Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby
Hmm , mám doma nějaké LP a SP desky kupované cca do roku 1992-93 a spoustu kvalitně nahraných kazet. Kazety některé pomocí dolby B něco dolby C a ať už si pustím cokoliv s toho starého tak to opravdu hraje super , to je radost , libůstka pro uši .Zařízení mám střední nebo nižší třídy Yamaha a reprobedny Tesla vyrobené kolem roku 1985-87 už nevím . Když jsem si jen tak z dlouhé chvíle dělal mp3 s mých některých LP desek pomocí pc a line-in vstupu tak pohoda , bitrate 320 i když vím že je to zbytečné a normální stereo. Žádné korekce výšek, hloubek, normalizace a tak . Pro tuhle činnost mi stačí Audacity naprosto pohodlně - maximálně jsem se zbavil šumu do začátku skladby a po ukončení.Ani jsem to neodšumoval v průběhu skladby. Kazety stejným způsobem a výsledky super.Sluch už mám horší než kdysi , ale ještě trochu slyším i když ty vysoké khz už méně asi Když jsem ladil basy LFE do předních repro , tak 40 hz jsem taky neslyšel , ale 60 hz už ano. Nevím jestli je ale chyba v repro a nebo v mých uších . Vzhledem k tomu že mám poměrně kvalitní a citlivé Tesly , za B bude asi správně .
No né nadarmo mi otec kdysi říkával , ztlum to nebo jednou budeš hluchý jako poleno ... .
Vlastně jsem původně jen chtěl dát za pravdu článku v tom , že nové CD velmi často mají pochybnou technickou úroveň kvality záznamu.