Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 2 z 3)

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

  Stránky: ««« 1 2 3 »»»

RSS

Příspěvky [21 až 40 z 47]

(upravil dihalt 22. 4. 2017 16:05)

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

danhard napsal:

Ježiši to jsou pindy, je jasný, že to potřebuješ dostat do poměru 160 / 147, ale proč to upsampluješ 2x, když první krok upsample jsi zvolil 5x ?

Zkoušel jsem i jiné varinaty i opakovaně, ono spontánní ABX.

echo "44100*5*2*2*2*2*2*2" | bc -l
14112000

Taky jsem měl 2x na začátku a 5x až na konci. Bylo to pak trochu jiné a na začátku jsem musel zeslabovat 44100 asi o -3dB aby nevznikaly klipy. Tím postupem (5x na začátku) jsem nic zeslabit nemusel jen stačilo místo vol 5 zesílení dát jen vol 3 takže to interně neklipovalo, v posledním 2x jsem zesílil vol 15 (96000) až vol 83 (192000) v závislosti na počtu upsamplů. Tyto hodnoty zesílení jsem ladil při testu bílým šumem, ani při vol 96 to ještě neklipovalo, ale jakákoliv nahrávka byla tak přepísklá že způsobovala značný tinnitus (šum v uších), vol 83 se projevil jako velmi mírně zesílený a příjemný kompromis, a test reality taktéž.

Ah ano, test reality, ten spočívá v tom že si společně s reprodukovaným zvukem třeba zazpívám nebo zabroukám, vyzkouším zvuk cinkající skleničky nebo čehokoliv zvučného. Po pár experimentech začne být zřejmé že vol 82 není jestě tak dobré jako vol 83. Digitál už je prostě takový...

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

A není lepší vědět, co tam děláš matematicky, než tahle metoda pokus-omyl ?

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

Prosím vás, prozraďte mi, kde berete nahrávky, u kterých jste si jisti, že při jejich výrobě a distribuci nebyla už použitá nevhodná digitalizace nebo dokonce ztrátová komprese. Případně jestli už tam bylo překročení 0 dB a byly opravovány klipy.

(upravil dihalt 23. 4. 2017 1:58)

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

Crifodo napsal:

Prosím vás, prozraďte mi, kde berete nahrávky, u kterých jste si jisti, že při jejich výrobě a distribuci nebyla už použitá nevhodná digitalizace nebo dokonce ztrátová komprese. Případně jestli už tam bylo překročení 0 dB a byly opravovány klipy.

Spektrální analýza ukáže hodně, například jestli flac nepochází z nějaké mp3. Ukáže i zkreslení vyššími harmonickými nebo aliasing. Kompresi dynamického rozsahu lze také rozpoznat, mnohdy to prostě jen řve a nepotřebuju si to dokazovat analýzou. Po mnoha analýzách ve speku i v audacity a jak se to projeví při poslechu už si lecos analyzuju i jentak sluchem. NSN neumí opravit co bylo poškozeno špatným mástrem nebo nevhodou konverzí, tyto nedostatky pak vyplují více na povrch. NSN interpolace udělá jen to, že zvýší kvantizační šum vysoko nad hranici slyšitelnosti a přitom nepoškodí křehké vztahy mezi frekvencema, v podstatě přiblíží digitální interpretaci k ideálnímu analogu. A pokud je CD originál v pořádku a nepoškozený, je jisté že výsledný obraz po NSN převodu bude téměř k nerozeznání od studiového hi-res. Tak jako tak, i u poškozených lze slyšet zlepšení, ale kdo by chtěl poslouchat něco takového že.

danhard napsal:

A není lepší vědět, co tam děláš matematicky, než tahle metoda pokus-omyl ?

