Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 18 z 23)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

  Stránky: ««« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 23 »»»

RSS

Příspěvky [341 až 360 z 457]

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

zdravím lidi, trochu jsem si četl asi deset stránek ale pak koukám, že je vlákno aktivní pořád:)
Zrovna minulý týden jsem vyhrál aukci zesilovače TESLA AZS 223 a chci na něm různé poddimenzované "vedení" předimenzovat atp.
Docela bych tam rád hodil i trandy pro to předpětí těch výkonových, když je to tam připravené ale zatím ani nemám moc představu jak budu zjišťovat hodnoty součástek nebo podobně.
Jinak ten zesilovač mám funkční a to i tak, že to hraje docela hezky a není to je kravál. Všechno v něm je původní...
Mám ale takový víceméně estetický problém.
Dříve bylo vinutí transformátorů asi lakováno nějakým hnusem co se krásně roztékal a asi v extrémějších případech vytékal všude kolem. Je to jak nějaká pryskyřice nebo podobně.
Problém je, že je tím politá deska a zatím jsem nepřišel na nic, čím bych to umyl, utřel.
To je ale ta menší část problému, i když tohle je teda takové mazlavé a těžko umytelné...
větší problém je ten, že z vrchu kde je deska osazena součástky to vypadá ještě strašlivěji.
je to jak polité mlékem co vyschlo ale s tím jako kdyby byl někde zesilovač položen obráceně, to mléko na něj někdo vylil, to se rozlilo po spodní ploše desky a proteklo to kolem nožiček součástek na vrchní plochu desky.... A tak to vypadá jak totálně oprejskaná deska.
Vezmuli ale do ruky kartáček, tak to jde dolů a je to čistě povrchová záležitost jenže jde to jen někde a přístup taky nic moc... Zkoušel jsem si dát do ruční frézky (vrtačky) nástavec jako štětec ale tím to absolutně nejde, hlavně protože ten štětec má takový asi PVC štětiny a jen to klouže.

Teď jsem teda vyčerpanej a už nevím co jsem chtěl všechno psát ale asi mám podivné schéma k tomuto zesilovači.
ve schéma je totiž třeba T15 jako jeden výkonový tranzistor ale já mám na desce T15 jako tranzistor pro předpětí který tam teda není je to to připravené místo... Typy tranzostorů ale sedí, takže asi jen jinak označené osazení. (Moc jsem na to zatím nekoukal)

http://www.nahraj-obrazek.cz/?di=1414136693188

http://www.nahraj-obrazek.cz/?di=1314136694260

(upravil Pech. 19. 10. 2014 1:11)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

zapojení řídících trandů máš ve schématu pro azs222, mám je doplněny, vyšší klidový proud a zesilovač se zvukově zlepšil, jen vyjškovej loudness by chtěl trochu zkrotit, dává skoro moc..

Desku můžeš zkusit opatrně lihem, ale bacha je choulostivá...

Jinak je velmi pěkně zachovalá... mám tu AZSky dvě, kdybys viděl tu provozní, jakou má desku, tak bys děkoval bohu za tuhle smile Choulostivý desky jsou vadou těhle jinak docela dobrejch zesáků.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Pech. Je pravda, že jsem už chtěl použít i aceton ale pak jsem si zpoměl na menší flaštičku lihu co mám ve skříni...
Docela hezky vyčištěno:)
Jinak chápejme to moje označení "strašlivý vzhled" jako celkem pěkně nalakovanou motorku která je ale všude od olejů a všeho. Takže celkem pěkná věc, zbytečně v esteticky hnusném stavu. To byla právě moje deska azs 223
O choulostivosti té desky vím ale ono se to dá i předvídat, když vezmeme v potaz, že to byl málem začátek vývoje takto řešených DPS.
Asi teď budu vypadat jako blb ale neoznačil jsem si výkonové tranzistory a měli by být spárovány že... Tak teď úplně nevím zda je zkusit prostě osadit a případně pak 2 prohodit...

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ahoj, ako ti spravne Pech. pisal na ocistenie DPS pouzi lieh (resp. lieh rozriedeny vodou). Z transformatorov ZVS dubnica vyteka vosk, v ktorom su zaliate aby nerezonovali. Skus na to pouzit izopropyl alkohol resp. v pripade nuzde nahriat opatrne fenom a utriet handrickou, ale to len velmi opatrne. DPS z tesly Litovel su velmi nachylne na prehriatie.
Co sa tyka upravy zapojenia, tak myslim ze Sinclair but v tomto, alebo inom vlakne pisal dost podrobne upravy. Vymenu niektorych kondenzatorov a pod. Poprezeraj urcite na to natrafis...

