Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Zaujímalo by ma, ktorý album/skladba má najväčšie DR. Ja som zatiaľ našiel od Dire Straits z albumu Brother In Arms hneď prvú...So Far Away, DR20, hneď ďalšia, Money For Nothing, DR19. Celý ten album sa veľmi dobre počúva. A inak súhlasím so všetkým čo bolo vyššie napísané, ja sa stále čudujem ako mohli Death Magnetic tak zmrviť...DR4.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Brothers In Arms mám na vinylu, a právě titulní skladba v tišších pasážích bojuje s praskáním a šumem desky. To ovšem není vina kapely, nebo zvukaře.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

http://www.youtube.com/watch?v=sk_6ggSIck4
Když pominu, že kopák skoro neexistuje, jsem sám kdo tam slyší tu příšernou ekvalizaci středů ? (Zpěvák zní jak z plechový roury)

(upravil mechanik 2. 11. 2012 12:18)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

"SACD"  Pink Floyd - The Dark Side Of The Moon, začiatok skladby Time sad a ja som si hovoril že nejako nepočujem rozdiel

https://i.postimg.cc/QBfh87yc/2110402.png

Dead Can Dance - Within The Realm Of A Dying Sun - Anywhere Out Of The World
https://i.postimg.cc/CBt0DgY1/2110406.png

nemá náhodou niekto skúsenosti s prehrávaním ISO 2,8224 MHz?

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Dead Can Dance na tom byli vždy s dynamikou dobře, dokud byli ještě pod 4AD... Letošní album na tom už bohužel dobře není sad a štve mě to. To samé platí i pro solo alba Lisy a Brendana.

hue hue hue

Web

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

od 4AD doporučujem tiež This Mortal Coil, myslím že vydali viac zaujímavých vecí... solové albumy od Lisy a Brendana som sice tiež stahoval ale to ma už tak nebavilo smile

(upravil filip.186 13. 11. 2012 16:26)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

This Mortal Coil je taky bezva, to máš pravdu smile A já bych ještě od 4AD doporučil skupinu Cocteau Twins, alba jako například Garlands, Treasure, Victorialand nebo Heaven or Las Vegas jsou naprosto nepopsatelný zážitek smile Všechny mají dobrou dynamiku, pokud se nejedná o remastery, takže netřeba se bát.

hue hue hue

Web

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Nedá mi to, a musím to sem napsat. Opravdu dobře natočený album je dost vzácnost, a proto taková vyjímka fakt potěší. Album Daniela Romana - "Come Cry With Me" se fakt zvukově povedlo. Je to takový soft country, ale ten zvuk se mi fakt líbí. Schválně jestli to není jenom můj dojem - tady je FLAC:

http://rapidgator.net/file/75343786/Dan … C.rar.html

(upravil marcin 13. 3. 2013 1:25)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Posúvam z vedľajšieho fóra aj sem, ripol som na rýchlo nejaké vinyly (96/16), tu sú dve skladby na stiahnutie pre zaujímavosť:
Dave Brubeck  DR 14dB (japonský vinyl/Sony 1968)
Sade DR16dB (CBS Rec. 1984)

Obrázky:
Dave Brubeck_wf
Dave Brubeck_fa
Sade_wf
Sade_fa

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Vždy keď čítam o kompresii hudby a o kompresii v rádiách tak mi to dokáže poriadne zdvihnúť tlak.
Kto chce počuť album s dynamikou ako ihly tak nech počúva King Tubby Meets Scientist In a World Of Dub .
obrázok Coming home in dub
http://img41.imageshack.us/img41/6058/scientist.png

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Jaký limit mají vlastně DA převodníky a zvukové karty co se týká úrovně signálu? Všiml jsem si toho že z 90% stačí prohnat skladby přes relife od Terryho Westa s tím že peak gain dám na -2 až -3 a peaks 3. Pak je skladba velice dobře poslouchatelná a neunavuje. Zkusil jsem skladbu jen zeslabit o 3db a už tohle dost pomohlo. Jakoby se "něčemu" nelíbilo to že špičky signálu sahají až na horní hranici.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Limit jakéhokoliv D/A či A/D je 0dBFS.  Jestli to je pak -10dBV či spíš  +4dBu nebo něco jinýho, je věc další.
Rozsah A/D i D/A MUSÍ být využitelný až do horního limitu bez zkreslení, jinak je to D/A (A/D) na h...  Pokud tam něco hodně výrazně zkresluje, tak se tam snažíš nacpat signál výrazně větší než 0dBFS.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Fox_25: Zajímavé, vidím to na mé aparatůře stejně... ta změna není úplně malá.. Pokud někdo bude mít k tomu vysvětlení, zajímalo by mě to taky.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Budťo je signál jak píše Jan přes těch 0dB nebo je blízko 0dB.. To by u NOS DACu nevadilo ale u oversampling DAC by to vadit mohlo za předpokladu, že při převzorkování signál přeskočí těch 0dB. Proto třeba Wolfson má v registrech DACu anti-clipping mode, což spočívá v prostém vydělení signálu na digitální straně a stahnutí úrovně o -2dB před oversamplingem..

