Re: Actidamp IV
jj moc děkuji...
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Ostatní technika » Actidamp IV
jj moc děkuji...
Reeb, máš prosím poslechovou zkušenost s výměnou operáků, jak jsi psal v #16?
Zkušenost u kolegy je s nimi dobrá, nakonec se to probíralo i na slovanetu..
http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.ph … mp;start=0
přeci jen původní osazení odpovídá roku 94..
...abych to shrnul ...DPA 223+actidamp mk4 a jediný s čím si ještě nevim rady jsou korekce.
Jediný co sem pochytil,je tady z webu úprava RSD z EZK od Sinclaira.Snad to neni uplně blbě.
o ničem lepšim nevim a těžko bych asi něco sám vymyslel.
Pokud mi prosím někdo pomůžete a nahodíte lepší schéma,nebo nějakou tu úpravu toho co jsem na tom posral
tak sem s tím.Budu jedině rád.
Hlavně,ale dřív než objednám ten plošnák na tu stavebnici z EZK.
Co máš za bedny? Možná korekce nebudou ani třeba.. Já bych před DPA takovou korekční sračku teda nedal...
Mam couplet od visatonu s k25sc..no jo však zatim taky hraju na leach a bez korekci,protože sem je zatim vždycky
sebral z nějakýho tesláckýho gramce,nebo zesíku a vždycky katastrofa a stavět se mi nechtěly....přecijen občas si poslechnu nějakej ten asfalt a tam bych je docela užil.
TY výš o nějakým dobrým zapojení???
Tak na poslouchání nějakého nářezu to bude stačit ale udělal bych je jako vypínatelné..
Ano, když už korekce, tak s možností dokonalého přemostění.
K Actidampu a DPA je to ale fakt skoro nevkus
Myslel jsem samozřejmě korekce a přepínač vstupů zvlášť do jiné krabice.
Takže určitě s možností přemostění.
Ptám se jen kvůli tomu ,abych nestavěl nějakej šit.
pro opamp:posílal jsem ti e-mail,že beru ten poťák.Tak doufám,že se cestou neztratil....
neztratil, já jsem Ti snad už posílal číslo účtu atd... nemáš to ve spamu?
ok už to vidím ...díky dneska to ještě snad pošlu přez servis 24.
ještě jednou dík
Jak je známo, tak v dnešní době je pro dost lidí rozhodovácí úrovní cena. V tom nemá bůček konkurenci, zvlášt jedná-li se o nevrtané verze.
Koukám,že se to všude hemží high-end koncákama a reprobednama,
ale kvalitní byť jen dvoupásmové korekce jsou pořád nějak tabu.
Je to taková banalita,že se tím nikdo nezabývá,nebo mam tak nějak pravdu?
A nebude lepší udělat pořádnou fyziologii? Použít např TP289 s vytaženou druhou odbočkou.
pslava:
Má-li takový korekční zesilovač mít slušné vlastnosti, jako např. vysokou přebuditelnost vstupů, nezávislost středu akustického pásma na pohybu potenciometrů korekcí, dobrý odstup rušivých napětí, slušnou fyziologii, samosebou žádné chrastění nebo trapné kopulační pohyby basových membrán při pohybu potenciometrů......a má-li to být alespoň trochu univerzální modul, přizpůsobitelný do různých konstrukcí, pak to tedy banalita rozhodně není.
wwsly, to vytahování druhé odbočky je na psí píču, pokud to není udělané z fabriky tak, jak má, tak je to vakl-kontakt.
psalava:
...všude se to hemží high-end koncákama a reprobednama... Víš, asi sis všimnul, že "puristé" na svých aparaturách mívají maximálně síťový spínač a atenuátor neboli ovladač hlasitosti, pokud je to potenciometr, tak minimálně ALPS. Jak řekl Pavel Dudek: zesilovač má zesilovat a né si vymýšlet, čili cílem je absolutně nedotčený transport signálu ze zdroje (CD, vinyl,...) až do beden, potažmo do ucha. Proč ne - někdo "vyrobil" nahrávku a posluchač má slyšet to, co jí do vínku dali ve studiu - nic víc, nic míň. To je tedy ten high-end, jedna z cest. I já bych si samozřejmě přál mít aparaturu, která zahraje dle výše uvedených pravidel. Do hry ale vstupují další faktory - poslechová místnost, úroveň hlasitosti při poslechu, kvalita či zprzněnost nahrávky a mnoho dalších. Proto i já preferuji možnost si (vypínatelnými) korekcemi "šáhnout" do kmitočtové charakteristiky a přizpůsobit si jí svému vkusu a momentálním poslechovým podmínkám - za naprosté minimum považuji dobrý fyziologický regulátor hlasitosti a samozřejmě již zmíněné korekce. Naprosto souhlasím se Sinclairem, že jejich návrh - má-li být k něčemu - zas tak jednoduchý není. Nedávno tu v jiném vlákně Sinclair zveřejnil zapojení pasivních korekcí v aplikaci nazvané "PCzes". Vzhledem k dostupnosti dobrých operáků by šlo toto zapojení modifikovat: 1. operák - impedanční přizpůsobení - pasivní korektor - 2.operák- dorovnání útlumu korektoru. Jaké konkrétní typy OZ použít Ti nepovím, ale pokud tato myšlenka nebude zde na fóru zavržena, tak např. opamp zkouší různé operáky jen to sviští - třeba ti dá tip
Opamp nemá korekce rád
Podmínkou zdárného použití operáku je jeho stabilita i při zisku nižším než minus jedna (např. max. potlačení výšek). Tedy určitě použít typy "unity gain stable" a ještě je případně dozatlouct koďany. Případně čarovat s noise gain pomocí různých RC článků.
Jsem rád, že se tomu zatím nemusím věnovat
opamp:
ad 1 jasná věc - třeba k tomu časem též dospěju
ad 2 asi tomu nerozumím, ale já psal o pasivních korekcích, tedy nemám operák v ZV síti, ale s pevným zesílením daným útlumem korečkního obvodu. Pokud se toto zapojení z důvodu špatného odstupu a nízké přemodulovatelnosti nepoužívá, tak jsem holt šlápnul vedle...
Ajajaj, opamp špatně četl SORRY
Pasivní řešení, pokud se udělá dobře a vyřeší se (ne)ovlivňování basy <-> výšky, s použitím dejme tomu LME497x0 s velmi nízkým šumem jako "zesilovače kompenzujícího ztrátu na korektoru" by to mohlo být dobré.
Nebo i aktivní řešení (beztak tam ten operák nebo něco musí být!)... třeba tak, jak je v Punčochářovi, ne klasický baxandall.
Audioweb.cz » Ostatní technika » Actidamp IV