(upravil Dalča 17. 1. 2014 18:06)

Re: Kapacitátor

A četl si to vlákno?
Ano samozřetelně a světležejo sníží. Kdo by to od kondenzátoru čekal, že!

Bože, za co....

Re: Kapacitátor

Třeba to ten účinek na snížení šumu skutečně má, a třebaže je to ve výsledku pro člověka pusté nic, je to alespoň něco, proto marketing funguje.

Re: Kapacitátor

Nehledě k tomu, že tuto funkci má kondík, nikoliv kapacitátor, tj pixla plná ničeho s displejem a modrejma diodama.
Pokud náhodou (nepravděpodobné v praxi) tam fakt je rozumkný kondík, tak se úroveň bordelu v palubní síti fakt zmenší, díky "impedanci" přívodního drátu to dělá RC filtřík...

(upravil hifim@ni@k 18. 1. 2014 17:52)

Re: Kapacitátor

Dalča: než začneš něco kritizovat, je dobré o tom alespoň něco vědět.
Kapacitor je kondenzátor. Pixlu s displayem naplněnou asfaltem (bohužel realita) koupíš tak akorát na tržnici.
A protože o tom nic nevíš, tak kapacitor vypadá třeba takto:

Kromě Mundorfu existují ještě kapacitory firem Brax/Helix a třeba Audison. To pokud se chceš bavit o autohifi kapacitorech. To jestli mají vliv nebo ne, je věc druhá. Hlavní je, že 99% Top SQ instalací v ČR NEOBSAHUJE kapacitor, ale druhou, případně více baterií. To je fakt, tak se s ním smiř. Z pohledu skutečného autohifi je tedy celá tato diskuse celkem legrační. Věř, že úvahami nad kapacitorem zde trávíte více času, než samotní autohifíci. Ti ho to totiž prakticky nepoužívají.

Web

(upravil Dalča 18. 1. 2014 19:47)

Re: Kapacitátor

hifim@ni@k:

O čemžeto nic nevím? O kapacitátorech zn Čung chung modrý ledky? nebo o kondenzátorech jako obvodových prvcích?
Nebo o idiotech co netuší význam slovy High Fidelity a nikoliv High kraválity??
O zoufalcích kteří tvrdí že se do fiatu Punto vlezou kmitočty pod 20Hz a pak to teprv "basuje"?
O kokotech kteří věří, že když reprák lítá kilometr na každou stranu tak teprv pak je to dle nich reprák? Soudruh Doppler jim nic neříká a soudruh homogenní pole asi taky nic. (o dalších mnoha soudruzích nemluvě)
O magorech kteří mají zesilovač 4x4000W a vůbec je nesere, že přívod je taženej 0,5mm2 drátem a je tam pojistka 6A?? Víc kilavaty víc adidas..
Shnilý prahy přematláme laminátem, natřem to na oranžovo a hlavně uříznem péra aby to sedělo, na ráfky široký jak na tirák narvem 145ku gumu , aby to mělo patřičné Áčko a pod kola dáme metr tlustý podložky... Jo a místo výfuku dáme rouru od kamen seříznutou a navařernou pod 45° úhlem nahoru. - Auto PSN - Prdí Smrdí Nejede
Na kvalitní auto nemaj tak kúpí plečku a tuní ji sračkama, který její technický stav opravdu nezlepší.

Pouze konstatuju že 99,999%  tuzerů (teda oni si říkají tuneři) neví o akustice vůbec nic.
A že 99,9% těchtýž neví nic ani o HiFi - tzn. snaze přenést zvuk co nejkvalitněji k posluchači, nikoliv průjezdem ulicí probudit děcka i o 4 ulice dál.
A taky že 90% podobných kokotů používá slovo kapacitátor, aniž by tušilo, co to vlastně znamená, hlavně že to modře svítí a na displeji je nějaké číslo.

Pokud je zavedený úzus prvku mající vlastnosti kapacity říkat kondenzátor, tak nemám rád marketingově vynalezené kapacitátory (imbecilní překlad z imbecilní Chung hang-štiny) rovněž bych rád i nadále používal cívky - indukčnosti a ne induktátory a odpor - resistor bych také nenazýval rezistátorem.
A kalsický KC509 není křemíkotátor. Nehledě k elektronce ECC83, kterou nenazýváme vakuumožhavitátor.

No ale vzhledem k tomu, že o tom nic nevím, tak si kůpím v nedalekém knihkupetotátorství nějakou tu knížku , co to kecám písmenkolistovátor, a něco si o tom přečtu.

