Re: Nabíjení autobaterky v autě

Ve vnitřním odporu měřáku bych chybu nehledal. Třeba máš nějaký nakulmovaný šňůry nebo tak něco... 12.3V - Jestli to měří dobře, tak to je sakra málo. Nabitá odstátá baterka by měla mít přes 13V... Moje zkušenost je ale taková, že v zásuvce při nastartovaným motoru je skoro o 0.5V míň než na baterce - to vypovídá na velice ekonomický dimenzování vodičů v instalaci, slušně řečeno, a to mám auto z r. 2009...

Re: Nabíjení autobaterky v autě

No právě ... Mám to auto 14 dní, baterka by měla být nová ... Asi jim to budu muset zavézt do servisu, ať to pořádně proměří

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Kolik tedy nameris na baterce? Pises totiz “3V”. Pokud 12,3V tak to mozna bude ok, co mas za auto?

(upravil jmd 25. 11. 2021 9:37)

Re: Nabíjení autobaterky v autě

12,3V meriaš už zaťaženú batériu. Akonáhle odomkneš a sadneš do auta, tak auto už pracuje so zdrojom a cicia šťavu. Auto vo vypnutom stave nemáš šťavu ani v napájacom konektore palubnej dosky.

Re: Nabíjení autobaterky v autě

jmd napsal:

12,3V meriaš už zaťaženú batériu. Akonáhle odomkneš a sadneš do auta, tak auto už pracuje so zdrojom a cicia šťavu. Auto vo vypnutom stave nemáš šťavu ani v napájacom konektore palubnej dosky.

Ne u všech aut, u Škodovek co jsem měl, je v palubním konektoru proud i bez klíčku.

Re: Nabíjení autobaterky v autě

aj keď je zamknuté po nejakom čase, keď sa všetko okrem alarmu uspí?

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Jo, zásuvky jsou natvrdo jen přes pojistku. Lednice běží až do vybití baterky.

(upravil jmd 25. 11. 2021 11:53)

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Ja tieto kontrolné merania som v krajnom prípade riešil so zamknutým autom a otvorenou kapotou. Na poistkách som takto nedávno hľadal zvodové unikajúce prúdy. Podozrieval som Čínsky Android multisystémové panelové rádio s displayom. To sa však nepotvrdilo, aj keď jeho spotreba je vyššia než pôvodného rádia v kľudovom režime.

To či máš v poriadku batériu, môžeš zistiť inteligentnou nabíjacou súpravou, tá vie veľa vecí detekovať. Napr. vypne nabíjanie do udržiavacieho režimu u novej nabitej batérii oveľa skôr, nie viac ako pár hodín, než u vybitej, na hladine nejakých 14,xxV. Hladiny napätí (nabíjania, pohotovostného, kľudového alebo vybitého článku) si nájdi na webe. Nájdeš k tomu veľa vedeckých aj študentských technických elaborátov.

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Ale kapota má snímač a ten brání usnutí systému, navíc bude svítit kontrolka nebo displej otevřené kapoty - tohle usne až za dlouho - i hodina. Jedině snímač nasimulovat. S baterkama jsem si užil své, mám nezávislé topení, které má odběr 48 W a potřebuje ke své funkci nějaké minimální napětí a dost akumulátorům napětí při této zátěži klesne a topení se vypne. Přesto poté není problém nastartovat - ale reklamace je v tomto případě na dlouhé dohadování (vždyť to startuje!).

(upravil rvx73 25. 11. 2021 12:20)

Re: Nabíjení autobaterky v autě

tak jsem zavolal do servisu Hyundai a podle nich je 12,4 V v zásuvce v pořádku. Tak jim asi budu muset věřit.

otázka ale je, jak tedy poznat, kdy baterka potřebuje vyndat a nabít ...

(upravil jmd 25. 11. 2021 12:48)

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Ak by si chcel byť veľmi dobrý, tak len v zime hodiť občas na inteligentnú nabíjačku (raz za mesiac podľa prestojov, dĺžky trasy, mesto semafóry-dialnica, jazdy a štartov čo robíš). Nič by som však neodpájal.

