Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 18 z 61)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

  Stránky: ««« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 61 »»»

RSS

Příspěvky [341 až 360 z 1,205]

(upravil kazzatel 14. 12. 2011 22:12)

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Když vidím tyhle teslácký hrůzy, vzpomenu si na problémy, který VŽDYCKY způsobovaly a stojej mi hrůzou i chlupy na zadku...proč doprčic nepřejdete už konečně na něco pořádnýho ? To jste takový šetřílkové ?
http://www.alps.com/WebObjects/catalog. … 200MY.html

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Mimochodem, tyhle poťáky jsou krásnou ukázkou diletantismu menedžmentu, kterej takovýhle firmy zprivatizoval...už když byly uvedený před mnoha lety na trh, vědělo se, JAK jsou blbý a PROČ jsou blbý...menedžment, místo toho, aby je v tichosti doprodal a chyby odstranil, když už chce tyhle vobludy dál prodávat, udělal pro zvýšení kvality naprostý hovno a dál jede postaru, protože to by znamenalo, že by musel holt pustit pár chlupů do obměny...vícesběračovej poťák se dělal už dávno před válkou, ale to nynějším soudruhům asi nic neříká....

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Rád bych se ve vší úctě zeptal samotného nejvyššího, co mu tak strašně vadí na TP289kách. Před dvěma roky jsem jich pár nakoupil, a až na to že jsem u některých musel seřídit souběh (což je u těchto naštěstí možné) jsem s nimi neměl a nemám sebemenší problém. Konkrétně TP289 25k/Y se zapojenou fyziologií chodí už dva roky řekl bych až úctyhodně, a kroutí se s ním velice velice často. Možná jsem měl štěstí na dobré kusy, ale nedám na ně dopustit. Plechový obal jsem připojil na GND, a pot nešumí, nechrastí, nezkresluje a fyziologie chodí super. Nebál bych se ho použít ani do opravdu lepších přístrojů.
     Možná že mnozí kupují za pětikilo Alpsy KR27 i do mašin, které mají zapojení jinak celkem na hovno jenom proto aby mohli říct "mám tam Alpse"  .... Snobizmus.

(upravil kazzatel 15. 12. 2011 9:51)

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

No vidíš, totéž budeš moct říct o Alpsovi, ale po třiceti létech, mám takovou zkušenost...taková 27 má psanej souběh 3,5dB, měřil jsem jich jednou dvacet...v celým rozsahu do -60 žádnej neměl souběh horší než 1dB....takže žádná snobárna...
A jednoodbočková fyziologie je skoro naprd...

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

No jo mistře,ale kde je nějakej Alps s víc než jednou odbočkou? Už ty jednoodbočkový jsou nedostupný....

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

No není, protože se na to zcela rozumně vy..., ono to totiž ani udělat nejde...korekční křivka je totiž značně zvlněná a v některých úrovních má i velkou strmost, takže jí nejde snadno obyčejným RC členem realizovat. Navíc správnej régl musí bejt ještě doplněnej druhým réglem s lineární průběhem, aby se dala fyziologie správně napasovat na jmenovitou citlivost celýho aparátu ( to, pokud vím, dělala pouze Yamaha ). Vysvětlit tohle vše laickýmu uživateli je skoro nemožný, takže výrobci na to raději kašlou...
Jedinej régl, kterej byl udělanej poctivě, vyšel někdy v šedesátejch letech v Rádiovým konstruktérovi, ale ten používal 26p. řadič....

