Re: Hot.shotovi boudy

Širokopásmovej reprák v tranzistoráku mý babičky zní líp než RCF LF18X400 v optimální bedně. Zdá se mi nějak zahuhlanej. smile No a co?
Je skoro jedno jaký reproduktory použiješ, když je topologie výhybky a vlastně i vše ostatní tak podobný nejlevnější bedně pro plošný ozvučení. Jednotlivý reproduktory s výjimkou tranzistoráku neposlouchám k tomu jsou soustavy. O tom jak bude tato soustava dobrá rozhoduje výhybka. A ta podle mě korektně navržená pro daný účel není protože v tomto případě spojuje nespojitelné. Pokoj a sál jsou dvě různé věci a je třeba k tomu přistoupit odlišně. Proto je prakticky lhostejné jaký 12" a jaký driver. Proč utrácet víc?

Re: Hot.shotovi boudy

protože někteří lidé ten rozdíl slyší, a pro ně je ta lostejnost absolutně irelevantní.

(upravil mechanik 30. 9. 2008 13:04)

Re: Hot.shotovi boudy

škoda že to nemôžem pocuť smile a vzhlad je fakt zaujímaví,mne sa páci! smile

EDIT:ale 30 je už kus vela myslím..

Re: Hot.shotovi boudy

Crashpc: Otázka co si představuješ pod pojmem rozumný peníz...

Re: Hot.shotovi boudy

Methman #21:
Ač spoustu věcí většinou vidíme jinak, tak tady s tebou 100% souhlasím. smile

Není co dodávat...

Re: Hot.shotovi boudy

Pokoj a sál vs. 12"..v tomhle případě jde spíš o pořádnej nářez, že to bude směrovat je až podružný, nebo to chápu blbě?

Re: Hot.shotovi boudy

antonio: to je o osobních preferencích a o tom co z toho repráku dostaneš. 12" za 3000 je slušnej peníz, 8" za 3000 už začíná bejt dost peněz za málo muziky, alespoň co se rozsahu, zlepšení směrovek a SPL týká.

Zorg: chápeš to dobře. Jednak to nebude směrovat zas tak hrozně, a druhak pokud poslouchají dva- tři lidé z jednoho místa, tak není směrování problém, a problémy jsou uplně někde jinde.

Re: Hot.shotovi boudy

Pokud poslouchaji dva tri lidi z jednoho mista je smerovost velmi zasadni vyhoda.

Re: Hot.shotovi boudy

Hrozne to zjednodusujete chlapi. Neni smerovost jako smerovost.

Re: Hot.shotovi boudy

prispevek #21: nejak nechapu jaky ma byt rozdil mezi vyhybkou pro sal a na doma?

Re: Hot.shotovi boudy

To je na delší psaní a navíc to tu už bylo.
vynech omáčku, je to str. 11-15

Re: Hot.shotovi boudy

MethMan: tak jsem si to precet - shrnuto: smerovky maji byt dobre (coz teda neni nic noveho pod sluncem). Proto myslis, ze uz je dopredu jasny, ze ty bedny 12"+1" musi byt spatne? To si ja nemyslim...  a stejne stale nechapu rozdil mezi vyhybkou pro sal a na doma jak bylo naznaceno (do salu spatne byt mohou?).

Re: Hot.shotovi boudy

Tak pokud to pro tebe není nic nového pod sluncem a podíváš se na příslušné měření vidíš něco co se podobá spíš lépe subjektivně i objektivně hodnocenému nebo to co se podobá odstrašujícím příkladům v článku uvedeným? Nemám chuť se dohadovat o nepodstatném detailu a nechat se chytat se za slovo. Předpokládám, že víme oba o co jde a co jsem tím myslel. Nevidím na nich jakoukoliv jinou hodnotu než citlivost. Jde stále o reprosoustavu navrženou jako by byla pro plošné ozvučení, tedy sál. Že i v sále bude mít kvalitu druhořadou je věc druhá. S 12" a 90 st. hornou funkční od 2,5K bič neupleteš.

(upravil dawsoo 1. 10. 2008 3:53)

Re: Hot.shotovi boudy

Polopatě a prakticky... methman patrně chtěl nastínit jednu podsatnou věc,a to že směrovost je v bytovejch podmínkách a menších prostorách důležitá právě pro korektní navázání pásem, z důvodu aby výsledná charka byla rovná v ose na metr ale i na větší vzdálenosti od beden... vždy je to o kompromisu a nastavení jak moc velkej je člověk ochoten akceptovat, avšak tady je to už asi prostě moc... na 2,5k je v bytovejch podmínkách dělitelnej kompromisně max 6-7palec s fázovým nástavcem nebo v nejhorším osmička s dobrou směrovkou a tvrdou kopulkou ale asi už ne desítka či dvanáctka.

