Re: Na čem posloucháme?

Proč zrovna GX-77? Zvukově je to dobrý, hezký, full revers, ale jinak dosti nešťastný kotoučák.

(upravil Benazi 28. 4. 2015 9:37)

Re: Na čem posloucháme?

Protože je to poslední řada,kdy se zachranovalo co se dalo,pak kotoučaky padly,kompromis mezi klasikou a modernou.Kotouč je po kompletním servisu,nastaven na tovární parametry.též to stálo mailand.Neštastný v jakém směru?

Re: Na čem posloucháme?

podle mych zkusenosti dost nespolehlivej...dost slozitej...ale proc ne...ja za vrchol kotoucaku povazuju Revox A77...

Re: Na čem posloucháme?

IMHO vrcholem co se dá ještě postavit do obýváku je Studer 810A

(upravil Benazi 28. 4. 2015 11:50)

Re: Na čem posloucháme?

Také jsem uvažoval o B 77 mk2, je jich dost, ale odradil mne studiový vzhled, a poslechově je horší,je to  kompromis.i přes rozpočet.
Dále potřeba uvažovat  že u vintage elektroniky platí totéž co u vintage automobilů ( jde zpravidla o vlajkové modely nejžádanějších značek - aumomobilový veterán starý min. 30 let) - zde platí, že pořízení takového automobilu je jen první polovina jeho užívání - je třeba věc odservisovat  a to je druhá polovina investece a to platí i magnetofonů.Zároven je potřeba mít  kvalitního servis mana bez něho ani škrk.

Re: Na čem posloucháme?

Tak já ty nejyvšší řady moc nemusím...zvukově minimální přínos za cenu složitosti a tím i snížený blbuvzdornosti. Mám v oblibě přístroje jako B77, GX-620, RT-707 atd. V jednoduchosti je síla...zejména po třiceti letech. A jelikož se v tom vrtám skoro denně, vím o čem mluvím.
GX-77: Nebyl by až tak složitý, ale ta krabice je dost přecpaná. K ničemu není rozumný přístup (krom nastavovacích trimrů). Velice rád zlobí prepínač reverzu, kdy vypadává některý kanál. Výměna je několikahodinová chirurgická záležitost. Problémy taky dělává výtah, který se zasekává - zůstane nahoru. Pak blbě ošetřená logika, kdy po vypnutí přístroje dostane elektromagnet zámku výtahu kratičký impuls a výtah odjistí. Doběhem setrvačníků kolečko výtahu povyjede. Po zapnutí přístroje však už není motor schpen setrváky roztočit a cyklus dokončit. Dochází k přetížení motoru a přepálení pojistky, popř ke zničení regulačního transistoru.
Takže jak jsem řekl, strojek pěkný, zvukově moc slušný, dobře vybavený...leč dosti poruchový a blbě opravitelný.

(upravil Benazi 28. 4. 2015 11:49)

Re: Na čem posloucháme?

Právě o tom mluvím, přístroj musí projít servisem, o tom žádná, každý taký stroj jel 25 let bez opravy výměna všech gumiček,vyschlých kondenzátorů,tranzistorů v zvukové cestě,komplet vyčištění a nastavení dle dokumentace ,jinak nemá cenu nic kupovat, pakliže se to neudělá může zlobit, celkem pochopitelné.
REVOX PR-99 MkI krásný to stroj.


http://translate.google.cz/translate?hl … rev=search

Re: Na čem posloucháme?

jj pravda pravdouci....me ten GX77 vzdycky pripominal promitacku a  nelibi se mi...nadruhou stranu chapu,ze je pro nekoho jinyho problematickej vzhled treba ty A77 nebo B77...ja mel  kotoucaku taky peknou radku,zustal mi jen Revox A77 MK3...a jeste Jantzen 101 ale ten chudak rezati na pude...

Re: Na čem posloucháme?

