Ahoj,
děkuji za reakce, popojedem. Thales má v podstatě pravdu. Na některé věci jsem levej jako šavle. Nedovedu si sám sebe představit jak bych montoval dveře. Dost možná bych to i zvládl, ale rozhodně ne na poprvé a sám. A o to jde.
Raspi, jestli ho tedy koupil (jako laik) jen tak na blind, tak to tedy byl značně odvážný (hodně eufemisticky napsáno). Je to dost složitý stroj, ve kterém je asi dvakrát tolik komponent, co ve srovnatelných kárách té doby, a stále je pořád složitější než ty současné. Bohužel je z celé série (Traction Avant, DS, CX, XM a dnes C6) nejporuchovější. Proč došlo k takovému maléru po DS a CX (veleúspěšných modelech), to je mi (zatím) záhadou. Určitě se na tom podepsala komplikovanost, konstrukční chyby, nezvládnuta technologie výroby a inovace.
Dost se na tom také mohla podepisat (ne)údržba předchozích majitelů a najeté kilometry. 120 000 km na takovém autě může uvěřit jen dítě (možná) nebo chovanec ústavu pro debily. Hydraulika patří mezi celkem spolehlivé (if udržba) části, jen ji nerozumí každý. Konkurenční systémy taky nepatří mezi bezúdržbové záležitosti, že Šafráne http://safrane.org/ nebo BMW . Snad nemyslíte že s bílým slonem VW Phaetonem budete jezdit na věky bez údržby. Co jsem postřehl, po 20 letech v téhle třídě mají nějaké trable všichni.
Shrnuto, mě se prostě moc líbí, a basta fidli. Ostatní, až na pár dalších povozů, je mi zkrátka buřt.
Rezonance zadního plata mě zas tak nepřekvapují. Není uzpůsobeno pro takový účel. V Berline je vyndavací a "použitelnou" plochu dost omezuje druhé zadní okno (zabraňuje úniku tepla v zimě při otevřeném kufru).
Originální rádi[o|a] (Clarion) nebudu hodnotit, četl jsem i opačné názory. Asi to bude dle kusu a stavu.
Ale teď už zpět k tomu oč tu běží. Věděl jsem, že si někdo všimne, že nejsou ze stejné řady (viď Thalete . Nakonec to stejně sjednotím. Je z toho vidět jistá neujasněnost výběru, a proto se vlastně taky ptám. Na značce Hertz netrvám. Něco jako preference značky neexistuje. Jednoduše během výběru vykrystalizovala. Rozhodně by to neměl být prooser. S klasickými reprosoustavami bych si poradil, ale tady jsem v koncích. Nikdy jsem se o to nezajímal. A články o car-audio ve "Stereu" přeskakoval. Nebral jsem to vážně a ofrňoval jsem nad tím čumák. Teď se mi to vymstilo.
Subwoofer nezavrhuji. Jen nevím k čemu by mi byl. Jen ke zvýšení KVALITY ozvučení. Ale bude rozdíl znatelný? Stejně je to bezpředmětné, není ho kam dát. Kufru se nevzdám. Se zatlumwním dveří počítám. Zesilovač bych rád. Asi to bude rozděleno dvou fázi --bez a s. Možná mám pro něj už vybrané i místo.
Ohledně poslechu v obchodě se obávám (jsem si prakticky jist), že Michal má pravdu. V krámu je úplně jiný poslechový prostor, ale orientačně to snad k něčemu je. Rozhodně je to lepší než drátem do oka.
Active (junglist) > Proto bych rád návrh na míru. Nemůžu se opřít o vlastní zkušenosti, tak jsem v loji. Nemůžu to sám vyhodnotit. Proto je také nesmysl abych si to stavěl sám. To je asi ten nejdůležitejší důvod. Kdybych mohl, tak nebudu shánět reference na komponenty. Z toho plyne, že zvažuji instalaci firmou. Také proto jsem se ptal. Nechci skončít u nějaké husto-free-cool-(vo)tunerské firmy, zárověň chápu, že za odvedenou práci a zkušenosti se platí. Mám také dva své vlastní kandidáty, s kterými už mám zkušenost. Jána Karčáka (J+K HIFI, http://www.jkhifi.cz/) a P Audio (http://www.studioline.cz/, http://www.paudio.cz/). V pátek jsme s Thaletem chteli provést průzkum -- Extreme audio, P Audio. Bohužel celý plán rozmašírovalo ŘSD a jejich uzavření dálničního nájezdu u Poděbrad, o čemž jsem nevěděl. Tak skoro celý harmonogram šel do haj*lu.
Zbývá drobnost. Rozhodnout mezi J+K HIFI, P Audio, Extreme Audio. V týdnu 18. - 24.6. bych to rád realizoval.
Rozhodně se nebojte, že si nechám vnutit nějaký šmejd. Na to jsem moc vopatrnej a mazanej. Jediný můj nedostatek jsou chybějící informace. Od minula se přeci jen jedna věc změnila. Výbíra se s ohledem na propojeni s navigaci. (e.g. Fujitsu Siemens Pocket LOOX N560).
Protože došlo k menší změně, udělám rekapitulaci. Instaluje se:
1x autorádio (DAB [Sci-Fi]/FM tuner, CD, MP3, paměťové karty [velmi vítány], USB doporučeno, příslušenství - DO, ovládáni na volantu (ovládání změnou hodnoty odporu), propojení s navigací)
6x reprodukory (včetně výškových v kokpitu)
zatlumení předních dveří
kabeláž (ukaže-li se to nezbytné)
V návrhu se bude počítat s:
navigace (PDA s GPS, možnost propojení s rádiem (rádiový přenos, line-in))
1x zesilovač (umístění pod sedačkou spolujezdce (s ohledem na elektroinstalaci a motory))
1x telefon
V nejužším výběru jsou:
rádia: Pioneer, Alpine
reproduktory: SEAS
navigace: Fujitsu Siemens Pocket LOOX N560
Neměl by někdo ceník a přehled parametrů SEAS?
Salut Louis de Bussy et le sien XM 2.5 Turbo D