(upravil tomil2002 19. 7. 2015 20:36)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Hmm , mám doma nějaké LP a SP desky kupované cca do roku 1992-93 a spoustu kvalitně nahraných kazet. Kazety některé pomocí dolby B něco dolby C  a ať už si pustím cokoliv s toho starého tak to opravdu hraje super , to je radost , libůstka pro uši .Zařízení  mám střední nebo nižší  třídy Yamaha a reprobedny Tesla vyrobené kolem roku 1985-87 už nevím . Když jsem si jen tak z dlouhé chvíle dělal mp3 s mých některých LP desek pomocí pc a line-in vstupu tak pohoda , bitrate 320 i když vím že je to zbytečné a normální stereo. Žádné korekce výšek, hloubek, normalizace a tak . Pro tuhle činnost mi stačí Audacity naprosto pohodlně - maximálně jsem se zbavil šumu do začátku skladby a po ukončení.Ani jsem to neodšumoval v průběhu skladby. Kazety stejným způsobem a výsledky super.Sluch už mám horší než kdysi , ale ještě trochu slyším i když ty vysoké khz už méně asi smile Když jsem ladil basy LFE do předních repro , tak 40 hz jsem taky neslyšel , ale 60 hz už ano. Nevím jestli je ale chyba v repro a nebo v mých uších . Vzhledem k tomu že mám poměrně kvalitní a citlivé Tesly , za B bude asi správně .
No né nadarmo mi otec kdysi říkával , ztlum to nebo jednou budeš hluchý jako poleno ... .
Vlastně jsem původně jen chtěl dát za pravdu článku v tom , že nové CD velmi často mají pochybnou technickou úroveň kvality záznamu.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Veľmi ma oslovil posledný aplbum Korben Dallas - Kam ideme, ale dosť ma sklamala dosť vysoká kompresia dynamiky. Na to, že je to album so symfonickým orchestrom je priemerná DR 8 dosť nízka. Pri počúvaní na slúchadlá (aj keď len Koss Porta Pro) je to dosť únavné. Napriek nízkej dynamike považujem album za veľmi vydarený a jeho počúvanie cez reprosústavy je pre mňa stále príjemný zážitok.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

A čo vravíš na ich predchodzie albumy?

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

V poslednej dobe sa jedná o albumy, ktoré ma asi najviac oslovili, ale tiež sa mi zdá, že ich dynamika by mohla byť trošku lepšia... Na tej orchestrálke je najviac badať nízky DR.
Ale keďže som zaťažený na orchestrálne verzie, tak ich posledný album u mňa určite vyhráva.

(upravil dihalt 28. 4. 2017 17:14)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

A kdyby jen vydavatelé. Celý digitálně-hudební bazmeg je už aspoň patnáct let na zcestí, cirka od masového zavedení DACů co umějí 48kHz. Do té doby to kazil maximálně 44100Hz kvantizák. Od té doby se k tomu přidalo fázové zkreslení které lze slyšet i přes zavřené dveře, netýká se totiž ani zdaleka jen výšek, ale celkového posunu fází vůči sobě. Podílejí se na tom všichni, většinou nevědomky ve snaze prostě něco hrát nebo mástrovat. Na prvním místě se musí uvažovat jaký vztah je mezi normou před zavedením DAT kdy bylo a dodnes je nejrozšířenější CD rozlišení a normou masově zavedenou a podporovanou výrobci až poté. Existuje snaha, tlak ze strany výrobců HW aby se používalo k nahrávání a reprodukci pouze řada normy DAT (48k,96k,192k). Tato snaha však vypadá jako zlomyslné zničení všeho co je v normě CD. Loudness war má mnoho tváří a toto lze s klidem klasifikovat jako frequency war nebo subfrequency war, kde nikdo nepřijde s pořádným a přitom cenově dostupným řešením. Za všechno můžou normy.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

