Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 5 z 5)

Audioweb.cz » Teorie & praxe, download » Vinyl vs. Digital, zbytocnost 192kHz/24bit a placebo drahych kablov

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5

Chceš reagovat? Musíš se přihlásit.

RSS

Příspěvky [81 až 91 z 91]

81 ...editoval dihalt (18. 3. 2017 15:55)

Re: Vinyl vs. Digital, zbytocnost 192kHz/24bit a placebo drahych kablov

Byl to zdlouhavý proces to zkoumání co všechno se vejde do zvuku, zpočátku to byl placebo efekt který po nějaký době odezněl a byl jsem nucen přezkoumat situaci. Několikrát big_smile Když píšu že aliasing ovlivňuje celé spektrum myslím tím i ty basy. Ale naslepo zatím stačí přijít k nějakýmu jukeboxu v putice, něco pustit a hned v prvních momentech, v prvních záchvěvech basů je jistota co to tam v tý mašině lomozí, sluchová paměť funguje dobře, zvlášť když je srovnání s referenčními nahrávkami. A donutit kdejakou mašinu k poslušnosti není technický problém. Vždy mě zajímá celý řetězec od originálních dat na CD až po koncový zesilovač. Po těch pár testech na různých zařízeních můžu prohlásit že mezi CD a naprostou většinou vyzkoušených zařízení nepanuje moc pěkný matematický vztah.

82

Re: Vinyl vs. Digital, zbytocnost 192kHz/24bit a placebo drahych kablov

dihalt:
Pokud jsem tomu správně porozuměl, to co nazýváš aliasingem je ve skutečnosti absence ditheru.
Při jakékoli konverzi samplerate je důležitá funkce "dithering". Každý lepší soft jej umí a je nutné jej použít, nejlépe typ "triangle" jinak dochází přesně k tomu co píšeš - vznik artefaktů jako maskovací "šum" na pozadí. Raději si o tom něco nejdřív nastuduj, jinak strávíš stovky nebo tisíce hodin objevováním objveného smile

83 ...editoval dihalt (23. 3. 2017 19:26)

Re: Vinyl vs. Digital, zbytocnost 192kHz/24bit a placebo drahych kablov

Dither - přidávání šumu - se používá standartně pouze u snižování bitové hloubky např. ze 24 na 16, lowpass - aplikovaný v resamplerech - naproti tomu ořeže vše nad samplerate/2 aby docílil plynulého ringingu. Lowpass ovšem nebere ohledy k energii vzdálenějších vzorků, interferenční chyba prosakuje do celého frekvenčního spektra. Viděl jsem několik pokusů o lepší resampling, třeba r8brain, a nejlépe z toho dostupného vychází sox, a více do hloubky jde DSD DSF se svojí 1-bitovou delta-sigma modulací, která je zase málo rozšířená.

Tuhle je zajímavé počtení
http://www.diyaudio.com/forums/digital- … r-dac.html
http://www.lessloss.com/page.html?id=33

A tohle mám na stěně v pěkným rámečku big_smile http://www.head-fi.org/t/640476/resampling-explained

...
Ještě k tématu. Už sháním nějaký spolehlivý 192kHz/24bit DAC, 96kHz/24bit mi nějak nestačí, pořád i po dobře provedeném renderingu lze si povšimnouti velmi jemného kvantizačního šumu. Kabely jsou druhořadé a taky důležité jako vše v řetězci. Ale řeknu vám, že z byť malého ale přecejen fázového posouvání se stal obrovský business na poli elektroniky a také jedna ze zbraní v loudness war bez ohledu na kvalitu elektroniky.
...
Po pročítání vlákna DYI DAC začínám nabývat dojmu že něco takového se řeší už dávno elektronickou cestou, Xilinx a FPGA mě napadají jako jediné realtime řešení pro vytvoření adekvátního mostu mezi délkami impulsů v PCM. Cesta softwarového počítání stále zůstává pouze v rámci renderingu a je nutné si před přehráváním počkat.

84

Re: Vinyl vs. Digital, zbytocnost 192kHz/24bit a placebo drahych kablov

Tak jsem měl tu možnost podívat se na staré analogové záznamy z dob analogového vysílání na S-VHS a klasické skleněné televizi. Musím říct, že to bylo poučné pokoukání, protože dnešní dvb-t i v HD kvalitě tomu nesahá ani po paty - věrnost a podání barev, ostrost a přechody o tom si digitál může nechat zdát a ještě je všude přítomný digitální zrno sad. Tím, jak člověk nemá dneska absolutně srovnání, jsem si na tu nekvalitu už zvyknul, tedy s klidem můžu říct, že to bohužel platí i u zvuku a kvalitní vinyl se všema jeho nectnostmi mi hraje líp, jak dnešní komprimované nahrávky a to nesrovnávám obyčejný empétrojky. Digitálu zdar!

85

Re: Vinyl vs. Digital, zbytocnost 192kHz/24bit a placebo drahych kablov

Jarous napsal:

Tak jsem měl tu možnost podívat se na staré analogové záznamy z dob analogového vysílání na S-VHS a klasické skleněné televizi. Musím říct, že to bylo poučné pokoukání, protože dnešní dvb-t i v HD kvalitě tomu nesahá ani po paty - věrnost a podání barev, ostrost a přechody o tom si digitál může nechat zdát

To ale nemyslíš vážně, že ne?
SVHS kameru i video doma pořád mám, kdybych si tu barevnou věrnost a rozlišení (nějakých maximálně 450 bodů v řádku čb) snad chtěl v nostalgii idealizovat.