The LastUnicorn : taky si myslím, že v jednoduchosti je síla, reverzace je pohodlí, ale přesně jak říkáš, víme za jakou cenu; já mám TEAC X3, jednoduchá mašinka a ne tak čučavá jako klasika Akai 620, ale jsem s ní spokojen; jediný nedostatek jsou mírně sjeté hlavy, což u akajáckých GX-ových nehrozí. Přemýšlím, že si pořídím na ebay ještě jeden X3 záložní, nebo alespoň samotné hlavy, ale díly jsou ale v porovnání s celým strojem drahé a u celého stroje zase nevíš, jak vypadají hlavy sad

dobrá machrovinka je taky ELCASET, to už doma tak každý vintage-freak nemá, nebo tady někdo z fóra ano? smile

MiRku : nechceš k tomu studiáku velmi zachovalé (takřka NOS) BRC pásy?
Agfa PER 528 : na 6-ti bobinách v origo zachovalých papírových obalech (s etiketami francouzského rozhlasu)
Agfa PEM 468 : 6 malých plastových cívek 13 cm v origo zachovalých krabičkách

Re: Na čem posloucháme?

2kal:diky za nabidku,pasu mam v archivu cca 500ks a vubec je nepouzivam,takze nechci...
co se hlav tyce,tak i ty tvrdy hlavy se neojizdu,ale u nekterych casem dochazi k mikroskopickym thlinam a ikdyz jsou nesjety jsou nepouzitelny...Revox ma hlavy mekky ale pri pouziti 50um pasu se sjizdeji stejnomerne...vydrzi pomerne dlouho...no jeste ze posloucham z HD nebo flashdisku....:-)

Re: Na čem posloucháme?

Hodně se mluví o tom, že se občas vyštípnou F&F hlavy u Soňáků...taky jsem slyšel nějaké hrůzostrašné příběhy o rozbitých, nebo prasklých GX hlavách. Je to víceméně latina. Za normálních okolností k takovému poškození rozhodně nedojde. Nevýhoda těhle hlav proti klasice (kterou požívá třeba Studer) má spíše elektromagnetický a potažmo zvukový charakter, než možnost nějakýho vyštrbení, nebo prasknutí. Akaie kupř. neumí pracovat s vysokými magnetickými toky na nižších rychlostech (9,5cm/s)...už referenční tok 250nWb/m při 0VU je pro ně moc...proto používají 185 resp. 200nWb/m, což má samozřejmě za následek zhoršení odstupů. Naproti tomu u Revoxů se standardně používá 257nWb/m a pro lepší pásky se doporučuje jít až na 514nWb/m pro 0VU.

Re: Na čem posloucháme?

no u jednoho Sony TC378 mi feritova hlava popraskala,nahravaci...opravoval mi to typek v Brne se kterym mne seznamil Petr Cibulka,ten mel stejne postizenou TC377...bylo to v roce 1986...TC366 s obycejnyma hlavama tenhle problem nemel...pokud si to teda dobre pamatuju...:-)

Re: Na čem posloucháme?

se říkalo, že F+F hlavám vadí ohřívání od tření při příposlechu, což má fyzikální logiku,
dlouho jsem měl kazeťák Akai GX77 a ty hlavy ani po letech nenesly naprosto žádné stopy po používání, byla radost se na ně dívat,
kazeťáky obecně měly bordel v 0 VU, taky jsem měl Aiwu F990 a ta měly tuším 190nWb/m, zvukově vynikající, ale nespolehlivá mrcha,
GX77 měla tuším 200nW/m, ale odstup (na kazeťák) výborný, nemusel jsem vůbec používat problematickou vyfikundaci Raye Dolbyho,
nehrály ty kazeťáky špatně, ale pás je pás, nad to není smile
reel2reel forever!

Re: Na čem posloucháme?

Lidi obvykle těžko přijímají jiný, než zaběhlý technologie. Když se mezi karburátorovýma autama objevili vozy s K-Jetronicem, bylo vstřikování odsuzováno a vymýšlelo se všechno možný, jak jetronic očernit a vyzvednout karbec. Dnes už by asi nikdo neřekl, že je karburátor lepší, než stříkačka. smile Tím je pro mě téma magnetofonové hlavy uzavřena...

