Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 1 z 2)

Audioweb.cz » Reprosoustavy » Hrají Vifa a Monacor

  Stránky: 1 2 »»»

RSS

Příspěvky [1 až 20 z 37]

(upravil check 21. 10. 2009 20:53)

Téma: Hrají Vifa a Monacor

http://www.check.wz.cz/clanky_pokracovani/vifa_dt_fotky/mini/106_2750.jpg http://www.check.wz.cz/clanky_pokracovani/vifa_dt_fotky/mini/106_2751.jpg http://www.check.wz.cz/clanky_pokracovani/vifa_dt_fotky/mini/106_2752.jpg http://www.check.wz.cz/clanky_pokracovani/vifa_dt_fotky/mini/106_2756.jpg http://www.check.wz.cz/clanky_pokracovani/vifa_dt_fotky/mini/106_2757.jpg

Web

Re: Hrají Vifa a Monacor

tak se rozepiš! jak tohraje? co je to za středobas?
zpracování u tebe jako vždy výborný

Web

Re: Hrají Vifa a Monacor

Pěkné, akorát by to chtělo víc informací.

Btw: Měl jsem za to, že se ti výšky od Monacoru moc nepozdávají. Změnil jsi názor? smile

Re: Hrají Vifa a Monacor

To je ten Troelsov projekt?

Re: Hrají Vifa a Monacor

Ten sokl na baráku by potřeboval obložit smile

(upravil Benazi 5. 5. 2009 15:28)

Re: Hrají Vifa a Monacor

Důležité že jsou bedně.Jinak bedně dobré.

Re: Hrají Vifa a Monacor

check asi nema potrebu okomentovat a zhodnotit projekt smile

(upravil check 10. 5. 2009 14:04)

Re: Hrají Vifa a Monacor

impedance jednoho kousku původní impedance druhého kousku původní
impedance po úpravách
Impedance původních kousků jsou úplně jiné, než páru, který je u mě na webu ve Výsledcích měření.
původní zkreslení
zkreslení po úpravách
Zvukový projev původního DTčka otřesný, v původním stavu reproduktor na vyhození.
směrovka DTčka 0-90° po 22,5°
směrovka Vify 0-90° po 22,5°
zkreslení DTčka s WG a v bedně
zkreslení Vify
výhybka první část
výhybka druhá část
Obávám se, že to hraje moc dobře.

Web

Re: Hrají Vifa a Monacor

Konkrétně jaké úpravy na tom DT čku?

Re: Hrají Vifa a Monacor

Dva páry, které mi zatím prošly rukama, měly z výroby každý úplně jinou impedančku, jeden kus, co mi přišel, měl cívku mimo mezeru mag. obvodu (prostě se netrefili). Každý jeden z nich měl jiné množství ferofluidu v mezeře, jiného druhu (jiná barva, viskozita), navíc středění centrálního trnu není nicmoc a odlitek jako takový také za nicmoc nestojí, takže ani po obvodu mezery jeho množství není rovnoměrné. Některé části byly ve ferrofluidu více, některé podstatně méně. Projevovalo se to dosti nepříjemně na zvuku i na zkreslení. Takže ferrofluid pryč, pořádně vyčistit. Občas je v mezeře už od výrobce špona.
Vejškáče jsou sice v uspořádání dvojkomorovém, ale díra do zadní komůrky je doslova ucpaná filcovým kolečkem. Takže to pryč a díru jsem vytlumil vatou, podle impedance spároval měniče. Také jsem vylámal plastové středění chamberu, které zřejmě slouží ve výrobě. No bohužel je úplně stejně sladit nejde, prostě každý vejškáč trošku jiný.
Na finální impedanci je vidět trojpíčí, prostřední pík je uzavřený vzduch pod závěsem. Po vytvoření sedmero děr mezi cívkou a napojením na závěs, se peak viditelně stáhnul.
Hlavním problémem jsou přívodní drátky. Lepidlo je kydnuté až do půlky závěsu a drát je tažen na přímo, takže možnost pohybu takřka nulová, což kompromituje linearitu výchylky. Drátky je potřeba asi tak 3-4mm vytrhat z lepidla na cívce a napružit tak, aby byl umožněn volný pohyb závěsu a drátek se zároveň nemohl dotknout pólového nástavce.
Podle vystředění trnu mag. systému je potřeba zkusit obě možnosti vsazení cívky, případně díru pro středící zarážku protáhnout větším vrtákem a hrát si ručně. To je ale nutné dělat za současného měření harmonických složek zkreslení. Měření THD je k prdu a nezajímavé, absolutně nehorázně hnusně znějící vejškáč může mít dobré THD "díky" tomu, že zkreslení nižších harmonických rozvine do vyšších. No a taková 9, 11. harmonická, i když je 70dB pod úrovní, věru nezní dobře.

Web

Re: Hrají Vifa a Monacor

Check sorry, ale pokiaľ nemáš uvedené pri akom príkone a z akej vzdialenosti si meral skreslenie, tak to veľa nepovie. A to s tou 9. a 11. harmonickou myslíš vážne?

Re: Hrají Vifa a Monacor

2,6V asi 25cm. Měření samotných vejšek v pokoji, bedny venku. Mám měření ještě asi do 10V, pokud by byl zájem. Co se ti nezdá na 9 a 11 harmonické?

