(upravil Anti 27. 5. 2016 22:05)

Téma: Nějaké novinky v oblasti akumulátorů?

Byl jsem požádán o zprovoznění schodolezu pro invalidní vozík.Zjistil jsem že jediný problém je mrtvá baterie pohonu.Je použitý klasický bezúdržbový trakční akumulátor.Použitý typ se stále vyrábí,nicméně s výdrží 250 cyklů mi nepřipadá jako ideální zdroj.Chtěl bych se zeptat jestli existuje nějaká dlouhodobější varianta za přijatelné peníze.
Původní akumulátor má 26 Ah,pojistka je 30A,motor má dle prospektu 160W.
Koukal jsem po gelových,nicméně cena dvojnásobná.Počet cyklů podle některých zdrojů cca 700 což by se i vyplatilo.Zajímalo by mne jak by to bylo s použitelností na danou aplikaci...

Re: Nějaké novinky v oblasti akumulátorů?

Zkus si něco vybrat tady:
http://www.akuvavra.cz/eshop/trakcni-za … c330b6065c

Re: Nějaké novinky v oblasti akumulátorů?

Problem bych videl spis ve spusobu nabijeni a kontroly akumulatoru.
Gelove a hadrokyselinove akumulatory /AGM/, vydrzi velmi mnoho, pokud maji primereny zdroj nabijeci a nenabiji se prilis pres hranici plynovani, kdy proste uschnou, dik vyparujici se vode z elektrolytu.
Ja bych se nebal pouzit ani vetsi motobaterii, ktera sice neni urcena idealne pro cyklicky provoz, ale dik vyssimu cerpatelnemu proudu, nedochazi ku prehrivani pri provozu a obvykle se da ta baterie, pokud je dobre nastaveny zdroj CC-CV charakteristiky na napeti ne vyssi, jak 13,9V v uplnem maximu nabiti, nabijet i proudem 30A kratkodobe.
Zcela jiste vim, ze ackoli neni urcena baterie http://motobatt.cz do cyklickeho a stacionarniho provozu, funguje vdetskem auticku druhy rok znamemu, ktery mi ji objednaval do motocyklu.
Nabiji ty baterie vetsi modelarskou nabijeckou a ty baterie maji u nej zajiste vic, jak 500 cyklu.
V motorce ji mam take jiz vlastne treti sezonu a problem nemam. Po zimni odstavce, kdy sem pouze tu baterii odpojil, nechal v nevytapene garazi, nastartovala jiz po druhe zime, naprosto bez problemu.  Pred zimu ji take pomoci modelarske nabijecky prozenu nabijecim a vybijecim cyklem, kdy zmerim kapacitu a zatim neklesa, stale se drzi na stejne urovni 20Ah.
V motorce mam klasicky autoalternator, nikoliv magnetto, starter take stejne konstrukce, jako v aute, ktery odebira kolem 150A a vice pri studenem startu.
Takze si myslim, ze pokud ten schodolez, ma v poradku nabijecku, volil bych radeji nejakou hadrokyselinovou baterii, nikoliv gelovou.

Re: Nějaké novinky v oblasti akumulátorů?

frantah:Tam sem taky koukal.Nicméně vzhledem k tomu,co napsal kolega pod tebou jsem si uvědomil že bych neměl měnit typ baterie když je nabíječka konstruovaná na AGM

wimshurst:Podle popisu máš jako motorku buď kozy nebo spíš povadlý kozy smile Jinak máš naprostou pravdu.Nedošlo mi že je potřeba respektovat charakteristiku vestavěného nabíjecího zařízení.Prostor pro baterii je pevně daný tak nebudu nic vymýšlet a koupím to co tam je...

Re: Nějaké novinky v oblasti akumulátorů?

Motorku mam uplne obycejnou, akorat vyrobce z nejakeho duvodu do ni a podobnych typu, osazuje autoalternatory, stejne tak startery.
BMW R1100R to tak proste ma udelane. Alternator je prakticky stejny, jako meli prvni golf, polo VW, starter je podoben take necemu z one doby vyvoje. http://www.cerveny.tipmoto.com/dily-mot … rator.html
http://www.bmwmotoparts.cz/index.php/st … ra75-p111.

Ma to vyhodu v tom, ze na palubni spotrebe za jizdy nezalezi, alternator i v nizkych otackach, bez problemu dodava pres 30A.
Starter take spolehlive funguje. Problem je prave ona baterie, ktera je velmi mala a klasicke kyselinove, hodne trpeli. V cele serii onech motocyklu, se dlouho pouzival jeden typ baterie 19Ah, spatne pristupny a relativne drahy.
Varta, vyrobcem doporucovana, maximalne 2 sezony vydrzela. A to sem ji opecovaval a hyckal.
ty AGM baterie, maji hodne na vrch. Ja bych se nebal ani v UPS.
Otazka zustava porat, jak je na tom nabijeci zdroj v tom schodolezu.