To je ten hlavní důvod... to že budu poslouchat v ose je sice pěkný,ale odrazy v místnosti (pokud se nebydlí bezdozvukovce) ke mě přijdou již z obou měničů v okolí děličky hodně nestejně (nepředpokládám že nějakej magor by PA poslouchal v nearfieldu :lol ,ale spíše naopak, kde převažují odrazy nad přímým vyzařováním ) a tak nastanou dvě související věci... jednak pozvolnej pokles akustickýho tlaku v pásmu odhadem od 500Hz-2,5k tj tam kde hraje hlavně ten basák a zadruhý se v důsledku ještě nepěkně zvlní charakteristika, protože se to bude s měnícím se úhlem při týhle velikosti membrány fází točit jak divý plus ten nataženej horn dolu co to dá a pak strmě useklej  bude v týhle konfiguraci asi i nepěkně ječet.

Když už teda tohle za každou cenu tak by vyhýbka měla alespoň částečně toto kompenzovat tj filtr na straně tý horny udělat méně strmej a pozvolnější bez tý hrany na charce tak aby to fázově jakž-takž nějak sedlo třeba 20st mimo osu i třeba za cenu nějakýho toho propadu charakteristiky, tak aby ten přechod nebyl tolik strmej (viz má malá poznámka nahoře) . ...další věcí je to že nesmí docházet při správným návrhu k jakýmkoliv odečtům v okolí děličky... znamená to že fáze utíká o více než 60st a to je prakticky jak kdyby ta vyhýbka tam nebyla... Ale proti gustu žádnej dišputát..pokud je to tohle co se právě zdejším militantním péáčkářům právě nejvíc líbí... tak pak už chápu že pouštění se do debat s nimi je asi opravdu ztracenej čas. Chělo by to přidat střeďák 6-tipalec a hned by to bylo rozuměji řešitelný a ve výsledku akceptovatelnější i pro ne PA Freaky.Designově je to poměrně vkusný tak proč to nedotáhnout do konce ne? Tohle není rozhodně pruda na Huberta,ten jen udělal vyhýbku dle zadání nic více nic méně...

Shrnul bych to asi takto velmi zjednodušená úvaha... čím menší a méně zatlumená místnost tím je požadavek na směrovku hlavně v okolí děliček přísnější ale naopak výhodou je že zároveň se menší měniče mohou pustit o něco více dolů a to samé v opačném gardu když budeme místnost zvětšiovat a tlumit nebo pouštět venku.. to je to co si myslím že činí tradiční bedny rozdělený na Hifi na doma a na PA ozvučovací... na malý místnosti stačí menší plocha a nižší spl a naopak na větší je potřeba jít s plochou nahoru aby to vyzářilo dostatečnej akustickej výkon... proto do toho občas dost šiju,páč oboje mají dosti rozdílný zadání.A skloubit výhody obou (vysoký hlasitosti PA v kvalitě a zvlnění dobrýho hifi) lze jen rozdělením rozsahu na mnohem více pásem a použití těch nej měničů... a to už vyjde sakra draho a nneí už legrace to navrhnout.

Není co dodávat...

Re: Hot.shotovi boudy

Nekolik poznamek:
PA bedny musi mit taky dobre smerovky, mozna vic nez bedny na doma, protoze na koncerte vetsina divaku posloucha mimo osu bedny - a nikoliv odraz jako doma, ale je to primy, ale mimo osovy zvuk z beden. Proto Hubert ty smerovky taky meri a resi.

Jinak z hlediska jestli 12"+1" muze mit dobre smerovky, dle meho muze viz. http://www.prodance.cz/protokoly/12hpl6 … a1160u.pdf

A dalsi vec je, jake predpoklady ma bedna splnovat, aby mela dobry zvuk - na tom se da shodnout:
- rovnou charku v ose
- dobre smerovky
- maly dozvuk/male rezonance
- male vlastni zkresleni menicu
- vyhybka dobre fazove navazana (pripadne casove koherentni)
- basova cast optimalne naladena, vhodne t-s parametry vs. bedna
a asi by se toho naslo vic...

tim chci rict, ze smerovky jsou jen jednim z parametru, a je otazka jakou ma ktery parametr vlastne vahu  pri vlastnim sluchovem posouzeni bedny.