Z tvého odkazu si dovoluji citovat:

Power capacitors are used to provide

Výkonný kondenzátor je používán... (volně přeloženo)

Bá blá blá... tj hovno víme co to znamená tak slovo capacitors přeložíme jako kapacitor (v lepším případě) v horším případě Kapacitátor.

Re: Kapacitátor

Slovíčkaření mne nezajímá.
Evidentně naprosto nic nevíš o autohifi ani tuning scéně. Objektivita ti také naprosto nic neříká. Pokud mne osobně bude zajímat tuning/styling tak prostě navštívím soutěže Tuning Cup a pokud chci něco vědět o autohifi, tak o tom jsou zase soutěže EMMA a EASCA. Obrázek si udělám potom. Ne dle souseda co vedle v garáži nalepí na Octávku 50kg laminátu a má hotovo protože na funkční bodykit a celolak prostě nebylo.
Věnuji se také soutěžní praktické střelbě. Bezpečnost a manipulace je na prvním místě a tudíž na špičkové úrovni. Ty ale nejspíš uvidíš na TV Hovna jak někdo po někom střílel a byly u toho děti (ty nesmí chybět) a hned máš jasno. Střelci jsou nebezpeční sobě a okolí, jsou to psychopati a neví nic o ničem.
Omlouvám se za odbočení, ale opravdu mi vadí lidská omezenost a hloupost.
Na AHC používáme název kapacitor nebo kondík. Kapacitátor občas zazní od někoho nového, nebo pokud si z toho děláme legraci. Soutěžní auta používají druhou baterii, Poláci navíc často Helix Power Station. Kapacitory použil jako jeden z mála ve své instalaci např Noclue. V kufru měl špičkovou druhou baterii a před každým zesilovačem kapacitor Audison. Vzhledem k použitým komponentům (Audison Thesis), bych to udělal asi také, prostě jen pro klid duše. Samozřejmě se stále bavím a budu bavit jen o SQ.

Web

Re: Kapacitátor

dalča: big_smile ten tvůj příspěvek mě úplně dostal.
hifim@ni@k: dalča má pravdu, tak už toho nech. kup si repro s citlivostí 80dB, krm to štítkovýma 5ti kilowatama s kapacitátorem a buď spokojenej.

(upravil Dalča 7. 4. 2014 14:00)

Re: Kapacitátor

Odstraněno pro nevhodnost

Re: Kapacitátor

Jako starý (opravdu starý) Hifista, klub jsme zakládali někdy  v roce 1966, jsem jednou (nedej bože podruhé) navštívil s jedním kolegou z práce sraz tuningářů. To co jsem viděl mě velmi nadchlo. Opravdu krásné stavby, jak beden, zesáků, měničů a já nevím co ještě. Hlavně úpravy interiérú, budíků, kapotáží....Opradvu krásný koníček. A najednou se v jakémsi stanu měl měřit "výkon" audio zařízení. No kraválu to od mnohých tuningářů udělalo opravdu mnoho. Decibelometr lítal leckdy až za hranici 145 dB. Ovšem o kvalitě přednesu při tak velkém randálu se nedalo mluvit vůbec. A najednou přišla řeč na tzv. kapacitory. Většina přítomných o elektronice neměla ani šajnu. Volty, ampéry, waty... co budu líčit, ale všichni se shodli na tom, že kapacitor to holt musí mít, bez tohoto zázračného kondíku (nevím ale kondenzátor u mnohých vyvolal i údiv, co to vlastně je) to prostě ty waty nemůže mít.
S jedním, kterého jsem přemluvil, jsme po měření výkonu odstavily kapacitor o provedli měření znova. A světe div se, výkon byl naprosto stejný. Ještě dodám, že zesilovač byl napájen třemi bateriemi paraleleně a jedním měničem, snad o výkonu 2500 W. (Přívodní vodiče jak palec tlustý a stejně se za chvíli pěkně zahřály.)
Nebudu líčit tu další debatu.............málem jsem dostal do držky.
Když jsem použil příměru, že farmalobby by z nás všech chtěla udělat nemocné a nezdravé, pod pocitem ohrožení zdraví a života jsme snadno manipulovatelní, a to jen aby mohla dál nutit, pardon, prodávat předražené léky, poukázal na reklamy v masmédiích, tak jsem byl prohlášen za.............a raději jsem se diskrétně, ale hlavně rychle vytratil.
Síla reklamy (všiměte si základu slova - klam) je obrovská, obvzláště když se najde spolešnost, zde tuningáři, kteří věří svému guru.
O to málo jsem se chtěl podělit.