A kdyby jen vydavatelé. Celý digitálně-hudební bazmeg je už aspoň patnáct let na zcestí ... .
Právě expedimentuju se síťovým přehrávačem. Má to FM , DAB/DAB+ , internetové rádio a DLNA konektivitu s uložištěm. Výstup jak analog tak i optika .No já nevím , internetové rádio v 320kbps hraje prostě jak které , něco se poslouchat dá potichu raději a něco vůbec ne. Je jasné že problém může být na straně vysílacího studia.Jestli někde na začátku řetězce sedí lidi typu jouda co o zvuku toho moc neví a jejich zdroj hudby jsou uložené mp3 soubory bůhví pokolikáté převzorkované tak se není čemu divit , takového "odborníka" ještě tak vybavit velkým mix pultem a spoustou tlačítek loudnes spolu s equalizerem a je vymalováno . DAB u nás zatím nechytám ale popravdě docela se toho obávám že to bude další rána pod pás kvalitě.Už ty řeči kolem toho jak je to super jsou víc než podeřelé když vím že 128kbps je většinou o ničem. V pásmu FM jsou taky obrovské rozdíly v kvalitě vysílaného zvuku.Jinak v domácí síti se bezdrátově vcelku i dá pokud si dobře převedete vlastní hudbu ( LP např. ) do flacu ale ani kvalitně udělané mp3 nehraje špatně . Podmínka je že musí být udělané dobře a především  z dobrého zdroje.Toto všechno jsou už ale kompromisy kvalita / pohodlí .Docela by mě zajímalo jak na tom jsou Sony hi-res síťové přehrávače např.HAP-S1 i když je neuměrně předražený. To je asi daň za to že není žádná pořádná konkurence .

Ještě bych k té kvalitě dodal. Tohle asi mluví za vše  - stačí si poslechnout tuhle jednu písničku https://www.youtube.com/watch?v=eBJdfkXV5_s

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

dihalt napsal:

...cirka od masového zavedení DACů co umějí 48kHz. Do té doby to kazil maximálně 44100Hz kvantizák. Od té doby se k tomu přidalo fázové zkreslení které lze slyšet i přes zavřené dveře...

Ja som to skúšal vo foobar2000 so SOX a nepočujem to ani ked sedím pred reprobednami.

(upravil tomil2002 28. 4. 2017 23:01)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Ja som to skúšal vo foobar2000 so SOX a nepočujem to ani ked sedím pred reprobednami....
V dnešní době platí čím horší reprobedny tím lepší zvuk protože toho hodně zamaskují.Tím nechci snižovat kvalitu výstupu přes foobar2000  když posílá do ext. zvukovky 1/0  taky jej používám . Jinak ale taková Hama DIT2010 i 2000 ( samotný tuner je docela v pohodě na dnešní dobu ) má optický i koaxiální výstup pro ext.převodník a kvalita zvuku je prostě špatná už v těch příchozích 1/0 které jdou do tuneru . Kvalitních stanic internetových je jako šafránu na internetu . Ale musím se podělit o perličku.Opravdu nevím co si mám myslet o tomhle když tohle napíšou "odborníci"  ve speciálce smile) "Test zvuku :   Zvuk není příliš silný, třípalcový reproduktor s hudebním výkonem 1 Watt je určen pouze pro poslech v tichém prostředí. Prostřednictvím sluchátkového výstupu lze snadno rádio připojit k externímu reproduktoru, nejlépe aktivnímu. Otestovali jsme levné přípojné dvoupásmové PC repro s vlastním napájením Genius SP-J200. 5 Wattů navíc rádiu prospělo." Tak u takových odborníků si raději nenechat poradit ani typ baterií , natož nějaké to Hi-Fi. smile)) Tady je zdroj toho moudra.  https://www.datart.cz/novinky/produkty- … b_210.html

(upravil mechanik 25. 10. 2017 7:55)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Tak mám tip na extra orezanú nahrávku:

https://i.postimg.cc/PPVr2XNy/2294899.png

Metallica & Lou Reed - Lulu (2011)
The View (posledná skladba albumu)

Ja chápem že do metalu nejaka kompresia patrí, aby to malo ten pravý zvuk... Tu už mi ale vadí že trochu chrčí aj spev. Každopadne stále si myslím že keď je to pre niekoho nepočuvatelné tak má hlavne ujačané HiFi s mizerným rozlíšením. Pre to že aj toto sa dá počúvať, len je to ostrejšie a trochu to až chrčí big_smile Ale inak to má skutočne pekné mäkké basy a to aj na HiFi s "pevným" zvukom. Ked som skúšal v audacite ubrať tak si niesom istý či by to bolo bez kompresie keby pri masteringu stiahli vôbec 3db... Myslím že nie. Tie obdlžníky sú horzne dlhé big_smile

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Tohle už není dynamická komprese, to je odstranění kusu nahrávky. Zkoušel jsem si to pustit z  https://www.youtube.com/watch?v=UGGif2odABI, ale tahle hudba mě nezaujala, ale cca 1:15:00 a dál jsem si říkal, jestli nemám na apárátu něco špatně... Otázka je, jestli to neudělali naschvál, jako že "umění"

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

To je horzná mp3, nerozumiem tomu, posledné roky sú na youtube velmi kvalitné videá, takýto prúser som ešte nevidel... To je to čo spomínam hore + typický mp3 "voda efekt". Neverím že je to vôbec 128kbps. Doporučujem ked tak stiahnuť z nejakeho torrentu. Ukážku by som sem asi nemal nahrávať...

