Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 4 z 5)

Audioweb.cz » Projekty sloupových reprosoustav » Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5 »»»

RSS

Příspěvky [61 až 80 z 82]

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

Nějaký starý hovadský JBLka s 18". Středovejšky DOCELA mizerný, ale basy jak maj bejt.

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

výtku ke kvalitě kondenzátorů akceptuji , jenom v případě , že konstruktér z dané konfigurace vytřískal co se dalo. Tady je to fuk. u většiny konstrukcí OBECNĚ.

(upravil opamp 29. 5. 2008 23:43)

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

Franku, ty se už nebojíš temných děr? To už jsi fakt na prahu dospělosti smile

Web

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

Ale díky svý fóbii jsem zjistil jak se to má dělat.

(upravil check 30. 5. 2008 9:34)

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

10" stačí a k těm měničům by se stejně nic většího rozumně nenacpalo, ale ten BR... Opravdu dobře udělaný BR imho není slyšet (teda je, ale pozitivně) a to ani nemusí bejt extra hliníková trubka, stačí hajzlroura, ale pořádného obsahu a hlavně s pořádným zaoblením (minimálně 1/2"). Linearita se dá nahnat ještě rozložením proudu vzduchu mezi víc trubek. Nesmí se to ladit na rovno a vysoko (nad 40Hz), pokud to má dobře hrát v blbé - nezatlumené místnosti (což to odraziště s gaučem a mečem na fotce je), ale na pokles.
Uzavřenka lidem zní líp, protože místnost klasických rozměrů bez dostatečného množství nábytku dole přidává basy a pokles z velké části dorovnává. Jenže taková místnost je problém i pro zbytek pásma. Tvrdší podání, které bývá úváděno jako argument pro, je s prominutím hovadina -  tu tvrdost dělá omezenější frekvenční pásmo na frekvence, které tvrdě působí. To je jako u citlivého reproduktoru (PA), ten bez poklesu hluboko (pod 40hz) naladit nejde, takže zdvih vyšších kmitočtů působí ten tvrdý přednes. Ovšem já sem si PAčko naladil nízko, vyšší kmitočty zatlumil a najednou to hraje měkce, někdo by řekl zvuk hifíka s plochou 18". Jako další argument se uvádějí turbulence; porovnával sem přednes jedné 12" v jedné bedně, jednou s BR a podruhé bez, vyrobil jsem u obou stejné charakteristiky (ekvalizace) a světe div se, uzavřenka se nedala poslouchat, to byly pěkně fuj turbulence od membrány i motoru.
Konkrétně tvoje 10" hlína SS má slabej magnet, takže by se to muselo naladit hodně nízko (není problém, protože, pokud se ladí na pokles, trubka stačí s menší plochou), nebo trochu vejš a cháru zekvalizovat do požadovaného tvaru. Když vyhážeš ten zbytečnej bitumen (vláknitý tlumení poslouží líp), něco nabereš i na objemu. Škoda akorát že QUIS neudělá spojenou ozvučnici kvůli maximální vejšce. Přemejšlel bych o krabičce, kde by se daly přepínat charakteristiky (Linkwitz ekvalizace - jeden operák), jedna z nich může být klidně ta původní. Vsadím boty, že při porovnávání stejné charky, ale jednou BR a podruhé CC, bude hrát BR líp.

Mimochodem, si tam můžeš nastavit cháru, aby to hrálo líp i v tom kamrdlíku, co byl na HighEndu, kde i ta uzavřenka duněla jak na lesy.

Co se týče basů, bedny a místnosti Bobo pravil krásnou jednoduchou, ale všeříkající formuli: Blbá bedna + blbá místnost = dobrý basy ; dobrá bedna + blbá místnost = problém ; blbá bedna + dobrá místnost = problém na druhou stranu ; dobrá bedna + dobrá místnost = ideální stav.