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Případně Moskalova konstrukce z AudioAmatéra, ten je snad stále v pdf na www.czechaudio.com

Web

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Hledal jsem potenciometry s odbočkou u Farnella, ale nenašel. Ani na jejich lince technické podpory mi nebyli schopni řict který pot z jejich sortimentu má odbočku. Je sice hezké, že Alps vyrábí potenciometry s odbočkou, ale je mi to prd platný, když neexistuje prodejce který je má v nabídce. Potom je po lehkém tuningu dobrá TP289.
   Loudness u té TP289ky mám schodou okolností zapojen a osazen na chlup stejně jak to má Sinclair v BA100, A chodí to luxusně. Akorát jsem muset trochu snížit citlivost zesilovače. Zdůraznění okrajů pásma u fyziologie bylo znatelné i při vyšší hlasitosti. S nižší citlivistí je třeba potenciometr vytočit trochu více, a fyziologie funguje jak má - jenom při nízké hlasitosti.

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Je dost možné, že to chodí luxusně, ale nemožné, aby to chodilo správně. Přečti si toho Moskalu.

Web

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

2trachta:co tohle:
http://www.ebay.com/itm/1pc-Japan-Alps- … 3093wt_982

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Ten jsem našel taky,ale je to opravdu ALPS? Dokonce v tomhle pouzdře na ebayi lze najít provedení s přepínačem a odpory uvnitř....... Navíc já chci motorovej......mám černej od Sinclaira,ten bude OK,ale je taky "jenom" jednoodbočkovej....

(upravil MiregSan 16. 12. 2011 1:25)

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Dobrý den, možná mě zatratíte, možná mi poradíte. Asi 4 stránky zpět jsem se snažil najít vhodné korekce pro "domácí" zesilovač který bych si chtěl postavit. Dlouhou dobu jsem zkoumal korektor z bakalářky (odkaz tu někde visí). Nyní po odtajnění korekcí BA100 bych si rád postavil tyto. Myslím že Sinclair je "chábr" a jeho korektor bude kvalitní. Některé věci mi však nejsou úplně jasné. Nerad bych složitě modifikoval Sinclairovo zapojení ale některé mini změny bych s vámi rád prodiskutoval. Nechce se mi složitě shánět potenciometry s odbočkou proto bych možná celou fyziologickou regulaci hlasitosti vyměnil za "obyčejnou" regulaci hlasitosti a to nejspíš nezapojením součástek v červeném rámečku na přiloženém obrázku. Existuje i nějaké náhradní schéma fyziologie ( http://belza.cz/audio/lpots.htm ) ale to si asi sám netroufnu implementovat do těchto korekcí (rozdílné hodnoty potenciometrů - přepočítávání - chyba - smutek...atd smile ) Pak ještě neznám hodnotu zřejmě vazebního kondenzátoru v červeném kroužku a funkci trimru na vstupu... Za každou radu budu vděčný...

https://i.postimg.cc/V5pzWHkL/2100623.jpg

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Na něm moc nezáleží, může bejt od 10M do 100M....

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Věřím že BA100 od Sinclaira je opravdu parádní zapojení, a díky mu za ně. Ale trochu mi tam vadí ty elyty. Nebyly by vhodnější svitky? 10µF WIMA už dnes není problém jako dřív, a už se prodávají za akceprovatelnou cenu. Nebo alespoň dva elyty 22µF seriově polaritou proti sobě (+-/-+). Stejně tak ten elyt na výstupu z korektoru.

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Trachto,vzhledem k tomu že je to celé napájené nesymetricky,je na elytech z jedné strany skoro polovina napájení-tedy jsou polarizovány. V tomto případě to není vůbec takový průser,jak by se mohlo zdát. Fajnšmekři si tam dají tu 10u Wimu.:)

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Abych celému problému porozuměl snažil jsem se vygooglit jak funguje potenciometr s odbočkou ale nikde nic. Nevíte o způsobu jak tu odbočku obejít, vynechat, nepoužít a nahradit obyčejným potenciometrem?

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Prostě to nezapojíš, tak jak jsi vyznačil.