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

No já k tomu taky něco přidám,byť na rozdíl od vás hodně lajckého ....Mám nějakou místnost (žádná poslechovka), tam postavené Totemy 100 a k tomu lampáč od ruského mužíka s GU50. Nějak by to mělo hrát ,myslím , že celkem dobře. Ale ty rozdíly,čím se to nakrmí.... Z noťasu jestli mp3 nebo flac - jedna hrůza , když CD z noťase- druhá hrůza, když CD z přehrávače - o něco lepší.Ale je zajímavé , když u toho koukáme na televizi a na nějakým HD čt sport a pod)  programu jde třeba znělka (do zesilovače to jde z projektoru) hned ten zvuk má úplně jiný koule, to se prostě dá poslouchat.....Asi možná by to řešila nějaká externí zvukovka či DAC...co ??
To je situace-:)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

otapa - z noťasu a z jeho linkového výstupu rozhodně nečekej zázraky, spíše naopak. Ani kvalitní formát to nezachrání. Chce to lepší externí usb zvukovku.
Co se týče znělek z televize, tak ano, jsou "našlapané" a to doslovně. Bohužel pokud bys tohle poslouchal delší dobu, tak zjistíš jak je to únavné a otravné. Chce to přirozeněji znějící zvuk. Vydané věci tak do roku 90, pak už je to hodně těžké.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

To je strašný sad a nechápu proč, proč kurva není možný, klidně teda i za draho, koupit si FLAC kterej takhle dojebanej nebude, bude mít základní úroveň prostě -6dB či víc a bylo by to OK.... Jenže to co si koupím online i když je to flac, je naprosto ten samej sample jako mp3 nebo to co je potom na placce, tedy hrůza...
Skutečně je už slyšet, že dochází ke zkreslení a to se potom nedá poslouchat !

(upravil staffy 26. 10. 2017 6:28)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

mechanik napsal:

...metalu nejaka kompresia patrí, aby to malo ten pravý zvuk...

Toto je celkovo rozšírený mýtus, ktorý nie je pravdivý. S väčšou dynamikou všetko znie lepšie, videl som na to jeden výborný článok aj zvukové ukážky (ľudia ktorí robia osvetu okolo DR).

DJ_Rix: Verím, že možno vinyl je v tomto cesta, ale len preto že má iný mastering (ak teda má, sobone som porovnával napríklad CD release Daft Punk posledného albumu s vinylom, je tam rozdiel). Problém je samozrejme s remastrami, väčšina nezlepšuje posluchovo nič (Dire Straits, Iron Maiden).

(upravil mechanik 26. 10. 2017 7:17)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Ja metal primárne nepočúvam, vlastne takmer vôbec. No už tie ich gitary, je bežné používať nejake efekty prebudenia už v signálovej ceste. To že nahrávka bude mať rezervu 3db ešte stále nemusí byť výhra. Určité veci sú dané žánrom. Metallica - the Black album - Nothing Else Matters. Tu je zase gitara dobrá ale keď sa to rozbehne, znie to všetko akosi v jednej rovine. Minimálne tie činely niesu velmi čisté. Proste taký činel v jazze je niekde uplne inde. Špička že trčí hádam 10db nad ostatné nástroj. Dynamika až sa človek strhne a je perfektne počuť dopad paličky na kov, doznievanie kovu a dozvuk priestoru v ktorom to nahrávali... a vrzganie stoličky klaviristu smile Ale tým netvrdím že tá nahrávka hore je dobrá, tam to prehnali, chrčať by podla mna nemala žiadna nahrávka.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Tak to bych se asi ani nepokusil srovnávat, ale je fakt, že tohle byl teda exemplární případ. Elektrická kytara bez efektů, který díky zkreslení a zpětné vazbě z komba mění zvuk, není elektrická kytara, ale akustická se snímačem smile

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Tiež ste si všimli v sound trackoch občas prítomnosť nejakeho pískania velmi vysoko?

https://s7.postimg.cc/hio382qtj/Sound_Track-freq.png

Traffic (film), Helicopter (skladba), Cliff Martinez (autor)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

A je to 15625Hz nebo 15734Hz ? smile Skoro bych řekl že tam někdo měl puštenou nějakou CRT televizi u toho big_smile

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

15712kHz, ale podla typu nahrávky si to s tou TV neviem velmi predstaviť.