Web

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

check

Díky za rozbor problematiky BR konstrukce, ale já vím proč jsem použil právě tento měnič a proč tak jak jsem to udělal.

Pokud budu realizovat i něco s BR, tak to bude s jiným repro a v úplně jiné skříni. Zatím na to není tlak  z mé potřeby ani přesvědčení.

Fotky na webu jsou jen ilustrativní, momentálně to byl nejrozumnější interiér pro focení, je to kancelář.

Poslechovka:
http://img67.imageshack.us/img67/2219/aparaturamed5.th.jpghttp://img81.imageshack.us/img81/219/strop3sr6.th.jpghttp://img81.imageshack.us/img81/3712/strop2ek9.th.jpg
plus nábytek, který na fotkách neni.

Každá místnost běžné velikosti přidává basy, i ta s nábytkem.

Bitumen určitě nevyházím, páč je tam pro tlumení skříně, ne vnitřního objemu!
Proti stojatému vlnění neudělá vůbec nic, to musí řešit vláknitej výtlum. Na objemu bych navíc nic nenabral (2L) - máš velmi zkreslený pohled.

Skříň je dělená z důvodu zabránění přenosu zbytkových vibrací od basáku na středo-výškovou sekci. Ne z důvodu problému to vyrobit v jednom kuse.

Pokud jsi měl tu smůlu, že jsi seděl v druhé řadě, tedy hned u zadní stěny pak s tím duněním máš pravdu, ale tam by to nedunělo jen při hraní z mobilu. Oproti ostatním expozicím na patře (ve všech bedny s BR a menšíma basákama) mi to na spodku artikulovalo velmi přesně a s dostatečným objemem.

Můžeš mi prosím napsat link na Tvou tvorbu, rád se podívám.

Web

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

check, NA: Upozorňuji vás, že diskutujete v nesprávném threadu, založte si vlastní nebo to řešte jinak.

Checku, zpochybňování lecčeho, co evidentně tobě nejde pod nos, je už vážně trapné, nehledě ty "rady" mnohem zkušenějším...

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

ahoj decka,
cena teto bedny ve stavebnicich byva kolem 1000EUR/kus bez dreva a hotove s obchodnickou marzi kolem 7000. neni to nic extra, spis do panelaku nebo do decaku ci k zehleni, pri kterem neotacite halvu, rozhodne ne pro sobotni vecirky.

- decka tady na konferenci stale hodnoti vzhled jako holky, muj tatinek taky byl rezbar, drevomodelar

- po navsteve hi-end 2008 vim, ze nema cenu konstruovat bassreflex, pokud neposlouchate metal,
meril jsem frekvencni charakteristiku repra v detskem pokojicku pomci Textronix TDs220 + 1" kond. mic a je to uplne jine, nez v bezdozvukove komore s "rozmazanou" frekvencni odezvou (zpusobene rozlisenim snad jen 1/3 oktavy, hadam predevsim u blbanskych menicu to ho zneuzivaji prezentovanim hladkosti krivek)

- stavel bych line array, abych nemusel zatlumovat mistnost jako pro 80letou koncepci klasiky ATC 150 ci studiove klein-hummel O410.

- pro stare nahravky bych pridal bi/dipolovou konstrukci stredu a vysek (basy se stejne vyzaruji dozadu)
je tam vetsi prostor (jako decka jsme jeli na dipoly ARO ARE, ktre predci stribrne hifi veze do 10000 kc)

