(upravil Crashpc 25. 8. 2013 21:00)

Re: Ethanol E85

sagitarius: Zase vedle. Nic takového si nemyslím. Nemám auto za mega, zato máme doma v garáži Fabii (novou), a zažil jsem si podobná muka jako tvůj kolega s BMW. (Ne, v té naší není turbo, ale byla na servise často). Tady vůbec nejde o cenu vozu. Třeba Octavia I, nebo i Felicia onen kokotský problém nemá. Děláš si mylné doměnky u něčeho, co jsem neřekl, a pokud nerozumíš tomu, že narážím na technické aspekty vozu, tak se znovu omlouvám, že Tě to uráží. Tady nikdo neposuzuje Tvou spokojenost. Tu si měj jakou chceš. Posuzuji pouze materiálové a konstrukční kvality vozu. Nejsou valné, a je to prokazatelné.

Jezdím ve třináct let starém (leč pohodlném a spolehlivém i po té, co ho chtělo dodělat jedno podnikatelské prase) šuplíku od Mitsubishi, a uznám, že mám starý šuplík, protože je to pravda. Jsem s ním spokojený, ale fakta nelze popřít. Fakta o Fabii také nelze popřít, a přestože jsem to vyjádřil dost hrubě, tak lidi co to popírají do morku kostí mě akorát utvrzují v mém prapůvodním výrazu. Tak jsem asi arogantní prase, a jdu se zavřít někam do klece.

//Zorg: A já myslel, že by teprve fungovat začal smile
//Paull: To byla jen taková dedukce po přečtení článku a komparace reality v garáži a reality na silnici. Bohužel jako kolega s BMW já mám nejhorší zkušenosti s Fabiemi jako řidič, i jako účastník silničního provozu s jinými majiteli š.Fabia.  Bohužel, když se zeptám majitelů toho vozu, český sen z toho dělá 80% majitelů.Stačí zajít na příslušné forum.

(upravil DJ_Rix 25. 8. 2013 21:08)

Re: Ethanol E85

Ono se za těch 200k dá koupit něco na technicky vyšší úrovni než ta fábie s technicky nevalnými aspekty ?

A s cenou je to vůbec zajímavý, v r89 stála technicky nevalná stopětka nová 58k, plat byl 3500 Kčs, tedy jste měli na auto za necelých 17 platů naspořeno. Dneska stojí fábie, která je na dnešní poměry laciných klumprtů ještě dobré auto asi 220k, plat je 23k Kč, tedy máte na nové auto už za necelých 10 platů. A když si vzpomenu, jakej krám byla 105 už v době vzniku, ach zlatá fábie smile

Re: Ethanol E85

DJ_Rix: Ta Micina mě stála 50k. Je to velmi pohodlné auto, velmi přehledné auto, ne jak Fabia se sloupky, za které se na křižovatce schová snad i náklaďák. Velmi pohodlné sedačky i posilovače, tvrdší podvozek, 85kW, spotřeba 6,9l když na to nehamtám, všechno v elektrice, digiklima, elektrický pohon antény, bohužel už jsem nevyhmát vyhřívaná sedadla a zrcátka. Na to, jaký to je šuplík, je to za tu cenu dobré, a poctivě robené na pořádných šroubech. A při představě, že o dva roky starší "RAKETA" Mitsubishi galant skoro stejných vlastností se už dávno vyráběl, když z pásů začaly sjíždět teprve první Felicie, mi to přijde opravdu směšné. To samé jiné značky (obzvláště všichni japonci). Všechno je tam dost jasné, a technicky založený člověk si tam stále plno věcí opraví sám, protože to jde naprosto intuitivně rozebrat a složit. To jsem musel dělat jen jednou, když jsem odpojil baterku (a auto mělo díru ve výfuku), a špatně se nastavily volnoběžné otáčky motoru, protože tohle staré auto má hlídání otáček, a to i pro případ rozjezdů jen na spojku bez plynu. Nic to nemění na tom, že je to starý šuplík, ale vzhledem k ceně a provední vozu si zkrátka nepřipadám jako úmyslně okradený kokot. Nic naplat.

Re: Ethanol E85

A kolik ta "micina" stála nová ??

