Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 12 z 15)

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

  Stránky: ««« 1 ... 10 11 12 13 14 15 »»»

RSS

Příspěvky [221 až 240 z 287]

(upravil vluz 17. 11. 2016 19:35)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Systém brzd v poslední vývojové verzi těchto mgf již pracuje perfektně, ale musí být vše dobře nastaveno a hlavně neopotřebeno stářím.

(upravil maxell 17. 11. 2016 19:36)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

pro Stigli: kontakty, kontakty, prostříknout tím sajrajtem nebo některý důležitý elyt v háji

Sorry seems to be the hardest word (Elton John)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Elyty jsou komplet vyměněný. Kontakty... No.

(upravil stiglitz 19. 11. 2016 21:38)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Tak jsem do čelního panelu pod levou cívku vsadil vypínač, který měl předchozí majitel vzadu, a kterým vypínal motor, aby mohl kotoučák využívat jako zesilovač. A ejhle: když vypnu nejdřív motor, budíky sebou při vypnutí přístroje neškubnou, jenom o dílek. Když ale nechám motor zapnutý, letí až na doraz. Hlavně pravý.
A nožičky..! Když jsem si mazlíka přinesl, měl zlomenou nožičku! Tak jsem sundal i druhou nožičku. Letěly, a teď mu udělám nové. Ale když jem na stůl postavil B730, abych viděl jeho nožičky, zjistil jsem, že není ve vertikále, ale má záklon. Ví někdo, proč má magnetofon záklon? Děkuju.
A vyměnil jsem hlavy. Ty staré jsem si pod lupou prohlédl, zkusím to přebrousit, jen tak, než je vyhodím... Uvidím, jak to půjde, a výsledek...
Ještě upravuji a doplńuji. Všechno jsem to zadekloval, před půl hoďkou. Zkouším převíjeni. Nejede, he he. Tak zase rozebrat. Proč..?! No jó. Spojka! Vyskočil pojistný kroužek, ten, který je ve formě stočeného drátu! Ach jó! Takže tam nahrnu segrovku, takovou, jaká tam má bejt, né tohle, co se uvolnilo už potřetí!
Nožičky bude mít z latěk, už jsem je vyrobil, materiál buk.

(upravil stiglitz 20. 11. 2016 21:32)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Tak se mi včera samočinně rozložila spojka, vystřihnul jsem tedy nový filc, a na staré byly kolem pacek filcové čtverečky. Nevím, k čemu to bylo dobrý, ale udělal jsem nový, víte někdo jaký měly smysl? Na fotkác jsou ze zeleného filcu. Jsou to ty poslední dvě fotky.
http://stiglitz.rajce.idnes.cz/hlava_b115/

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Ty filcové potvůrky se dávaly jako "zlepšovací návrh" pro možnost odstříknutí maziva. Měly mazivo zachytit a nasát.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

No, to je na Nobelovu cenu.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Takže já už na to s..u. Brzdy neseřídím. Buď se mi plná cívka setrvačností točí na jedné straně, tu seřídím, a začne to dělat na druhý. Při převíjení. Dělám ty po...ný brzdy dobrých třicet hodin. De to z baráku.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Co to znamená že se cívka točí setrvačností?
V jakým stavu jsou ty obepínací pásky kolem kotoučů, tedy ty filcky na nich?

(upravil orhore 23. 11. 2016 21:40)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Když jsou nové brzdy + nové unášeče, tak to vždy brzdí trochu hůře. Až se to trochu zaběhá - opálí, tak je to lepší. Pokud to nejsou originální pásky (filc), které mají specifické vlastnosti a nahradí se něčím jiným, pak je skoro nemožné je nastavit. Je to moje vlastní zkušenost. U B115-116 jsou ještě rychlobrzdy, které se zapojují při funkci stop z režimu přehrávání či přetáčení.
Stiglitz zkus znova pomalu přečíst si ten servisní návod a postupuj podle toho co je tam napsané. Nebo to zatím odlož a za pár dní se na to podívej.

(upravil stiglitz 23. 11. 2016 22:49)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Filc jsem musel nalepit nový, protože starý se sypal. Doslova. Byly tam už mezery, drolilo se to a sypalo.
Plný kotouč na pravé straně. Prázdný na levé. Převíjím zpět, z plného na prázdný. Vypnu převíjení. Po vypnutí plný ještě udělá půl otáčky, než se zastaví. Tím pádem se odmotá deset čísel pásku. Seřídím. převíjení již funguje, kotouč se zastaví, jak má. Otočím cívky. Dělá to totéž, jenom plná cívka je teď nalevo. Stejný scénář, jenom zrcadlově převrácený.
A nebo. Jdu spát. Magnetofon šlape. Jsem spokojený. Druhý den mohu začít nanovo. Prostě v noci přišel skřítek.