- kdybych byl chudy , koupil bych stare ELAC BS204.2 za 400 stovky+ 45 EUR postovne, oblepil tlustymi deskami nebo bitumenem a postavil 2x aktivni 60l sub s pouzitymi cernymi 10" alu-scan-speak nebo eton 12-680 ci 12-620 z auta ci levnejsim kramem, samozrejme uzavreny, se ctyrmi spise nederovanymi prickami pro potlaceni stojateho vlneni a se zduraznovacem basu pod 80Hz. s basama si vyhrajete a nebudete tolik na prasky jako pri reseni cele bedny.
nejdrive bych zasel ke truhlarovi pro odpad z kuchynskych linek a pak bych to dal do borovicove preklizky za penize.
cena by nemela vubec prekrocit 1200 EUR bez zesilovacu a aktivnich vyhybek, coz je normalni cena za tuto rozsahovou tridu jako za komunistu v prepoctu na koruny (samozrejme neandrtalske konstrukce). upozornuji , ze integrova ne a oddelene koncaky z 80let byly u o 1 pricku nizsich modelu nez najvyssi rada vzdy s koncovym integrakem ala sanyo STK  (Kenwood, sony TAN-55) s ponekud nizkym cinitelem tlumeni jako dnesni digitalni zesilovace (ci elektronky), coz neni pro basy vhodne.

zvuk s Elacem bude mekci a sametovejsi nez u zminene "keramiky" s usti nad labem (nerikam podrobnejsi), bohuzel vyskace vyzaruje jen do 15 stupnu, tak je to jen pro jednoho posluchace.


ti co nechteji bojovat se stojatymi vlnami a vlastnostmi mistnosti, necht konstruhuji repracky k mobilu, ci stojanove ke kreslu umistitelne  metr ode zdi.


mylim se?

s

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

Soliton

Je vidět že pan kantor má něco za sebou, ale napsat:
"cena teto bedny ve stavebnicich byva kolem 1000EUR/kus bez dreva " - je mimo realitu.
Třeba stavebnice  EX TRIO 22 (Excel T25 C 001 / Excel W12 CY 001/ Excel W22 EX 001) je za 660,-Euro/kus
a to jsou o dost dražší měniče...

Ty ELAC by ještě chtěly v tomto případě dodělat horní propust před ten středobasáček, jinak by zůstala ta nevýhoda 2p (Doppler), takže by to zas tak jednoduché nebylo...

Web

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

Ten projekt je zaujimavy, napadity dizajn; foto nemusi ukazat tak dobre ako v skutocnosti. Tiez sa cudujem, preco je tam tapeta miesto dyhy pri tej cene.
Vyhrady by som mal podobne, ako uz opisovane - taktiez nerozumiem volbe deliciek vyhybky. Tiez je mi divne pouzitie bujakov kablov k bedniam, pricom vnutorna kabelaz je tenka, (je to 2,5mm?) a drot cievok este tensi, napriek tomu, ze sa tvrdi, ze je to tak dobre.
Tiez nerozumiem pojmu mikrofonickost a skor to pripisujem psychoakustike a sugescii. Ako pisal VB, reproduktor nieje generator. A mozno som nepocul tak kvalitne (nekvalitne?) reprobedne.
Zislo by sa to premerat a doladit, tie reproduktory si to urcite zasluzia.

OT> suhlasim ciastocne s check-om, tiez som experimentator, ale podla mna PA bas bude hrat inak ako hifi, ma rychlejsiu impulznu odozvu, ktoru maju len male hifi stredobasy, dalej sa prejavi vacsie tlmenie membrany a silnejsi motor {ak tam je}. Avsak je pravda, ze uzavreta hra subjektivne rychlejsie hlavne preto, ze jej chyba spodok; imho cim nizsie frekvencie, tym maju vacsie spozdenie hlavne v miestnosti. Avsak proti gustu ziaden disputat.
Zaujimave je aj spravanie miestnosti pri akomsi prebudeni, ked sa rozhybe komplet vzduch. Pri vysokej hlasitosti, ked veju vlasy (asi 120-128dB) nepocut take oneskorenie vplyvom miestnosti alebo umiestnenia subu. Bas je rychly, tvrdy a dynamicky a neduni, pricom ten isty sub pri nizsej hlasitosti trochu duni, vdaka umiestneniu v rohu. Kto neveri, nech sa paci - internat Jedlikova 9, KE.