(upravil sinclair 17. 12. 2011 11:13)

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Pokud použiješ slušný elektrolyt a ne hnůj, pak jsou finanční prostředky investované do 10uF svitků vyhozením peněz do kanálu.
Přesně tohle jsem totiž očekával - že v tom kdokoliv bude hledat mouchy. Nějak mi to nevadí, ale přesně jak píše Rix - elektrolyty jsou polarizované a pokud to budou slušné kusy s mizivým svodovým proudem, tak je naprosto zbytečné to, co vymýšlí trachta. Jestli se nepletu, tak originální svitky WIMA /ne ty pajcované z GMka/ stojí pořád kolem 40Kč/ks a to jsou opravdu zbytečně vyhozené peníze. Nippony LXZ, LXY, LXV jsou špičkové elektrolyty, lze je tam dát /pokud se vejdou, Mirkova deska BA-100 je udělaná "na fous", nicméně já mám vzorek osazen běžnou 105°C řadou KMG, nic nechrastí ani nežere výšky apod.
Daleko větší hřích by byl osadit korektor 100k/N potenciometry jen proto, že je mám doma - viz Honza Paseka a další.
Chlapi kurva, já jsem moc dobře věděl, proč do korektoru dávám 25k/N - kdyby s nimi nebyl problém, dal bych tam dokonce i 10k/N. Zkuste si kurva sednout a zamyslet se, proč jsem to celé řešil na tak nízkých impedancích. Pokud bude někdo dávat na Volume potenciometr ALPS, doporučuju tam dokonce i hodnotu 10k/G s jednou odbočkou a zvětšit výstupní elyt až na 47-100uF. Správný bastlíř by totiž měl vědět, že svodový proud kvalitního elektrolytu 47uF nebo 100uF se příliš neliší.
Dal jsem Vám to zapojení BA-100 sem schválně, abyste se pocvičli v Eaglu, pokud nebude někdo chtít Mirkovu desku. Věřte ale, že je velmi dobře navržená a koneckonců i to zapojení není zas tak špatné, aby do něj bylo nutný rejpat. Nicméně dělejte si s tím co chcete, čtyřicet hodin práce na BA-100 /a to nepočítám práci Mirka Čejky/  Vám věnuju   jako Ježíška :-) Pokud do korekcí někdo nasolí poťáky 50k nebo dokonce 100k, tak ale potom sem nechoďte brečet, že Vám to dělá /či nedělá/ to či ono.
Potenciometry na originální desce mají dvoje díry, aby šlo použít TP283 25k/N, nebo TP289 25k/N. Vysvětlím Vám, proč jsou tam 25k/N a ne něco jiného. Dosti podstatným kritériem při návrhu byla odolnost proti indukovanému brumu 50 či 100Hz, protože modul BA-100 měl být /a snad někdy i bude/ vstupní jednotkou stereozesilovače s výkonem 2x100 až 2x250W, /bude tam pouze malý přepínač vstupů se zlacenými kontakty a několi párů Cinchů, zda tam vejde i Actidamp Mk.III., toť otázka, tudíž se v přístroji bude nacházet ne zrovna malý /a podle výrobce různě sycený/ toroid, možná někdo použije i EIčko s napětím 2x29V z modulu  AUJ637. Takže proto ta odolnost proti indukci brumu z trafa - pochybuju totiž silně o tom, že si někdo nechá udělat mírně sycený a navíc stíněný toroid, jaké používáme v Aldaxu. Ty transformátory jsou totiž drahé jak sviňa - je to tak trochu naše chyba, ale vydělal na tom zákazník. 50cm dlouhé vývody dle přesně určených barev, vratná tepelná pojistka na primáru, každé vinutí je ze o stupeň silnějšího drátu, než by odpovídalo výpočtu, takže ta trafa Aldax sic nejsou příliš sycená, ale jsou dost solidně tvrdá, například modul SPV250P+ s transformátorem Tr3A dává téměř 280W. No a úplně navrch jsme to zazdili několika závity trafoplechu jako stíněním, další požadavek byl, že ta trafa nesmí v žádném případě být hlučná, zalitý střed na podložku se závitovou vložkou a já už ani nevím, co jsme si tam všechno navymejšleli, to bylo zřejmě ještě pod vlivem nasranosti na Kyprého, který se s poslední várkou fakt vyznamenal...Vyznamenat a odstřelit.
EI trafo dost dobře stínit ani nejde /pouze částečně/. BA-100 měl být jakýmsi základním kamenem slušného a výkonného stereozesilovače, no nakonec to dopadlo úplně opačně, první byly hotovy výkonové moduly, potom teprve BA- 100 a jako poslední jsou zdrojové desky BA-300, které mají možnost instalace šesti výborných kondenzátorů TE925 4.700uF/63V, případně TE925 6.800uF/63V, obojí koupitelné za pár kaček a kvalitou nesrovnatelné snad s ničím, leda tak s Nipponem. Pokud někdo nebude mít možnost vybírat koncové tranzistory a bude muset použít to, co koupí stokrát přetříděné v obchodě a co má Uceo 80V, tak se stejně nelze dostat přes 100W/4R na kanál a v tom případě bude mít možnost zdrojovou desku osadit elyty TE924 10.000uF/40V a bude z toho tvrdostí bombastický zdroj.
35-50A usměrňovací kostka je tam integrována, má možnost umístění do dvou pozic.  Je tam filtrovaný vývod napětí pro BA-100 a jako drobnost navíc je tam zdroj pro ventilátory, jejichž napětí si bude možno volit, optimální ovšem budou 24V, ale lze i dva nepříliš hlučné 12V  Docela rád bych tenhle zesilovač /Betaronův hraje perfektně/ viděl udělaný s tímhle:

