Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


Audioweb.cz » Dílna » pomoc s klopnym obvodem

  Stránky: 1

RSS

Příspěvky [7]

Téma: pomoc s klopnym obvodem

Tak doufam,ze jsem konecne narazil na to spravne forum... smile Zabivam se vyrobou diodoveho podsviceni na auta a chtel bych ted vyrobit ovladaci obvod pro dvoubarevne podsviceni.Jde o to,ze bude svitit zelena a s otackama motoru a tedy i rostoucim napetim na baterce by mela zelena postupne zhasinat a cervena se postupne rozsvecet.Nedokazal by mi nekdo poradit,nebo uplne nejlip dat odkaz na nejakou stavebnici,nebo rovnou hotovi vyrobek???Díky

Re: pomoc s klopnym obvodem

Nojo, tuzing
hmm
To by mě zajímalo co máš za auto - asi nějakej starej českej vrak smile protože jinak nevim o autech co by jim s otáčkama rostlo napětí na baterce - to je téměř konstantní a to většinou už od volnoběhu o což se samozřejmě stará regulátor.
Zřejmě tomu rozumíš jako koza petrželi.

Re: pomoc s klopnym obvodem

No jsem sice vyucenej elektronik,ale nedelam v oboru,takze uz jsem z toho nejak vypadl...Chtel jsem jen pomoct s nalezenim nejakyho schamatka popripade stavebnice.Jinak napeti pri vypnutem zapalovani 12,6V,po nastartovani 14,4V pri zvysenych otackach 15,1V (to uz je mozna az skoro moc bych rekl).Nejaky zvyseni tam kazdopadne je,tak jsem doufal,ze by se to dalo nejak zapojit....

(upravil srna 2. 9. 2007 22:22)

Re: pomoc s klopnym obvodem

nebylo by lepsi to udelat pomoci snimani otacek z civky? (doufam ze mas benzin) pak by stacil nakej prevodnik frekvence/napeti a naky dalsi obvody
s napetim by to nemuselo chodit, protoze napeti v aute kolisa posle toho kolik dava altik....nejen na otackach, ale treba na tom jak moc mas vybitou baterku a podobne
/ale schema nechtej big_smile

/ a tuzing to je. a 15.1V je moc;)

Re: pomoc s klopnym obvodem

Odebírat signál z otáčkoměru sem taky chtěl navrhnout, ale radši sem nic neříkal, protože nevím co má za auto a za další ten člověk ani neví, že napětí v autě (vozidle) se zpravidla (pokud funguje regulátor) prakticky nemění (mění se jen nepatrně a to podle toho nakolik je altík při nízkých otáčkách zatěžován různými spotřebiči).
Takže pokud neví tuhle základní věc, tak nemá cenu debatovat.
-
Já mám 20let starou Mazdu, tam je od cca 1000ot do maxima v palubní síti cca 14,3-14,5V, moje motorka má cca taky cca 14,5V ale zatim sem to pořádně neměřil (v manuálu je udaj o dobíjení 13,5-15,5V) takže pokud má někdo v autě třeba 15,1V nutně to nemusí znamenat nic špatného. Každopádně je to hoodně podezřelé.
-
A pokud budu chtít něco rozsvěcet v závislosti na otáčkách, tak bych si postavil třeba otáčkoměr s A277D (či jiným) a vzal si řídící napětí z příslušné LEDky, tož tak.
-
Pokud člověk ovšem má na něco školu a neumí používat mozek, tak to má holt smůlu.

(upravil sinclair 3. 9. 2007 11:25)

Re: pomoc s klopnym obvodem

Změnou napětí je to absolutní nesmysl. Je potřeba vzít impulsy buď z kladívka, jde-li o plečku, případně z kladnějšího pólu zapalovací cívky, případně i indukčním snímačem /několik závitů drátu, navinutých na zapalovacím kabelu k libovolnému válci/, ze dvou operáků či osmi tranzistorů vyrobit převodník f/U /v podstatě analogový otáčkoměr, že/, na to pověsit koncovej stupeň s jedním výkonnějším darlingtonem a je vymalováno. Darlington by řídil jen paralelní připojení červených led k zeleným-červené led mají totiž prahové napětí okolo 1,5V, kdežto zelené přes 2V. Spojíte-li při pokusu natvrdo paralelně červenou diodu se zelenou, rozsvítí se jen červená.
Pokud dáte katody k sobě, k anodě zelené běžný srážecí odpor a mezi anody obou ledek tranzistor, který budete pomalu otvírat, bude červená pomalu nabíhat  a současně s ní pomalu zhasínat zelená.

Web

Re: pomoc s klopnym obvodem

No o tom ze napeti se meni jen nepatrne a ze je zavisle na odberu zaplych spotrebicu jsem vedel.myslel jsem ale ze by to snad slo nejak doladit...Co jsem tady asi zatim nejvic pochopil je ten napad s vyuzitim snimani impulsu z VN kabelu pro svicky...z toho i tak nejak moudrej jsem,ale to ostatni je na me uz trochu moc-jak rikam-jsem 6 let po skole a vubec se oboru nevenuju,takze jsem uz zapomel co slo. Jinak ohledne tipu auta tohle konkretne si ode me vyzadal majitel opelu tigra 1.4 16V (benzin)...

Příspěvky [7]

  Stránky: 1

Audioweb.cz » Dílna » pomoc s klopnym obvodem

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£