(upravil Jupi 23. 11. 2017 22:58)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

15625 Hz je riadkovy rozklad PAL... wink

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

A 15734 je řádkáč NTSC. Tlesk tlesk. wink

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Oceňuju že i mladí si ještě pamatují něco z klasické televizní techniky big_smile

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

DJ_Rix napsal:

Oceňuju že i mladí si ještě pamatují něco z klasické televizní techniky big_smile

To si hádam nemyslel mňa? Už za mladšieho sa moc nepokladám (nar. 1972)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

jupi: Jasne ze ne smile Jsem jeste o par let mladsi nez ty smile

(upravil mechanik 2. 1. 2018 2:08)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Príklad nepodareného remasteru.

skupina: Yes
album: Fragile
skladba: Roundabout

Schválne som si skúsil porovnať 2 remastery. Pôvodná nahrávka bude predpokladám ešte na nejakom analogovom "kotúči" je z roku 1971.


https://s9.postimg.cc/3qn6fc4vz/yes_-_Roundabout.png


Ten lepší obrázok stopy je digital remaster 1993. Na obale sa s tým "neserú", jasne napísané "digital remastered".

Horšia stopa je vydanie 2015. Sú tam 2 CD. Jedno je 5.1 blue ray vydanie. Dalšie je klasické stereo CD. Že to je z CD je vidieť podla toho že rip je robený cez Exact Audio Copy. Na obale píšu "no further mastering or compression", pri tom stereo CD vydaní, tiež píšu "flat mastering transfer".


No je to divné. Tento remaster ako je vidieť nemá špičky vôbec orezané ale je tam brutálna kompresie, čo je vidieť oproti vydaniu z 93 roku. Fakt divné, pre čo ludom tvrdia bez kompresie keď je jasne tam? Pôvodná nahrávka to tiež nebude, má menej šumu než tá z 93.

Sila je že tam čosi píšu aj o vinyle, keď to vydali takto sprznené aj na vinyl tak to teda poteší smile

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Ešte sa pozrieť na origo vinyl Rip z 1971 smile

(upravil mechanik 6. 1. 2018 1:39)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Tá nahrávka má velký dynamický rozsah, cca 46db. Jasné keby zmizlo doznievanie tej gitary, ktoré je už aj tak blízko šumu tej analogovej nahrávky, vela by sa nestalo... Ale vinyl lepší než to CD z 93 byť nemôže, zase ten analog netreba precenovať, teda konkrtne vinyl. Čo sa týka analogu tak jediná zaujímavá vec by bola nakrdnúť si všetky pôvodné originál mastre na štúdiových páskách smile

Príklad zámerného použitia kompresie, ako inak elektronická hudba   https://www.youtube.com/watch?v=Lq9Jb-h … mp;index=3   Je to ten pokles hlasitosti pri nástupe basov. Ako je vidieť je zo zmámer a neznie to zle.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Takže jo, já to tu oživím. Tohle jsem si říkal, že asi bude problém, ale nějak jsem to moc neřešil. Ani mi to nepřišlo: pořád si říkám, no, už jsem hluchej, už to není ono. A pak jsem si objednal po letech, co jsem to album měl doma odněkud nahraný - Queensrÿche - Operation: Mindcrime, které já ostatně považuju za jedno z nejlepších metalových alb všech dob. Tak jsem si to pustil, dobrý, dobrý, a pak jsem si v určitých pasážích všimnul jisté příměsi, asi tak, jako když lehce chrčí reproduktor, nebo tak. Podezíral jsem z toho kabeláž, pak i zesilovač Onkyo, který jsem si nakonec musel opravit s boží pomocí sám, protože profík to nezvládnul, prostě jsem se domníval, že je někde něco blbě, jako kdyby chrastil potenciometr..? Jiné CD to nedělalo, jenom - asi trochu Empire, od téže skupiny. Takže jsem lezl po signálových kabelech, kabelech k repro... A pak jsem po asi měsíci zapnul druhou sestavu. A ty samé cizorodé zvuky v těch samých pasážích! A pak! Všechno je to takový plochý! Vzpomněl jsem si na tohle vlákno. Jasně, a našel na netu ještě dost dalších článků! Je to zlý, a člověk si to pomalu ani neuvědomí, takový prachy chtějí za originál, a pak člověk slyší tohle! Tak jeden se snaží, aby mu to hrálo, a někdo to remasteruje tímhle způsobem, na přes držku, co vlasně dotyčný ví o muzice? Asi už si napříště rozmyslím, co si koupím, protože tohle začínají bejt z mýho pohledu vyhozený peníze, navíc interpret sám z toho kolikrát má hovno. Teď jsem koupil remasterovaný CD Def Leppard - Hysteria - 1986, a není to nějak zásadně zlý, ale na aukru mi utekl tentýž titul, ale Supraphon, licence 1987, kdy to patrně nebylo dojebaný. Ksakru, chtěl jsem to porovnat. Hlavně že se tu snažíme o vyrovnaný charakteristiky, o frekvenční rozsahm o kdeco, a někdo to takhle čubí! A co teď? Co je další malér, jsou LP, které vychází za příšerný prachy, a je to taky takhle dojebaný. Ach jo.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

