Re: Nerezove vyfuky

To kurpelm: vyfuky v jednom kuse nie su ziadny ojeb, ale je to bezne u mnoho vyrobcov.

Re: Nerezove vyfuky

Prave, ze jsem postupnezjistil, ze zrovna na me auti si to zahranicni majitele nechavaji delat celkem zhusta. On ten originalni dil stoji za prd, mizerna ochrana proti korozi, mozna by stalo za to ho povrchove jeste nejak vice poupravit, ale ver mi, ze pokud me tlumic, pruzny clen, stredni dil, Y, a par trubek vyjde treba na 10-12tis, budu v krutem plusu proti originalu navic s bonusem toho nerezu. Raspi, nejdriv musi byt CO potahnout tim hlinikem...

Proste pro me je original az ta posledni cesta, pokud vsechny ostatni selzou. Presnou originalu cenu si necham pro sebe (on to neni zas tak strasny), ale je takova, ze kdyz se na ni telefonicky ptam, vetsinou me telefonista ze servisu pred sdelenim castky upozorni, ze bych si mel sednout. smile

Re: Nerezove vyfuky

Kdysi jsem měl Š120 a výfuk nechal nastříkat hliníkem (moc se to nevyplatilo, nový stál 350-,Kč a nástřik 250). Tenkrát (kolem r.1996) mi řemeslník tvrdil, že se vyplatí pohliníkovat pouze tzv. teplé výfuky, tzn. ty které prokorodují směrem zvenčí - krátké výfuky Škodovek. Dlouhé výfukové soustavy prý korodují zevnitř (kondenzovaná voda) a proto je nástřik hliníku bez podstatného efektu. Jak je to v současnosti nevím. Co to máte za bouráky, že se oplatí dělat z nerezi? Dyť od druhovýrobců to nemůže být tak drahý.

Re: Nerezove vyfuky

Ja mám nerezový výfuk na svojej motorke(krose). Tam normálny výfuk dlho nevydržal, vysoké teploty, blato, voda... Urobil som z nerezu a už 2 roky pri častom jazdení vyzerá ako nový. blato utriem, a je taký ako keď som ho prvýkrát vyleštil. Menšou nevýhodou je  že nerez je trošku ťažší, ale pre jedno kilo sa nepos...m smile

Re: Nerezove vyfuky

Pepo, uz jsem to tu psal, ze na me auto druhovyroba z vysoka kasle, jsou k dostani jen dily shodne ktere pasuji i na jina auta, protoze jich je celkem na svete asi tolik, kolik vychrli Skoda Auto oktavek za jedinny den. smile Kdyby byla druhovyroba, tak zrovna vyfuk absolutne neresim a beru ho.
Nerezovy z UK, jako nahrada originalu stal cca polovinu co originalni nahradni dil v CZ. Jenze ho odmitaji udelat na dalku a poslat. A jezdit si ze srandy do Birminghamu nechat vymenit vyfuk (zvlast kdyz se tam jezdi po blbe strane silnice) mi prijde usmevne. smile

Re: Nerezove vyfuky

Michale to znám, daň za vyjímečnost. 5 roků jsem vlastnil 6válcovou R25 a některé ND jsem byl přinucen kupovat u servisu Renaultu- ceny hrozné. Ale to svezení za to stálo, tak bytelný a pohodlný auto asi už mít nikdy nebudu.

Re: Nerezove vyfuky

Co chcete vědět k výfukúm a svodú,ptejte se.Čekám.

Re: Nerezove vyfuky

Otazka je jasna:
Za kolik mi udelas kopii vyfukoveho systemu z nerezu. Trubky, tlumic... koncovku chci zachovat original.

Re: Nerezove vyfuky

Lukáš33: Tak to já se rád zeptám. Podle čeho a jak se počítá průměr a délka svodů u benzínovýho motoru? Vim, že v tom bude něco s obsahem motoru a s otáčkama, ale to je tak všechno.
Dík

Re: Nerezove vyfuky

Hop377: A preto som napísal, že čím novšie, tým horšie. Z pohľadu nás čo si robíme všetko sami, lebo sme holoprdelníci.

Web

Re: Nerezove vyfuky

Michale a co vyprudit dokkena kdyby selhaly tuzemské zdroje, když už máš ten kontakt do Birminghamu?

