Re: Ethanol E85

jo, s těmi garážemi je to trabl...
Lepší jsou HC, CO, NxOy jsou tak stejný jak u benálu.

(upravil madeindoma 7. 5. 2013 23:12)

Re: Ethanol E85

já ty emise napsal jako frašku kterou chtějí v EU odůvodnit to případné zdražení, to že je na tom lpg líp samo vím. Ale velká většina EU ovcí to neví.

Re: Ethanol E85

Když budou chtít danit LPG jako benzín tak si jistě najdou nějaký důvod a je úplně jedno jaký bude. Ono i PHM bylo původně zdaněno aby bylo za co udržovat a stavět cesty, teď brečí že mýtné nezalepí ani díry. Jednoduše PHM, alkohol a tabákové výrobky jsou pro zemi životně důležité a musí si vyzkoušet kam až mohou zajít aby se jim to vyplatilo. Anebo vlastně ne, velkodopravci už teď berou PHM mimo CZ.

Re: Ethanol E85

CNG do podzemních garáží může, pokud není označeno jinak.. smile

(upravil Jupi 8. 5. 2013 12:50)

Re: Ethanol E85

Pokial viem, tak prevadzkovat plynove zariadenie sa podla zakona moze iba v dobre odvetranych priestoroch z dovodu, ze zemny plyn aj LPG su tazsie ako vzduch, mozu sa hromadit a vytvorit vybusnu alebo zapalnu zmes. To ze niekde nie je znacka zakaz vjazdu LPG, resp. CNG neznamena, ze auto s tymto pohonom moze ist parkovat do podzemnej garaze. Ta znacka je iba poistka proti ignortom...
Toto poucenie je k dispozicii spolu s papiermi od motaznej firmy pri montazi do auta, resp. drzitel by pri preberani mal byt pouceny.
Ten isty zakon hovori, ze pri pouziti v motorovom vozidle musi byt pouzit iba certifikovana nadrz s prislusnym bezpecnostnymi prvkami spravne namotovana do vozidla. To vylucuje pouzitie napr. propan-butanovych flias pre domacnosti a napriek tomu sa najdu taki optimisti, ktory jazdia na PB flase. A poniektori hovoria: "Vsak sa nic nestalo a jazdim tak uz 10 rokov a nic sa nestalo".

(upravil Dalča 8. 5. 2013 17:59)

Re: Ethanol E85

Jupi:
Nevím jak ve Slovensku, ale u nás to funguje následovně:
Není pravda. pokud má garáž ten správný systém odvětrávání, může tam i auto na LPG.
CNG do podzemí může - v případě úniku (sice nepravděpodobné ale..) je plyn odvětráván i konvenčním systémem (samotížná "klimatizace") je lehčí než vzduch  takže v čase jeho koncentrace stále klesá.
V případě konvenčně odvětrávaných garáží se v případě LPG (taky nepravděpodobné ale víc než u CNG) se úniky hromadi dole (i drobnými netěsnostmi)  může dosáhnout nepěkné koncentrace a vzplanout.
V to m je ten problém.

V případě nehody a masivního úniku je to problém v obou případech, nicméně když nedojde k okamžitému zahoření tak koncentrace metanu bude v čase stále klesat (přirozený únik), zatímco LPG vyteklé se bude intenzivně vypařovat, páry budou se držet u podlahy nebo "stékat" do nižších podlaží a tvořit v nejnižších místech problematické nebezpečné koncentrace, s tím, že pokud je někdo náhodou neodsyje nebo jinak nevyžene, bude tam ten plyn de fakto pořád. Lze jej odstranit jen tlakovou klimatizací (strojový odsvávání z výůstků umístěných u podlahy).

Samotížnou konvekcí se PLG ze "sklepa" nejde zbavit.

Tzn mohou být podzemní garáže s dovoleným vjezdem a stáním vozidel s pohonem na LPG. (tolik k legislativě)
Zatím taková veřejná garáž v česku není, nebo mi její existence není známa.

A v  vv  vvoo vvoootom to je.

P.S:
Jezdit na PB k ohřevu - tl PB falška s klasickým proanbutanem, nikoliv LPG, je taky poukázka na problémy s motorem, páč PB prot topné účely má značně benevolentnější "složení" než LPG. Provozovat dlouhodobě motor na tohle není dobrej nápad. Naopak vařit a topit s LPG lze bez ztráty kytičky trvale.