LP i CD jedině původní edice. Klidně i v Bulharské licenci. Žádný "1997 remastered" nebo  "digitaly remastered" - to je předpoklad průšvihu.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Skôr "Záruka". Osobne dokážem počúvať nezmršené skladby, ak im aj chýbajú výšky nad 12kHZ (aj tak ich nepočujem), prípadne s určitým skreslením, dokonca aj ak chýba nad 9-10kHz mi nevadí, no nedokážem počúvať sprasenú hudbu s DR-6, prehnanú niečim tak, že je to v podstate len jeden veľký hluk.
Nie vždy je stará nahrávka zárukou kvality - boli kapely, ktoré mali už vtedy asi hluchých zvukárov - vonku aj u nás. Nechcem menovať.

(upravil kaed 15. 3. 2021 14:49)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Prolížel jsem sbírku audiokazet, kde je kdeco, a našel jsem "originálku" Shadows greates hits - na to, že to nahráli v šedesátejch letech a nějaká neznačka to naprasila na kazetu někdy v devadesátejch to podle mě hrálo celkem pěkně, ale to může být výjimka potvrzující pravidlo. NA CD nic takovýho nemám.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Modrý Efekt - Svět hledačů je asi jedna z výjimek, kdy zní remastering lépe. Původní LP z roku 1979 je celé jako s dekou přes reproduktory. Remastering z roku 1999 a 2009 z původní nahrávky stáhl nejen deku, ale i DR na 7 a 8.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Existuji i dnes nesprasene nahravky, nahravane analogem, vydane na analogu, ale je to spis vyjimka.
vid kupr. naxatras.
https://www.google.sk/search?source=hp& … amp;uact=5

(upravil tatko Tom 15. 3. 2021 16:08)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

"15625 Hz je riadkovy rozklad PAL" - skôr "riadkový oscilátor" smile

Za mladi som to počul, pekne to pískalo z TV Orava 132 big_smile
625 vertikálnych riadkov je zložených z dvoch polsnímkov po 312,5 (15625/50)

Citácia:
"Ak sa obraz v tv kamere sníma tak, ţe riadky snímajúceho lúča sú vtedy
susedné, celé tienidlo bude presvietené za 1/25 s. To by oko vnímalo ešte
ako blikanie. Preto sa pouţíva prekladané riadkovanie: nepárne riadky
tvoria prvý poloobraz (312,5 riadka) a párne riadky tvoria druhý (312,5
riadka). Celý obraz je takto prejdený 50 krát za sekundu raz párnymi, raz
nepárnymi riadkami 50 krát za sekundu). Párne a nepárne riadky tvoria
rovnakým dielom jeden celý obraz so 625 riadkami 25 krát za sekundu a
vplyvom prekladaného riadkovania obraz nebliká."

Čo som si vtedy nahrával pesničky a relácie z TV, naozaj tam trochu zachytávalo a nahralo ten "piskot"
Už ho nepočujem, no v niektorých archívnych pesničkách z 50-tych rokov, čo mám ho vidno na grafe "spektra".
Sále je to zanedbateľné voči zmršeniu kompresiou dynamiky smile

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

https://youtu.be/PmId9Ot2R4I

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

https://hmvl6555ihm3sy2hft4bh4b5ai-ac5f … Vj7vA2Zl9Y

Celkom zaujimave citanie a vyzera to tak, ze platit stream sluzby uz zacina byt viac zarobkovim ako potesenie prinasajucim pozitkom z master nahravky pri kvalitnej audio zostave z pohodlia domova.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Peniaze za licencie na nové formáty a znovuvydávanie starých záležitostí pre oživenie trhu.