Doufám, že sw převzorkování resamplery v PC má tohle ošetřené..

Web

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

No, to by ten převzorkovávací SW ale musel přece Ondro analyzovat před přehráváním celý track a následně nastavit hodnotu tak, aby byla max úroveň pod tím stropem.... to si myslím že to nedělá smile

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Tak jsem udělal pokus u skladby která hraje snad nejhůře, Zaklinanie depky od Elánu na albu tretie oko. Jde tam slyšet od baskytary něco hrozného, jako bych přebudil nějaký zesilovač.

Zkusil jsem pouze stáhnout hlasitost v přehrávači(C2MP, Foobar) přibližně stejně jako při -3db normalizaci, bez efektu. -3db normalizace, hrálo to lépe. Trik se špičatým kloboukem jako jsem popsal výše a bylo to poslouchatelné, ale na oko tam stále bylo moc špiček k 0db tak jsem peak gain dal až na -6db a konečně byly špičky pod 0db a skladba hraje relativně normálně.

Pokud je tedy "chyba" na straně DA proč nepomůže obyčejné snížení hlasitosti v přehrávači které by mělo toto eliminovat? Spíš bych viděl že chyba bude na straně OS nebo zvukové karty.

PS, Veškeré mám hlasitosti nastaveny na 100% a navíc aktivovaný bit-matched playback takže na straně OS hlasitost měnit nelze.

(upravil filip.186 21. 3. 2013 20:32)

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Zkoušel jsem to také s tou normalizací a opravdu, zajímavé. Jinak, co se ReLifování týče, už jsem měl tu čest s několika alby, kde jsem šel na -10dB post gain, aby to nelezlo k 0dBFS. Zatím poslední, co jsem tím upravoval, bylo nové live album od Arkony, zde jsem to mrsknul i do databáze originální DR před úpravou. Původně to znělo otřesně, waveforma vypadala taky otřesně, bál jsem se to i pustit, ale teď to momentálně poslouchám a zní to parádně, ještě že takové vymoženosti existují, už víc než rok jsem nezažil bolehlav z poslouchání hudby.

hue hue hue

Web

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Pridam info z radiovej oblasti: 
u nas napr. Funko jeden cas (a mozno aj teraz) vysielalo tak, ze hudba isla trvale ako podmaz na nejakych -15dB a iba sa zapinali mikrofony. NIkto neobsluhoval uroven sabli pre hudbu, ani mic.
Vystupny procesor uz zariadil, ze sa hudba dostala na vystupnu uroven -3 az 0dB. Je mozne, ze to robia aj ine radia.

Takmer kazde FM radio a tiez aj AM vysiela tak, ze ma bud SW, ale najma HW vystupny procesor (multiband compressor/limiter/gate/expander/param.EQ/... v jednej skrinke), ktory udrzuje nastavenu vystupnu uroven za kazdu cenu.
Vyhoda je v tom, ze zdroj hudby/podmazov/jinglov/... moze mat akukolvek amplitudu, za mikrofonom moze sediet akykolvek clovek a na vystupe je VZDY rovnaka uroven celkovej hlasitosti. To je dolezite najma pre vybudenie vysielacov (na dosiahnutie najlepsieho SNR) a tiez udrzanie pocuvatelnej, nekolisucej urovne hlasitosti pre posluchaca.
Radiam sa to nemoze brat za zle, ze stelesnuju maximalnu uroven "loudness war". Skutocne je dynamika radii tak +-2dB. (hoci pan ucitel F(c) by povedal, ze je minimalne 50dB). Preto hraju ako hraju.
Navyse, kazde FM radio sa ostro orezuje na 16kHz. To kvoli modulacii stereo priznaku na 19kHz, ktory by inak nefungoval.

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Ináč čím novší album alebo hociaké bežné cédéčko čo počúvame v rádiách tým horšie, to už nie je len o dynamike blížiacej sa k smrteľnej nule, ale o početných skresleniach, uťaťých a následne skreslených či upískaných sykavkách poprípade o nabasovaní skladieb.
Pred týždňom mi na FB vyhodilo zdieľaný príspevok dynamicrangeday.co.uk od bower§wilkinsu, ktorý zámerne v rokoch 1967-2013 poukazuje na problematiku a čoraz horšieho súčasného masteringu. Už keď na toto reaguje samotný výrobca audiotechniky, to už je čo dodať, na druhej strane chvalabohu, čím viac sa to bude šíriť a diskutovať,  tým viac sa bude tlačiť na vydavateľské štúdiá!

https://i.postimg.cc/tZZCZYBS/2136856.jpg

Web

Re: Jak vydavatelé poškozují technickou kvalitu hudby

Ahoj, velice rád bych aby jste si poslechli skladbu a napsali která se vám bude zdát nejlepší.

http://ulozto.cz/x7K8VE2G/test-rar

Heslo
Audioweb