Kazdy posloucha jine aspekty zvuku, vnima to jinak. Ja si uz mockrat vsiml, lidi co chodi k nam do hifipracovny, at uz ciste nahodou prilezitostne nebo uz vicekrat, co a jak hodnoti a komentuji, ceho si na zvuku vsimaji.
Ja to rozlisuju do dvou rovin, hodne posloucham, jestli tam neni technicky problem, at uz sfazovani, vybiravost na zanry (toto prave prisuzuju nejakemu problemu), vyraznejsi prepalenost vysek ci basu, nebo kelimkovity zvuk, ci zrejma zahuhlanost a absence detailu, a nejakym zpusobem deformovany prostor - zde si vsimam jestli neco nevycniva, protoze bedny s velmi zajimavym prostorem maji casto technicky problem, nebo je umele pridany (vyskace dozadu atd). A pak se divam na celkovy dojem a pocit, a drobnejsi nevyvazenost uz nijak nekomentuju, to je na vkusu jak designera tak posluchace. A vetsinou to takto i rikam, rozdelene. S1EX jsou z te druhe kategorie.
Celkove sussi podani a prostor jsou casto dane vyssimi rady vyhybek, hodne jsem si toho vsiml u EllipsA LR4 vs LR2. Ja zustal u LR4, ale verim ze LR2 by nekoho oslovilo, nicmene pro me hodne rozutekle po mistnosti. Tohle bude pripad i tech S1EX co se prostoru tyka, ono je to vse usazene vice v bednach. Ne ve smyslu ze by clovek identifikoval zvuk z beden, jen to nelita vsude kolem.
Ad kratky natrubek, on ma na dva osmipalce relaticne maly prumer, a kdyz je jeden na dva basaky, tak vychazi kratky, tzn tohle zde nemusi nijak vybocovat z normalnich ladeni. Ty basaky nebudou zadne pumpy vyzadujici ladeni nizko.
A jeste dodam, ze k bednam, ktere by se mi libily bez vyhrad, se teprve propracovavam. Z komerce nemam naposlouchano moc, ale co by se mi libilo bych asi nezaplatil.
Nejblize idealu bylo dawssovo Opus Magnum, a me EllipsA. Na ideal bych ty 12" chtel dva.
ruzne DIY repro