Web

(upravil godz 13. 5. 2009 12:00)

Re: Hrají Vifa a Monacor

Citlivosť ucha je najvyššia v oblasti 2-3 kHz, a žiaľ tam mi tie násobky nejako nevychádzajú, to čo je nad to už sotva počujem (11. harmonická z 3k je niekde na 33kHz). Okrem toho tieto vysoké harmonické majú tak nízku úroveň, že sú dostatočne zamaskované.
A ešte trochu kritiky. Neviem prečo si použil na výšky bandpass, dosť to zkomplikovalo stavbu výhybky.  http://www.troelsgravesen.dk/C20WH.htm

(upravil check 13. 5. 2009 13:40)

Re: Hrají Vifa a Monacor

Co myslíš, umím nebo neumím násobit?
Kritická je oblast zkreslení někde pod 1500Hz. Klidně přijď já ti ukážu, jak to není slyšet. Teoreticky se to kecá, praxe je bohužel jiná.
Nezapomínejte také na to, že Troels tam má semishielded provedení, tzn o 1dB větší citlivost basáku na středech. On tento basák vhledem k  nejlepší membráně, co jsem zatím viděl, klesá tak, jak má reprák klesat podle lineárního modelu. Možná mate ta malá cívečka před basákem, ale já tam mám asi 5dB kompenzaci bafflestepu a troels odhadem 4,5 (ale vejšky má k tomu ještě o 3dB níž).
Ta složitá část část výhybky je allpass, díky kterému se to podařilo srovnat tak, jak jsem chtěl já. Troels má sice relativně jednoduchou výhybku, ale s ohledem na směrovost se mi to nelíbí. Já výhybky typu - jak to vyjde - nedělám.
Jinak si jsou výhybky podobné, ono to v pasivu s těmito reproduktory jinak udělat bohužel nejde. Mě se ta výhybka taky nelíbí, ale líp se mi to podle svých kriterii nepodařilo vymyslet.
Pokud chcete, tak dám soubory pro simulaci.

Web

Re: Hrají Vifa a Monacor

Jasné, zamenil som bandpass z allpassom, ale tie harmonické ti nezožeriem.

Re: Hrají Vifa a Monacor

žer si co chceš lol

Re: Hrají Vifa a Monacor

Mimochodem křivky ekvivalentní hlasitosti jsou špatně.
O čem se tu hádáme? Ty tvrdíš, že to z principu nemůže být slyšet. Já tvrdím, že to slyšet je, neboť to vidím na měření a slyším. Ba co víc, slyším jak se to zlepšuje s tím, jak středím cívku - snižují se vyšší harmonické na zkreslení.

Web

Re: Hrají Vifa a Monacor

Tohle nepochopím, v rawku někdy nerozeznám která vejška vlastně hraje a ty, checku, rozeznáš změnu zkreslení způsobenou změnou polohy cívky o desetinu milimetru a ještě k tomu 11. harmonickou... lol Buďto máš zcela dokonalej sluch nebo si to namlouváš a slyšíš co chceš slyšet.

Re: Hrají Vifa a Monacor

Checku, lidský přesvědčení je nekonečný....

(upravil dawsoo 13. 5. 2009 16:30)

Re: Hrají Vifa a Monacor

Musim se checka výjimečně zastat, v tomhle ohledu (středění) má pravdu... slyšet to opravdu je a to tak že dost hodně...mechanismus je sice trošku jiný,ale to je ve výsledku jedno,  perfektně vystředěnej vs standartně vystředěnej vejškáč je velmi jasně poznatelnej slyšitelnej rozdíl ve prospěch toho lepšího a to jak ve výsledku s vyhýbkou, tak i v raw, slyšet opravdu je a kurevsky hodně a na všem (prostor,témbr,přirozenost zvuku) .. je to o tom že právě a hlavně tím přesným středěním je častokrát ten největší rozdíl mezi měničema lowend-nižší-střední a top třídy... to je základní a asi i nejdůležitější parametr,až pak v závěsu jdou další kvalitativní ukazatele... na měření lineárního THD to vidět sice je kolikrát jen nepatrně (spíš než absolutní hodnoty,je důležitější celkovej průběh) a je vcelku jasný že jde zejména o nelineární typy zkreslení, který při nepřesným středění velmi neutěšeně narůstají, a to je to co je slyšet právě pouhým uchem,který dokáže odhalit víc než jen prostý měření. Neboť právě na tyto nepěknosti je ucho (respektive mozek jako selektivní analyzátor) citlivý mnohem víc neboť jde o nepřirozenou v přírodě se nevyskytující deformaci zvuku.

Co se týče vyhýbky nemyslím si že by to nešlo jinak a konvenčněji ... ovšem jde o to čemu dá konstruktér přednost... aneb podobná píseň jak zpívaj eláni "kompromisy to sú krysy" big_smile rozhodujícím soudcem je vždy výsledek.

Není co dodávat...

Příspěvky [1 až 20 z 37]

  Stránky: 1 2 »»»

Audioweb.cz » Reprosoustavy » Hrají Vifa a Monacor

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£