(upravil Crashpc 25. 8. 2013 21:18)

Re: Ethanol E85

Svého času asi o 35-45k více, než Octavia. Mechanicky to neumím porovnat, protože jsem na Octavii nikdy nic neopravoval.
Myslím, že ten příplatek za ty vlastnosti asi nestál, i když mě to až na zjevné vnější defekty (co mi udělali šikulové na parkovištích) po té době nikde nerezne, a to auto stojí celoročně VENKU.  Podstatné je, že ani Octavia, ani toto si nezaslouží moc hany. Jsou to rozumná, pohodlná, dobře řiditelná, a technicky zvládnutější auta.

Re: Ethanol E85

Zajímavá diskuse dohadovat se o autech a jejich technické úrovni.
Rozum by spíše hovořil bavit se o užitné úrovni. Měl jsem 10 let Favorita, bez zadních sedaček odvezl šílené věci na a z diskotéky. Hospodský, nevěřící, že se to tam vejde a čekající, až to poskládáme: Viděl jsem borce, co se dvakrát otočili s Furgonem a neměli to tak pěkné, jako vy... Nikdy mne nenechal ve štychu, vždy jsme dojeli tam i zpět.
Teď si toho koníčka pěstuji v předposledním modelu C5 v plné palbě za 3/4 mega. Ale je to nevhodné auto k licitování o ceně věci, kupované na inzerát wink.
Zatím zaznamenána, kromě obrovského prostoru, jen jedna výhoda: Namachrovaný mladý hospodský (cca 25, zdědil po tátovi), spěchající s nohsledy po skončené svatbě na tah: "Sakra, dělejte, já jsem stihnul 5 kW zbourat za 5 minut", nohsledi se přidali a zavánělo to stupňováním sporu, při pohledu na auto rychle ubral sílu, něco mu nesedělo... cool

(upravil DJ_Rix 25. 8. 2013 21:31)

Re: Ethanol E85

Někomu záleží aby to mělo užitnou hodnotu, někomu aby to bylo přiměřěně laciný, někomu aby se mu to líbilo atd.... narážel jsem jen na to, že posmívat se autu, co stálo nový 220k, bazarovým autem co stálo nové 2x tolik ve stejné době není úplně fér a že je třeba si uvědomit, že za těch "směšných" 200k za nový vůz se nic moc lepšího nedá očekávat - jak říkám, uveďte co lepšího se dá koupit za cenu fábie a uvidíme - v tomhle segmentu se budeme motat stále kolem stejných "popelnic". smile

Já ty důvody pořízení fábie chápu, prostě můj otec nechce řešit problémy rozhrkanýho 8let starýho střepu se stočeným tachálem a zaflikovanými následky havárky typu "nikdy nehavarované", ale holt si koupí nový auto, se zárukou a s ním už "dožije", těch scénářů pro rozhodnutí se pro fábii by se dalo napsat víc.

(upravil Crashpc 25. 8. 2013 21:41)

Re: Ethanol E85

Otas: Tu historku jsem trošku vůbec nepochopil.

Každopádně užitná úroveň je jistě důležitá. Už by bylo asi hovnožroutství rejpat se v tom, kolik nehod bylo u krátké naftové Fabie v zimě zaviněno tím, že je to extrémně těžké na čumec, nedotáčivé a já nevím co ještě, že jsem se s tím bál do mírné zatáčky jet na dvojku kolem dvaceti, protože to auto prostě na férovku jelo rovně stůj co stůj, a to i do mírného kopečka (Pneu zimní, nové). Nebo kolik bouraček se stalo tím způsobem mrtvého bodu velkých sloupků. Nebo toho, jak posilovač u prvních fabií tahá volant do středové polohy opravdu svinsky (že Vám na dálnici upadnou ruce). Toho, jak se blokuje ABS na delší dobu než je zdrávo. (nikdy jsem neslyšel písknout pneu, to auto dokodrcá do zastavení tak, že kola se nesmějí zaseknout snad ani na milimetr jízdy - jednou jsem takhle málem přejel chodce na přechodu, když jsem musel brzdit až na zpomalovacím prahu, na kterém abs začalo pracovat, a dokončilo práci až na onom přechodu, kde by auto bez ABS stálo na metru) Zajímalo by mě, kolik docela normálních lidí kvůli takovým průserům bouralo. Takhle se s BMW jistě nebourá.

