Re: Pískání repráků podle otáček motoru
A nesetkal jste se někdo s tím, že bylo z reproduktorů slyšet lupání při pouštění ventilátoru topení, nebo chrastění při sklápění světel?
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Autohifi » Pískání repráků podle otáček motoru
A nesetkal jste se někdo s tím, že bylo z reproduktorů slyšet lupání při pouštění ventilátoru topení, nebo chrastění při sklápění světel?
... ani při stahování střechy u Targy nebylo z Bosse nic slyšet ...
neměl bys scan toho "AR-B/02/1980" ? abych si to přečetl, díky
Jinak když tam budu k altíku dávat filtr, tak ho připojim mezi kabel od alternátoru a nějakou kostru???
Mě se lupání občas ozývalo při vypnutí motoru, nebo světel, při výměně rádia to přestalo, a je zajímavý, že to to rádio v jiném autě nedělá.
Floppy:
nejlepší metoda by byla odrušit každý zdroj rušení samostatně v jeho specificky vyzařovaném spektru aby nemuselo být následně pomocí komplikovaných filtrů složitě odrušováno spektrum celé, ale některé automobilky to až tak neřeší, z cenových důvodů (jak jinak - zisk je nejdůležitější ukazatel) se snaží dodržet pouze minima daná normami a také nechávají něco výrobcům audia ... -> proto se filtr obecně dává do napájecího přívodu zařízení, které je rušené - napájení připoj přímo na svorky akumulátoru licnou minimálního průřezu alespoň 4mm, v místě kvalitní země na kastli přišroubuj odrušovací člen a přes něj tahej napájení pro to, co chceš odrušit ... pro inspiraci -> http://uloz.to/4714382/b02-80.pdf
F.I.K:
... vždy záleží na konkrétním autě jak je provedena a vedena instalace, každá automobilka má při konstrukci jiné zlozvyky ... podle názorů z různých fór co se týče elektroinstalace jsou na tom všeobecně nejhůř francouzi ...
- lupání při vypnutí motoru může mít více důvodů, ale vypnutí světel? - v tu chvíli odepínáš výkon víc jak 100W ...
já sem zkoušel dát filtr na alternátor a nepomohlo to... ale ted sem byl u kámoše a pučil sem si od něj rádio a pískání už žádný nebylo, tak mi napadá jediný, bud nějakej problém na výstupu rádia a nebo zkusit odrušit pouze napájení rádia... ale nevím jakej filtr tam použít. Nějaký nápady? Díky
Použij LC filtr-cívku o pár desítkách závitů a vůči zemi dej kondenzátor, jak je krásně vidět na tomhle obrázku:
http://audioweb.cz/uploads/1389_odruseni.png
Jinak jsem si taky všiml debilního rušení z reproduktorů v závislosti na otáčkách motoru, tak uvidím, zda s tím filtr něco udělá.
Mám Pioneer a mám stejný problém. Říkáte spálená SMD pojistka? Mám ji teda přemostit vodivou cestou? Nebo mám použít LC filtr na napájení rádia?
mekky skus len nejakym kablikom spojit kostru rca s kostrou radia ak piskanie prestane je to ta poistka a mozes ju premostit a budes mat po probleme
Tak mám taky s tímto pískáním dle otáček problém. Jde to od alternátoru i od serva posilovače.
Signálový kabely, kostra,atd.. za to asi nemůžou když to píská jen pokud je to připojené k výstupu z rádia. Jediná výhoda je, že je to slyšet pouze při nulový hlasitosti...ale i tak to štve.
Pomohl by filtr do napájení autorádia?
ted me jeste napadlo, pokud by brum způsobovaly zemní smyčky(v podstate SS proud mezi radiem a zesilovacem), ve kterých by se mohl brum z altíku indukovat, nepomohlo by obecně mezi zesilovač a rádio fouknout do série v signalovy ceste kondenzátor (takové velikosti, aby jeho vlastnosti -horní propust- už signál nijak neovlivnovaly).. co myslíte?
no jistě a nebo ještě lépe přes převodní trafíčko 1:1. Takhle totiž fungují ty "odrušovače" co se prodávají v autohifi.
jo takhle:) aspon už vim, jak ty odrušovace fungují.. jeste jsem doma žadný nemel.. snad bude chvili čas, tak zkusím u svého audia cvičně jeden kondík zapojit-> pískání výškáčů na palubce me jistou dobu taky rozčiluje..