Re: Nerezove vyfuky

Uz jsem s nim mluvil. Ale dokken (ackoliv ma jine skvele auto) nema Avantime... Coz je prave ten problem. smile

Re: Nerezove vyfuky

Né, já myslel jen jako poštovní spojku smile

(upravil Lukáš33 12. 3. 2009 17:32)

Re: Nerezove vyfuky

F.I.K : Prúměr bych nechal,takový,jako jde z motoru,pak postupně spojil svody do sebe.(nejdřív dva spolu pracující a pak až vše)
Délka potrubí,je ohledně výkonu také dúležitá,zvlášt protože když motor "vyfoukne",tak ta tlaková vlna v potrubí letí  rychlostí zvuku a když dorazí na konec, tak se chtě nechtě i trochu odrazí zpět a pohybuje se zpátky k motoru,a tím tam vznikne protilak na motor a motor má špatný odvod spalin a menší výkon,proto se musí vypočítat ideální délka potrubí aby vždy ta zpětná vlna dorazila kousek před dalším vyfouknutí motoru,protože,když se to povede,tak to je ještě účinější,protože ta zpětná vlna se odrazí od uzavřeného motoru a letí zase ven a když hned za ní vylítne druhá,tak ji ta první i pomáhá  a tím se lépe vyprázdní prostor válce.
Toto tvrzení takto funguje při použití na motoru bez lambda sondy,ideál na karbce.Když se dohlídají svody a udělá se  třěba u 4 válce výfuk zvlášt na 2 a 2 válce co jdou spolu,tak je to bomba!
Možná se to i dá spočítat na jeden vífuk,ale musí se tam brát ohled na další válce. tongue

PS:Také se to hlavně počítá jen a určitý rozsah otáček.Tz. výkon ve vysokých, nebo v nízkých otáčkách

Re: Nerezove vyfuky

Zorg: Ono uz je jedno, jestli to poslou me oni, nebo Dokken. Oni chteji auto a udelat to primo na nej. To je cele.

Re: Nerezove vyfuky

Lukáši teorie pěkná, ale v praxi docela problém a hlavně se tam musí počítat se stejnou délkou jednotlivých svodů, stejným nebo co nejpodobnějším ohybem /proto takový šílený vlnovce/ a spousta dalších faktů. Ono levná a kurva výkoná závodka se snad dycky staví na webery, a pokud to má být se vstřikováním, tak je to trochu problém, ale většinou se vykuchá jako první váha vzduchu a lamba a řídící jednotce se řekne pořád naplno. Jedinou nevýhodou je potom horší regulace výkonu, že to jede dost skokově, ale to už je taky něják vyřešený, nevím ale jak nejsem mechanik..
Nicméně slušně vyladěný systém s webery je slušná raketa. Obecnej návod jak to vyladit snad není, protože co kus to uplně jiný požadavky a je tam hodně věcí co se individuálně musí dodělávat, předělávat, přepočítávat atp.. Někdy to dává málo směsi a hrozí ukápnutí svíčky, pak to předěláš a zas to dává moc směsi. Jak se to vyladí tak je to bomba.. Svody u normálního auta bych vůbec neřešil, výrobce to spočítal tak aby to jelo a většinou jsou naladěný docela dobře. Pokud se chce ale stavit závodka, která má jet, tak se většinou musí šáhnout i na svody a buď koupit hotovku za nekřesťanský peníze, ale se zaručeným úspěchem a nebo spočítat svoje svody.. Ta správná dýlka pro ty tlakový vlny se dá spočítat nebo doladit, ale ten zbytek už je vyšší dívčí.

Re: Nerezove vyfuky

Na bohatost směsy,se používají měřící přístroje a nebo si to dáš rovnou do auta jako malý budík a ještě regulátor paliva:)
S těmi sériovkami bych to tak dobře neviděl,ty starší auta to měly k zblití.

Re: Nerezove vyfuky

Aha. Takze budik na bohatost smesi a regulator paliva.

Diky za plodne podnety do diskuze o nahrade serioveho vyfukoveho potrubi nerezovym, pro automobil ktery ma projit bez problemu technikou a emisemi...

Re: Nerezove vyfuky

Kurpelm: tak podobnou rezavou houbu sem měl taky, ale chybělo tomu asi 60cm roury a ten tlumič, tak skrz něj bylo vidět smile

Re: Nerezove vyfuky

Lukáš33: když už si tu nabízel moudra ohledně výfuků, tak sem čekal, že budeš vědět trochu víc. To co si tu napsal vím taky, spíš mě zajímalo, jestli existuje nějaká metoda na spočítání, nebo ovození.

Omlouvám se za zasírání tématu, už končím.