Re: Ethanol E85

Já to mám jednoduchý.
Mám Lagunu.
1) libí se mi
2) 5 let bez závad
3) je to Renault a já mám pro ně slabinu
4) jezdí na to, co do ní naleju a nedržkuje přitom (často používám alternativní paliva, páč nafta je nějak cenově čím dál výš)

V práci jezdím, co mi dají, třeba Iveco.... nebo ópla, nebo Fábii, je mi to jedno, pokud to brzdí jede, neprší do toho a v zimě to topí a v létě to chladí.. Jojo jsem zpohodlnělý.. já vím.
Teď jsem ze zas probudil, v So do Ne ráno byl festík, po zkončení naložit ty kilaWatty do oplíku, pak 200km přesun...
mám pocit, že jsem opakovaně upad na kamenným schodišti a ležícího mne přejel pásový buldozer...
Proč ta muzika musí tolik vážit?????

Re: Ethanol E85

2 Crasphc:
To víš, jinak jedná nezralý hospodský s někým, kdo dojede v šuplíku (makejte, pohůnci, já podnikatel jsem si vás zaplatil, tak mne svou leností nezdržujte, žebráci a držte ku.va hubu - tak to doopravdy vyznívalo), dražší auto ho skutečně přimělo k přemýšlení, po juknutí ven najednou zabrzdil.

Re: Ethanol E85

Hehe, tak to dává věci nový směr big_smile To souhlasí. Také jsem si leccos zažil, když jsem se voháknul. No, opravdu nejhorší je, když si lidé  dělají doměnky smile

Re: Ethanol E85

Dalča
To mi si děláme z kamaráda legraci kolik KM ujede než bude muset odpojit a zapojit baterku kvůli chybě elektroniky, má taky lagunu(rv02), ale ne turbochrocht. Ale dostalo mě kolik ho stály nové zadní ložiska. Ložisko to má zalisované i s kotoučem, měnili mu desky a ještě myslím brz. kapalinu. Nechal za to 12000, to nepočítám rozvody za 11000, kvůli těm si jeho servis musel z renaultu půjčit spec. přípravek aby je vůbec mohli vyměnit. Minulý rok to měl 6 krát v servisu, furt problémy s elektronikou a dost tomu oxidují konektory.

Ale chápu proč máš Lagunu rád, velice dobře se v tom jezdí a pokud se ti nesere je to fajn vozítko.

Re: Ethanol E85

Debaty v podobném duchu se vedou na všech možných místech.Pro mě je auto jen dopravní prostředek z bodu A do bodu B,takže autové diskuze nenavštěvuju a je mi šumák co si kdo myslí.Mimochodem,mám starou R19 a mám ji proto že jsem s tímhle autem nikdy neměl problém(je to třetí R19 v rodině) a hlavně stála mě pět tisíc.
Jediné diskuze které se mě trochu dotýkají jsou ty o motorkách,protože mašiny jsou můj koníček.
Ale i tam platí:Sto lidí,sto chutí.Každý má ty svoje důvody proč má to či ono vozidlo.Pak už existují jen dva stavy.Buď je spokojen a mohutně hlásá svoji ideu do celého světa,nebo není spokojen a dělá v podstatě to samé v negativním smyslu.

Re: Ethanol E85

Crashpc:
Koukej, já z toho ale auto snů nedělám. Jen jsem spkojenej. Mouchy to má, ale to má každej stroj, a v dnešní době všeobecného "ojebávání" je mají i dražší káry. Já chtěl jen něco na přibližování, něco s levným povinným ručením, levnějšíma dílama, a hlavně novýho, abych pod tím hned ze startu věčně neležel, jako kamarádi, co si koupili ojetiny. A to mi splňuje. Jo, uměl bych sedět v Lexusu, nebo A8, ale na to nemám a mít nebudu. A nakonec by mě to odvezlo úplně stejně po našich českých tankodromech.

Web

Re: Ethanol E85

Fox 25:
závadu bych hledal spíše v autoservisu.
Rozvoďák u všech benzínů ti vyměním doma před barákem, žádné speciální přípravky netřeba jen je NUTNO použít správný postup a hlavně se vyznat v systému Renault náhradích dílů. Do stejných motorů mají i několik napínacích kladek, navzájem nezáměnných... magoriáda. Kolik stojí zadní ložiska můžeš si zkontrolovat u libovolného I-šopu s náhradními díly.

nedávno tu byl příspěvek, že oprava motoru u škodárny po záměně paliva Benál/Líh byla účtována 70.000,-
Tady názorně vidíš, jak jsou schopni servisy podvádět neznalé zákazníky. Osobně jsem přesvědčen, že kvantum "krmičů nepravd" až k "podvodníkům" je v autoservisech velmi vysoké.

