lepsi, ale je to enormne drahe.

Pokud si das bacha, stineni propojis jenom na jednom miste, tak jak to maji treba palubni letecke komunikacni systemy, nebude se ti tam dostavat zadne ruseni.

Re: Signálová kabeláž

Rone díky za tip. Tímhle vším jsem si prošel a většinu toho i popsal v tomto vlákně. Podle posledního testu nepotřebuji stínění vůbec, kroucené páry to rušení eliminují beze zbytku. Akorát to testované UTPčko prostě nehraje jako Tasker C121, kterej běžně používám. Možná v tom hraje roli kapacita, možná něco jiného, nevím. Kamarád mi doporučuje osminásobnej párák. Ten má sice navíc stínění, podobně jako to má ten HDMI kabel, ale to už mi ve zvuku paseku nenadělá. Nebo mi dnes do oka padl u našeho dodavatel UNITRONIC Li2YCY PiMF, který má izolaci žil z PE a nižší kapacitu mezi žílami.