(upravil Dalča 7. 4. 2014 13:59)

Re: Kapacitátor

Odstraněno pro nevhodnost

Re: Kapacitátor

No motory a kastle, vskuktu paráda. Pravda, něco to stojí, ale je to nádhera. Ale sakra, tady jsme na AUTOHIFI.

(upravil Dalča 7. 4. 2014 13:59)

Re: Kapacitátor

Odstraněno pro nevhodnost

Re: Kapacitátor

Dalčo, máš pravdu.

Re: Kapacitátor

kynolog07 napsal:

jsme po měření výkonu odstavily kapacitor o provedli měření znova. A světe div se, výkon byl naprosto stejný. Ještě dodám, že zesilovač byl napájen třemi bateriemi paraleleně a jedním měničem, snad o výkonu 2500 W. (Přívodní vodiče jak palec tlustý a stejně se za chvíli pěkně zahřály.)
Nebudu líčit tu další debatu.............málem jsem dostal do držky..

Tuzingáři jsou jako všichni ostatní modláři, nechtějí parametry ale POCITY a ty bys je tím měřením o pocit z dobře naleštěnýho kapacitoru obral, tak se nediv...

Re: Kapacitátor

Nekonecna obmedzenost a zadubenost. hifim@ni@k, na tomto fore to asi radsej ani neskusaj, tu budu vzdy platit nezmysly typu "auto a hifi nejde dohromady" a kazdy kto tu riesi audio v aute je len tupy tuzingar, ktoremu ide len o dunenie, farebne reproduktory a svetielka.

Samozrejme cest vynimkam, teda tym, ktori boli schopni vystrcit si hlavu z riti a maju trochu prehladu aj v tejto oblasti.

(upravil Dalča 7. 4. 2014 13:56)

Re: Kapacitátor

Odstraněno pro nevhodnost

Re: Kapacitátor

Áno, tieto kecy sme už niekoľkokrát počuli, ale to je len tvoj problém, že nevieš urobiť muziku do auta tak, aby to bolo hifi. A podľa všetkého tvoja predstava o Hifi celkovo je na hony vzdialená aspoň staručkej DIN norme. A stále som nedostal odpoveď na moju dávnu otázku, ako je možné, že vlnové dĺžky hlbokých tónov sa do auta nezmestia a do uzavretých slúchadiel ano. Stále čakám aspoň na nejaký výkrik do tmy...

Re: Kapacitátor

Tuhle diskuzi jsem četl už před lety a musel jsem se smát tehdy... Dnes jsem na ní opět náhodou narazil a musel jsem se smát znovu...
Mám trošku upito a nedá mi to a musím se přidat... A bude to román, protože to fakt potřebujete. Ikdyž spousta lidí, kteří by to potřebovali si toto nepřečte sad

Samozřejmě hoši uvádíte leckteří pravdivé a správné argumenty a tak dále ale je vidět drobné rozdíly ve Vašich znalostech skutečnosti a skutečnosti reálné - praxe.
Uznávám a klaním se nad znalostmi leckterých... Některé rady mi skutečně hodně pomohly...
Ale je vidět že o Autohifi víte první poslední ale o autoelektrice asi zhola nic...
Protože tu střílíte pojmy a čísla a pletete věci dohromady aniž by jste věděli proč ani že to k sobě neptří protože nevíte jak to funguje doopravdy


Takže pro začátek si dáme kratičkou rekapitulaci...


V autě máme zdroje napětí:

alternátor - již základní popis alternátoru je, ŽE JE TO ZÁKLADNÍM ZDROJEM NAPĚTÍ VE VOZIDLE - je to generátor který při běhu převádí mechanickou (kinetickou) energii na elektrickou blablabla... Zpravidla má napětí v osobních autech kolem 14V tedy přesněji nejčastěji 14.4V ale jsou i případy kdy dává 14.9V logicky je to 15V ale prostě je to stále 14V...
a máme na něm zpravidla napsáno třeba dnes běžně 120A - tedy že dodá MAX 120A
A protože alternátor dává "dá se říct" dle zátěže - proto se uvádí pro úspornou jízdu vypnout vše co není potřeba (aby jeho odpor byl co nejmenší) Samozřejmě ten rozdíl je skutečně minimální ALE JE! Ale to už zabředneme opět do vnitřního odporu a blablabla...
Dále v komentu pak neřešte jestli napíšu 14V nebo 14.4V ap...