Tak jsem přidal do kufru další zesilovač s basákem, a zdá se, že je po pískání - fakt ale nevím jestli se mi to nezdálo
Jinak 4x75w a sub 200W - no, čekal jsem lepší požitek
EDIT: Tak to včera fakt po připojení druhýho zesilovače nepískalo, teď už to zase píská
Tak jsem přišel taky na radu. Vyměnil jsem Carpower Wanted za Mac Z-4200. Po nastartování motoru jde z výškáčů ccccc, po přidání otáček hvízdání, škvrkání od motorku na naklápění světel. Sundal jsem zesilovač, který je přidělaný na plechu, ale nic se nezlepšilo. Když jsem odpojil cinche rádio - 3.+4. kanál (ovládám tak subwoofer), hvízdání zmizelo, ccccc ne a škvrkání od motorku sklápějícího světla taky nezmizelo. Vyndal jsem cinche rádio - 3.+4. kanál z prahu a natáhl je po autě - nic. Ukostřil jsem z baterky rádio - nic. To samý se zesilovačem. Jinak rádio jde i bez kostry, bere si ji z antény. Zesilovač jde taky bez kostry, bere si ji jak je přidělaný na plechu. Když jsem zapojil zesik na rádio v jiným autě, škvrkání od sklápějících se světel přestalo. Nastartovaný motor jsem neměl, ale předpokládám, že už by byl klid. Dokonce už jsem zakoupil "kouzelný váleček" mezi rádio a napájení a taky nic. Jsem zoufalý, nemáte někdo nějakou radu...?
Já tedy ne, zkoušel jsem to co ty - a taky píská, někdy víc, někdy skoro vůbec - z toho jsem fakt jelen. Mě teda ale píská jen od altíku dle otáček a nepatrně od serva - nic jiný nemá vliv. Je to slyšet stejně jen mezi skladbama, tak na to seru
Ahojda
jedno funkční řešení mám (teda aspoň mě pomohlo). Mám Alpine rádio a 2 zesilovače (na repráky a subwoofer zvlášť). Když jsem hnal repráky přímo z rádia, pískání ani lupání nikde nebylo, zesilovač a subwoofer tyto rušivé signály ignorovaly. Problém přišel až s napojením repráků přes zesilovač. Zpožděné připojení SW dělalo šílený lupance, jakýkoliv spuštění spotřebiče to samé - bliknutí světly, lupanec, nahození motoru - cvakání a pískot se zvyšujícími otáčkamy. Zem autorádia byla taky "chytře" vedena přes kostru antény, tím to také nebylo..
Změřte si, jestli je zem na výstupních cinch konektorech vodivě spojena s kostrou autorádia. V případě Alpiny tu zem posunuli tak, že tam narvali keramický kondík. Ten jsem nahradil propojkou a je na 95% po problému! Tím myslím, že pískání s otáčkama zmizelo, lupance při zapojení jiných spotřebičů také. Je tam pouze lehce znát cvakání ve vejškáčích při uplně stlumeném rádiu + nastartovaném motoru a to tak, že si k tomu musim dát ucho, abych to vůbec postřehl-to by už mohlo být způsobené žádnou filtrací napájení
edit: pokusně stačí připojit kablíkem zemění cinche u rádia s kostrou a je jasno. Musí se ale u autorádia, zemnit u zesilovače nepomohlo
Ahojte,
chcel by som sa poradit ohladom mojich piskajucich repro. Videl som ze je tu toho popisaneho dost,
ale nic co som vyskusal nepomohlo.
Radio mam alpine ute-72bt a zosik je 4 kanal Blaupunkt GTA5000.
Ked nie je nastartovane, vsetko hra krasne cisto. Akonahle otocim klucikom ozve sa do toho cerpadlo a po
nastartovani to piska podla plynu, ale aj sumi zaroven. Toto sa deje iba ked mam zapojene 4 kanaly.
Ked 2 odpojim tak to hra pekne, nesumi, nepiska. Je jedno ci to odpojim pri radiu alebo na zosiku.
A takisto je jedno, ci odpojim zadene alebo predne. Ak znova tie 2 pripojim zase zacne piskat a sumiet.
Myslim ze napajanim radia to neni, lebo som ho skusal zapojit na inu bateriu, ale nepomohlo.
Zosik : + priamo na baterku a - na karoseriu v kufri (poriadne).
Diky za rady.
Audioweb.cz » Autohifi » Pískání repráků podle otáček motoru