My v bejvalý firmě měli Laguny 3 já III kolegové oba II, pak jednu Thálii a 2 Megany.
Já osobně (Nejdřív Megane, pak Laguna) jsem nikdy problémy neměl.
Kolega Michal měl problémy pořád. Silentbloky, elektronika, motor... Jenže on má problémy se všemi auty co mu prošly rukama. Je schopen trvale jezdit s autem nadoraz, ESP v chodu i při odbočování k nákupnímu centru, mbrzda plyn... Rozjezdy na plný kotel, při řazení pouští spojku systémem vypínač - o nějaký plynulosti nemá asi tuchu. no a to si holt stroj nenechá líbit a následky jsou výše. Silentbloky přední nápravy měnil co 30.000 kilometrů. Já mám nalítaný přes 200 a MÁM VŠECHNY PŮVODNÍ.

Pak je to o kusu, když se ti podaří koupit "nešťastný kousek" tak máš smůlu, napříč značkami.

Re: Ethanol E85

Já už jsem mu několikrát říkal ať s tím jde do jiného servisu. Na ceny dílů jsem se také koukal, má tam rozvodovou sadu FEBI, ta se prodává kolem 6-7 tisíc a ty zadní kotouče s ložiskem 4000 ks, když mi o tom říkal tak jsem se rovnou koukl i na ceny.

Já si taky dělal doma rozvody, byť na passatu B3.

Jo, to s tím motorem za 70.000 je smutný, za to bych měl vyvařený rám a kastli na Liberu, ještě by zbylo i na repasi motoru.

Pokud tvůj kolega jezdí jak píšeš tak je to vůl, auto je sice věc, ale takhle se k němu nemá chovat.

Pro mě je auto něco co mi zprostředkovává velice pěkné zážitky, hraje mi v tom klasika, vozí mě to po kopcích, tak se k tomu snažím chovat i podle těchto měřítek.

Re: Ethanol E85

Jak jste si asi všimli, tak tržní hodnota Tesly dosáhla 20 miliard dolarů, což je asi třetina tržní hodnoty Fordu.

Re: Ethanol E85

jj všimli.... a taky se i v ČR dá zcela legálně přestavět auto na elektromobil, minulej tejden jsem jel 30kW fábií a jsem z toho velmi příjěmně překvapenej.
http://www.evcgroup.cz/skoda-fabia.html
akorát si tam nechal vestavět bufíka na naftu, aby topením nebral energii z baterek a tím nezkracoval dojezd.

ideální vozidlo do města. nabiješ v noci na noční proud a chchetáš se. cena za "palivo" v nočním proudu je 1,8Kč za kilowatthodinu...
Akorát cena přestavby není malá, ale myslím, že se brzy vrátí.
přijedeš domů, vrazíš do zásuvky která je spínaná na noční proud a ráno máš "plnou nádrž" za nějakých 173 korun.
ujedeš na to kolem 100km uplně v pohodě, šetřílci udělají  150km.

(upravil DJ_Rix 28. 8. 2013 11:38)

Re: Ethanol E85

Tohle jestli se nepletu je takovej paskvil, nacpat elektromotor ke klasické převodovce s účinností s bídou 70%....

(upravil Dalča 28. 8. 2013 12:01)

Re: Ethanol E85

DJ rixi
a propó klasická převodovka s čelním ozubením má účinnost 70%?????

Tj když mám výkon na brzdě 110kW, tak motor musí mít na hřídeli 152kW??? a 42 kW se v převodovce mění v teplo???
(zanedbávám ztráty na diferáku a na pneumatikách)
to abych si přestavěl do čumáku auta další chladič, chladič převodovky...

Nechceš svůj výrok krapet upravit???
V nejhorším se vrátím zpět do školy a vrátím veškeré své vysvědčení.... možná to bude chtít zpět do mateřský školy...
škyt... až se mi zamotala hlávka...

s autem jsem osobně jel, díky převodovce stačí malý motor a stroj má pěknou dynamiku - rozjezdy na 2 trvalá jízda s klidem na 5 tak, abys motor nemusel moc přetáčet (mizerná účinnost) a zárověň ho netahal v nízkých rychlostech v malých otáčkách - mizernej krouťák na hnaným kole.  co rozjedeš se i na 5., ale s mizerným zrychlením. a baterky ti tak dojdou velmi brzy.

Edit:
v automobilových převodovkách bývá účinnost
soukolí s čelními koly podle provedení minimálně ηčk = 0,98,
soukolí s kuželovými koly ηkk = 0,97,
uložení hřídelů ηl = 0,995 (Semetko J. Doc, Ing, DrSC - vlastnosti motorových vozidel).