Resil sem pred lety podobny problem, odeslo mi cidlo mereni teploty oleje a nove se mi nejak nechtelo kupovat.
Stare cidlo sem odvrtal v soustruhu a zalil sem novy thermistor do PU zalevaci hmotoy na transformatory /vukol, vukit/
Do te zalevaci hmoty, mi poradili, ze mam pridat bud minium /suřík Pb3 04/ nebo trochu kovoveho praskoveho Al.
Cidlo je vystaveno vyssi teplote, jako cidla vodniho okruhu, je to v miste, kde vytlacuje chladici olej pred termostatem, ktery otevira cestu do chladice oleje. Vcelku zdanlive nedulezite cidlo, ale pri nadmernem ohrevu chladiciho okruhu oleje, upravi palivovou mapu a motor zjihne.
To cidlo je tam proto, ze kdyz by se pokazila patrona termostatu a neprepnul se propad oleje v bloku do toho termostatu, motor by se uvaril.
Jine chladici medium tam neni, krome vzduchu, ktery ofukuje castecne zebra valcu a hlavy. Ale primarni chlazeni je prave a jen, reseno okruhem chladiciho oleje. Tlakove mazani ma sve oddelene cerpadlo a je snimano tlakovym snimacem. Take zapinani ventilatoru chladice oleje, ma dalsi cidlo, ale ve spolecne olejove vane
Funguje to jiz nekolik let a nema to problem, je to nacitano diagnostikou a nevykazuje chybu.