Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

Ona polovina gramců prodávaných za komančů byla vybavena krystalovou přenoskou, která měla výstupní úroveň 300mV, a byla nezávislá na rychlosti kmitání takže nebyly potřeba RIAA korekce a předzesílení.

Web

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

On neměl krystalku. Přirozeně vím co je krystalka.

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

Zdarec, mám tu dva decky, někde jsem četl, jak změřit gumičky, ale už nevím kde. Jeden je Fisher, druhý Saba. Saba ještě poctivé VU metry, Fisher je dvojče, ale panel s indikací diodami je podsvícen žárovičkami, oba mechanické ovládání, žádný autorevers. Nemám teď na to čas, ale chci se do toho dát, chtěl jsem si koupit z Aukra sadu gumiček, koupil to kolega a opravil doma snad všechno, ale je to všechno v tom paklíku čtvercového průřezu, já mám ale u Saby velký setrvačník, a na něm je řemínek plochý, jako v gramci. Vše je volné, a nebo rovnou namazané na řemeničkách, je to jako kolomaz, hrozně to špiní. To bude maso. Jak bych to měl poměřit?

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

Kus režné nitě a máš první přiblížení. Stejně obvykle potřebuješ kvůli jiné tuhosti originálů a náhrad nějaké délky kolem originálního rozměru.

Web

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

Budu muset, aby to potom nějak neplandalo. Ještě pohledám na netu, někde to bylo, četl jsem to.

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

Předzesilovač levně pro magnetodynamickou přenosku lze objednat tady za cca 100 kč a nebo si ji přímo koupit pokud bydlíte poblíž. http://www.hadex.cz/w309-predzesilovac- … dynamicky/ . Něco jsem si už nechával poslat na dobírku ale nejlíp je se tam mrknout pokud to jde .

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

Ne, to mám z ruky. O Hadexu vím, díky za tip. Ohledně kazeťáku to budu muset taky pořešit. Teď musím ty řemínky, a takový krásný stroje tu mám...

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

.. . Ne, to mám z ruky. O Hadexu vím, díky za tip. Ohledně kazeťáku to budu muset taky pořešit. Teď musím ty řemínky ... .
Řemínky tam taky mívali ale už je nevedou ( prodávali to od 2kč  do cca 9 kč / kus ), někde v okolí tam je na ně speciálka , taky tady něco mám na repas ale pořád se k tomu nemůžu dostat , taky tři čtyři kousky 80s ještě poctivá práce smile . Až se mrknu tak dám vědět , někde jsem si to poznačil .

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

Budu objednávat asi odsud, budu to dělat v zimě, nemám moc času.
http://www.ame.cz/Remeny-a-reminky-_g40 … 10699.aspx

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

O tomhle vím , ale ti jsou dost drazí .To co jsem měl na mysli byla tuším firma z Opavy .

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

Myslím si, že každý gramofon s MM vložkou by měl mít předzesilovač přímo v sobě, protože jednak, jak jste správně napsali, asi většina audio vstupů nebude mít odpovídající korekci RIAA křivky a taky signál by byl choulostivější na rušení.

Co se týká pískání snímací hlavy u kazeťáku, tak to často dělá taky to, že páska je šmejd a po několika letech se rozloží ta vrstva a začne lepit.  Po určité době od spuštění se hlava zalepí (prudce klesne úroveň signálu a ztratí se veškeré výšky) a nakonec to začne pískat, a to je asi správný okamžik na to to vypnout a kazetu vyhodit do koše. Toto mi udělala cca po 10 letech páska JVC a Panasonic z poloviny 90. let.

Mezi samotnými kazetami existují, bohužel, značné kvalitativní rozdíly. Nejčastější průšvih je asi to, že se páska po relativně velmi málo přehrání vytahá a je tak po svém okraji (nebo obou okrajích) zkrabatělá, což se samozřejmě projeví při reprodukci nejrůznějším škrundáním a chrčením. Hezky se to pozná i v profilu návinu (po přehrání, nikoli rychlém převinutí). Když navinutý kotouč je hladký homogenní, je páska OK, pokud jsou tam znatelné soustředně kružnice, připomínající cibuli, má páska nejlepší období už za sebou. Problém, je, že se to předem nedá poznat, jestli konkrétní páska půjde takto rychle do kopru. Samozřejmě hodně záleží taky na čem se to přehrává, jestli na dobře seřízeném tapedecku, nebo na nějakém stolním plasťáku "made in China". Jeden konkrétní příklad, mám kazetu Maxell Original C- 90 z roku 2001, kterou bych mohl jednoznačně označit za nejhranější kazetu, co mám a stále vypadá (a celkem i hraje) skoro jako nová. Přehrávám ji na 20 let starém přenosném plasťáku, který nikdy neviděl žádnou jinou údržbu než čištění páskové dráhy a otření od prachu.