Jinak k te vlastni sestave od Hota - souhlasim s tim, ze to fazove v ose neni v poradku a to si myslim, ze ma i za nasledek ten problem ve smerovkach, mozna by sla k tomu udelat jina vyhybka, se kterou by to bylo lepsi. Zase se to musi brat tak, ze Hubert toho ladi mraky a nemuze se s jednou vyhybkou piplat nekolik dni, coz diy fanda doma muze...

Presto si myslim, ze to muze hrat doma docela dobre, a vubec si nemyslim, ze je jedno, ze by nejaka levna 12" eminence + 1" lowend driver hral stejne, neni to pravda to by hralo o dost hur...

(upravil dawsoo 1. 10. 2008 11:00)

Re: Hot.shotovi boudy

Hanzs:
Ano musí taky mít, ale požadavek na plošný ozvučení není tak přísnej jako bedny na poslech v místech kde je více odraženýho zvuku proti přímýmu.Bez debat a určitě budeš snad souhlasit že lepší směrovku (nejde o směrování přímo,ale o s tím přímo související navázání pásem) i zvuk by mělo 3p 12-6,5-horna a to jak venku tak i vevnitř. Já zas tím chci říct že pokud je vyhýbka a výběr měničů principiálně blbě, nezachráněj to ani sebelepší ostatní parametry, který se právě tímhle nejvíc degradujou ve výsledku těch obyčejnějších a těch horších.O tom si myslim že psal právě i Methman. Je o prostě o tom že někomu to stačí ale při přísnějším posuzování je to špatně a jasně slyšitelný.

Není co dodávat...

Re: Hot.shotovi boudy

dawsoo: no doma mas vic odrzeneho zvuku, ale odrazy jsou o dost vzdalenejsi nez primy zvuk a intenzita zvuku klesa se ctvercem vzdalenosti, takze docela rychle. Ale na koncerte klidne muzes stat v uhlu 45 stupnu k bedne a rovnou slysis to, co jde z bedny v tom to smeru s plnou intenzitou - takze tam smerovka take musi byt urcite dobra.
Nevim co mas na mysli tim, ze nejde o smerovani primo, to kdyztak rozved...

Dalsi zajimava vec je ze u hifi se obecne pouzivaji vyskove menice s 25mm kopulkou zapustene do desky - ty maji da se rict stale podobne smerove vlastnosti. Proto jde tezko navazat 12" + takovy bezny hifi vyskac. Jenze u driveru pro PA je moznost volby horny s urcitejme smerovejma vlastnostma, potom dle meho navazani 12" + 1" driver mozne je. viz, ten odkaz s DE160 co jsem sem dal... tam myslim, ze jsou smerovky ok.

Re: Hot.shotovi boudy

Polemizuješ stále s něčím co tu nikdo netvrdí. Problém není v 12" a/nebo v 1" driveru - viz 33 poslední věta. Ta chyba je ve shopnosti 20cm horny kontrolovat vyzařování v pásmu 1-2k. Copak ten hluboký propad ve výkonu okolo DF nevidíš? Sežeň alespoň 30cm hornu a budeš mít možnost to dělit s 12" bez toho, že by jsi ve výhybce doháněl směrové nectnosti komponentů za cenu velkých fázových posunů. Sebelepší výhybkou to nelze napravit.

Re: Hot.shotovi boudy

Asi si nerozumime opravu - propad vykonu? Co tim myslis? Ten propad citlivosti ve smerovkach?

A taky mi stale nejste schopny rict co je spatne na tech smerovkach s DE160 co jsem dal ten odkaz?

Re: Hot.shotovi boudy

pokud myslíš tenhle odkaz: http://www.prodance.cz/protokoly/12hpl6 … a1160u.pdf
Nevim jak Metjhman ale já za sebe : na směrovkách ani tak nic divnýho není vcelku odpovídají realitě vhodný do sálu a ne do bytu pokles pod 400Hz na třeba 4kHz odhadem 12dB ... plus že je opět blbě vyhýbka uplně stejně jako v případě shota big_smile ale třeba se v PA navrhujou vyhýbky uplně jinak a na fázovým souběhu na děličkách vůbec nezáleží... to opravdu netuším protože tahle tahle oblast audia mě vůbec nezajímá ... jen prostě tvrdím že je jasný že takovýhle řešení na doma po stránce neutrality a čistoty zvuku na dobrý hifi bude koukat jen zdálky...takže shrnuto podtrženo říkám že tohle bych si domů nedal ani náhodou protože v menší místnosti by to znělo jak z kýble stačí mi vidět grafy 2,5,6. Ne každej poslouchá jen nativně zkreslenou rokárnu kde je to asi možná vcelku jedno.

Tak a jdu radši s pistolem na pívo protože tohle je nekonečnej příběh...

Není co dodávat...