(upravil Otas 26. 11. 2021 12:03)

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Vzpoměl jsem si, jak jsem si ke své Š Garde zhotovil propojku 220/ 14,2 V stab. (0,2A max) do palubní zásuvky, v zimě jsem to jednoduše zapnul a při opětném příchodu do garáže rozpojil, žádné zvedání kapoty.
Nemělo to problémy.
Později už jsem to nepotřeboval, jezdil jsem s tím 44 km do práce+zpět a to pak Š Favorit v pohodě dobíjelo na plno jízdou.
U moderních aut (Citroen C5 po sedmi letech) jsem zjistil potřebu výměny baterie tak, že to nechtělo startovat (ač to docela slušně točilo motorem).
Kámoš, vcelku jednoduchý člověk, mi hned zkraje řekl, že to chce novou baterku.
Já měl theorii, že kondíky v napájení automatiky (procesorů) asi vyschly a neudržely po dobu startu napětí, domníval jsem se. Po investici cca 15 litrů do prověření vstřikování, seřízení náhrady jednotlivých bloků apod. a dalších spekulací v autorizovaném servisu jsem nakonec koupil novou baterii a bylo po problému big_smile ... Kámoš měl pravdu.

Re: Nabíjení autobaterky v autě

No já to mám komplikované v tom, že jezdím krátké trasy 4 km ráno do práce, 4 km večer zpět. A garáž bohužel nemám, parkuju před domem na parkovišti.

(upravil kaed 25. 11. 2021 21:46)

Re: Nabíjení autobaterky v autě

to bobeš 1: nemáš úplnou pravdu. V mým historickým fofoII je tvale pod napětím jenom zásuvka u řadicí páky. Ta, co je na středovým tunelu směrem dozadu, ani ta uvnitř loketky, dokonce ani ta vzadu v kufru není pod napětím, když se vypne klíček. Tam si zapojuju tu autoledničku a beze strachu. A tohle řešení jsem viděl i u spousty dalších aut. Na stejným okruhu jako zásuvky 12V jsou i ty USB hned vedle zásuvek...
To rvx73: pořiď si klíč na otevření svorkovnice lampy VO, krokodýlky na dráty k nabíječce a izolační rukavice, a můžeš nabíjet každej den. Ostatně i kdybys na té lampě udělal nějakou nenápadnou zásuvku, tak si toho nikdo nevšimne smile Ale na elektromobil je to málo, kolikrát je to jištěný jenom 6A pojistkou smile

Re: Nabíjení autobaterky v autě

zásuvka na lampě by bodla smile

napadlo mě, když už to má zásuvku v zavazadlovém prostoru že bych to dobíjel z nějaké pořádné powerbanky z kufru, ale bohužel, zásuvka se připojí jen když je klíček v zapalování .... a jelikož je auto ještě v záruce, tak do toho hrabat nechci. Škoda ...

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Udělej si do zásuvky přípravek se šňůrama do multimetru a sleduj úroveň napětí v průběhu jízdy (brzdění motorem, při přeřazování, na volnoběh,..). Možná budeš překvapenej, jak se to v moderních autech chová. Já v trojkové oktávce s TSI motorem překvapenej byl smile

(upravil rvx73 26. 11. 2021 7:57)

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Rosak: přípravek mám již hotovej, včera jsem ho testoval v Thálii, ale tam to nepřekvapilo, protože ta má "hloupé" spolehlivé dobíjení smile O víkendu testnu i30 na delší projižďce

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Používám voltmetr do zapalovače, například:

https://www.alza.cz/baseus-digital-disp … vYQAvD_BwE

Nevím, jak u Hyundai, ale u koncernu stačí vytáhnout ten konektor pro monitoring u jednoho pólu baterie.
Auto potom začne nabíjet po staru a navíc se vyřadí start stop.
Dřív se to obešlo jenom s uloženou závadou v diagnostice o odpojeném modulu. Teď v A5 mi po zapnutí zapalování problikne hláška o závadě na displeji. Potom už je klid.

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Jedna z možností, jak odstranit kurvítko instalovaný ve výrobě... Možná se brzo rozmůžou alternativní firmware pro auta, který pak budou "normálně" jezdit a vůbec na nich bude většina věcí fungovat tak, jak se pomalu sto let vymejšlelo, aby to bylo co nejspolehlivější, což dnes už nepotřebujeme...

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Rolan: o tom uz jsem taky něco četl, ale zatím si na to netroufám, nejdřív po první garančce ...

Kaed: to bych bral. Otázka je jestli na tom někdo pracuje? Zájem by určitě byl