(upravil Babu28 12. 11. 2008 22:57)

Téma: Felicia 1.3 LX

Sub do rezervy v rámci úspor a nízkých nákladů. (Zesik 1900.-, Sub 1200.-, Lamino 300.-, Montážní pěna 80.-, Tlumení molitan 5cm, šrouby, Kabel 8mm2 + Cinch a pouzdro 600.-)  celkem cca 4300.-

Foto:    http://sweb.cz/RomanBabusik/Felicia/DS00219.JPG
           http://sweb.cz/RomanBabusik/Felicia/DS00216.JPG

(upravil Lojzek 12. 11. 2008 18:35)

Re: Felicia 1.3 LX

a co když budeš mít defekt? to si tam strčíš místo kola reprák?

Re: Felicia 1.3 LX

Bezne se to dela.

Re: Felicia 1.3 LX

já vím že se to dělá, ale neleze mi to do hlavy ! !

Re: Felicia 1.3 LX

Na druhé fotce jsou vidět šrouby držící horní díl. Při defektu je lze v nouzi oddělat  sejmout bohužel pracně horní díl a pod ním najdu rezervu. Kotveno na šesti místech. Nutno mít ve výbavě šestihranný klíč.

Re: Felicia 1.3 LX

Taká otázka, spravil tam niečo vôbec ten basák? Nebolo by vhodnejšie napojiť na zosík tie ovály? (Teda ak nie sú..)

Web

(upravil Babu28 12. 11. 2008 22:56)

Re: Felicia 1.3 LX

Zpravil dost významným způsobem,  ty ovály by na tom platě nikdy nevytvořily  takový akustický tlak ve spodním pásmu
do těch 60 Hz.

Re: Felicia 1.3 LX

U instalace takovehle urovne je to sice trosku mimo, ale stejne - kombiace ovalu a basu v kufru neni dobra.

Re: Felicia 1.3 LX

Možná ano možná ne. Každopádně pokud není dobře nastaven zesik s LPF tak to potom v takovéto kombinaci udělá spíš nepříjemnou reprodukci. Je nutné si stím pohrát. Pokud je to dobře nastaveno tak s tím je skvělý poslech. Mě šlo hlavně o to ušetřit a dosáhnout slušného výkonu. Vše jsem nastavil tak, aby nedocházelo ke zkreslení na 80 procentech výkonu ať autorádia tak zesiku Rádio (4x45W). Ty ovály se s tím subem doplňují, jelikož nebasují tak jak by bylo standardem bez subu, ale pouze a téměř na max hlasitost. Při maximálním nastavení korekce basu autorádia, bych nedosáhl toho o co mi šlo a ještě by mi teďka hučelo v hlavě smile , jelikož by se se špatným nastavením při normálním poslechu, jak jsem již hovořil, slyšel jenom basy basy a zase basy a to podle mého není to pravé, i když vydím i jinné co mají muziku v autech a těm to nevadí:)

Re: Felicia 1.3 LX

To je bez debat. Tady jde ovsem o neco jineho, nez nastaveni propusti. Mas spolecny pracovni objem pro ovaly a "bandpass" subwooferu. Pokud bys mel dobre udelane plato, muzes s takhlke udelanym subem pocitat v podstate jako s bandpassem s dvojici pasivnich zaricu. Samozrejme, cast - mozna i vetsina - subzvuku jde kostrou a sedackami a skvirami a vibracemi plata a diky zkratovani civek tech ovalu pres maly vnitrni odpor zesilovace kladou ty ovaly docela velkou prekazku, nicmene je to tak jako tak ovlivnuje a prave v pasmu, kde uz je mas orizle zespodu.
Zksuils nekdy, co to udela, kdyz pojedes na sub na rozumnou "zazitkovou" hlasitost, ale odpojis ty ovaly od zesilovace? Zkus to a rekni mi, co ty membrany delaji. Stejne sily na ne pusobi i kdyz je za zes pripojis, ale diky DF zesilovace bude ucinnek subu na membranu ovalu mensi, kazdopadne pusobi - at uz ve fazi, kde bude zbytecne zvysovat vychylku ovalu, v protivazi, kde ji sice ucinne snizi, ale naopak zpusobi zvyseni zahrivani civek ovalu a most-likely v nejakem fazovem posunu, kde zpusobi rozpliznuti basu kolem delicky.

Vsechny pripady jsou prave spatne, i kdybys to mel sfazovane jako pambu.
Pokud mas kolem plata tkove fugy, ze to s membranami nehybe, potom budiz, ale to znamena mit tam diry kudy pomalu projde ruka.