Bylo. Moc rád bych to zdůvodnil matematicky. Pomalu se tím prokousávám a doufám že na to nebudu sám. Zatím jsem si cvičně na čtverečkovaný papír zakreslil obdobnou situaci mezi 5 a 7 Hz a náhodně vybranými impulsy, šířka je pak plných 35 čtverečků, vypadá to možná směšně, ale prokousávám se tím. Do budoucna vidím userfriendly aplikaci převodníku, při optimalizaci procesu i realtime převodník a přehrávač, k tomu by mohly dopomoci OpenCL a shadery grafik. Nakonec unikátní 64bitový DSP procesor do cenově dostupných zvukových karet a přehrávačů. Pro mixování tracků novou generaci DJ decků s pokročilým pitch, v tomhle gramce stále vyhrávají.

Tak a teď mi řekněte.. nestačí 44100 upsamplovat jen na 176400Hz a 48000 zase na 192000? Jen někde to stačí, existují dvě normy pro zvuk a existuje potřeba je míchat dohromady někdy i simultálně. Na trhu je hafo zvukovek co se tváří že něco umí, ale jen proto, že to vlastně jen zprasí, o aplikacích to platí také. Právě pro takové případy a pro takové šťouraly je zde NSN skript. Jak i z levný zvukovky/přehrávače vymáčknout maximum.
DSP zdar.

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

Nejdřív by jsi se měl zamyslet, proč je rozdíl mezi postupným upsamplem a přímým 160x smile
Co to vlastně upsampl je a co se s ním přesně dělá.
A taky, jak by mělo vypadat vzorkování pro obecnou funkci f(t), aby byla rekonstrukce s nějakou amplitudovou chybou.
A bohatě na vše stačí 32 bitové zpracování, tak tu nemachruj s 64 bitovým DSP smile

(upravil dihalt 29. 4. 2017 23:57)

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

danhard: Zamýšlím. Vymejšlím. Zkouším. Zahazuju a znova se zamýšlím.
...
Mám už jakouztakouz představu co to asi dělá. Já vím že to tady mnohým stačit nebude, proto to zde pokládám jako možnost k vyzkoušení a porovnání. Jednou za čas si vyzkouším sox ... rate 96000, prostě rovnou tak jak se nabízí, pak zjišťuju že jsem opravdu zmlsanej, zjišťuju že autoři algoritmů nemohli myslet na všechno ať byly důvody jakékoliv. Polyphase i kaiser řešení zřejmě se vzorky pracují lineárně a vytváří v každém jednotlivém kroku drobnou odchylku, můj skript tuto linearitu překračuje, snad tím nejjednodušším způsobem, lineárně nahoru do přesně daného extrému a pak lineárně dolu. Ve výsledku jde o nelineární převod.
Další zjištění jsou zhruba takováto: nejsilněji je fázové zkreslení poznat při převodu 44100 na 48000, při 44100 na 96000 už méně atd. Čistota v tom je, ale o čistotě ten můj problém není, fázové zkreslení globální, totální, přítomné ve všech pásmech po celou délku skladby přičemž někdy je citelnější jindy méně v závislosti na harmonické struktuře díla.
Stěžejním bodem toho skriptu je interpolace do rozlišení NSN nejmenšího společného násobku zdrojové a cílové samplerate. Ještě před rokem jsem se spokojil s obyčejným sox ... rate 14112000 rate 96000, nebo rate 7056000 rate 48000. Pak vedle na slovanetu mi bylo prozrazeno tajemství - kombo upsample-sinc-vol čímž se otevřela další brána ke hlubším experimentům. U dávno mi bylo jasné že rychle neznamená dobře a někdy ani příliš pomalu neznamená dobře. Že s fázemi a tvarováním vlny se dají dělat pěkný kouzla, věřte že jediné o co mi jde je věrný zvuk, čistota detailu je až na druhém místě. Že ten DJský deck hraje prostě otřesně v porovnání s vedle stojícím gramofonem Technics, a to šlo poznat i skrze živě vysílaný stream. Že i když to někdo "neslyší", tedy tvrdí že to neslyší, i tak to dělá atmosféru... no řekněme rozladěnou, né pro srandu tomu říkám podprahové nebo subharmonické působení. Uchem ho poznám někdy ihned jindy až po chvíli poslechu, spektrální analýza nic takovýho neprozradí a zvukový mikroskop taky ne. Fázové zkreslení zabíjí hudbu víc než cokoliv jiného, útočí vyloženě na hudební sluch a vnímání harmonií, nenápadně rozlaďuje to co jinak ladí přirozeně, je to jinej typ falešnosti než jak jí známe ze živých nástrojů. Takto hodnotím to co se děje normálně kolem, co je bězným lidem podáváno za zvukové "jedíky", standartní, uniformní, a hlavně téměř zdarma. Dva nezávislé patenty fungující samostatně vcelku obstojně, spolu bez katalyzátoru tvoří potenciálně nebezpečnou směs, alespoň do chvíle kdy se mezi ně přidá patent třetí, nejdražší, technicky náročný...