Re: Ethanol E85

Možná bych E85 zkusil do svého draka 2.0i s plně programovatelnou jednotkou:)

(upravil Dalča 5. 7. 2013 20:43)

Re: Ethanol E85

Meze hořlavosti (%objemová)
metanol       6,7 až 36,0
etanol        3,3 až 19,0
Výhřevnost (kJ/kg)
metanol       19937
etanol        28865
Spec. energie paliva se vzduchem (stechiometrický poměr) rozprášené palivo (kJ/kg vzduchu)
metanol       3086
etanol        2982
Spec. energie paliva se vzduchem (stechiometrický poměr) zcela odpařené palivo (kJ/litr směsi, 1bar, 25°C)
metanol       3,38
etanol        3,41
Natural 95    3,46
Stechiometrické poměry paliv (vzduch/palivo, hmotnostní zlomek)
metanol       6,46
etanol        8,96
Natural 95    14,85

Re: Ethanol E85

Co z toho plyne?
Pokud do válce přivedeš stechiometrickou směs ethanol- vzduch ztráta na výkonu je kolem 1,5 %.
Etanol je schopen zapálení ve válci v extrémně chudé (i bohaté) směsi - benzin takový rozsah nemá ani zdaleka
Ethanol má vysoké oktanové číslo (typicky 100)
Ethanol má vyšší výparné teplo (je to tzv studené palivo, na odpaření potřebuje více energie než benzin)
Ethanol potřebuje vyšší iniciační energii (teplejší jiskru)


Pokud vstřikování bude optimálne nastaveno na ethanol, nebude patrná ztráta výkonu, ale bude to patřičně "bumbat"
Pokud bude vstřikování nastaveno na beznin a bude tam místo toho ethanol, pojede to taky (zapálitelná směs), bude velmi chudá, motor nebude mít sílu, mizivé emise HC, CO, částice, vyšší emise oxidů dusíku. V chladném počasí potíže se startováním (viz výparné teplo).

Přídavek alkoholu v benzinu značně zlepšuje emise (kdo  má v prdeli kat, tak tuto radu nechť si pamatuje před emisema na STK. Stačí mít v nádrži 30% alkoholu  a 70% benzin a emi se jsou jak ze škatulky)

Přídavkem nitroparafinů nebo peroxidů lze alkoholy spalovat i v dieslových motorech + mazivostní a protikorozní přísady.

Re: Ethanol E85

Ethanol do své Mitsu Carisma 1,8 běžně leju, a pozoruju malé rozdíly. Snad to není placebo - hoší chování motoru v nízkých otáčkách, ale lepší tah asi o dvěstě otáček níže. Naopak na 4k, kde to začíná být fičák je to s ethanolem trošku plytší. Opět ne o moc. Pokud člověk nezávodí, jezdit se s tím dá. Spotřeba stoupla z 6,9l na sto na 7,5l. Tankuju 50/50. celková úspora cca 2kč/100km, tedy semtam to udělám ale spíš je to celé nesmysl.

(upravil Dalča 5. 7. 2013 21:26)

Re: Ethanol E85

Pokud budeš jezdit na líh, a budeš chtít stejný výkon jako na benzín, musíš do válce nalejt o 75% lihu víc - úprava map vstřiku. V případě směsi to je patřičný poměr.
Výhoda - líh jede i na velmi chudou směs.
Málokdo  a málokdy využívá plný výkon motoru, tj chudá směs, levné palivo - úspora. Navíc při spalování chudé směsi  lihu nehrozí známé problémy při spalování chudé směsi benzínu a z toho plynoucí typické poškození motoru.
U lihu je dycky traby v nízkých telotách se startem, ale když má řidič trpělivost a dobrou baterku, nakopne to dycky...

O výhodnosti nechť se každý rozhodne sám. (já mám dízla..)
Není to alternativa pro závodníky s těžkou nohou na pedálu.

pokud chceš jezdit levně, vraž tam LPG - zatím bezkonkurenčen nejlevnější řešení (teda kromě CNG, ale to má mizernou síť distribučních míst.).

Re: Ethanol E85

Dalča napsal:

P.S:
Jezdit na PB k ohřevu - tl PB falška s klasickým proanbutanem, nikoliv LPG, je taky poukázka na problémy s motorem, páč PB prot topné účely má značně benevolentnější "složení" než LPG. Provozovat dlouhodobě motor na tohle není dobrej nápad. Naopak vařit a topit s LPG lze bez ztráty kytičky trvale.

U nás jsou dvě benzínky které prodávají LPG a PB láhve. Oba majitelé plní PB láhve plynem do LPG protože se jim to dost vyplatí. Nákupku na LPG mají 8kč/l a 10kg bombu prodávají za 370 korun. Když se mi majitelé benzínek s tímto chválili bylo mi blivno.

Možná proto někdo na PB flašky bez ztráty kytičky, toto co jsem napsal výše se u nás děje dlouhodobě a pochybuji že jinde to bude jinak když je to tak výhodné.

(upravil Dalča 6. 7. 2013 7:40)

Re: Ethanol E85

pokud do flašky lijí LPG a tu flašku nepřeplní, tak je to v pohodě, k poškození nemůže dojít. Bohužel mnoho takových "plničů" flašku před plněním nevyčistí, pak se v ní hromadí "bordel" která se neochotně odpařuje... flaška už "nehoří", ale stále v ní něco "šplouchá".

