Díky všem za návrhy. Mám připravenou hromadu propojovacího materiálu a pokud to vyjde, příští sobotu chci vyzkoušet všechny možnosti. Ještě než na to dojde, budu chvíli teoretizovat.
Napojení záporného pólu přes karoserii opravdu nevypadá na nejslabší článek v cestě proudu. Ověřil jsem si, že od akumulátoru vede krátký propoj na karoserii a tohle lano má průřez 35mm2. Jelikož se pak přes karoserii uzavírá obvod pro napájení startéru, nemám o tuto část vedení obavy. Clarione, jakým průřezem bych tedy měl tento propoj na karoserii posílit? Informace "6 euro" nic nenapovídá. V kufru je na karoserii šroub M6 se vsazeným válečkem s rovnou plochou, takže převod proudu na kabelové oko je realizován opět poměrně velkým průřezem. I tak jsem si připravil lano, kterým zkusmo nahradím propoj po karoserii a uvidím (uslyším).
Oddělovací trafa jsem zkoušel a na odstranění pískání fungují spolehlivě. Bohužel již na první poslech degradují kvalitu zvuku. Před časem mi Sinclair nabízel profi audio trafa, ale byla neskutečně drahá.
Odpojování stínění jsem zkoušel. Pokaždé na straně zesilovače, jelikož tam byl nejlepší přístup ke kabeláži. Pokud jsem odpojil obě stínění, rušení bylo daleko silnější. Pokud jsem odpojil pouze jedno stínění, bylo rušení na tomhle kanále opět velice silné a na druhém, kde stínění zůstalo zapojené nebylo žádné. Další vliv na intenzitu rušení má umístění kabelu. Pokud je linkové vedení uloženo u levého prahu, kde vede i svazek vodičů, napájecí lano s kladným pólem a spínací vodič k zesilovači, je rušení intenzivnější, než když jsem linkové vedení položil na koberec po nohami spolujezdce a do kufru jej protáhl prostředkem pod zadními sedačkami. Z toho usuzuji, že se nejedná o úbytek napětí na stínění, ale o rušení modulované na vedení. Případně mě opravte, pokud se pletu. Stejně tak pokud je rozdíl, jestli stínění odpojuji na straně rádia, nebo na straně zesilovače. Z popisované zkušenosti jsem usoudil, že dobrým řešením by mohl být kabel, kde budou všechny signálové vodiče stíněné jedním společným stíněním. Případný přeslech mezi kanály na pěti metrech musí být zanedbatelný.
Pro případné zvědavce jsem na web nahrál záznam tohoto rušení. Když jsem záznam rušení pořizoval, telefon mi při zvýšení hluku po sešlápnutí plynu upravil citlivost mikrofonu a proto se uprostřed nahrávky všechno ztiší. V záznamu jsou patrné dva druhy signálu. Pískání, které je slyšet stále a je závislé na otáčkách motoru. A pak takové rychlé cvakání, které je rovněž závislé na otáčkách, ale zmizí jakmile sundám nohu z plynu a objeví se opět až po ustálení na volnoběžných otáčkách.
https://ulozto.cz/!5gYva5nPK/pazvuk-mp3