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

BR@NO: Ano, lihem to šlo pěkně:) Měl jsem ho ve skříni a myslel si, že už mi došel když jsem viděl prázdnou litrovou láhev co jsem si kupoval naposled...
Po tom co jsem desku ale očistil a ofoukal teplým ale ne nijak horkým vzduchem jsem to osadil tranzostory, prozatím "vedení" od tranzistorů až po výstup na repro nadimenzoval všude na 1.5mm vodiči a nejdříve to šlo normálně, při dalším spuštění nešel jeden konec a teď mi to nejde vůbec, protože mi to vždy spálí pojistky.
Přitom jsem si ale jist zapojením a vším. Žeby náhle odešli nějaké kondenzátory? Slyšel jsem o takových případech.
Zvažuji si koupit nové výkonové tranzistory, protože jsem je v noci někde na netu viděl prodávat vždy jako 2 spárovaný...

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

každopádně díky za info co to vlastně přesně je v těch tesláckých trafech:) Vosk mě ani nenapad, říkal jsem si že to bude nějaké lepidlo právě kvůli té rezonanci a po letech to vytéká vpodstatě obarvené od laku cívek.
Jinak že se v tomto vlákně dočtu třeba ke všemu co chci vědět vím, protože jsem již letmo sjížděl obsah informací ale zde píšu na novo kvůli případnému vývoji co kdo třeba vymyslel.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Zmeraj tie keramicke kondenzatory tusim 22p alebo 47p, ci nemaju zvod. Tie zvykli odchadzat "nahodne" a ak su aj dobre preventivne ich vymen za take iste, ale aspon na 100V. Taktiez keramicky kondik v boucherote nahrad svitkovim. To iste plati aj pre loudness. Vyhod odtial tu keramiku, nema tam co robit...
A ak ti to odpaluje poistky skontroluj ci tam nemas skrat resp. ci nahodou neodisiel nejaky z koncovych tranzistorov.
Ak zvazujes preventivny vymenu koncovych tranzistorov, nezabudaj, ze by bolo vhodne ich sparovat. Kedze sa vsak jedna o darlingtony, parovnie nie je az tak jednoduche... Ak nehodlas menit trafo a zvysovat mu vykon, nehaj tam povodne (ak su dobre).
Dalej tusim sinclair pisal, ze by bolo vhodne vymenit tu KD140 v budici za KFY18 s betou aspom 100 a hviezdicovym chladicom...

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

martinebox: a pojistky letí i bez připojený zátěže? CO naměříš před pojistkou na výstupu?

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Pech.: No, ono jde o pojistky od napájení. Já se právě obávám o výkonové tranzistory. Protože prostě píchnu do sítě, zmáčknu power a pojistky shoří.
Jinak předtím jak nešel jeden konec tak ve fázi testu ten konec do skratu ani podobně nešel. Jakože být tam připojen reproduktor, tak by mu to cívku nespálilo. Když jsem ho připojil, tak uchem na repráku byla nepatrně slyšet jakási melodie vždy s pauzou ticha

Jinak k měření se dostanu zítra, protože tu teď nemám ani multimetr Pomalu jsem chtěl zajet do tesca jestli tam nebudou mít takové ty za 100kč:D ale zas jsem si to rozmyslel, když mám tři.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

BR@NODnes na to už mrknu:) Chtěl bych se ale optat na hodnoty kondenzátorů. Chtěl bych vyměnit asi úplně všechny kondy ale nevím u kterých bych měl změnit kapacitu. Nemyslím samozřejmě voltáž ale třeba C 51 A C 52 tu mám "150n Nn" O tom jsem slyšel, že tam z výroby může mýt někdo i něco úplně jiného.
Taky by mě ale zajímalo co to jsou za kondy C11-14/C37-38, respektive obal ty co vypadají jako skleněné s potiskem "2200 J" nebo "10 000 J"
A vůbec, neví někdo kde na netu sehnat schéma se seznamem součástek včetně jejich hodnot?
Jinak chtěl bych si dnes odpájet všechny kondy a klidně je tu všechny vypíšu a k tomu napíšu čím je chci nahradit jestli mi to odsouhlasíte nebo ne:D Chci dát samozřejmě nějaké pořádné svitkové

