(upravil rotr 30. 12. 2008 14:56)

Téma: Konstrukce ozvučnice

Rád bych znal  názor povolanejších na zapouštěni repro a kosení hran u ozvučnic - libí se mi konstrukce XAVIAN, a u skoro všech  modelů mají zapuštěné jenom výškové repro a strohé pravouhlé konstrukce bez žádných kosení čel.

Web

Re: Konstrukce ozvučnice

pokud jsi se zmínil o Xavianech, tak mě tam až překvapila úzkost ozvučnice. Zajímal by mě názor 7techa na bafle step  efect.
K zapouštění reproduktorů... srovnat fázi  použitých reprodutorů tak aby byly v jedné ose a každý má jinou hloubku předku , výškáč nejmenší tak ho pustí dovnitř a nemusí se to přepočítávat.

Re: Konstrukce ozvučnice

Zapouštění repráků má význam jedině u výškových. Když ale bude příruba třeba jen 2mm vysoká, nebude kruhového tvaru nebo bude kalota umístěná excentricky (ScanSpeak), vliv nezapuštění bude malý. (naměřil jsem cca 1dB schůdek) Při nezapuštění repráků ostatních pásem jde jen o to, zda se vzniklá hrana nenachází v blízkosti výškového měniče, který by mohla ovlivnit. Středy ani basy ovlivnit nemůže. Obdobně to platí u kosení hran. Vzniklé zaoblení prostě musí být srovnatelné s vlnovou délkou, jinak nic neovlivní. Bafflestepu se prakticky vyhnout nelze. Pokud někdo postaví úzké sloupky, tak s bafflestepem počítá ve výhybce, případně doporučí umístění beden v místnosti nebo to prostě ignoruje a spoléhá na to, že se to v místnosti nějak vykompenzuje samo.

Re: Konstrukce ozvučnice

7tech- díky za reakci, měření  nevím  ale jinak je to velmi přesně řečeno. Místnost je bolest a její tvar těžko měníš,zatlumení, rozmístění nábytku, eliminace hladkých rovných ploch už ano i když jen částečně. Když se stavíš do studia, tak ti prodávající nebude chtít hýbat s bednama, dovezeš je domů a vypadnou ti oči z důlků a to budeš mít všechno stejný , zesilovač, kabely i bedny a nahrávkami.
Preferuji oddělení výškového reproduktoru od všeho ostatního , 2 mm příruba je v poho , s tím bych se nezalamoval, pouze snad na oko.