Re: Pískání repráků podle otáček motoru

A nesetkal jste se někdo s tím, že bylo z reproduktorů slyšet lupání při pouštění ventilátoru topení, nebo chrastění při sklápění světel?

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

... ani při stahování střechy u Targy nebylo z Bosse nic slyšet ... big_smile

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

neměl bys scan toho "AR-B/02/1980" ? abych si to přečetl, díky
Jinak když tam budu k altíku dávat filtr, tak ho připojim mezi kabel od alternátoru a nějakou kostru???

Web

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Mě se lupání občas ozývalo při vypnutí motoru, nebo světel, při výměně rádia to přestalo, a je zajímavý, že to to rádio v jiném autě nedělá.

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Floppy:
nejlepší metoda by byla odrušit každý zdroj rušení samostatně v jeho specificky vyzařovaném spektru aby nemuselo být následně pomocí komplikovaných filtrů složitě odrušováno spektrum celé, ale některé automobilky to až tak neřeší, z cenových důvodů (jak jinak - zisk je nejdůležitější ukazatel) se snaží dodržet pouze minima daná normami a také nechávají něco výrobcům audia ... big_smile -> proto se filtr obecně dává do napájecího přívodu zařízení, které je rušené - napájení připoj přímo na svorky akumulátoru licnou minimálního průřezu alespoň 4mm, v místě kvalitní země na kastli přišroubuj odrušovací člen a přes něj tahej napájení pro to, co chceš odrušit ... pro inspiraci -> http://uloz.to/4714382/b02-80.pdf

F.I.K:
... vždy záleží na konkrétním autě jak je provedena a vedena instalace, každá automobilka má při konstrukci jiné zlozvyky ... podle názorů z různých fór co se týče elektroinstalace jsou na tom všeobecně nejhůř francouzi ...
- lupání při vypnutí motoru může mít více důvodů, ale vypnutí světel? - v tu chvíli odepínáš výkon víc jak 100W ... wink

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

já sem zkoušel dát filtr na alternátor a nepomohlo to... ale ted sem byl u kámoše a pučil sem si od něj rádio a pískání už žádný nebylo, tak mi napadá jediný, bud nějakej problém na výstupu rádia a nebo zkusit odrušit pouze napájení rádia... ale nevím jakej filtr tam použít. Nějaký nápady? Díky

Web

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Použij LC filtr-cívku o pár desítkách závitů a vůči zemi dej kondenzátor, jak je krásně vidět na tomhle obrázku:
http://audioweb.cz/uploads/1389_odruseni.png

Jinak jsem si taky všiml debilního rušení z reproduktorů v závislosti na otáčkách motoru, tak uvidím, zda s tím filtr něco udělá. sad

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Mám Pioneer a mám stejný problém. Říkáte spálená SMD pojistka? Mám ji teda přemostit vodivou cestou? Nebo mám použít LC filtr na napájení rádia?

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

mekky skus len nejakym kablikom spojit kostru rca s kostrou radia ak piskanie prestane je to ta poistka a mozes ju premostit a budes mat po probleme

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Tak mám taky s tímto pískáním dle otáček problém. Jde to od alternátoru i od serva posilovače.
Signálový kabely, kostra,atd.. za to asi nemůžou když to píská jen pokud je to připojené k výstupu z rádia. sad Jediná výhoda je, že je to slyšet pouze při nulový hlasitosti...ale i tak to štve.

Pomohl by filtr do napájení autorádia?

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

ted me jeste napadlo, pokud by brum způsobovaly zemní smyčky(v podstate SS proud mezi radiem a zesilovacem), ve kterých by se mohl brum z altíku indukovat, nepomohlo by obecně mezi zesilovač a rádio fouknout do série v signalovy ceste kondenzátor (takové velikosti, aby jeho vlastnosti -horní propust- už signál nijak neovlivnovaly).. co myslíte?

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

no jistě a nebo ještě lépe přes převodní trafíčko 1:1. Takhle totiž fungují ty "odrušovače" co se prodávají v autohifi.

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

jo takhle:) aspon už vim, jak ty odrušovace fungují.. jeste jsem doma žadný nemel..   snad bude chvili čas, tak zkusím u svého audia cvičně jeden kondík zapojit-> pískání výškáčů na palubce me jistou dobu taky rozčiluje..