(upravil BR@NO 20. 10. 2014 9:52)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ahoj.
Tu som nasiel celkom prehladnu schemu AZS222, je to to iste okrem indikatora vybudenia...
http://petrkr.net/a/AZS222.gif
Co sa tyka tych C51,C52 hodnotu mozes kludne ponechat, avsak daj tam svitkove radu TC205..9 alebo podobne.. (zlte teslacke) Ak by si ich nezohnal daj tam ES Ostrava... To su pokracovatelia vo vyrobe hentych mimoriadne vydarenych typov... C11 az C14 su v RIAA korektore, ak nebudes dany zosik pripajat ku gramofonu tak si s nimi nelam hlavu... C37 a C38 su v korekciach, tu ak mas k dispozicii vymen za spominane typy TC...
Byt tebou zameriam sa vsak na kondenzatory C45, C46, C47 a C48. Tie nahrad novymi keramickymi kondenzatormi dimenzovanymi aspom na 100V!!
Potom ak budes mat chut vyhod odtial tie tri diody na stabilizovanie kludoveho prudu a nahrad to tranzidsotom... Popis upravy tu niekde vo vlakne urcite najdes...
Vela zdaru... wink

Dokonca teraz som si vsimol, ze v tej scheme mas rovno aj ten tranzistor na nastavenie kludoveho prudu...

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

přesně tohle schéma jsem si už ráno taky našel:) Kondenzátory C45-48 už mám přiletované a jsou do 500V protože jiný neměli ale víceméně tím líp...
Mám i nové další pojistky ale myslím že to stejně poletí...
Obávám se o tranzistory. Nedáš radu/návod, jak bych s multimetrem mohl zjistit co nejvíc věcí?
Mám tu sice pojistky ale "jen" big_smile tři páry. takže tři pokusy...

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ved odmeraj tranzistory, ci nie su prerazene... Prepni rozsah na meranie diod a otestuje prechod E->C ci je tam skrat... Tak na Pckovom ako aj na Nkovom KDcku... Predpokladam ze vies odmerat bipolarny tranzistor merakom... smile Na zaciatok ich odmeraj aj zaletovane... Ak tam bude skrat, odskrutkuj srobiky s tranzistorov a meraj jednotlivo E->C....

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Jak se normálně měří tranzistor vím ale radši se prostě zeptám:)
Tranzistory mám sundaný a už jsem je zkoušel i před otázkou měřit ale nebyl jsem si jistej...
Nicméně ať škrtám měřící jehlou o E přičemž mám druhou jehlu zapíchnutou do C tak pípám prostě vůbec nechce pípnout, taková škoda:DD Ne, dělám si srandu, takže můžu slavit, že mám tranzistory OK snad že?
Teď mě ale asi zabiješ.
nevím jak tam byly. Kam pnp a kam npn samozřejmě vím ale nevím jak byly spárovaný a přemýšlím jak to zjistit ale asi to nepůjde, protože mám i všechno umyté...

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ak mas aj tranzistory umyte a nie je nic na nich napisane (rucne fixkou cislo), tak uz mozes len tipovat.
Dalsia vec ak ti to odpaluje poistky bez tranzistorov, resp. s dobrymi tranzistormi, najdi ten skrat. Hentam su poistky pred usmernovacom. Premeraj diody a vsetko co je v napajani...
Pre istotu odmeraj tranzistory celkovo, nie vzdy su 'len' prerazene... Odmeraj prechody B->E a B->C... A davas tam Teckove poistky presne take ako tam boli, hej?

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

to, že mám všechno umyté, tak tím jsem myslel spíše to, že nepůjde už zjistit podle bordelu apodobně co kde leželo na sobě nebo podobně. Všechny jsou popsané liháčem jenže všechny číslem 4 jediný rozdím a trochu patrný je, že jsou vždy dvě čtyřky vetší a dvě čtyřky menší jenže to by určovalo jen jestli jde o PNP NEBO NPN....
Prostě 366A jsou označeny vekejma 4kama a 367A malejma.
dám foto.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

a ano pojistky tam mají být F 4A takže rychlá 4A...
Nicméně já jsem to zas tolikrát nezkoušel. Až od jednoho okamžiku...
Teď se jdu mrknout na napájení hlavně...

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

http://www.nahraj-obrazek.cz/?di=1014138088030

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

tak jo, bez tranzistorů pojistky neletí. Plus teda nemám připojen indikátor vybuzení ale to je fuk.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Tak jsem se na to mrknul, pojistky nelítají ale z beden jde takový výškový brum a u druhé bedny něco podobného...
Mám tedy zkusit přeházet tranzistory?
Případně co ty kondy 45-48? Nevím jak oživit.

Příspěvky [341 až 360 z 457]

  Stránky: ««« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 23 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£