86 ...editoval Jarous (30. 10. 2017 21:54)

Re: Vinyl vs. Digital, zbytocnost 192kHz/24bit a placebo drahych kablov

Naprosto vážně a mám srovnání i s betou...neřeším záznam z kamery, ale na kvalitním videorekordéru z analogového tuneru z dob analogového vysílání.

87 ...editoval Crifodo (31. 10. 2017 8:25)

Re: Vinyl vs. Digital, zbytocnost 192kHz/24bit a placebo drahych kablov

Mezi záznamem z kamery nebo jiným není principiální rozdíl. Podstatná je specifikace tj. šířka pásma, počet řádků, počet bodů v řádku, kódování barev, šířka pásma barvonosných kanálů, obnovovací frekvence atd. SVHS je trochu vylepšená VHS, což jak známo byl šílený kompromis. Není třeba polemizovat o kompromisech magnetických záznamů, už samotná norma PAL to dostatečně stanovuje. Stačí posoudit zkušební obrazec PAL s HD. A to nejsme u 4K, které se už taky prodávají.
Je potřeba neplést si specifikaci v normě a pak reálný obsah vysílání nebo přenosu. Norma nemůže za to, že chrapoun nacpe do multiplexu dvacet zkomprimovaných sraček nebo někdo vystaví na YT prasecký video s 4bit barevnou hloubkou.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b5/Hanover_bars_with_PAL_delay.png

a full HD
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/PM5644-1920x1080.gif

88 ...editoval ondra.klofat (31. 10. 2017 10:39)

Re: Vinyl vs. Digital, zbytocnost 192kHz/24bit a placebo drahych kablov

je to blbost... ať už vysílání, nebo přehávání z nějakého media. Asi z podobného záchvatu nostalgie jaký popisuje Crifodo, jsem při úklidu půdy nedávno vytáhl (z mého úhlu pohledu) starou 27" CRT televizi Sony (rok cca 2003), VHS přehrávač a origo kazety StarWars, (čili filmy, které i v současné digitální podobě mám nakoukané víc než dobře, čili si troufám tvrdit, že vím kde si na co dát pozor a na co koukat a kde se rozdíly projeví)... bezesmíchu jsem vydržel tak první 3 minuty filmu, dalších 10 jsem strávil úvahami, jak to mohlo vůbec někdy poskytovat nějaký zážitek (samozřejmě z pohledu dnešní "fullHD a výše" rozmazlenosti). Pak už jsem ve sledování (raději) nepokračoval... ani při přehávání přes OLED TV se dramatické zlepšení nenastalo.... čili jasný limit VHSky a analogu obecně.

U zvuku sporný až negativní "přínos" digitálu ještě jakž takž chápu (ikdyž vše má své hranice a asi nikdo nebude dnes opěvovat zvuk voskových válců, a mě osobně vinyl baví spíš z toho chvilkového "vintage" pocitu, než že bych si ho dlouhodobě užíval při běžném poslechu). Myslím že u obrazu je to zcela nesporné... analog je prostě zcela překonaná věc. Jistě se najdou lidé, co na to nedají dopustit, ale zde to bude asi z podobných důvodů jako u vinylu, tedy i vyžívání se v tom retro průvanu, než že by v tom hledal nějakou dávno ztracenou obrazovou kvalitu.

89 ...editoval Jarous (31. 10. 2017 12:40)

Re: Vinyl vs. Digital, zbytocnost 192kHz/24bit a placebo drahych kablov

Já jsem se špatně vyjádřil, pravda je právě v tom co píše Cifrodo: Norma nemůže za to, že chrapoun nacpe do multiplexu dvacet zkomprimovaných sraček nebo někdo vystaví na YT prasecký video s 4bit barevnou hloubkou.

90

Re: Vinyl vs. Digital, zbytocnost 192kHz/24bit a placebo drahych kablov

Analogová kvalita obrazu je krásná...
...ovšem na 70mm Kodachromu, dokonale exponovaným a po dokonalých barevných korekcích. Filmy z 60. let jsou lahůdka.
Jenže 70 ani 35mm projektor doma nikdo nemá a už ta Beta je proti tomu humus. Tohle strčí do kapsy každá dnešní amatérská 4K kamera (pokud má slušný sklo).
Skleněná CRT je pro  full HD problematická a na 4K řekl bych nemá, narazilo by to na limity vychylovacího systému, konvergencí a možnosti výroby masky. A ostrost elektronovýho paprsku na chvíli. Kdo zažil 28" monitory ví co to bylo zač. Na předváděčkách je pěkný se podívat na 4K projekci ale v současnosti (2017) je problém s nedostupností zdroje signálu. A je otázka kolik TV stanic má přístup k filmům skenovaným už v něčem lepším než aspoň HD.
Nostalgie je svině, ale za pocity nikdo nemůže. Taky mám slabost pro archivní nahrávky na pásku mono 9,5 na lampovým stroji, i když to má odstup 45 dB a zkreslení možná 5%.

91

Re: Vinyl vs. Digital, zbytocnost 192kHz/24bit a placebo drahych kablov

Dobrá, ale i ve chvíli kdy by ses dostal na maximum které je PAL schopen poskytnout (řekněme, že vyřadíš proměnnou v podobě vysílání a budeš přehrávat prostřednictvím třeba hypotetického superkvalitního VHS přehrávače a superkvalitní kazety), bude to zřejmě znatelný rozdíl oproti analogovému vysílání... ano, ale stále se už z principu není možné dostat na kvalitu full HD obrazu

Příspěvky [81 až 91 z 91]

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5

Chceš reagovat? Musíš se přihlásit.

Audioweb.cz » Teorie & praxe, download » Vinyl vs. Digital, zbytocnost 192kHz/24bit a placebo drahych kablov

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£