Téma: Pavol Štolun (Jensen XS-1010)

  • Určení: Subwoofer do auta

  • Datum realizace: Prosinec 2004

  • Orientační cena: 2500 Kč

  • Technická data: Bassreflexová ozvučnice, (šxvxh) 60x30x25 cm, Objem 33 l, Příkon 150 W, Citlivost 89 dB, Frekvenční rozsah 40-1500 Hz (-3 dB), Impedance 4 Ω, Bassreflex Ø8x23 cm, DTD 18 mm, Hmotnost 10 kg

  • Autor: Pavol Štolun, ICQ: 313985410

  • Původní diskuze: https://www.audioweb.cz/fora/forum2/topic217.htm

Konstrukce
Naladenie bassreflexu a objem ozvučnice som vypočítal v programe WinISD. Z frekvenčnej charakteristiky vychádzal malý hŕbok na 50 Hz. Potrebne drevo na stavbu subwoofera som narezal elektrickou priamočiarou pílkou, otvory na reproduktor, bassreflex a terminál obdobne.

Bedňa je šrobovaná + duvilax, vnútro je starostlivo vytmelene tmelom. Bočná stena s bassreflexom je odoberatelná. Ako tlmenie som pouzil molitan hrúbky asi 15 mm na všetkých stranách okrem prednej. Ako povrchovú úpravu som zvolil koberec čiernej farby lepený chemoprenom.

Zvuk
Po prvom zapojení ma zvukový prejav tohto subwooferu milo prekvapil - mekké, plné basy, ktoré idú poriadne hlboko. smile Púšťal som ho na zosiku vlastnej výroby (upgradovaný TW40 asi na TW120, zvýšením napätia na cca 70 V) smile. Z bassreflexu od firmy JBL, vďaka rozšírenému vyústeniu, vôbec nepočuť turbulentne prúdenie vzduchu aj pri vyšších hlasitostiach. Tento sub som robil pre kamaráta, v aute ho púšťal na noname zosilňovači (že vraj 2x100 W s rozmermi (šxvxh) 8x2x10 cm), pri vyššom zosilnení už bolo počuť markantné skreslenie. sad V budúcnosti si kúpi new amplifer, ale už značkový. smile

Závěr
Na záver by som chcel dodať, že to bola moja prvá bassreflex bedna, ktorú som staval a výsledok mojej práce ma potešil a povzbudil k ďalšej stavbe.

http://s19.postimg.cc/7ypawyiy7/stolun1_01.jpg http://s19.postimg.cc/9rs7la44v/stolun1_02.jpg http://s19.postimg.cc/u0fl703fz/stolun1_03.jpg http://s19.postimg.cc/szfchvmgf/stolun1_04.jpg http://s19.postimg.cc/npadql27j/stolun1_05.jpg

Re: Pavol Štolun (Jensen XS-1010)

Subyk do auta ladenej na hrb na 50hz musi byt tedy po zavreni do prumerneho auta pekne peklo... smile