(upravil dihalt 1. 5. 2017 4:20)

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

https://www.kernel.org/doc/Documentatio … 2Casrc.txt
https://www.xilinx.com/products/intelle … /asrc.html
Zná to někdo? Já tušil že vymejšlím něco co už někde někdo vymyslel, ale proč to nemít zdarma jen za trochu méně luxusního použití?

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

dihalte, pokračuješ v tom nějak?

(upravil dihalt 29. 7. 2017 2:55)

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

ano, mám pár zajímavých zjištění

postupná kaskádová interpolace se sinc otevřela několik možností, hlavně v prvních řádcích kaskády se projeví vliv zeslabení a zesílení a taky přesnosti, ještě k tomu přidejme lowpass s transition band a mám pěknou kopici problémů které lze slyšet

je to jako ladit varhany nebo klavír, jen se nemůžu spoléhat jen na sluch, diskrétní logika má svoje pravidla a algorytmy taky, k testování používám bílý šum s maximálním rozkmitem, generuju si ho v audacity, podle něj nastavuju hlasitosti v prvním a posledním řádku kaskády, lowpass filtrace s hlasitostí taky trochu zahýbe, mým cílem je aby došlo k výslednému útlumu pouze při decimaci, naopak při upsamplu se snažím držet peak tam kde ho má originál, nomalizace se mi vymstila především u tišších nahrávek kde to ve výsledku dělalo zajímavé švíkoty - vymejšlelo si to až moc
než jsem na to přišel vyslechl jsem si zajímavé jevy některé podobné přepláclýmu VST synťáku, někdy to trvá dlouho než si všimnu něčeho nepatřičnýho jsou to jemné nuance, tvarování diskrétní vlny má poměrně velký vliv na celkovou rozvlněnost tedy i basy

to nejlepší co z toho nyní mám si mohu poslechnout v hi-res syntéze i v lo-res pro 48k DACy, kapesní repráček na SD karty hraje přesně a pěkně hotový balzám nejen na uši, ještě jsem nenarazil u HW přehávačů na DAC který by uměl nativně 44100, to umí spíše zvukovky a to taky jen některé, u nich je možné si pustit CD v nezměněném znění ale ten kvantizaní šum začne být brzy otravnej

https://pastebin.com/BCG5yqKP

skript jsem několikrát za tu dobu aktualizoval bez ohlášení, takže koho to zajímá musí sledovat změny v kaskádě, ale jako vždy věřím že toto už by mohlo mít finální podobu

dalo by se čekat že s čistým analogem jako třeba gramofony se to bude trochu třískat tak jak to předvádí neupravené tracky, ale první pořádné srovnání ukázalo že se to k sobě hodí asi jako dvě desky ba co víc hodí se to k prostředí jako takovému, napadá mě jestli to není až moc autentické aby si to pak člověk nepopletl s realitou big_smile

tak lovu zdar

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

https://www.xilinx.com/support/document … verter.pdf

(upravil dihalt 1. 8. 2017 22:31)

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

V tom dokumentu mě nejvíc zaujala čtyřbodová interpolace, kde se hledá pátý bod uprostřed (jako ve známé karetní hře Mezi kozy) a ještě k tomu na křivce (cizojazyčné dvojsmysly jsou na místě). Implementace takovýho mechanismu v diskrétní logice asi není jednoduchá. Další věc nad kterou přemýšlím je fronta zpracování, ta je tam taky znázorněna a popsána. Díky.