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

zaoblení basreflexu u konců má poměrně malý vliv. čím prudší a mělčí to zaoblení je, tim víc je to nahovno.

(upravil check 3. 6. 2008 20:11)

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

K rozdílu PA vs. hifi řeknu akorát to, že jediným opravdovým rozdílem je plocha membrány a cena. Zbytek, co se většinou popisuje je rozdílná konstrukce reproduktorů vůbec.
Provedení bassreflexu má vliv jako sviň. Většinou nekvalitně provedené konstrukce jsou zřejmě důvodem, proč někdo staví uzavřenky.
Končím tady, pokud někdo něco chcete, tak jinde.
Jdu si radši natrhat jahody ze zahrádky.

Web

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

profík. a nekompromisní cool

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

pani tieto repraciky som pocul osobne hraju fakt fantasticky a to som mal možnost pocut kadeake bedne neni to ziadna komercka vyhybka je navrhnuta odbornikom a nebolo to zadarmo tak sa necudujte ze tu neni ziadna schema ja osobne by som ju sem tiez nevyhodil keby som za nu cvakal nemale peniaze.privodne kabliky su neni az take najtensie ako sa na prvy pohlad moze zdat co sa tyka vzhladu viete ako sa hovori sto ludi sto chuti.Do pocutia priateli

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

Shelbynátore, projekt předělej na klasický diy, jinak to tu nemůžu nechat.

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

Pěkný, hrát to taky bude, ale v DIY to nemá co dělat. Kdybych v podstatě rozebral bedny od kteréhokoliv výrobce a napsal k nim popis tak z toho bude takovýhle projekt. Už jen věta "bočné steny sú potiahnuté fóliou - imitáciou dreva (na požiadanie dýha)" je evidentně směrována potencionálním zákazníkům s tím, že když si daších 40 tis připlatí, bude na tom mít dýhu. Popis měničů - to je jako opsané z katalogu. Tenhle projekt je čistě komerční a diskuze k němu je leták, jakých nám chodí do schránek stovky. Sorry.

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

To já si zase nemyslím, že by to byla úplně komerční záležitost. Záleží na tom, jestli se za tím neskrývá někdo, kdo má technické zázemí (kompletně vybavenou stolařskou dílnu...) a připravený reálný záměr, a sem to dal jen proto, aby "prozkoumal trh". Jestliže to ale někdo jako my stavěl na koleně ve sklepě, tak bych to tady klidně nechal (neškodilo by pár podrobností z průběhu vlastní stavby, třeba fotky). Tímhle způsobem snad zbohatnout ani nejde. Chci říct, že za 100 tisíc to asi nikdo nekoupí. Po přečtení téhle diskuse tuplem ne. Kdyby to chtěl prodávat, musel by jít s cenou hodně dolů. Toho by dosáhl dvěma způsoby:
1) sériovou výrobou ve velkém (v tom případě to tady fakt nemá co dělat)
2) celou stavbu realizovat vlastními silami a práci nezapočítávat (nesmysl).
Jestli si nechal udělat komplet všechno "na zakázku", tak se té ceně ani moc nedivím.
Přimlouval bych se za to nechat to tady alespoň dokud se k tomu nevyjádří autor projektu osobně.
Možná by mohl mengel prozradit, kolik si Shelbynátorův otec těch výhybek u něj objednával wink

Web

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

Mně přijde, že je výškový repro příliš vysoko.

Marantz CD-17, PM-16, Pioneer PL-630, B&W 802N | Pioneer PD-95, SPL Phonitor, AKG K-1000

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

a japa na to přišli. Dodají nějaký důkaz...?

Re: Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

Koukam ze tu diskutujeme sami a shelbynator nic...

Příspěvky [61 až 80 z 82]

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5 »»»

Audioweb.cz » Projekty sloupových reprosoustav » Shelbynator (Seas L22RN4X/P, W15CY001 a Vifa XT25TG30)

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£