PB k topným účelům jinak obsahuje nemalé procento sirných sloučenin, taky N-Heptan atp, což ba autu s masivním podílem mědi v rozvodech nedělalo dobře. Vznikající sirníky fungují jak brusná pasta.

JInak topný PB je levnější jak LPG, takže taková Flaga, Primaplyn a Technoplyn... Vydělávají víc jak tihle "plniči".
To je tak ale se vším.

(upravil Dalča 6. 7. 2013 7:50)

Re: Ethanol E85

Sice krapet starší obrázek, ale stále přínosný.
DPH nám zatím stoupla, sazba spotřební daně zatím drží.

http://vitejtenazemi.cenia.cz/cenia/sites/images/vzdel_modul/spolecensko-ekonomicky_pohled/doprava_u_nas/ceny_pohonnych_hmot_612.jpg

Re: Ethanol E85

Nás chceš nasrat? big_smile

Re: Ethanol E85

Provokatér! Upalte ho! lol Že se nestydíš, takhle kurvit lidem sváteční sobotu wink Ale aspoň je krásně vidět nenažranost státu. A ještě si k tomu připočítejte, že cokoliv si majitel pumpy, nebo zaměstnanci koupí z vydělaných 2,-Kč, tak zaplatí DPH a další spotřební daně znovu smile

(upravil Dalča 6. 7. 2013 13:19)

Re: Ethanol E85

Holt su to já, známý kurvič sobot...

Myšlenkový pochod.
Topení na ELTO a plyn od RWE vyjde cca nastejno. Kotel stojí cca ± stejně.
ELTO stojí bratu do 15±17Kč
ELTO = nafta letní.

Spotředa ELTO na vytápění menšího RD cca 2kubíky ELTO... když bude zima "tužší" a lidé budiou chtít i tepleji v domečku poak může spotřeba reálně stoupnoout na 3kubíky.. no a ten 1 kubík máš na ježdění skoro celej rok... Když to krapet lízneš petrolejem a/nebo přileješ patřičné možství modifikátoru WASA + MDFI. a můžeš být i v zimě (normální lehký zimně, ne v -25°C) v klidu....

Jedinej, komu se tato alternativa nelíbí je Kalousek, dej mu pánbůh pěkné odpočinutí a ať je mu země lehká, amen.

A pro benzíňáky LPG, CNG.
Jenže když se tak začne chovat víc řidičů, tka soudruzi v Praze vymyslí jiný zdanění.. aby si do měšce nahrabali tak jak tak.

Mňo a kdo má přístup k letišti, pak vězte, že letecký petrolej (kerosin, Jet A-1) = nafta motorová pro arktické klima.
Neplést s leteckým benzínem, to je krapet jiná kapitola.

Re: Ethanol E85

ještě k tomu ethanolu... Má více oktanů takže pokud bych nastavil kompresi třeba na 13:1 a dal větší předstih, dostal bych se na vyšší výkon jak s benzínem?

Web

(upravil PB0305 21. 8. 2013 8:49)

Re: Ethanol E85

Ethanol má menší výhřevnost (cca o 30%).


Dalča napsal:

Pokud budeš jezdit na líh, a budeš chtít stejný výkon jako na benzín, musíš do válce nalejt o 75% lihu víc

Re: Ethanol E85

PB 305

Závisí od toho, co od motoru budeš chtít.
V každém případě lih obsahuje kyslík (nemálo) a tím pádem je menší energie spalování, i tlak spalin.
Výhoda je velký rozsah od stechiometrického poměru vhodný pro zapálení směsi.
Výhodou a nevýhodou je zároveň velké odparné teplo
Chceš li na líh jezdit stejně jak na benzín (krouťák + výkon) musíš tam lihu nalít o hodně víc - nechce se mi to teď přesně počítat, ale bude to kolem 75%, možná krapet víc- nutnost bohaté směsi spolu s vysokým odparným teplem = do válce se "namačká" větší hmotnost směsi, díky tomu že je "studenější a tímpádem má krapet vyšší hustotu.

ono to není jednoducghý.

Nicméně většina normálních motorů s s lihem poradí s většími či menšími problémy, závisí na rozsahu lambdaregulace a okolní teploty. Prostě pokud motor pochopí, že á lejt víc paliva tak není problém.
Nechápavým motorům to lze vysvětlit jinou mapou vstřikování.

Mírně nechápavým motorům je to jedno (v létě) pokud se řidič smíří s nižším výkonem. V zimě je to o trochu komplikovanější, nicméně i s tím lze žít startovat a jezdit - osobní zkušenost R. Thalia, 1.4 8-mi ventil.