(upravil Crifodo 23. 11. 2016 23:11)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Mně se podle fotky cos dával z rekonstrukce, zdá že ten filc má víc než 1mm a asi brzdí moc měkce. V servisním návodu jsou udány síly v mN ale platí to pro fabrické materiály. Kotouč by v zabrzděném klidovém stavu při otáčení rukou měl mít menší moment na jednu stranu a větší na druhou, proto jsou tam ty pohyblivé sloupky aby to působilo samosvorně. Proto je pak cívka navíjená brzděná míň než odvíjená a smyčka se nedělá. Blbě se to popisuje, je to spíš věc citu a logiky, když to sleduješ. Otáčením upevňovacího úhelníčku s druhým koncem měděného pásku s filcem je potřeba nastavit správný tlak na stěnu unašeče a rozdíl v momentu mezi doprava a doleva musí být znatelný.

(upravil stiglitz 24. 11. 2016 16:21)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Ten je znatelný, rozdíl je veliký. Vím, jak to má působit. Dnes další pokus, teď  to nepoložím, ale včera jsem měl milión chutí. Filc - jinak - je nejpodobnější původnímu, co jsem sehnal, asi se to fakt musí splácnout, slehnout, ale včera už to tak nějak fungovalo. Jenže jem to chtěl ještě zdokonalit, a počubil jsem to, rozhodil.

(upravil stiglitz 24. 11. 2016 20:24)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Takže to jede, uvidíme, jak dlouho. nejde to perfektně, jde to uspokojivě. Na brzdách jsou jiné materiály. To za á. Za bé, byly pozohýbané předchozími zasahy "odborníků" veškeré plechy, které na toto mají přímý vliv. A za cé. packy, které byly zakápnuté barvou, jsem odmontoval, očistil, kápnul na plochy něco pro zafixování, tuším Loctite 243? a přišrouboval znovu, jsou to ty, které drží pásky z filckami. Jeden byl pootočený. Trošku, nebylo to vidět, ale nebyl, jako z výroby.
Za dé. https://www.youtube.com/watch?v=3JBrYlOZbSo
Za é: neví někdo, kde by se dala sehnat sada pružinek, aby tam bylo tak trochu všechno? I když zítra jedu do sběrného dvora, chci staré video, tak si zase něco nasyslím, ale jestli to bude ono...
Kamarádi ze Slovenska, "Za dé" berte s nadhledem, takoví idioti jsou u nás taky.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Našel se skřítek!!! Odmontoval jsem ty kolíky na plastových packách, do kterých je uchycena planžeta s tím filcem, ten pás. Kolíky měly vyjetou drážku, tak jsem to stočil a vyleštil. koukám, proč jsou aretační šrouby brzd na koncích černé? No! Jak jsem to vždy po seřízení zakapal chemií, aby se to nepovolovalo, jelo to po těch šroubech dolů, a rozežíralo to postupně ten plast!!! takže plast má každý dva, tři mm hluboko díru, vyžranou, je to na tom jednom skoro zkrz, ale to normálně vidět nebylo. proto se dělo tohle. Seřídil jsem zakapal, fungovalo, druhý den už ne, posunul se doraz. Sakra.

(upravil stiglitz 26. 11. 2016 20:10)

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Tak, zase už jsem otvíral okno, včera večer. Dneska jsem odkrytoval B730. Výsledek - všechno na hovno. Mám servisní manuál, díval jsem se do něj, a podle toho to dělal, ale B730 je nastavená zcela jinak. Jak je první krok špatně, pak jde do háje všechno co na to navazuje. Ještě, že B730 jsem koupil, teď je to vidět. Jak to funguje, když zapnu přehrávání, jak když převíjení, to vám žádný manuál nedá.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

stiglitz napsal:

Jak jsem to vždy po seřízení zakapal chemií, aby se to nepovolovalo, jelo to po těch šroubech dolů, a rozežíralo to postupně ten plast!!! takže plast má každý dva, tři mm hluboko díru, vyžranou, je to na tom jednom skoro zkrz, ale to normálně vidět nebylo. proto se dělo tohle. Seřídil jsem zakapal, fungovalo, druhý den už ne, posunul se doraz. Sakra.

Nevím zda jsem tě špatně nepochopil, ale ty plastové pracky s tím kolíkem se musí během chodu se volně hýbat. Kolík je samozřejmě na pevno přitažený do té plastové pracky, ale pracka musí být pohyblivá. Pokud ten šroub chceš zajistit, tak jedině syntetickou barvou - ničím jiným.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Ano, ony se hýbou, ale...

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Chachá, konečně, do hajzlu..! Filc, který je na origo pásech nalepený, když jsem to porovnal s B730, ten nemám, je to něco jinýho. Je jinej, prostě, nikdy jsem takovou plst neviděl. Tak jsem udělal už několikátý poslední pokus. Nalepil jsem tam proužky z pravé kůže. A ono to fachčí. Dokonce to funguje i bez rychlobrzd, který jsem ovšem taky olepil, protože bez nich cívky po zastavení ještě dvě otáčky udělají.

Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

To už tak bývá, že u mechanických řešení záleží přísně na materiálech, když to má zásadní význam jako tady koeficient tření.
To okamžité zabrzdění není u magnetických pásů podmínkou, podstatný je rozdíl v intenzitě brzdění navíjeného kotouče vůči odvíjenému, aby se nedělaly smyčky. Moc razantní brzdy můžou způsobovat vytažení pásku. U starých a křehkých materiálů navíc hrozilo přetržení.

Příspěvky [221 až 240 z 287]

  Stránky: ««« 1 ... 10 11 12 13 14 15 »»»

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£