(upravil Rosak 2. 8. 2017 7:58)

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

Včera jsem to zkoušel a u skriptu 48000 je výsledný zvuk minimálně na vysokých frekvencích dost ořezaný a u skriptu 96000 je výsledek zhruba dvakrát rychlejší než originál.

Byl bys tak hodný a sestavil skript, který oversampluje na 48000 a ukládá do FLAC? Přeci jen rekomprese do MP3 znamená další ztráty..

(upravil dihalt 2. 8. 2017 22:05)

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

Rosak napsal:

Včera jsem to zkoušel a u skriptu 48000 je výsledný zvuk minimálně na vysokých frekvencích dost ořezaný a u skriptu 96000 je výsledek zhruba dvakrát rychlejší než originál.

Byl bys tak hodný a sestavil skript, který oversampluje na 48000 a ukládá do FLAC? Přeci jen rekomprese do MP3 znamená další ztráty..


Skript vyrobí ze zdroje o šířce 44100 samplů sířku 48000 samplů. Ořezané je to zdánlivě tím víc čím je širší výsledek. Je možné a snadné do ticha nad 22050Hz vnést nějaké nesmysly ale to přece nechceme. Zkrácení impulsu a tím přidání informace v čase nesmí překročit limity dané originálem, že přidaná energie impulsu nesmí "vyskočit" příliš vysoko. To se právě děje u běných resamplerů kde je to také zahlazeno lowpass filtrem jen s tím že chyba mezi vzdálenějšími složkami zůstane.

Pro uložení do flacu stačí zfůzovat skripty, odebrat řádek s lame a přidat ten s .flac včetně syntaktických korekcí, takto:

afmp3() {
mkdir hqmp3
renice -n 10 -p $$
for f in *.(flac|mp3|mp4|m4a|wav|ape|wma|ogg|MP3|webm|aiff|mod)
do ffmpeg -loglevel 0 -y -i "$f" -sample_fmt s32 -ac 2 -f sox - \
    | sox -p --multi-threaded -V3 -S -r 48k -b32 \
    -C 8 hqflac/"$(echo "$f" | sed 's/\.[^.]*$//').flac" \
    upsample 5 sinc -20k -t 2050 gain 8.61 \
    upsample 2 sinc -20746 -t 1304 vol 2 \
    upsample 2 sinc -21218 -t 832 vol 2 \
    upsample 2 sinc -22050 vol 2 \
    upsample 2 sinc -22050 vol 2 \
    upsample 2 sinc -22050 gain 14.23 \
    downsample 147 stats  
done
}

sox INFO sox: effects chain: input        44100Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: upsample    220500Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: sinc                220500Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: gain               220500Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: upsample     441000Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: sinc                441000Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: vol                 441000Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: upsample    882000Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: sinc               882000Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: vol                 882000Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: upsample    1.764e+06Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: sinc               1.764e+06Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: vol                 1.764e+06Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: upsample     3.528e+06Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: sinc               3.528e+06Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: vol                 3.528e+06Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: upsample    7.056e+06Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: sinc               7.056e+06Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: vol                 7.056e+06Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: upsample    1.4112e+07Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: sinc               1.4112e+07Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: gain              1.4112e+07Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: downsample   96000Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: stats         96000Hz  2 channels
sox INFO sox: effects chain: output       96000Hz  2 channels

Skript pro 96000 má o jeden upsample řádek víc než ten pro 48000, proto to zrychlení(?). Tyto ukázky je potřeba brát jako laboratorní nástroj, studijní a pokusný materiál, každá drobnost má vliv na výsledek. Psát skripty a kopírovat je hodně rozdílná věc. Sledujte výpis při počítání, kaskáda těsně před downsample dosahuje 1.4112e+07Hz u 96000, a o polovinu méně 7.056e+06Hz pro 48000, to je pro downsample důležité a skripty nejsou tak jednoduše zaměnitelné. 1.4112e+07Hz = 14112000 Hz atd. Hodně štěstí nebo bdělosti.

