Ach, povadly kozy..
TAk to sem jeste neslysel..
Ano mas pravdu, ten, nebo ty motory, do motocyklu nejsou asi uplne top.
Videl sem hasicske cerpadlo ze stejnym motorem, take do malych letadel, se to pouzivalo, jak R850, tak i 1100.
Jinak to neni motor BMW. Je to fragment, na rozvodech, patentovano od jawa, system rozvodu boxeru retezy.
Motor ale cely neni, jak ho vyrobila jawa - jawa boxer. Motor vyrabi Gilardoni. Jawa mela vse v jednom bloku i mokrou spojku u boxeru, reverzni otaceni hridele spojky, aby se vyrovnal podelny reakcni moment toceni motoru. Bohuzel, toto gilardoni nekoupil asi cele...
Sucha spojka, je dobra vec, lamely sedi napriklad 182mm do renaultu, dacie,.. 160mm sedi skoda, trabant. Nesedi ale priruba, musi se to oblozeni nalepit a nanytovat. docela levny provoz, kdyz se to umi..
Problem te male baterie se od prvnich "strikacek" dodnes nevyresil.
Male moto, jednobuch F650, je problematicke z jineho duvodu, tam je klasicke stratove magneto, rizene skratovacim reglem, ktery kdyz se prehriva, tak dava vyssi napeti a baterka pak rychle umira. *Konstrukcne je tech F650 mnoho, od GS, po snad RS, vsechny maji ruzne udelane svody a nevim, presne, jak. Problem sem resil u znameho jednou, odesel mu ten regulator. Duvod prosty, pripojene denni sviceni, ktere neodebiralo dostatecne veliky vykon a regulator to nezvladl.
Reseni proste, paralelne ku denimu sviceni, odpor 3R3/50W, novy regulator a frci to dodnes.
Zase to neni BMW, ale napul KTM, na pul HQ.
Stejne jako je 380 tata indian, tak F800 je prevazne husqarna.
Originalni je dnes, jen neboxerove K1200, a jine, ktere sem nikdy nemel rozebrane.
Posledni originalni boxery od BMW, byli do roku cca 1996 puvodni R45-R100, z dlouhymi zdvihatky ventilu. pokracovani bylo divne, vyrabeli letajici cihly, K75, K100. kvuli negativni reakci, na ty "kacka", zacali z tim, co mam ja.. Od roku 1995, do cca 2009. Pak se koncepce posunula dal, zacli delat vodouchlazene a jinak konstruovane boxery, ale podle mne, to je velmi divne, protoze boxer, je primarne proto boxer, aby se chladil vzduchem a olejem.
Baterie..
skontroluj, muzes li, ten nabijeci dok, v miste dojezdu.
Zdali neni moc vyhuleny, na velmi rychle nabijeni, nebo v st. by rezimu, zdali nema prilis vysoke napeti.
Jine je, kdyz se jedna o cyklicky trakcni provoz, no a jine je, kdyz je ta nabijecka nastavena na "maximalni" hodnoty nabiti, tedy vic jak 14,2V
Vic nevim, ani nenapisu. Preji hezky den.