http://s4.postimg.cc/rpx57vbcp/40_advance_acousti_maa_406.jpg

už je mám objednané, 35E/ks.
V originále jsou podsvícené takovými divnými modrobílými LED, mám v úmyslu tam dát normální telefonní žárovky 24V/3W kvůli normální přírodní barvě...Objednal jsem budíky čtyři, další dva půjdou do pekelného stroje s 2xSPM250, s poněkud jinými trafy, takže výsledek by měl být 2x300W/4R a ucházející vzhled. Měl jsem totiž zesilovač AA MAA-406 v pazourech, majitel ho koupil a nakonec se ukázal jako slabý k jeho necitlivým bednám, takže jsem na něm dělal poměrně hustý úpravy včetně výměny toroidu, filtráků, koncáků atd. Už tehdy se mi ty měřáky velice líbily, zkoušeljsem je podsvítit dvěma žárovkami 24V 3W a bylo to ještě lepší. Cena jako ND je poměrně rozumná, velikostně jsou ty budíky jako na tom jednom nádherném Technicsu, myslím, že je to model SA-E1. Už se na ně těším, měly by přijít mezi svátky a silvestrem.

Web

(upravil gom556 17. 12. 2011 11:58)

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Hele TY písmáku, co takhle dodělat starý resty než se pouštět do zábaviček s kýčovitými  stěrači a pod. ... .
a ten Technics  je SE-A1, je to parádní strojek, především vizuálně. Měl jsem SE - A5 MkII, taky krásnej, ale nic moc na basech.
Pavlík

http://s4.postimg.cc/pit6b7wzd/6262_5.jpg

(upravil pslava 17. 12. 2011 11:58)

Re: Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

gom556 napsal:

Hele TY písmáku, co takhle dodělat starý resty než se pouštět do zábaviček s kýčovitými  stěrači a pod. ... .  Pavlík

gom556: Tohle sem ale nepatří.. si řeš ve vlákně k tomu určeném, nebo spíš ve vlákně, které se k tomu takhle zvrhlo... a nezasírej tady vlákno o korektorech...

Příspěvky [341 až 360 z 1,205]

  Stránky: ««« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 61 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Korekční zesilovače, předzesilovače a jiná kurvítka zvuku

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£