PS: Důvodem proč to vše. 14112000/96000=147, 7056000/48000=147, 14112000/44100=320 a tak dále. Přičemž 48000/44100=1.08843537414965986394 a tak dále. Chyba v desetinné čárce je zatraceně slyšet.

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

Prosím o shovívavost a vysvětlení pro méně vzdělané jedince.

Jinak ještě jsem opravil kus skriptu aby fungoval a vyzkoušel poslechem porovnat zdrojový a výsledný soubor. Krom toho co vidím ve spektrální analýze ve Foobaru na první poslech slyším rozdíl ve zvuku. A tím nemyslím ten rozdíl v hlasitosti, který tam je. Výsledek jako by byl trochu zastřený.

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

Někdo mi tvrdil že je to takové jemnější, já tvrdím že je to prokreslený, asi podobně jako zvětšená interpolovaná bitmapa. Originál 44100 přehrávaný na  44100 byl tvrdší a jasný, jen s tím že ty obdélníky v mých uších vždy zanechají šustot, v příměru s bitmapou velký kostičky do uší. Při porovnání s originální hi-res to je zastřené, je to i trochu o zvyku. Troufnu si říci že před lety jsem si nevědomky lehce ničil sluch, ale jen tak že se po nějaké době zregeneroval, dnes už si "kostiček" všímám daleko víc a o to víc si všímám těch špatně přeskládaných.

Když se podíváte na originál malého obrázku a pak na jeho zvětšeninu dovtípíte se že při zvětšení se nové menší kostičky jakoby rozpustily, přechody mezi barvami nejsou tak ostré. V digitální fotografii fungují stejné principy jako u zvuku, jen se to u fotografie řeší daleko více protože artefakty a barevné posuny jsou pro oko velmi zřetelné. Sluch u lidí, ačkoliv může rozpoznat někdy neuvěřitelné věci, je silně podceňován. Ve fotografii se dokonce vyvinula metoda fraktálové interpolace, která pokud by se aplikovala u resamplu ve zvuku nemuselo by být žádné sinus rozzostření. Osobně dávám přednost menšímu rozzostření než velkým obdélníkům, myslím že i u fotografie dáte tuto přednost.

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

Nebolo by možné sem dať nejaky návod ako ten zdrojový kód dostať do foobaru? Alebo sem rovno dať súbor ktorý sa dá medzi doplnky? Dosť ludí by ti potom mohlo napísať svoj názor. Dosť možné že máš k dispozícií len nejake extra mizerné DACy a ten rozdiel na niečom lepšom nebude počuť.

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

Foobar je tuším pouze pro windows, jenže ty nepoužívám. Navíc jedná se o skript, nikoliv o zdrojový kód, skript v bash využívá příkazů dostupných z příkazového řádku, bash tento skript interpretuje. Ještě navíc je tento proces tak výpočetně náročný že ani nejlepší CPU nezpracuje vstup-výstup zaletu. Proto jsem zde letmo uvedl Xilinx FPGA, které by to po naprogramování umělo zvládnout a ještě i něco navíc. Co se týká DACů, žádný který jsem doposud slyšel mě nepřesvědčil. Svojí metodu porovnávám s kvalitní analogovou produkcí, kterou beru jako etalon a referenční zvuk. Bohužel jakvidno nebude to úplně po každého, ale myslím si že buď se objeví DAC který to řeší nějak takto anebo se objeví zkušený programátor kterým já rozhodně nejsem. V každém případě tento thread jsem založil proto že se mi nepodařilo nalézt dostatečně přesné informace jinde a jsem nucen poradit si s mizerným DACanem.