(upravil NNNTomas 2. 7. 2010 12:09)

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Tak jsem přidal do kufru další zesilovač s basákem, a zdá se, že je po pískání - fakt ale nevím jestli se mi to nezdálo smile

Jinak 4x75w a sub 200W - no, čekal jsem lepší požitek smile

EDIT: Tak to včera fakt po připojení druhýho zesilovače nepískalo, teď už to zase píská sad

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Tak jsem přišel taky na radu. Vyměnil jsem Carpower Wanted za Mac Z-4200. Po nastartování motoru jde z výškáčů ccccc, po přidání otáček hvízdání, škvrkání od motorku na naklápění světel. Sundal jsem zesilovač, který je přidělaný na plechu, ale nic se nezlepšilo. Když jsem odpojil cinche rádio - 3.+4. kanál (ovládám tak subwoofer), hvízdání zmizelo, ccccc ne a škvrkání od motorku sklápějícího světla taky nezmizelo. Vyndal jsem cinche rádio - 3.+4. kanál z prahu a natáhl je po autě - nic. Ukostřil jsem z baterky rádio - nic. To samý se zesilovačem. Jinak rádio jde i bez kostry, bere si ji z antény. Zesilovač jde taky bez kostry, bere si ji jak je přidělaný na plechu. Když jsem zapojil zesik na rádio v jiným autě, škvrkání od sklápějících se světel přestalo. Nastartovaný motor jsem neměl, ale předpokládám, že už by byl klid. Dokonce už jsem zakoupil "kouzelný váleček" mezi rádio a napájení a taky nic. Jsem zoufalý, nemáte někdo nějakou radu...?

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Já tedy ne, zkoušel jsem to co ty - a taky píská, někdy víc, někdy skoro vůbec - z toho jsem fakt jelen. Mě teda ale píská jen od altíku dle otáček a nepatrně od serva - nic jiný nemá vliv. Je to slyšet stejně jen mezi skladbama, tak na to seru smile

(upravil rom4n 1. 10. 2010 15:15)

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Ahojda smile
jedno funkční řešení mám (teda aspoň mě pomohlo). Mám Alpine rádio a 2 zesilovače (na repráky a subwoofer zvlášť). Když jsem hnal repráky přímo z rádia, pískání ani lupání nikde nebylo, zesilovač a subwoofer tyto rušivé signály ignorovaly. Problém přišel až s napojením repráků přes zesilovač. Zpožděné připojení SW dělalo šílený lupance, jakýkoliv spuštění spotřebiče to samé - bliknutí světly, lupanec, nahození motoru - cvakání a pískot se zvyšujícími otáčkamy. Zem autorádia byla taky "chytře" vedena přes kostru antény, tím to také nebylo..

Změřte si, jestli je zem na výstupních cinch konektorech vodivě spojena s kostrou autorádia. V případě Alpiny tu zem posunuli tak, že tam narvali keramický kondík. Ten jsem nahradil propojkou a je na 95% po problému! Tím myslím, že pískání s otáčkama zmizelo, lupance při zapojení jiných spotřebičů také. Je tam pouze lehce znát cvakání ve vejškáčích při uplně stlumeném rádiu + nastartovaném motoru a to tak, že si k tomu musim dát ucho, abych to vůbec postřehl-to by už mohlo být způsobené žádnou filtrací napájení smile

edit: pokusně stačí připojit kablíkem zemění cinche u rádia s kostrou a je jasno. Musí se ale u autorádia, zemnit u zesilovače nepomohlo

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Ahojte,
chcel by som sa poradit ohladom mojich piskajucich repro. Videl som ze je tu toho popisaneho dost,
ale nic co som vyskusal nepomohlo.
Radio mam alpine ute-72bt a zosik je 4 kanal Blaupunkt GTA5000.
Ked nie je nastartovane, vsetko hra krasne cisto. Akonahle otocim klucikom ozve sa do toho cerpadlo a po
nastartovani to piska podla plynu, ale aj sumi zaroven. Toto sa deje iba ked mam zapojene 4 kanaly.
Ked 2 odpojim tak to hra pekne, nesumi, nepiska. Je jedno ci to odpojim pri radiu alebo na zosiku.
A takisto je jedno, ci odpojim zadene alebo predne. Ak znova tie 2 pripojim zase zacne piskat a sumiet.
Myslim ze napajanim radia to neni, lebo som ho skusal zapojit na inu bateriu, ale nepomohlo.
Zosik : + priamo na baterku a - na karoseriu v kufri (poriadne).
Diky za rady.