(upravil Anti 28. 5. 2016 12:08)

Re: Nějaké novinky v oblasti akumulátorů?

"Povadlý kozy" jak boxery BMW pojmenovali guzzisti nejsou obyčejné motorky.Je to kus automobilového standardu v motocyklovém podvozku.Jak třeba vzpomínaným alternátorem nebo starterem,tak jednokotoučovou suchou spojkou.Ten motor má z mého pohledu s klasickým motocyklovým motorem velmi málo společného. 
Ten schodolez je pro kamaráda kamaráda "Pražáka".Nebudu pro jistotu vyméšlet blbiny a osadím tam co tam bylo.Podle vyjádření Pražáka se jedná snad o jediné patro,výrobce garantuje výdrž patnáct pater. Hold si jednou za pár let koupí novou...

Mimochodem,konstruktéři od BMW na ty akumulátory nejspíš totálně kašlou.Podobné problémy má tuším i F650(ten jednoválcový),kde baterie trpí zase díky tomu že je umístěna blízko výfukových svodů.Jedna dvě sezóny a je taky po ní...

Re: Nějaké novinky v oblasti akumulátorů?

Ach, povadly kozy..
TAk to sem jeste neslysel.. lol
Ano mas pravdu, ten, nebo ty motory, do motocyklu nejsou asi uplne top.
Videl sem hasicske cerpadlo ze stejnym motorem, take do malych letadel, se to pouzivalo, jak R850, tak i 1100.
Jinak to neni motor BMW. Je to fragment, na rozvodech, patentovano od jawa, system rozvodu boxeru retezy.
Motor ale cely neni, jak ho vyrobila jawa - jawa boxer. Motor vyrabi Gilardoni. Jawa mela vse v jednom bloku i mokrou spojku u boxeru, reverzni otaceni hridele spojky, aby se vyrovnal podelny reakcni moment toceni motoru. Bohuzel, toto gilardoni nekoupil asi cele...
Sucha spojka, je dobra vec, lamely sedi napriklad 182mm do renaultu, dacie,.. 160mm sedi skoda, trabant. Nesedi ale priruba, musi se to oblozeni nalepit a nanytovat. docela levny provoz, kdyz se to umi..

Problem te male baterie se od prvnich "strikacek" dodnes nevyresil.
Male moto, jednobuch F650, je problematicke z jineho duvodu, tam je klasicke stratove magneto, rizene skratovacim reglem, ktery kdyz se prehriva, tak dava vyssi napeti a baterka pak rychle umira. *Konstrukcne je tech F650 mnoho, od GS, po snad RS, vsechny maji ruzne udelane svody a nevim, presne, jak. Problem sem resil u znameho jednou, odesel mu ten regulator. Duvod prosty, pripojene denni sviceni, ktere neodebiralo dostatecne veliky vykon a regulator to nezvladl.
Reseni proste, paralelne ku denimu sviceni, odpor 3R3/50W, novy regulator a frci to dodnes.
Zase to neni BMW, ale napul KTM, na pul HQ.
Stejne jako je 380 tata indian, tak F800 je prevazne husqarna.
Originalni je dnes, jen neboxerove K1200, a jine, ktere sem nikdy nemel rozebrane.
Posledni originalni boxery od BMW, byli do roku cca 1996 puvodni R45-R100, z dlouhymi zdvihatky ventilu. pokracovani bylo divne, vyrabeli letajici cihly, K75, K100. kvuli negativni reakci, na ty "kacka", zacali z tim, co mam ja.. Od roku 1995, do cca 2009. Pak se koncepce posunula dal, zacli delat vodouchlazene a jinak konstruovane boxery, ale podle mne, to je velmi divne, protoze boxer, je primarne proto boxer, aby se chladil vzduchem a olejem.

Baterie..
skontroluj, muzes li, ten nabijeci dok, v miste dojezdu.
Zdali neni moc vyhuleny, na velmi rychle nabijeni, nebo v st. by rezimu, zdali nema prilis vysoke napeti.
Jine je, kdyz se jedna o cyklicky trakcni provoz, no a jine je, kdyz je ta nabijecka nastavena na "maximalni" hodnoty nabiti, tedy vic jak 14,2V
Vic nevim, ani nenapisu. Preji hezky den.