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

dihalt napsal:

Když se podíváte na originál malého obrázku a pak na jeho zvětšeninu dovtípíte se že při zvětšení se nové menší kostičky jakoby rozpustily, přechody mezi barvami nejsou tak ostré. V digitální fotografii fungují stejné principy jako u zvuku, jen se to u fotografie řeší daleko více protože artefakty a barevné posuny jsou pro oko velmi zřetelné. Sluch u lidí, ačkoliv může rozpoznat někdy neuvěřitelné věci, je silně podceňován. Ve fotografii se dokonce vyvinula metoda fraktálové interpolace, která pokud by se aplikovala u resamplu ve zvuku nemuselo by být žádné sinus rozzostření. Osobně dávám přednost menšímu rozzostření než velkým obdélníkům, myslím že i u fotografie dáte tuto přednost.

Dovolím si oponovat. Principy nejsou stejné ani zdaleka, jen se někdy stejně necitelně zachází s daty. Spousta popisovaných berliček a vyfikundací by vůbec nemusela být, kdyby konzumenti nehamounili a netlačili techniky ke kurvení principů a k náhražkám. Jak obrazové tak zvukové záznamy, pokud vyrostly na nějakou úroveň, byly schopné pracovat s nadbytkem dat (po technické stránce). Jenže zasáhla ekonomika a možnost vyrobit náhražky.
S obrazem se dají dělat větší prasečiny než se zvukem, snížená šířka barvových kanálů vůči jasovému, stochastický rozklad, protože většinový konzument to sežere. Ve zvuku není technický důvod k resamplování a ke komprimacím, ten důvod je ekonomický.  Dej lidem možnost si vybrat, jednou za čtrnáct dní steak nebo dvakrát denně sračku ze separátu a soji, a uvidíš co si vyberou.
Není technický důvod dělat ze zmenšeného obrázku zase velký a resamplovat prasecky digitalizovaný zvuk.

(upravil dihalt 5. 8. 2017 2:54)

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

To je docela výstižně sepsáno. Jenže je to ještě horší. Zřejmě zde existuje potřeba ke snížení kvality, záměrně. Ale nikoliv nahrávky samotné (to se taky často u pirátů amatérů stává) ale na úrovni hardwarové. Je nutná připavenost HW k přehrání různých samplerates klidně i simultáně a tak se zpravidla se svých sluchem u přehrávačů přesvědčuji že resampl je ta nejodflánutější věc které se nedá vyhnout jinak než resamplem vlastním a pořádným. To zvukové bahno vzniklo s příchodem druhé zvukové normy určené pro filmy. Jenže to začalo prosakovat i do CD a mp3 přehrávačů kde to nemá co dělat, všimněte si že mp3 jako formát umí 44100 i 48000, praso-resampl funguje kdykoliv přehrávám 44100 CD nebo cokoliv, naproti tomu třeba originální DVD s filmy bývají zvukově v pořádku, přitom je to jen 48000. Tady už není potřeba praso-resampl. Výjimku mají jen přehrávače s delta-sigma 1-bit převodníky jejichž "resampling" je zcela jiný a o hodně citlivější pokud bereme v úvahu matematickou křehkost digitální konzervy. Takže.. lze v tom zahlédnout i úmysl? V tom jak jedna norma s jinou normou donutí posluchače zapomenout co je to dobrá hudba, dobré jídlo?

Re: Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

Kdy jsi psal o tom, že přehrávání hudby v 44100 na zařízení s HW 48000 (DVD přehrávače, autorádia,..) nezní jako originál, umím si to představit. Ale teď jsi napsal, že je chyba už v přehrávání hudby v 44100 na HW 44100, tak se ztrácím.
Asi se mi líbí idea, kdy na kvalitním HW 44100 přehraji hudbu v 44100 a zní to dobře. Pak stejný hudební vzorek vložím do HW 48000 a něco "nezní". Pak vzorek hudby resampluji na 48000, znovu přehraji na HW 48000 a už je to v pořádku. Ale to bude asi nejspíš jen zbožné přání, že?

Příspěvky [21 až 40 z 47]

  Stránky: ««« 1 2 3 »»»

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Softwarové laboratorní DSP pro rekonstrukci PCM signálu

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£