Re: Zesilovač 2.1
Tak pro satelity jsou to Lamy, které součástky jí určují? Mám doma už delší dobu TP289 10k stereo tak bych ho tam chtěl dát. Nemáš náhodou knihovnu pro tyhle potenciometry v mono a stereo verzi?
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Zesilovač 2.1
Tak pro satelity jsou to Lamy, které součástky jí určují? Mám doma už delší dobu TP289 10k stereo tak bych ho tam chtěl dát. Nemáš náhodou knihovnu pro tyhle potenciometry v mono a stereo verzi?
Pánové, vidím že tu řešíte aktivní vyhybku, tak bych si dovolil menší dotaz. Mám tu jednoduchý software od Elliotta:
Potřeboval bych ale vysvětlit, na jaké výchozí hodnotě začít, např. jaký kondenzátor zadat pro děl. kmitočet např. 130Hz. Je lepší spíš nižší (10n), kdy rezistory vyjdou v řádech desítek kΩ (cca 86k), nebo zadat hodnotu C vyšší (100n) kdy rezistory vyjdou v řádech kΩ (8k6) ???
Já používám vetší hodnoty kondenzátorů ( 68n,100n,220n,330n ) a nižší hodnoty rezistorů.
2 opamp: jedny z důvodů, proč jsem v FSN 1269 10x zvětšil kondenzátory ( původní 10n ) a 10x snížil hodnoty rezistorů v HP, těch úprav bylo víc, ale to je na delší povídání.
Je to tak lepší s ohledem na offset, šum a indukování bordelu z luftu. Na druhou stranu příliš nízké hodnoty rezistorů můžou příliš zatížit výstup operáku a zvýšit THD... Pokud bude každý výstup operáku "vidět" aspoň 2kOhmy, je to OK.
trachto ten prgrámek vypadá dobře
2 Lojzek : http://sound.westhost.com/esp-lr12.exe
nefakčí to jinak s jakýma to počítá oz ?
Program z odkazu nefunguje. Chtěl bych se vrátit k tej knihovně TPček, jestli někdo nemá?
ten program funguje omg ! neinstaluje se, pouze se spustí.
Zvolíš si jestli chceš dolní nebo horní propust, pak máš na výběr:
a) zadáš frekvenci a preferovanou hodnotu kondenzátoru
b) zadáš frekvenci a preferovanou hodnotu rezistoru
c) zadáš hodnotu kondenzátoru a rezistoru
a pak zmáčkneš " calculate " ; pokud chceš počítat místo 24 dB výhybky, výhybku 12 dB, tak zaškrtneš checkbox.
mám windows XP SP3 a program mi fungoval i dřív když jsem měl win jen s SP2, pokud vám chybí knihovna, tak si jí zdarma stáhněte a dejte do compu. Nevim jak Trachtovi, ale mě program chodil na poprvé, proto omg
omg fakt to nejde nainstalovat
Tan program z millanova odkazu nejde, pozaduje VB40032.dll.
OMG asi neumíme pustit aplikaci....
Stáhnul jsem ho asi před půl rokem, jede to bez potíží - jak píše millano. Jen už si nevzpomínám, zda jsem musel zaregistrovat tu knihovnu nebo to jelo i bez ní... Každopádně jí mám. WIN XP SP3 CZ
Takových programů jsou mraky. Třeba TOHLE.
U toho druhého je jenom škoda, že nelze zadat kmitočet. Je třeba se trefovat hodnotámi součástek.
Je možné že daná výhybka je již odladěná pro nějakou reprosoustavu ...
Rád bych si ještě udělal jasno v jedné věci, co se týče zapojení dvojitých OZ v audio aplikacích, jako jsou právě vyhybky, korekce atd. a to hlavně z hlediska přeslechu mezi kanály.
Do jaké míry má význam separe zapojení obou kanálů, včetně dvou separe zdrojů. Vidí se to poměrně zřídka, ale už jsem to viděl. Na druhou stranu se i v poměrně špičkových přístrojích běžně používá napájení obou kanálů NF filtrů a korekcí z jednoho zdroje. Má to tedy nějak zásadní význam? (teď nemyslím pro hifisty extrémisty)
Dále by mě zajímalo, jestli má nějaký vliv řazení jednotlivých polovin OZ. Do jaké míry je třeba dbát na to, aby se oba kanály nepotkaly v jednom OZ. Abych to nemusel popisovat, je nějaký zásadní rozdíl mezi těmito zapojeními:
Z hlediska přeslechů snad radši tu druhou verzi, nicméně dobré operáky mají separaci kanálů přes 100 dB...
Možná rozhodni podle toho, co Ti "hodí" lepší, logičtější layout desky - na přeslechy má vliv i rozmístění součástek a tažení tracků - ve finále možná větší než vlastní operáky.
Přesně tak. A ještě k tomu přidávám, že u sterea hnát se za astronomickými hodnotami separace kanálů je nesmysl. I kdyby domácí zařízení mělo přeslechy sebemenší, má to pramalý praktický význam. Všechno "potřebné" Ti už dávno naservírovali v nahrávacím studiu. Tohle musí uznat i Tebou zmíněný kdejaký hifista extremista.
Nemluvě o tom, že "normální" gramofonová přenoska má separaci kanálů 20 - 25 dB a přesto je vykreslení prostoru za předpokladu kvalitní desky i řetězce nádherné...
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Zesilovač 2.1