Téma: octavia malý subík
ahoj našel jsem doma uplně nový repráky ARN 6608. mám 2 ks , nešel by spáchat nějaký malý ( 25 litrů ) uzavřenka subík do mojí oktávky? díky za radu
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Autohifi » octavia malý subík
Stránky: 1
ahoj našel jsem doma uplně nový repráky ARN 6608. mám 2 ks , nešel by spáchat nějaký malý ( 25 litrů ) uzavřenka subík do mojí oktávky? díky za radu
25l pre jeden to by šlo...
Fungovať to bude, ale najlepšie urobíš, ak vytlmíš dvere a odstrániš akustický skrat v nich. Octavky majú debilne riešené dvere.
Pozri si Monacor SP-252C. sice vyzera tak ako vyzera ale za tu cenu ma celkom slusne parametre.
Já bych si, s dovolením, vlezl s dotazem SP-252C jsem měl v 30l uzavřené ozvučnici a moc mě to v autě nenadchlo - kopající basy dobré, ale nešlo to moc do hloubky - já rád prezentní, měkké basy, jaké třeba umí předvést i obyčejná ARN150 laděná na 10l/54Hz. Zkoušel někdo z přítomných bassreflex s SP-252C v autě?
nedávno som meral TS ARN 6608, keby to niekomu pomohlo, bol to kus bez vrchliku a tiež som sa venoval závesu:
Thiele-Small parameters:
Fs = 42.95 Hz
Re = 7.40 ohms[dc]
Le = 291.44 uH
L2 = 945.46 uH
R2 = 15.49 ohms
Qt = 0.77
Qes = 0.85
Qms = 9.01
Mms = 20.53 grams
Rms = 0.614661 kg/s
Cms = 0.000669 m/N
Vas = 48.39 liters
Sd= 226.98 cm^2
Bl = 6.957723 Tm
ETA = 0.44 %
Lp(2.83V/1m) = 88.83 dB
robil som z neho pasiv k ARN-165
Ten Monacor 252c mám kdyžtak na prodej za cca 3 kila, určitě je vhodnější než to ARN, kdyžtak 773 183 116 (Ostrava).
K té SP-252C jsem teď nějak zatoužil se vrátit, neboť já lempl jsem ještě žádnou smysluplnější ozvučnici nestloukl a ta 30l byla půjčená.
Ať simuluju, jak simuluju, pořád se mi nedaří získat slušnou BR ozvučnici (ok, já nějak moc nehraju na dogma auto=>uzavřená + eventuelně EQ), je mi jasné, že s freeair měničem nic převratného nedostanu, ale do jaké bedny byste ho narvali vy?
Pokud si časem pořídím pořádný zesilovač, nebráním se i nějaké ekvalizaci nebo zvyšování Mms, ale radši bych to řešil systémovějc BR sub v autě mi prostě sedne líp a vyhovuje mi klidně i malý hrbík okolo 50Hz..
edit: jsem našel z roku 2004 sinclairův příspěvek na Dexon fóru (shodou okolností kousíček od Sendyho příspěvku, ze kterého jsem čerpal T-S parametry)
Ten Monacor SP252C se chová skutečně, jako by měl citlivost cca o 3dB vyšší, než běžné autosubwoofery. Ačkoliv nejsem zrovna fanda téhle značky, tak vzhledově je za ty peníze také načančaný, obávám se ale, že ten závěs membrány a plechový koš nebude mít dlouhý život. Stačí mu 35–40 litrů, hraje subjektivně velice dobře s BR prům.80×140mm. Co musím pochválit je to, že kmitačka má ss odpor 3,6 ohmu, což u této sorty reproduktorů není zrovna běžný jev. Většina zmrdovýrobců honí charakteristickou citlivost snížením impedance kmitačky, takže na reproduktoru, označovaném jako čtyřohmový, naměříte ss odpor maximálně 2 ohmy a průměrná impedance v pracovním pásmu se blíží třem Ωům. Je to prasárna ze strany výrobců, která ničí zesilovače, zvláště pak ty nejlevnější zmůstkované dvoukanály s cenou okolo tří tisíc českých korun. Takže ten Monacor je fakt čestná výjimka. Za jakžtakž únosný peníze-podle mě by takový reproduktor s plecháčem neměl stát víc než osm stovek, kór čínský…
OK, zkusil jsem to hodit do LSPCADu, rezonance BR vyšla 42.3Hz, ale hrb jako kráva na 80Hz ve mě moc důvěru nebudí:
Dělám něco špatně (i kdyby to mělo být strkání repra s Qts=1 do BR), nebo fakt radši uzavřená 40l pixla + EQ na spodku?
Jak píšou na monacoru:
With the new drive parameters which show a clearly improved Q factor (Qts), these speakers can now be recommended for closed cabinets and even bass-reflex cabinets with large dimensions, too!
jde o to, který vlastně máš. Starý nejde jinak použít než jako free-air a ani s novým to není žádná sláva, sám bych koupil něco jiného chceš-li opravdu spodek a ne jen kopání. Pokud jseš omezen 30 litry, pak to s novýmy parametry vypadá takhle:
Zdarec, pročetl jsem toto fórum detailně a po párdenním snažení mám SP252C v 40litrové uzavřence z OSB desek, živí to 140W můstek a celkem to v autě zahraje hezky a i rezerva tam nějaká je. Mělo by smysl mu zatížit membránu o 20-40g nalepením pár diabolek na membránu, pro posunutí frekvenčního rozsahu do hlubších basů, i za cenu ztráty citlivosti, nebo je to blbost?
OSB dosky... fuj. Čo sa týka toho pridávania hmotnosti, nie som fanúšikom, ale veď si to skús posimulovať alebo priamo zrealizovať.
Inak s SP-252C som robil bandpass a vie zahrať poriadne hlboko, aj keď za cenu nižšej citlivosti. A takisto sa rozhodne nedá hovoriť o malej ozvučnici
Námitky na OSB chápu Tak jako vyštípávalo se mi to zpočátku, ale bedna nakonec existuje a hraje příjemně, jen chybí ta hloubka. Ze simulací jsem vytušil, že těch 30g by uškodit nemuselo, citlivost holt o 4dB klesne, ale to se oželí.
Po zkušenostech z dřívějška už simulacím zase tolik nevěřím, jen jsem se od nich odpíchnul a proto se tu ptám, jestli to zavání problémem - přidávat hmotnost na membránu jsem ještě nedělal. Stačí tu zátěž udržet oboustranná páska, nebo to má předpoklad se urvat?
Odpovím po vyzkoušení: oboustranka to naprosto neutáhla, po týdnu z 60 diabolek zůstalo stěží deset
Přilepil jsem teď 60 diabolek (30g) epoxidovým sajrajtem REPAIR EPOXY k prachovce, podám pak hlášení...
Stránky: 1
Audioweb.cz » Autohifi » octavia malý subík