Dalším nešvarem kazet cca posledních 20 let jsou špatně vylisované cívky. Takové šišoidy co jsou nesymetrické jak horizontálně tak vertikálně, způsobí natlačení pásky na stěny kazety, její poškození a zablokování. Takové cívky je nutné měnit z nějakých starších kazet, které už nebyly k přehrávání použitelné.

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

No, pískají jenom lepené Sony, šroubované ne. Kdysi se kazetám věnovala pozornost, výrobci, pak už ne...
Měl jsem kdysi věž, Samsung, a to žvýkalo pásek, už od začátku, a taky ne všechny, ale tehdy jsem ji reklamoval, a vyreklamoval.

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

po  odstupu   a zubu času  , vrátim sa ku  kalibrácii  a kvalite ,či už kotúčových alebo kazetových pások.
svoj  32 ročný magnetofon AKAI GX-620 som konečne poslal  do servisu na   vyčistenie , nastavenie a kalibráciu.
ku kalibrácii som aj dodal svoju najmladšiu pásku maxell ud/120 zakúpenú v roku 1985. páska bola  raz nahratá a pár krát prehratá (beatles , preferujem rock a podobne) a uložená v archíve.  servisák mi z nej spravil kalibračnú referenčnú pásku . výsledky  na dnešnú dobu sú   fakt famózne. je  ako nová. nahrávka je  samozrejme z platne a je na nerozoznanie. vybuditeľnosť až do + 6 db.
hudbe som sa začal venovať od roku 1974 a aby bolo   aj načo nahrávať  začala éra kupovania , čo sa len dalo. scotch , agfa ,  basf
  a neskoršie  maxell.
kvalita , trvanlivosť nahrávky a mechanické vlastnosti
1. miesto bude mať vždy   maxell  - (ud/120)
basf - vysoký oter , stružliny ,zanášanie hláv . 1984 -85 grundig ts 945 .po 10 mesiacoch zodraté hlavy priemerná doba  hrania 12 hodín denne.
agfa  ,scotch ,po čase   sa objavili dropy. časom nahrávka strácala  na kvalite.
orwo ,emgeton  katastrofa. pre naše výrobky to na tú dobu  postačilo.
rozhodnutie  jednoduché.  všetko išlo preč. zostal akai a maxell.

kazety :
venujem sa im 4 roky.  Kamarát mi dal kazety  , aby som ich hodil do koša , tak som si ich nechal.  bolo ich približne 40 a 5  ich bolo sony metal xr 90 . kúpil som si teda akai gx 32. no . vydržal doma  pár mesiacov a rok bol v oprave. vlastne je tam doteraz.  nechal som mu ho a kúpil si špičku akaigx 67. pasuje  k am 67. k dispozícii mám asi 30 kaziet  typeII  .  už boli používané a niekolko krát aj nahrávané .maxell , tdk , sony.
aj po toľkých rokoch je druhý záznam , kvalita  , ako pri novej rozbalenej.
výsledky , ktorá je najlepšia  asi nezverejním. už som to raz urobil a cena  za nové sa zdvihla zo 4 na 10 € .

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

hezké ale maxell nový origo už never neseženeš
leda tak RMG Int., o jehož kvalitách...to je předmět jiné diskuse

Sorry seems to be the hardest word (Elton John)

(upravil Crifodo 27. 6. 2016 7:36)

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

oneeeee napsal:

orwo ,emgeton  katastrofa. pre naše výrobky to na tú dobu  postačilo.

To platí pro LN Emgetony, ale DP 25 LHD byly v pohodě, možná sem tam nějaká šarže vadná, ale co jsem kupoval ke konci socialismu (toho východního myslím) tak dodnes dobrý, škoda že s tím nepřišli tenkrát o deset let dřív a že bolševik nezohledňoval cenou kvalitu (všechno na 18 cm za 205,- Kč = cca 12-15% nástupní mzdy, bez ohledu na značku). Dobrý byly na Emgetonech obaly z plastu oproti papíru pro Schotche nebo polystyrénu u Basf, Agfa který se brzo rozpadly. Kazety Emgeton byly hrůza vždycky.

Strašnej pád kvality udělaly s nástupem solid state techniky všechny pásky a technologie emulzí všobecně. Patrně to kvalitní výroci zavřeli a ty kusovky symbolicky si dávají dělat někde okolo Saigonu v močálu. Mám na mysli videokazety, CC i MiniDV takových výrobců jako Sony nebo Panasonic. Včetně toho, že tam kde kdysi byla slušnost plnit 60 min stopáž na 62, 63 pak plnili na 58. Prostě to asiat začal katovat, jak to má ve svých zasraných genech...