Altík dává třeba 120A kvůli věcem a kravinkám co v autě jsou či budou. Světla přední a zadní, osvětlení interiéru, budíků a tlačítek, do toho stáhneme ještě všechna okna, s rádiem na plný pecky a zapnem větrák a kdo ví co ještě a najednou máme celkový odběr klidně přes 40A nebo 50A nebo i víc jen to hvízdne... Do toho si uděláme podsvětlení podlahy v interiéru, neony a pořádnou muziku a uhůůůů a jsme klidně hodně přes 100A (samozřejmě v nejhorším a přehnaném scénáři) wink

baterie - pro vaši informaci se tomu říká běžně "baterie" ale správný název je STARTOVACÍ baterie či akumulátor => povšimněte si toho velkého STARTOVACÍ! To proto, že je to "takový" zdroj napětí pro uvedení vozidla do chodu. Ale budeme tomu říkat dále baterie wink
A její napětí je 12V nebudu řešit v zátěži bez zátěže

Plně nabitá 12V baterie má napětí na pólech až 12.5 - 12.9V kdy její stav můžeme považovat za plně nabitý. Při startování čili zátěži její napětí samozřejmě krátkodobě poklesne a blablabla...



A teď začne ta sranda, když nastartujete auto, tak běží motor hurá....
A díky tomu že běží motor se nám i točí alternátor a cože dělá alternátor? Přeměňuje kinetickou energii (pohyb) na elektrickou.
A co se nestane? alternátor nám tlačí do sítě své napětí? ANO 3x hurá!
Vemte si třeba multimetr, změřte si baterku kolik má dejme tomu 12.5V, nastartujte a rázem je na baterce zázračných 14.4V! Tyjóóó dobrý co?
To je kvůli odběru , stabilitě atd...


A víte proč? To proto, že se po nastartování motoru stará o napětí právě ALTERNÁTOR - Takže kdo odpověděl alternátor vyhrává ZLATÉHO BLUDIŠŤÁKA!

Tak nevím co tady plácáte za nesmysly o AUTOBATERII jak je tvrdej zdroj a berete odpor baterie či poklesy napětí a kdo ví co za blbosti o baterce (samozřejmě částečně máte pravdu ale jak jsme se učili, tak proud jde nejsnažší cestou čili cestou nejmenšího odporu a to bude z altíku wink Už i jenom kvůli vyššímu napětí smile
A věřte tomu, baterka co se týče vybíjení je HODNĚ tvrdý zdroj, ale chemická reakce v baterce je rychlá ale ne tak moc = proto je hlavním zdrojem alternátor.
A kdyby to tak nebylo tak baterku ani za jízdy nenabijete TO SI UVĚDOMTE!!!
Je tady zcela jistě pár lidí kteří to pochopí či chápou a kdo to nechápe -> to je prostě elektrika smile


Nebo mi chcete tvrdit, že když budete mít rádio na baterky s připojením do el.zásuvky tak bude brát elektriku z baterek protože el. zásuvka mu smrdí a elektrika z elektrárny je FUJ? Ale jděte smile



Když máte nastartováno, tak je v sítí 14V protože to tam tlačí alternátor a na baterce to změříte proto, že taky mimochodem baterie (a celá elektrická síť vozidla) spojená s alternátorem!
Takže co z toho plyne? Vaši muziku kterou tady řešíte napájí NE BATERIE ale ALTERNÁTOR. 3x sláva...


Když budete mít v autě 12V (12.5V) baterku a 13V alernátor tak tak bude logicky a zákonitě jen +/- 13V (třeba 13.5)
Pokud tam naměříte víc než je jmenovité napětí nejsilnějšího zdroje (tedy altíku) tak si to nechte honem patentovat, protože by jste stvořili asi perpetum mobile...
Totéž když bude 12V baterka a 20V altík - tak tam bude 20V = ale to je jen názorný příklad...
A kdo tvrdí že nemám pravdu, tak neví o čem mluví smile


Důkazem tvrzení je malý pokus (!!!BOHUŽEL NEDOPORUČUJI DĚLAT A ZEJMÉNA S NOVÝMI AUTY!!!)
- zkuste nastartovat, odpojte baterku (odpojte jeden pol baterie) a co se to neděje ono to pořád BĚŽÍ! Zázrak moderní vědy a techniky!
Například u dieselu to není vůbec žádný problém - baterku potřebujete jen na uvedení do chodu a motor již běží prakticky sám o sobě díky své konstrukci a principu funkce. Teoreticky ho nastartujete i dnes POUZE klikou či jiným spouštěčem bez baterie = v létě ani nemusíte žhavit A CHYTNE HNED!