Aby bylo jasno, nemluvim o tom, ze ovaly+sub = spatne, ale ze ovaly + sub se rovna spatne, pokud ovaly nejsou ze spodu oddeleny aspon junglistovymi kvetniky. smile

(upravil Babu28 13. 11. 2008 11:28)

Re: Felicia 1.3 LX

A už rozumím co máš na mysli. Chápu, ale kam jinam s ovály a upravovat plato zespod, to  by sice asi šlo, ale jak? Dát pod ně to co ty říkáš by bolo asi rozumné jen nemám představu jak? Přidělat zespodu něco co zamezí ovlivnění od subu, ale zase asi netěsnit abych nesnížil poddajnost těch oválů. Ten SUB mám v rezervě právě proto abych ušetřil místo v kufru, ikdyž to pálí přímo na ovály. Každopádně máš pravdu jen nevím co pod ně dát tak, aby to moc nepřekáželo a nevypadalo to blbě. Kulaté květníky by musely mít kvůli oválům moc velký průměr a byly by asi moc BIG. Každopádně řešení to bude nejlepší = úprava plata. Jen sehnat něco co bude OK.

Re: Felicia 1.3 LX

Ale - snizeni poddajnosti ovalum neublizi, pokud je mas spravne orezane o spodky, par litriku jim bohate staci na praci, naopak, zlepsi se razance vyssich basu, tim, ze tomu trosku zvysis Q a nahbis charu nad subem, to v aute neni na skodu - zvlast, kdyz je sub. Stredni frekvence se vycisti, protoze rapidne snizis vychylku, ktera nebyla zpusobena vstupnim signalem, ale rozdilem tlaku nad a pod platem.

Uz jsem tam videl leccos. Pokud umis s laminatem, je to prace na hodinku, uplacat z neceho pribliznou formu a obalit to laminatem, jako horni prirubu pouzit ten reprak, takze si dokonce usnadnis montaz, muzes to pak proste pridelat na to plato shora pod reprak, ale to by mohlo mit maly objem, takze zespod, abys to nemusel mit tak uzke.

Re: Felicia 1.3 LX

Jo Jo šlo mi o ten objem. měl jsem na mysli, že když to utěsním a budu mít malý objem tak to zase není dobré. Neco tak aby to bylo akorát. uvidím co mě napadne. smile

Re: Felicia 1.3 LX

Ten basak dufam, ze nieje Dibeisi?

Re: Felicia 1.3 LX

ovaly a sub v kufri ... hnus!!

Re: Felicia 1.3 LX

U Felcky to moc jinak udělat nejde. Ovály je ale samozřejmě potřeba zespod zadeklovat a utěsnit, jinak s nima sub mele. Přimlouval bych se za rozpojitelný spoj mezi zesilovačem a platem - občas budeš potřebovat plato vyhodit ven, až povezeš něco většího a takhle si neporadíš. Stačí nějaký robustnější čtyřpólový konektor, ideálně čtyřpólový Speakon, který se do hrany toho bočního plastu docela dobře vejde, v nouzi samozřejmě poslouží i dva mono jacky 6,3 se zásuvkami.
Já jsem použil Speakon také, osmipinový a to dokonce na přívod signálu od rádia, +12V, kostru a REM, protože mám na platu spolu s reproduktory i malý /ale šikovný/ zesilovač pro středovrchy. Naprostá pohoda, jedno cvaknutí a pootočení a celé plato je během pěti sekund venku. Když vezete třeba ledničku, tak to jinak nejde...

Web

Re: Felicia 1.3 LX

jojo, mám sice kadoura kombi. ale jako každý mladý ocas jsem si musel udělat do auta hudbu tak jsem si ji udělal ale měl jsem to o to lepší že jsem ji celkem často vytahoval! kombik je kombik když se potřebuje něco odvést tak jsem musel tahat... Přívodní kabele jsem nešťastně dal na čokoládku smile (svorkovnici) a na signální kabel jsem dal http://www.ezk.cz/e-shop/select.php?sad … p;rozsah=1   a hotovo smile

Re: Felicia 1.3 LX

Tak pánové podržte se zakoupil jsem Panasonika  s výstupem na subwoofer s nastavitelnou  urovní z autorádia  a displej můžu nastavit na jakoukoli barvu , zvuk super MOSFET , pásmové propusti horní dolní no prostě za  3.490,-Kč  ze šesti tisíc jsem naprosto spokojen.Poslali to na druhý den na tomto shopu
http://www.rstrading.cz/mp3-cd/panasoni … n/310.html

Re: Felicia 1.3 LX

Co je na tom radiu MOSFET? Vim, ze se to na ne pise, ale...

(upravil little 24. 11. 2008 11:19)

Re: Felicia 1.3 LX

Sice nevím, co to znamená, ale když to "MOSFET" zní tak kchůl, určitě to bude skvěle hrát, navíc za tu cenu to musí bejt celý MOSFET... roll

EDIT: vtip