(upravil maxell 28. 6. 2016 6:17)

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

S páskama byla vždycky svízel, nabídka mizerná (nepočítám Tuzex pro valutovce, Sony, TDK, kdo na to měl ?) Scotch na českém kotoučáku syčel na výškách, s oblibou vlnil a levý kanál stereo pak hrál jak telefon, Basf špínil hlavy a páskovou dráhu, obstála Agfa série PE a samozřejmě Maxell LN, UD podpultovka pro známé. Měl jsem i ruský, sloupla se aktívní vrstva oxidu, ani Memorex nebyl zázrak. Orwo dovezený z Polska byl známý šmirglpás ale pro B400 a Unitra přijatelná alternativa za lidovou cenu. Na sklonku éry totáče se Emgeton sice zlepšil ale to už komerční audio trh ovládly dostupné kazety.

Sorry seems to be the hardest word (Elton John)

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

Jo jo, souhlasím s vámi tak nějak ve všem. Ty DP 25 LH byly v pohodě. Úplně něco jiného než předchozí LN. Akorát třeba takový Schotch se mi zvukem líbil. Orwo jsem považoval za lepší než obyčejný Emgetony LN. Maxell jsem považoval za nejlepší. V tom se všichni tady asi shodneme. Akorát si myslím, že ty šedošedé (světlotmavé) krabičky Emgeton byly také z polystyrenu, ale s jistotou nevím, co to bylo za materiál. No a co chci říct hlavně  – jak pásky tak audiokazety Maxell měly svoji charakteristickou vůni. Odlišnou od ostatních. Také si toho někdo všiml? Videokazety už ne.
Audiokazety tak nějak všech výrobců šly na přelomu století s kvalitou a precizností výroby do háje. Z normálek jsem za velmi slušné považoval TDK AD, SONY HF-S atd. Sony HF byly také ještě ucházející, více se mi líbily ty made in France svým provedením než HF made in Japan. Dokonce zde byly kolem roku 1988 k mání i nějaké irácké kazety, soudě podle tvaru výlisku vyrobené pravděpodobně na nějaké vyřazené lince Sony. O audiokazetách Emgeton všech generací se nemá ani cenu rozepisovat. Svědčí o tom i to, že mnohé prodávané nahrané audiokazety „tzv. originálky“ Supraphon měly pod nalepovací etiketou původní etiketu např. BASF. Z některých ta etiketa šla opatrně strhnout a byla z toho najednou kazeta BASF.

Kazety normální kvality (ne Emgeton) šly koupit leda v Tuzexu (C90) za 14 bonů, ale muselo se před tím natrefit na vexláka nebo někdy před vánocemi v Elektře za 105,-Kčs.

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

To jo, vystál jsem si frontu na Maxell, koupil jednu, protože jsem na učňáku zrovna bral kapesný. A bylo po kapesným. Pak jsme chodili k Vietnamcům, oni taky šili džíny, a kupoval Sonky tam. Sony, když se to vybalilo, měla svoji vůni, tak nesmrděla žádná jiná kazeta.
Rozlišovali jsme i na původ země, japonské měly díru na cívečkách i naproti tomu bazmeku, který držel pásku. Francouzské, kterých bylo víc ne. A ceněné byly TDK, nebo i BASF.

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

Za hluboké totality v elektře byly Maxell Cr60 za 165 Kčs smile koupil jsem jednu, ale pak už jsem měl naštěstí možnost koupovat v Pewexu (polský Tuzex) přímo za valuty, tam Fe 90 zvučných jmen TDK / Maxell / Sony vycházely za 1-2USD a to už šlo. Pro mě kvalitativně asi nejlepší byla FeCr Sony, vyhovovala mi víc než Cr. Teď jsem kouknul na ebay, a ejhle, 30USD smile Ještě mám v archivu přes stovku nahraných kazet a pár nerozbalených, při přehrávání nepozoruju žádné zhoršení kvality. Na kazeťácích je nejhorší steření gumiček a vysychání maziva a protože mechaniky jsou u vyšších tříd poměrně komplikované, blbě se to mění. S hlavami nebo elektronikou jsem nikdy problém nezaznamenal a to mám ve sbírce různé kousky - od Dual C819 (1978), JVC KDV-11 (1983), Aiwa F220 (1986), Toshiba PC-G36 (1987) a nakonec nějaký Technics z r. 199- Hraju už jen na Dual a Technics.

Web

Re: Kazeťák, seštelování, kalibrace

jik napsal:

co chci říct hlavně  – jak pásky tak audiokazety Maxell měly svoji charakteristickou vůni. Odlišnou od ostatních. .

charakteristickou vůni měly především 540m Scotche 220 Superlife, ještě dneska když k nim člověk přivoní je mu hned čtrnáct a půl smile