Tohle ani moc nedoporučuji dělat, protože při odpojení baterie, která funguje pro "ZJEDNODUŠENÍ" dá se říct jako spotřebič či odpor, se na altíku objeví velký (pro něj opravdu HODNĚ velký) proudový náraz (pár milisekund) který chytne a nejvíc odnese obvod s usměrňovacími diodami a pár milisekund trvá než se srovná budící napětí alternátoru a přejde na samobuzení (protože ho budí "jakoby" baterka) a to je řečeno hodně polopatě co se tam děje a už si na to ani pořádně nepamatuju ale vím, že tohle dokáže udělat pořádný bordel.

A nedoporučuje se to dělat ani takto moc jezdit, ale to je na delší povídání, - proud, odběr blablablabla prostě raději to nedělejte na autě které Vám leží na srdci.
Již v dobách fagotů i felicií (možná i žigulů ap) se dalo běžně nastartovat, přehodit baterku se sousedem který nenastartoval za jeho vybitou a jet smile Když jsem to viděl poprvé nechápal jsem...

Stále je Vám to málo a nevěříte:
Další potvrzení toho co píšu:

- Jak se už někomu stalo, že přestal chodit altík... jel a jel... A pak to přestalo jet když se vybila baterka (protože již altík nedobíjel/nedával napětí a netlačil do obvodu proud). 
- Zejména u starších aut, ale leckdy se to dá pozorovat i u dnešních aut kdy se rozsvítilo nějaké světlo - žárovka svítila, nastartovali jste a najednou ZÁZRAČNĚ SVÍTILA VÍC! případně si to změřte kdekoliv v obvodu, odpojte nějakou žárovku a stejně jako výše zmíněné měření baterky měřte na žárovce
Z 12V bude rázem 14V - proto se taky u zesilovačů uvádí RMS při 14.4V - Nevím jak vy ale já nejčastěji poslouchám muziku když jedu = alternátor běží a je 14.4V v síti a je to nejčastější stav vozidla při zapnutém rádiu/muziky - WOW!!!

Takže ještě jednou a jednoduše... Když stojíte s vypnutým motorem ANO muzika a vše Vám funguje díky baterce. Nastaratujete a NE není to baterkou ALE ALTÍKEM!


Tak a teď k zázraku "kapacitor" samozřejmě je to kondík a nevím proč, ale v každé dnešní elektronice JE kondík NUTNÝ... Proč asi? Že by kvůli stabilitě? ano... Je tam kvůli odrušení a tedy stabilizaci napětí -> vykrylo výkyvy -> aby nám to dodávalo stále stejné (podobné) napětí protože se samozřejmě postupně vybíjí ale opět "v cuku letu" nabíjí -> to proto že se nabíjí i vybíjí současně...
Kdyby tomu tak nebylo, tak si dnes nepustíte ani ten počítač u kterýho teď dřepíte a v televizi nevidíte nic a mobil by Vám byl k ničemu...

Již to nechci hledat jestli to tak bylo či nebylo, takže snad neplácnu blbost (pokud ano omlouvám se)..
Je sice hezké, že počítáte jeho vybíjení jak dlouho dodává tolik potřebnou šťávu, ale vůbec jste tam nepočítali do toho takovou drobnost - jeho nabíjení které je pokud je v obvodu hodně rychlé.
Představte si třeba vodovodní síť. Vodárna a potrubí k Vám do domu (to je jako baterka/alternátor) Vodovod u Vás v domě (to je naše muzika) a otevřete kohoutek (tedy pustíte rádio) A voda nám teče a teče pořád! Proč asi...


Nejsem zastáncem kapacitoru a ani jeho odpůrcem. Jsem tak nějak mezi tím a má své opodstatnění...
A sám za sebe řeknu, že je potřeba ale JAK KDY!!!

Tak snad jste to pochopili a něco Vám to dá do budoucnosti...

Re: Kapacitátor

Kolikrát si říkám, že alkohol je fakt metla. Můžu se zeptat, kolik fází má alternátor?

Re: Kapacitátor

Já vám vždycky říkal,že alkohol je zhouba! Voni moc nesnesou a pijou to. Já věděl že sem nemám lést.

Web