Sendy: mám doma 2-pásmo 10" a 1" driver na 10" oblate spheroid waveguidu. Podrobnosti jsou tady. V raných dobách se mi podařilo koupit samotné WG, které jsou nyní samostatně neprodejné. Nejde o žádný esoterický výpotek švýcarského zubaře. Je za tím nejpokročilejší přístup, se kterým jsem se zatím v audiu setkal. Základní teorie WG byla uveřejněna v JAES (můžu ti poslat na mail)a dále je popsána v knížce Audio Transducers (kterou vlastní jiný člen fóra). Celý přístup E. Geddese k vytvoření téhle řady reprosoustav je velmi komplexní a zahrnuje nejen banality jako je výběr reproduktorů, ale zejména bere v úvahu jejich chování v "malých" místnostech a psychoakustické aspekty reprodukce (zde se sluší dodat, že zřejmě za vydatné pomoci jeho manželky přednášející audiologii na universitě v Michiganu). Základní popis co a proč najdeš na jejich webu. Osobně, velmi oceňuji Geddesovo odmítnutí idiotského přístupu "cost no object", i když z prvního příspěvku v diskuzi mám trochu pocit o "házení perel sviním".
Citlivost 95dB se mi zdá býti dostatečná pro běžně velkou poslechovou místnost i s 20W zesilovačem, zejména když vezmeš do úvahy jakým způsobem je subjektivně vnímaná hlasitost v malé místnosti a kolik clipu u slušně udělanýho zesilovače zlatý uši snesou. Přidat na citlivosti třeba 3dB už bude tlačit celou sestavu do velmi náročného řešení, které se jistě nevyplatí finančně a šance, že se udělá špatný kompromis při konstrukce je opravdu velká. Já mám 80W zesilovač a s velkou rezervou stačí. Rockový koncert to neudělá, na to to hraje příliš čistě. Neplive to jako touring sestavy ani to nechrčí jako "hifi".