(upravil Pech. 1. 5. 2015 20:50)

Re: Na čem posloucháme?

jak v čem, z hlediska dlouhodobý spolehlivosti by to bylo na delší debatu, nicméně poslední karburátory byly mechanicky výrazně složitější než jetronic, podávaly dobrý výkon a dobrý uživatelský komfort (žádný manuální sytič a škubání motoru v nepříznivých režimech), tak v jednom ani tu pravěkou stříkačku nedohnal - a to ve spotřebě, stejné motorizace obdobného výkonu - karbec ve spotřebě obvykle +10%. Jakmile začalo bejt množství paliva řízeno lambda sondou, to už se posunulo zase jinam.

Re: Na čem posloucháme?

[rejp] z hlediska spolehlivosti, účinnost, výkonu, kompaktnosti, odezvy, regulace, vibrací, nezávislosti na kvalitě paliva a nadmořské výšce je na tom stejně nejlíp elektromotor tongue [/rejp]

Re: Na čem posloucháme?

elektromotor je z hlediska parametrů blízkej ideálu, ale má jeden problém a to jsou baterie....

U mhd, kde jsou trasy jasně vymezeny se elektromotor v trolejbusech pro pohon vozidel používá s úspěchem velmi dlouho.

Re: Na čem posloucháme?

Baterie pomalu problém být přestávají (záleží na požadavcích a úhlu pohledu), dneska narvem skoro 700 Wh/litr prostoru, dojezd kolem 500 km teda problém není, viz Tesla Model S. Tesla Roadster dojede dokonce 700 km na nabití. Životnost chlazené/ohřívané baterie s dobrou správou článků je bez problému 10 let, kdy za těch 10 let bude kapacita nové baterie dvojnásobná (zvedá se každej rok asi o 8-10 % vylepšenýma materiálama elektrod a zvetšováním jejich plochy). Nabíjení na 70% kapacity zvládnem za 30 minut.

Problém je spíš v ceně...elektrický auto stojí většinou dvojnásobek toho co spalovací, jelikož jim výrobci nevěnujou moc prostředků a raději předělají ICE auto na elektro...mají to pak spíš jako propagaci, než jako reálnej produkt. Výjimkou je ta Tesla, u které doufám, že s Modelem III bude konečně na trhu elektro auto, který má smysl a je cenově dostupný.

A ty naše trolejbusy taky nejsou zázrak teda...seriový motory nejsou moc účinný, PWM regulace jsou katastrofální, musí se jim odbuzovat statorový cívky aby to vůbec jelo přes 35 km/h, všechno je to hlučný, rozvrzaný a člověk čeká, kdy se to rozpadne. Výjimka je zde opět až 21TrAC, který má asynchronní trakci a je to úplně o něčem jiném, ale v česku jich bude tak 5, 6, z toho nějaký ještě s GTO tyristorama...

(upravil Seas Freak 14. 9. 2015 7:13)

Re: Na čem posloucháme?

Po 13 letech laborování v oblasti Sterea a DK.

https://i.postimg.cc/V5syThB0/2223092.jpg https://i.postimg.cc/V0k3CSLW/2223093.jpg

Popis beden: https://www.audioweb.cz/viewtopic.php?id=20768

AVR Receiver  Onkyo TX-NR5009
BD player       Onkyo BD-SP809
FLAC úložiště  Synology DS212 4T
Projektor        Hitachi PJ-TX300
Kabely            Supra Ply 3,4/S

Aktuální sestava 7.0

Další plány:
- upgrade na 9.0
- výměna kapacit na výškách všech efektů
- upgrade výhybky centru
- upgrade na 9.1
- výměna kapacit na výškách sloupů

Re: Na čem posloucháme?

Pekné. Ale na čo sú dobré hroty, keď je pod nimi dlažba?