(upravil voltik 11. 3. 2016 12:04)

Téma: Umyslné zkorodování rámu kola

Čau !

Viděl sem chlapíka, který renovoval bicykl tím, že jej nechal úmyslně zkorodovat, následně přelakoval a měl tam originální design kola.
Umíte mi poradit jak tohoto docílit ? Jakou -chemikálii- na to použít ?
1) Potřebuji se zbavit staré barvy rámu kola
2) Rám kola úmyslně zkorodovat.

Díky.

Web

(upravil Nitram 11. 3. 2016 12:31)

Re: Umyslné zkorodování rámu kola

1/vibracni bruska(predpokladam ze kdyz pises o korozi tak myslis Fe ram, na Uhlik bruskou nesahat), piskovani..
2/napr. FeCl3 - ale je to blbost smile

(upravil ondra.klofat 11. 3. 2016 13:34)

Re: Umyslné zkorodování rámu kola

Kamarád takhle dělal "rusty" design kol na starého volkswagena... Elektrolýzou. Chtělo to vanu (ideálně porcelánovou) plnou elektrolytu (víceméně by to mělo fungovat ve většině kyselin co lze sehnat - HCl, H2SO4, a vlastně s libovolným elektrolytem, jen nevim jak rychle a taky nevim jak moc koncentrovaný elyt je potřeba. Myslim že druhá elektroda byla měď. Ale neni to teda uplně nejjednodušší řešení... já bych to obrousil šmirglem a nechal dva tři týdny venku big_smile

Re: Umyslné zkorodování rámu kola

Kamarád taky nechával letos v zimě zreznout rám favorita a potom to lakoval. Nechával ho venku ve sněhu nějakou dobu.

Re: Umyslné zkorodování rámu kola

Jejda a na co je to dobrý, ten rezavej rám ?

Re: Umyslné zkorodování rámu kola

..preci na to aby to nalezlo kdyz uz ne do dobre zamaskovanejch zavitu stredu nebo do sedlovky, tak minimalne do svaru, a pak to idealne v tom nejnevhodnejsim okamzku cestou z kopce, kdyz u ne v 90 tak urcite aspon v 50km/h efektne prasklo pod zadkem.. smile

jo HCl urcite jo, ale ten chlorid je na korozi lepsi "svinstvo", ..ta H2SO4 na nizkoleg ocel teda nevim, kdyz uz tak alespon zredena, koncentrovana to max pasivuje.. obdobne tak HNO3..

jinac jde li jen o efekt - ja strikam rez na masinky timhle:
http://www.nejlevnejsi-barvy-laky.cz/pr … edy-400-ml
(toho "antikorozni" si prosim nevsimej, fakt to neni provokace.. ale odstinove to ma pri lehkem prepraseni na puvodni nebo zakl. barvu a pripadne do striknuti troskou matu, luxusni vzhled rzi)

Re: Umyslné zkorodování rámu kola

Tak kdyby to bylo něco menšího, tak roztok soli s citronovou šťávou. Já takhle dělám šrouby pro repro. Udělám tenhle roztok, naházím do toho šrouby, pak to po dni vytáhnu, a umeju v lihu. A pak nastříkám matnou černou barvou. Tohle sežere pozink, a barvu to sežralo taky. Když tam fláknu ty šrouby, vidím, jak to povoluje doslova před očima.
Tak bych kolo omotal hadrama, a napustil to tímhle. Solná lázeň se využívá i u nás v továrně, na testy odolnosti brzd.

(upravil wimshurst 11. 3. 2016 23:49)

Re: Umyslné zkorodování rámu kola

Toto se resilo jiz pred lety a porat stejne kravinky, maji malou chybu.
Ocelovy ram kola, jako eska, nebo favorit, sou letovany mosazi, takze ram kola, kdyz se opiskuje, nebo sedre smirkem, bude porat videt, ty letovana mista, obvykle rozplizla a mosazi otecene svary, spis letovanice.
To bych videl jako nejmensi problem.
Druhy problem je lak.
Bez moznosti strikat PU lak, nebo podobne sajrajty, to bude mit zajimavy prubeh, kdy rez, diky male trose vlhkosti bude delat takove bublinky a v lupinkach se ulamovat a take lak.
Lakovany rez, je porat jenom rez pod lakem.
Proto vetsina technologii, resi nejprve odrezit zelezo a nasledne zakladni barvu, ktera prilne k povrchu a na tuto se nanasi nepropustna vrstva barvy, nebo laku.
Jiste zajimave vysledky, muze dat povrch, ktery se lakuje pomoci laku, krery lze pripadne opatrne barvit, ne pigmetem, ale rozpustnym odstinem do laku. Ale to musi byt lak, bud na basi PU= Polyuretanu, nebo polyesteru, pripadne epoxidu, ktery je nejmene vhodny na rez.
Take si myslim, aby bylo mozno dosahnout rovnomerneho povrchu, nebude stacit smirek a vybracni bruska, ale bude se to muset opiskovat a nasledne vydrhnout ocelovym kartacem do uhove brusky.
Pokud flexa nema regulaci otacek, nebo neni k dispozici externi regl, tak to bude velmi krute kartacovani, pro flexu, kartac i obsluhu a okoli.
Pokud na povrchu toho ramu, je vypalovany email puvodni, tak to sedrit jen kartacem, nebude snadne.
Vim co da prace, dat dolu z ramu a dilu starsi emailove vypalovane laky, na moto.
Pak je nutne, po techto operacich, to dokonale odmastit a na to nestaci jedna lahev acetonu, ale nutno pouzit, pro tento ucel opakovane eternal, odmastovaci, nebo louh.
Kdysi se takoveto procedury odstranovani i velkych dilu, delali ve vanach z horkym louhem.
Dnes netusim, kde by se takoveto louzeni dalo provest.

Pokud nezalezi na autenticnosti te rzi, tak bych vedel poradit, jak tu kvazi autenticnost docilit.
Dnes snad jeste existuje polyuretanova zakladni barva, na hlinik. Je to smes pigmentu, podobnemu suriku a hlinikovy prasek. Do teto zakladni barvy, lze primichat hnedy pigmentacni prasek, do malirskych barev a toto strikat na povrch toho ramu.
Nasledne lze, velmi ridkym lakem PU matnym prelakovat.
Pracnost neni nijak hrozna, ale i dobry lakyrnik, muze pri aplikaci takove umele rzi, pouzivat zvlastni slovnik...
Nevyhodou je, ze PU barvy a laky, nelze doma strikat cimkoli, pokud je v tom nejaky plnic, pridany dodatecne.
Je to prace pro lakyrnika a zabava pro celou dilnu.
To stejne plati, pokud bude nekdo chtit zalakovat "originalni" rez.

Re: Umyslné zkorodování rámu kola

kdyby někdo chtěl, tak mám na půdě rám ze silničky Peugeot, byl opískovaný a za těch pár let (asi 15) je pěkně orezlý.

Re: Umyslné zkorodování rámu kola

volente - psal jsem zprávu